Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 03:52:52

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Spookhuis madness
BerichtGeplaatst: 03-01-2008, 13:37:27 
Gids
Gids

Nou dan zal ik de eerste maar zijn die bericht geeft,
geod geschreven

BerichtGeplaatst: 30-07-2008, 21:26:41 
Reus
Reus

Hey!

Long time no see!
Ik ga je PBtje sturen! Komt eraann

Liefs!!

BerichtGeplaatst: 30-07-2008, 22:12:50 
Reus
Reus

PB gestuurd! Ik hoop dat je er iets mee kunt... :)

Wat vooral opviel - korte versie - (ook even voor wie het interessant vinden of zelf schrijven):

* Veel dezelfde woorden gebruiken/ dingen herhalen (waarschijnlijk met de intentie de dingen duidelijk te maken - maar liever vragen oproepen dan teveel uitleggen!)

* Kiezen van een tijd (verleden- of tegenwoordige tijd)

Het wisselt nogal, terwijl het voor het verhaal niet nodig is. Soms kun je wisselen in 'tijd', bijvoorbeeld als een personage ergens aan denkt; een herinnering/ een gedachte aan het verleden.

* omgeving blijven beschrijven om de lezer ook visueel 'aan het werk te houden', maar geen onnodige dingen vermelden, waardoor het langdradig kan worden. Dus; alleen het noodzakelijke vermelden, concreet benoemen van gevoelens en andere dingen, maar wel de omgeving laten 'leven' en niet alleen een 'dialoog in de ruimte', bij wijze van...

Verder vond ik het erg leuk lezen! Verrassend eind!!!! Ook de spanning tussen Esmee en Joris kon ik goed voelen en dat is in dit verhaal erg belangrijk, denk ik.

Goed om te zien dat je nog steeds schrijft!!!! :D

Liefs!!

Berichtenonderwerp: Re: Weblog van Lowbass
BerichtGeplaatst: 12-02-2011, 18:49:34 
Dwerg
Dwerg

Voetbal plaatjes

Na een zware dag en nacht stond ik vanmiddag aan de kassa van de AH en daar zag ik ze. Opstandige jongetjes die bedelend voor voetbalplaatjes bij de mensen die net hadden afgerekent klaar stonden om naar huis te gaan. Mijn aandacht werd naar hun toe getrokken omdat het, hoe zeg ik het aardig, ze behoorlijk aanwezig waren. Als er weer een persoon van de kassa afkwam vroegen ze op harde toon of hij voetbalplaatjes had en of hij ze wilde afgeven aan hun. elke keer als er een reactie als nee of ik heb zelf een zoon die ze spaart konden ze het niet laten om afkeurende bewegingen en turks of marokaanse vervloekingen naar de persoon te slingeren om 2seconden erna weer slijmend bij de volgende persoon te staan. dit deed me aan vroeger denken.

Wij hadden toen de introductie an de Flippo's met daarop de tekenfilmfiguren van Warner Brothers die bij de chips zaten. Hoe vaak heb ik wel in de winkel niet lopen zeuren tegen mijn vader of moeder om meer chips te kopen om zo alle Flppo's te kunnen bezitten. Ik had er dan ook al veel en maakte van iedere gelegenheid gebruik om een zak chips uit de keukenlade te jatten en opzoek te gaan naar de felbegeerde plastieke rondjes. De chips intresseerde me niet maar ja, een open zak was snel ontdekt dus die moest dan maar buit gemaakt worden. Nog veel vroeger was er een regel die mijn ouders stelden als ik ergens om vroeg. Mijn generatie weet die vast nog wel. Jongentjes die vragen worden overgeslagen was het standaard antwoordt wat mijn ouders dan hadden en daar moest je het mee doen. Wij konden zeuren, zanikken of huilen wat we wilden, maar mijn ouders hielden zich aan die regel.

De jeugd van tegenwoordig heeft dat niet meer. Toch wel zonde want hoe verder de rij, de kassa naderde hoe meer kriebels ik kreeg dat ze ook mij aan zouden spreken. Uiteindelijk was ik dan aan de beurt. achter me hoorde ik opeens mijn grote redding. De manager van het filiaal kwam naar de jongens toe en joeg hun onder veel protest weg. Veel gevloek en getier maar de man bleef concequent en uiteindelijk dropen de jongetjes af. Iedereen bleef stil, maar diep in me hoorde ik iedereen klappen en juichen dat er tenminste nog 1 man was die ons aan de oude tijd liet denken. Toen ik de winkel verliet fietste ik naar huis. De voetbalplaatjes die ik meekreeg zaten in mijn tas.

