Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:36:41

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Nalina's schrijfhoekje
BerichtGeplaatst: 18-04-2012, 09:39:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
,,,

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Laatst gewijzigd door Nalina op 09-06-2013, 19:07:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 18-04-2012, 10:00:47 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 21-02-2012, 18:45:01
Berichten: 56
Mooi! Breng het in uitvoering! :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nalina's schrijfhoekje
BerichtGeplaatst: 21-04-2012, 19:26:22 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
AL gedaan :)

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nalina's schrijfhoekje
BerichtGeplaatst: 21-04-2012, 20:35:00 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Wauw, mooi zeg!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nalina's schrijfhoekje
BerichtGeplaatst: 22-04-2012, 13:27:32 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
Het leven als animateur.

Mijn eerste huwelijksaanzoek

Mogen we dan zoveel ijs eten als we willen?’ Vraagt Nanni?
‘Nee, jullie zijn op vakantie, maar ik wil niet dat jullie buikjes bevriezen’, antwoord ik met een brede glimlach. Één voor één staan de kinderen in de rij voor de ijsmachine.
Ik help ze met de chocosaus. Behalve het kleine manneke.
‘Hast du keine bock auf eis?’ Vraag ik hem. Zijn grote bruine ogen worden nat en hij begint te krijsen. Mijn blik schiet naar de 10 hyperactieve kinderen, en dan weer naar het mannetje van 3,5 jaar. Mamaaaaaaaaaa krijst hij door de lounge van het hotel.
– Ik zucht en met één handgebaar wenk ik naar het barpersoneel, als antwoord balt hij zijn vuisten en slaat er mee op zijn borst. Ik grijns, neem de kleine mee aan zijn hand en breng hem terug naar zijn moeder. Toch, wanneer je morgen zin heb kom je dan terug?
De kleine knikt snotterend ja. 3 dagen lang was het hetzelfde liedje.
Hoewel hij zich continu bleef afzonderen werd dit manneke één grote uitdaging voor mij.
Op een ochtend terwijl ik een boek aan het voorlezen ben en alle kids aandachtig luisteren, sloopt het manneke de decoraties aan de muur. Ik geef de andere kids een opdracht stap op hem af, til hem op en zet hem op schoot. Hij slaat en krijst, maar wordt daarna uiterst kalm.
‘So, und jetz?’ Hij rent naar de kast, pakt er een dino uit en geeft hem aan mij.
Zo gaat het de rest van de vakantie, hij wil alleen met mij spelen en mijn collega’s zijn lucht voor hem.
Het is een echte macho boy, hij moet even laten zien wie er de baas is.
Stille wateren hebben diepe gronden denk ik.
We knippen samen dino’s uit en kleuren deze in.
S’avonds wil hij niet terug naar zijn ouders, maar klimt bij mij op schoot wanneer ik aan het eten ben in het restaurant.
De rest van de week, wanneer hij met zijn ouders in het zwembad is, in het restaurant of aan de bar glimmen zijn bruine oogjes wanneer ik hem gedag zeg.
Wanneer zijn ouders hem na de 4e dag bij mij brengen pakt hij meteen mijn hand en laat hem niet meer los. Samen schilderen we zijn piratendoek, die helemaal zwart moet met één rode stip.

Bij ons afscheid vraagt hij mij ten huwelijk.
Hij heeft zijn piratendoekje op en gedraagt zich als een stoere man.
Wanneer ik hem een kus op zijn wang geef, veegt hij deze met zijn hand van zijn gezicht.
Hij pakt zijn dino en stopt deze in mijn glas water, daarna pakt hij mijn arm en kust deze van boven naar beneden. Hij lacht zijn moeder goedkeurend toe.
Dag, kleine Tim ik zal je missen onhandelbaar mannetje, maar zijn ouders zijn blij. Ze herkennen hun zoontje nauwelijks terug.