Eenmaal bij mij thuis zag ik mijn buurjongetje Stijn buiten spelen. Nieuwsgierig als hij was stapte hij op me af om te vragen of hij bij mij op de Wii mocht spelen. Zijn moeder die door de raam keek knikte dat het mocht en ook ik stemde in. Terwijl ik bezig was alles op te ruimen was Stijn al aardig actief op de gitaar van het spel Guitar Hero. Toen hij er genoeg van had stopte hij, bedankte me vervolgens en wilde er vandoor gaan. "Eh Stijn je vegeet iets." riep ik hem na. Het jongetje draaide zich om en ik gaf hem iets waar hij een glimlach van op zijn gezicht keek. "Wauw buurman." riep hij vriendelijk en rende er vandoor maar ik hoorde hem nog schreeuwen. "Mam ik heb voetbalplaatjes." Het eerste wat ik dacht was. Misschien is de jeugd van tegenwoordig zo slecht nog niet

Hopend op geluk dat zijn droevenis omkeert

BerichtGeplaatst: 31-03-2011, 00:25:28 
Dwerg
Dwerg

Bij deze luid ik in mijn weblog gedeelte een nieuwe serie in.
Namelijk de serie: Waar zijn we in godsnaam mee bezig?
In deze serie weblog zal ik mijn gal spuien op zaken waar ik werkelijk tandenknarsend van woede mezelf mee opvreet. En vandaag begint de eerste

WAAR ZIJN WE IN GODSNAAM MEE BEZIG! :evil:
Deel1: Zinloos onderzoek

Vandaag zat ik tijdens de pauze zoals altijd een krantje te lezen terwijl ik rustig mijn boterhammen aan het eten was. Op een gegeven moment viel mijn oog op een berichtje dat stond in het gratis blaadje genaamd 'De Pers'. Voor degene die de pers niet kennen Dat is de Sptis en metro voor vergevorderden. Veel economisch nieuws, serieuze zaken en politieke beslissingen in binnen en buitenland. In De Pers gaan ze ook dieper op de zaken in. Kortom een blad voor slimme mensen. Alleen mijn oog viel op een bericht waar mijn nieuwsgierigheid groter werd. Dit is het bewuste artikel:

TOLKIEN ZOOG ALLES UIT ZIJN DUIM.
Pieter 't Hoen
Harvard

Uit recent wetenschappelijk onderzoek blijkt dat de meeste gebeurtenissen die Tolkien beschrijft in zijn boek The lord of the rings onmogelijk echt plaats hebben kunnen vinden. Dit plaatst de internationale bestseller in een heel nieuw licht.
In een baanbrekend interdisciplinaire studie van antropologen, geologen en ecologen, die vandaag verschijnt in het toonaangevende Science Journal wordt tolkien postuum ontmaskerd als een van de grootste oplichters van zijn tijd. Kenners verwachten een literaire aardverschuiving.
De Nederlandse plantkundige Bert bokhoven, verbaonden aan Harvard, was nauw betrokken bij deze studie. "De zogeheten 'Ents' zijn biologisch gezien erg onwaarschijnlijk." aldus de onderzoeker. "Planten vertonen soms beweging, ze draaien zich naar de zon of beschermen zich met chemische waarschuwingsmiddelen. Maar het idee dat planten of bomen samen kunnen werken in een gecoördineerde vechtpartij had mijns inziens al eerder alarmbellen moeten laten rinkelen."
Ook de metershoge spin, waarmee Frodo geconfronteerd wordt in zijn queeste om de ring te smelten, ligt onder vuur. "Die reusachtige spin is een biologische non-entiteit", aldus arachnoloog Gilles Sprinfield. "Geleedpotigen kunnen niet veel groter worden dan 70 centimeter. hun zuurstoftoevoer en pneumatische gewrichten staan grotere afmetingen niet toe. Ik ben blij dat we die charlatan hebben kunnen ontmaskeren."
Het nieuws komt hard bij de fans aan. Gimgur de Vries, voorzitter van de Nederlandse Tolkienfanclub, is verbijsterd. "Jaren geloofden we heilig dat bhet verhaal op historische gebeurtenissen was gebasseerd. Sommigen van ons voeden hun kinderen op dezelfde wijze op als de hobbits, omdat dat goed voor ze zou zijn. dit is een klap. tolkien heeft ons vertrouwen voorgoed geschaad.
"

Toen ik het bericht uit had gelezen werd ik werkelijk waar woest op de schrijver van dit bericht en de onderzoekers van dit nutteloze onderzoek. Ik weet nog dat ik verplicht was als leerling om dit meesterlijke boek van Tolkien te lezen en er een boekverslag van moest maken in het engels. Dat heeft mij mijn fascinatie voor Fantasy aangewakkerd en ik wist dat ik ook ooit een keer een verhaal als deze moest gaan schrijven. Maar toen ik dit las vloog mijn eten mijn verkeerde keelgat in. Hoewel de films van the Lord Of the Rings magistraal zijn, zijn de boeken nog beter. Maar kom op. Wie kan er nou geloven dat dit allemaal echt gebeurd kan zijn, laat staan gebasseerd is op ware gebeurtenissen. Men heeft dus veel geld ingezet op een zinloos onderzoek waarvan de normale mens toch echt wel weet dat dit allemaal nooit kan. Moet ik mezelf duidelijk maken? Oke dan analiseren we even dit bericht

Het begint al fout:
In een baanbrekend interdisciplinaire studie van antropologen, geologen en ecologen, die vandaag verschijnt in het toonaangevende Science Journal wordt tolkien postuum ontmaskerd als een van de grootste oplichters van zijn tijd. Kenners verwachten een literaire aardverschuiving.
Oftewel een grote groep van s'wereld slimste mensen gekoppeld aan de Harvard universiteit hebben dus een onderzoek gemaakt naar de gebeurtenissen in het boek an Tolkien. Ik weet niet wat jullie van die mensen vinden maar ik was toch altijd van mening dat die mensen erg lang hebben gestudeerd en dus ook weten waar ze over praten. Hun zijn slimmer dan mij zou je moeten zeggen. Maar iedereen kent de films of dan wel de boeken van The Lord Of The Rings en je gaat me toch niet zeggen dat een stel van de slimste mensen op aarde werkelijk gelooft dat zoiets ooit echt gebeurd kan zijn of gebasseerd is op een gebeurtenis. Ik heb maar VMBO/Mavo niveau en zelfs ik kan nog de feit zien tussen fet en fictie.

Samenvatting:
Orcs worden geboren uit modder.
Bomen wandelen, praten en kunnen vechten
Hobbits, Elven en Tovernaars en mensen bevolken de plek
En magie is volop in Midden- Aarde te vinden.
Een ring bevat alle slechte magie van die wereld en moet vernietigd worden in de lava waar het ook gemaakt is.

Sorrie hoor. Maar klinkt dit als een waarheid in jullie oren. Kan dit echt gebeurd zijn of is dit gebasseerd op echte feiten? Nee dit is enkel fictie heren wetenschappers. In elke biografie van Tolkien staatbovendien dat hij dankzij zijn vak al leraar, zijn vakgebied en schrijverstalent een complete wereld schiep en alles zelf verzon. Geen onderzoek nodig lijkt me toch?

Feit 2:
De Nederlandse plantkundige Bert bokhoven, verbaonden aan Harvard, was nauw betrokken bij deze studie. "De zogeheten 'Ents' zijn biologisch gezien erg onwaarschijnlijk." aldus de onderzoeker. "Planten vertonen soms beweging, ze draaien zich naar de zon of beschermen zich met chemische waarschuwingsmiddelen. Maar het idee dat planten of bomen samen kunnen werken in een gecoördineerde vechtpartij had mijns inziens al eerder alarmbellen moeten laten rinkelen."
Even voor de duidelijkheid Bert. Dit is een Ent.
Afbeelding
Ook wel simpel beschreven als een boom met handen en voeten, armen en benen, gezicht, buik en reet. Oftewel gewoon een mens met een lichaam en hoogte van een boom. Ooit zoiets zien rondlopen in de bossen van de wereld. Ik dacht het niet he? Leuk ook dat je zelf zegt dat het een belletje had moeten rinkelen bij je.

Feit 3:
Ook de metershoge spin, waarmee Frodo geconfronteerd wordt in zijn queeste om de ring te smelten, ligt onder vuur. "Die reusachtige spin is een biologische non-entiteit", aldus arachnoloog Gilles Sprinfield. "Geleedpotigen kunnen niet veel groter worden dan 70 centimeter. hun zuurstoftoevoer en pneumatische gewrichten staan grotere afmetingen niet toe. Ik ben blij dat we die charlatan hebben kunnen ontmaskeren."
Lieve Gilles. als je van te voren als spinnendeskucdige (want dat ben je) al weet dat die grote nooit echt kan zijn waarom doe je dan nog mee aan het onderzoek? Leg me dat eens uit.

En dan de meest treurige persoon:
Het nieuws komt hard bij de fans aan. Gimgur de Vries, voorzitter van de Nederlandse Tolkienfanclub, is verbijsterd. "Jaren geloofden we heilig dat het verhaal op historische gebeurtenissen was gebasseerd. Sommigen van ons voeden hun kinderen op dezelfde wijze op als de hobbits, omdat dat goed voor ze zou zijn. dit is een klap. tolkien heeft ons vertrouwen voorgoed geschaad."
HALLO HET IS EEN BOEK. HET IS FICTIE. Get a life. zou ik zeggen. Als dit echt gebeurd is of op gebeurtenissen is gebasseerd dan zouden mijn verhalen ook echt gebeurd kunnen zijn. Zie je het al voor je. 5 kinderen in een verlaten pretpark op zoek naar geesten? Tolkien heeft ons vertrouwen voorgoed geschaad! Kom op zeg. Jij hebt je eigen vertrouwen geschaad door in die nonsens te geloven en te beweren dat het echt gebeurd is.

Na het bericht gelezen te hebben heb ik mijn hoofd laten zakken. Ik dacht dat mensen werkelijk goede dingen deden met geld en hun hersens. Wij zien onszelf als een godsgeschenk en de slimste dieren op de wereld. Maar ik twijfel toch, als ik deze onzin lees, aan onze capaciteiten als personen. als wij zoiets onbenulligs als een boek gaan napluizen opzoek naar waargebeurde feiten waar moet het dan heen met ons. Mijn tip aan de mens. houd je bezig met dingen waar we echt wat aan hebben. Aan verbetering van de aarde, oplossen van het broeikaseffect, of dingen creeëren waar zowel wij als de natuur wat aan hebben. En laat dit soort waardeloze onderzoeken achterwege. Waar zijn we toch in Godsnaam mee bezig!

BerichtGeplaatst: 31-03-2011, 15:04:32 
Moderator
Moderator

Hahaha! Niet dat ik me druk kan maken om dit soort dingen, maar ik vind het wel uber geschreven! (y) Nice :)

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"

BerichtGeplaatst: 31-03-2011, 21:54:18 
Gids
Gids

muhawha! Goed geschreven! topcollumn

BerichtGeplaatst: 01-04-2011, 11:04:15 
Feniks
Feniks

Ik ben zelf een fan van de boeken en de films o:) .

Hehe, ik ben van mijn stoel gedonderd van het lachen, geniaal geschreven :mrgreen: !

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.

PS Haters gaan haten!

BerichtGeplaatst: 26-04-2011, 11:31:48 
Dwerg
Dwerg

OGEN IN MIJN RUG

Zojuist is het gebeurt! Ik ben zojuist mentaal ingestort. Waarom dat het is gebeurt verdient enige uitleg.

Van mijn 16de tot mijn 26ste heb ik een kleine verslaving ontwikkelt tot het kopen van DVD's en ander onnodig spul. Mijn geld ging er sneller uit dan dat het binnenkwam. Ook mijn verslaving voor pretparken en kermissen zorgde ervoor dat de uitgaven groter waren dan de inkomsten. Hoewel het moeilijk was wist ik er elke keer weer goed uit te komen door op strakke momenten ieder dubbeltje om te draaien. Helaas ging dat in Mei 2010 voor een lelijke strop zorgen.

Ik vond vorig jaar een huisje dat perfect was voor mij als vrijgezel. Echter doordat ik dus geen spaarcenten had probeerde ik van alles te regelen zodat ik meubels kon betalen met als laatste strohalm, mijn moeder om geld vragen. Ik had al eerder een lening aangevraagd voor mijn handboog en handboogsport want die kosten een enorme zakcent dus een andere lening aanvragen was geen doen. Zelfs bij een goedkope meubelfabrikant ging het niet lukken dus moest ik wel de laatste optie kiezen. Met hangende pootjes, staart tussen de benen, slikte ik mijn laatste trots in en biechte uiteindelijk naar mijn moeder op hoe alles zat. Nou de sfeer was niet bepaald vrolijk zal ik maar zeggen. Veel gescheld en getier van haar kant uit, wat ook allemaal terecht was. Uiteindelijk stemde ze in maar met 1 voorwaarde. Zij ging mijn financiele portomonee in de gaten houden. Mijn pinpas moest ik inleveren, ik moest internetbankieren aanvragen en we gingen alles van de administratie bijhouden en nakijken. Zo gezegd zo gedaan. Alles wat onnodig was werd gestopt, rekeningen werden bij haar ingeleverd. Daarna de meubels gehaald en ik was klaar om alles terug te betalen. Een kleine 3000 euro stond ik dus bij haar in de schuld.

Ik heb me zo ingehouden dat ik binnen 5 maanden het hele bedrag had terug betaald, maar toch voelde het niet goed. Ik zou van de problemen af zijn maar ergens brandde er toch nog twee ogen in mijn rug. Mijn moeder besloot dat ze ook mijn huishouden in de gaten ging houden. tot op de dag van vandaag is mijn huishouden nog altijd perfect op de tuin na dan, maar onder het motto 'Je leert er enkel van Robbie.' komt ze nog steeds regelmatig binnen en maakt dan letterlijk een lijstje over wat allemaal verbeterd kan worden. Alles wat ik doe geef ik eerlijkheidshalve door aan haar. Kortom twee ogen in mijn rug. Zo ook vandaag. Ik heb nachtdienst deze week dus ik ben verplicht de eerste werkdag uit te slapen. Echter om 10:00 uur ging de telefoon.

"Robbie. Ik bel je eigenlijk omdat ik je financieën zit na te kijken en je geeft weer veel uit de laatste tijd." Na even wat bedragen genoemd te hebben leg ik uit dat de 50euro die gepind zijn bij de NS, er voor mijn ov-chipkaart zijn gehaald zodat ik kan trainen voor de 4 daagse met lange route's en ervoor naar vrienden ga. OPok het bedrag voor de EFF heb ik doorgegeven en uitgelegd en de kous was af. Nog geen uur later weer de telefoon. "Robbie het zit me toch niet lekker. Ik krijg er een duister gevoel van. Je zegt nou wel dat je die zaterdag er op hebt gezet bij die ov-chipkaart maar op de rekening staat dat je die er gisteren op hebt gezet. Waar ben je dan geweest gisteren?" Mijn moed zonk me in de schoenen, ik was moe, geirriteerd en kwaad. Ik brak en zei nogmaals dat ik die er zaterdag erp had gezet. Mijn moeder geloofde me niet en ik brak. Hysterisch zei ik door te telefoon dat ik het zat was. Altijd als ik wat doe heeft zij haar vraagtekens, van toen ik klein was al en nu was ik het zat. Zelfs als ze me controleert gelooft ze me niet. Ik schreeuwde door de telefoon en stond op het moment van mentaal helemaal kapot te gaan zodat ze me in Venray in het Vincent van Gohg instituut met veel plezier zouden kunnen opnemen. Nadat mijn moeder en ik weer even ruzie hadden door de telefoon legde ik doodmoe op. De dag moest nog beginnen en ik was nu al moe.

aAes is afbetaald bij haar en alles gaat goed met me, waarom dan nog die ogen in mijn rug bij alles wat ik doe? Waarom telkens weer die vragen na de hand en ontkennen dat ik ze wel heb gezegd? Waarom gelooft ze me nooit 1 keer?

Waarom ik het hier opschrijf? gewoon ok het even kwijt te kunnen en overnieuw te starten. Maar mijn dag is nu al naar de kloten

BerichtGeplaatst: 26-04-2011, 17:28:48 
Power Moderator
Power Moderator

Bah, wat naar. Ruzie is nooit leuk...
Ik vraag me alleen wel af: is dit de 1e keer dat je hierover begint tegen je moeder? Kan natuurlijk zijn dat ze echt niet doorheeft dat ze je zo aan het controleren is of dat ze niet doorheeft dat je het irritant vindt. Als je dit wel al eens eerder hebt besproken, is je reactie redelijk terecht. Misschien komt de boodschap nu wel aan :wink: Ik snap van je moeder wel dat ze je nog steeds in de gaten probeert te houden. Ik vind een schuld van 3000 euro niet niks, voor de dingen die je opnoemde. Maar nu wordt het tijd om het zelf te doen, en dat moet ze ook inzien. Je kunt je internet bankieren toch afsluiten? Neem een ander wachtwoord/pincode/whatever en regel voortaan je eigen bankzaken. Je bent aan niemand verplicht om dat soort gegevens te delen. Ik denk dat het wel slim is om je moeder op de hoogte te houden, en vooral eerlijk te zijn over als het wél fout gaat. Vragen daarover zullen toch nog wel komen, dan kun je ze net zo goed voorkomen.
Ik hoop dat je dit nog even goed kunt uitpraten met je moeder.. Succes!

BerichtGeplaatst: 26-04-2011, 18:34:45 
Power Moderator
Power Moderator

Ruzie is nooit leuk idd.

Ik denk dat je moeder zich te veel zorgen om je maakt, dat is wel duidelijk. Hoop dat ze nu inziet dat je het prima zelf kan, dat je een volwassen vent van 27 bent. Dat heb je naar mijn inziens al bewezen door in 5 maanden €3000,- terug te betalen.
En wat er vroeger gebeurde met die dvd etc. Dat is toch verleden tijd. We leven nu. Niet vroeger. Hoop dat je er met haar uitkomt en dat ze snapt dat je het nu toch echt zelf kan en wil doen. En mocht ze het echt niet (willen) snappen kan je altijd nog overwegen door er met haar en een therapeut over te praten.

BerichtGeplaatst: 30-04-2011, 12:43:06 
Dwerg
Dwerg

Waar zijn we nu helemaal mee bezig

Editie: Geld of Natuur - Wat is belangrijker?
Afgelopen woensdagavond rond 21:00 luisterde ik naar Radio 1 voor het voetbal. Ik had er erg veel zin. El Classico (zoals die wedstrijd altijd wordt genoemd) in de Champions League tussen Real Madrid en FC Barcelona. Helaas werd mijn zin in voetbal verstoord door een bericht in het nieuws.

Hoge boete voor grap met loslaten herten
Twee mannen die tien herten hebben uitgezet op Terschelling moeten een boete van 46.600 euro betalen. Volgens de Raad van State hebben ze met het invoeren de Flora- en Faunawet overtreden.
De kroegvrienden haalden de herten in 2008 "voor de grap" naar Terschelling. Eén hert werd gevangen en de rest werd afgeschoten om een hertenkolonie op het eiland te voorkomen.
Toenmalig minister van Landbouw Verburg zei ook dat de verkeersveiligheid in gevaar kwam.
De mannen moeten de boete betalen aan het ministerie van Landbouw. Het gaat onder meer om de kosten die werden gemaakt voor jagers en dierenartsen

Meteen was mijn voetbalavondje verpest. Ik was ontzettend kwaad terwijl ik zo door de weilanden fietste. Van de 10 herten zijn er 9 afgeschoten om een hertenkolonie te voorkomen? Wat is dat nu weer voor onzin? Je bent toch een dierenliefhebber als je bij zo’n ministerie werkt. Dan geef je toch de opdracht om ze allemaal te vangen en ergens anders weer uit te zetten? Of ben ik nou gek? Oke dat men word beboet door een grap die ze hadden uitgehaald dat is nog daaraan toe, maar die herten zijn de grootste slachtoffers terwijl ze er helemaal niks aan kunnen doen. Ze worden uitgezet, doen wat herten doen en dan BAM weg hert. Dan wordt er ook nog een gevangen en ergens anders uitgezet. En het hele plaatje kost dan 46,600 euro? Dure kogels lijkt mij toch. Ik zie nu ineens van die nepjagers voor me, totaal geen verstand van zaken en er gewoon op los schieten en hopen dat ze op goed gelukt iets raken. Maar bij mij reist ook de vraag.

Kun je dan eigenlijk nog wel spreken van dierenliefde?

Mijn gedachten begonnen rustig te worden doordat ik dacht dat natuurorganisaties of op zijn minst De Partij van de Dieren even zou reageren, maar helaas. Mijn goede hoop bleek snel vervolgen. Geen reactie en geen sanctie tegen dit soort dierenbeuls van het ministerie van Landbouw. Zelfs de lieftallige en mooie Marianne Tiemer zei niks. Ook de dagen die erna volgden bleef het stil rond de herten. Ik vraag me nu werkelijk af wat mij er nog van zou weerhouden naar Canada te gaan in de winter aldaar met knuppel en jachtgeweer om zo van de 10 pasgeboren zeehondjes en 9 op gruwelijke wijze af te maken onder het motto om zo een zeehondenkolonie te voorkomen. Niemand die me tegen kan houden want ik doe dat uit ‘Natuurbelang’ ! “Ja ik deed dat want anders nemen de zeehonden de boel over met die vreselijke schattigheid van hun. De Nationale zeehonden partij zou dan de wereld overnemen en iedereen onderdompelen in die vreselijke schattigheid. Plus nu ze niks meer aan hun vacht hebben heb ik het er vanaf gehaald en nu lopen de mooiste dames rond in mooie bontjassen. Dus ik deed niks verkeerd!”
Kijk dan pas zul je mensen horen spreken en schelden.
Of weet je wat. Ik ga naar Afrika en knal van de 10 olifanten er 9 af uit natuurbelang en aangezien ze dan toch niks meer aan dat ivoor hebben zaag ik die er ook af en verkoop het voor een aardige prijs. “Huh? Hoezo is dat opeens stroperij! Ik deed het uit natuurbelang,. Die pokkebeesten nemen anders heel Afrika over joh met dat getrompetter. Dadelijk heb je juist allemaal Afrikanen doorgespiest hangen aan die slagtanden joh. Nee ik doe dat echt uit natuurbelang hoor”

Niemand zal die onzin geloven en juist direct in actie komen. Pieterburen zou ik op mijn hals krijgen, regeringspartijen en de hele wereldbevolking zouden dan als een tsunami mij beschuldigen als dierenbeul en dierenhater. Maar als herten worden afgeknald is alles goed. Kijk dat kan er bij mij niet in. Herten hebben net zoveel recht als ieder ander dier.
Nogmaals dat men beboet wordt voor een grap die is uitgehaald die niet mag en die de wet overtrad oke. Dat het een hoge boete mag zijn is nog daaraan toe. Maar was het afschieten van die herten wel echt nodig? Waarom moeten zij gestraft worden door een actie van 2 dronken kroegvrienden? En wat maakt herten anders dan Zeehonden of Olifanten of welke andere diersoort dan ook?
Kortom had het ministerie van Landbouw niet even zijn verstand moeten gebruiken om zo te kijken of er andere goedkopere acties zouden kunnen worden uitgevoerd? Dat zouden de herten zeker fijner hebben gevonden dan een kogel door hun lijf.

Waar zijn we nu helemaal mee bezig?

http://www.youtube.com/watch?v=canT0DOG8H0
tot 4 minuut 10 slaat op dit verhaal

BerichtGeplaatst: 08-05-2011, 20:00:07 
Dwerg
Dwerg

Dit is eenmalig lieve mensen!!!!!

ODE AAN DE TOEKOMST VAN MATTHIJS

Terwijl de meeste ode's gaan over het leven van de persoon tot nu toe besloot ik verder te gaan dan dat. Wat men het meest vergeet is de toekomst van een persoon en dat is toch belangrijker dan kijken naar het verleden.

Deze ode gaat dan ook verder dan normaal! We gaan met onze glazen bol vooruit kijken naar de toekomst van Matthijs. Een jongen uit Zeeland met veel potentie in zijn toekomst. Namelijk: Radiomaker, Regisseur, Acteur, Schrijver of kunstenaar

Matthijs zijn intresses mogen dan wel divers zijn, maar zijn droom blijft hetzelfde. "Beroemd worden!" Een droom die vast en zeker zal uitkomen als hij zich net zo blijft inzetten in die zaklen als dat hij nu doet. alsscriptschrijver wekte hij dit jaar veel intresse bij een Zeeuwse filmorganisatie die jonge filmmakers helpt met het maken van een eerste film. Vorig jaar deed hij dat ook al toen hij samen met een vriend uit het zuiden des lands een script schreef. Ook toen haalden ze de tweede ronde niet maar maakte wel op eigen houtje en zonder budget de film genaamd EEUWIG ZEELAND. Kortom als regisseur en scritschrijver zit hij gebeiteld.

Als Acteur doet ook MAtthijs niet onder voor namen als een Tom Cruise of Bradd Pitt. Ook al zit er in zijn tekst "Lepetje Lepeltje" of moet hij als een extreem foute versie van de New Kids een hele dag lang alleen maar Golden Power drinken, waar hij een hekel aan heeft, dan doet hij dat met zo'n bravoure dat het wel moet gebeuren dat men hem eens zal ontdekken als de nieuwe Tygo Gernandt.

Ook zijn radiotoekomst staat op het punt van beginnen. Al wordt het 3fm, Radio1 of Q-music. Mathijs zal worden binnengehaald als de nieuwe en verbeterde Gerard Ekdom, Giel Beelen, Edwin Evers of zelfs de nieuwe Frits Spits. Wie zal er nu niet luisteren naar zijn programma als hij een van Nederlands bekendste limburgse schrijver intervieuwt of een repartage maakt over een vrouwelijke Brabantse Keyboard virtuoos of de nieuwste hardcore hit draait van DJ Black Bird.

Mocht al het bovenstaande niet lukken dan staat 1 ding zeker bij hem. Hij zal in alle krantenkoppen staan als de beroemde regiseuse Julia trouwt met een onbekende zeeuw na het maken van haar oscarwinnende film 'Tosti'. Samen zouden ze een koningsduo vormen waarbij Victoria en David Backhem of zelfs Yolanthe en Wesley Sneider bij hun vingers af mogen likken.

Anders is er altijd nog wel een carriere weggelegd voor hem als Bolus maker :mrgreen:

Kortom Matthijs. Je zit gebeiteld jongen! Geniet er maar van en leef je leven. Maar denk wel terug aan ons, de kleine mensen van SJ waar het allemaal begon

BerichtGeplaatst: 08-05-2011, 20:05:43 
Gids
Gids

eH... :p... Beroemd worden is nieyt hét doel, maar komt er bij kijken he hahaha, geniaal jongen... Overigens, heb je mijn carrière als schipper al eens overwogen? Of zat dat in de diepe duistere schaduw van je glazen bol xD...

En als het een film met een oscar wordt, dan heet het: Tosti en Proscecco, door Julia's productiehuis. :p.

Dankjewel maatje, doet me goed :p

BerichtGeplaatst: 30-05-2011, 11:07:46 
Dwerg
Dwerg

Een nieuwe rubriek in mijn Blogs. De IK VRAAG ME AF rubriek.
Met deze rubriek stel ik eigenlijk vragen waar ik vanuit mezelf geen antwoordt op krijg. Ik hoef geen antwoordt maar ik ben dan wel van het gevraag af zodat ik er niet meer over ga piekeren.

Ik begin meteen met

STIJLEN

De laatste valt me een ding op. Het wordt weer zomer dus zijn mensen weer volop bezig met het stijlen van zichzelf op verschillende manieren. Of het nu hun haar is of hun kleren, ze passen zichzlf er volledig op aan. Zo heeft mijn buurjongetje sinds enkele dagen geleden de voetbalstyle ontdekt. Andere kinderen in de buurt hebben een skaterstyle, of een rockstyle zoals een meisje drie deuren verderop. Mijn neef van 14 is weer helemaal into Rap.

Ik zet er eens een paar onder de loep:

Zoals ik al zei er zijn verschillende stijlen. Zo heb je de skater style
Afbeelding

De Rap style
Afbeelding

De rock style
Afbeelding

En ga zo maar door. Het gekke alleen is dat deze stijlen blijkbaar ook nog eens do's en dont's hebben
Zoals :
Skater Do's
http://www.youtube.com/watch?v=Y1XVudXfNTU&feature=related
Skater Dont's
http://www.youtube.com/watch?v=dw9TYou83HA&feature=related
Het onderste filmpje is schokkend, alleen kijken als je het durft ander raad ik deze aan http://www.youtube.com/watch?v=djQDeNbOfio

Rap Do's
http://www.youtube.com/watch?v=0gUoTOzl09k :mrgreen:
Rap Dont's
http://www.youtube.com/watch?v=xbd9hvSxNyA&feature=related :lol: :lol:

Rock do's
http://www.youtube.com/watch?v=0jgrCKhxE1s&feature=related :twisted:
Rock Dont's
http://www.youtube.com/watch?v=gFv_ebzXbZc :duh:
De onderste! is toch echt slecht!!! sorrie rockfans :?

Nee voor mij geen stijlen waar ik me aan waag, nee geef mij maar een eigen unieke stijl. Het is me te gevaarlijk. Hoe vaak wordt er wel niet een rapper neegeschoten omdat hij met een eastcoast klerenset over de westcoast loopt? Hoeveel lichaamsdelen, inclusief het zaakje van de man, zijn er wel niet gebroken of gekneusd in de tijd dat iemand skater is? Hoeveel hernia's en gevechten onderling zijn er wel niet ontstaan door een rockconcert? Waarom doen we die stijlen eigenlijk? We zijn dan toch niet onszelf? En waarom is het zo belangrijk geworden in onze maatschappij?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00