Nu bijna een jaar later, denk ik nog weleens aan die tijd.
Van die 5000 kids die er waren, was hij pas 4 en wist al van aanpakken.
Het waren die kleine momenten die een mens goed doen zo ver van huis. 8
)[/i]

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Laatst gewijzigd door Nalina op 22-04-2012, 19:29:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nalina's schrijfhoekje
BerichtGeplaatst: 22-04-2012, 15:25:26 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Aw :P Hoor je nog wel eens iets van hem dan?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nalina's schrijfhoekje
BerichtGeplaatst: 22-04-2012, 15:31:47 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
*snik* Nee, ik schreef dit met een gebroken hart.
Van alle leuke kids, heb ik geen contactgegevens :(

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nalina's schrijfhoekje
BerichtGeplaatst: 22-04-2012, 16:25:53 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
mooi in een verhaalvorm geschreven. je laat de lezer echt er in duiken en voelen:D

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nalina's schrijfhoekje
BerichtGeplaatst: 22-04-2012, 18:41:16 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ah zonde zeg.
Ik heb ook niets meer van mijn favoriete lerares gehoord sinds ik overging van groep 8 naar klas 1 :(
Misschien zie je ze later nog eens :D Als jij een oud vrouwtje bent en zij succesvolle businessmen dankzij jouw advies :>


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nalina's schrijfhoekje
BerichtGeplaatst: 22-04-2012, 19:29:11 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
haha Tom, het manneke was 3,5 en woont ergens in Duitsland weet geneens meer waar :(
Maar er schiet me opeens nog een leuk verhaal te binnen ;) so beware....

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nalina's schrijfhoekje
BerichtGeplaatst: 22-04-2012, 19:56:05 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
Het leven van een animateur

De hoofdrol in een boek

Er schiet me ineens iets te binnen…
Tijdens het opruimen van mijn ‘jeugdsentimentkastje’ vind ik de bruine envelop met tekeningen en brieven terug.
Op de envelop staat in grote hanenpoten geschreven: ‘My time in Spain’
Ik leg de inhoud ervan op de vloer en tel zo’n 10 tekeningen een een hoop kleine briefjes. Ontelbaar gekke kaarten van het thuisfront tot lange brieven met moederlijk gemis.
Op een bonnetje van een Spaanse restaurants staat een e-mail adres geschreven en een gelukswens, gekleurde paaseieren en konijntjes die ik aan de deur van mijn kledingkast had hangen, cijfers die de kinderen mij gaven als goede ‘juf’, prachtige portretten en een ‘sorry’ briefje van bezorgde ouders.
Er verschijnt een brede glimlach op mijn gezicht wanneer ik het terug lees.
‘Liebe Holländische Mädchen’
‘het spijt ons erg dat onze kleine Thomas jou de hele week een jongen noemde, hij begreep niet dat ook meisjes kort haar kunnen hebben en dit terwijl zijn nichtje ook kort haar heeft.
Je hebt prachtige gespeeld, Lieve groeten’
Ik grinnik, terug wanneer ik denk aan het ventje van 4 dat naar mij wees met grote ogen en niet begreep waarom ik een meisjes naam had.
Backstage klonk toen een gierende lach die in merg en been was te horen, mijn teamleider. Bah.

Ook vind ik een kleurrijke brief terug van Pleun. Het seizoen was net begonnen en regen kwam met bakken uit de lucht vallen. Om de gasten te vermaken rende ik naar buiten en vaarde op een luchtbed de straat uit. De kinderen renden op hun teenslippers naar buiten en al snel kwamen we alle als verzopen katjes binnen. Pleun was een Nederlands meisje, van een jaar of 12.
Ze was lief, brutaal en toch een soort zusje. Haar kleding was kleurrijk en hip en ze was een kop groter dan dat ik was. Tijdens een spelletjes avond waar we ons gruwelijk verveelde hadden we samen de boel op stelten gezet. De nacht van haar vertrek kwam Pleun naar mij toe, ze had haar pyjama al aan maar wilde me een brief geven. ‘je mag dit pas lezen als ik weg ben hoor!’
ik knikte nieuwsgierig en iets wat verlegen ga ze mij een knuffel. Nou doei hé!
En ze rende weg. Die zelfde nacht las haar brief en het ontroerde mij diep.
Snel krabbelde ik een kattenbel terug, rende naar de bus maar het was al te laat.
De bus reed de straat uit en ik heb Pleun nooit kunnen bedanken voor haar woorden, maar die brief heeft mij door de zware dagen gesleept. Hij hing aan mijn kamerdeur.
Mijn collega’s hadden er geen begrip voor, maar dit meisje was een voorbeeld voor vele andere 12 jarige.

Zonder een grammetje arrogantie schreef ze mij dat ze ‘goed’ was in het schrijven van verhalen. Ze had zelfs al een kinderboekje klaar liggen. Ik was haar grote inspiratiebron geweest tijdens haar vakantie. Ze had respect dat ik altijd vrolijk was en ze vond het in haar woorden ‘keivet’.
Tot dus ver had ze nog geen naam voor de hoofdrolspeler in haar roman, maar mijn karakter paste daar perfect bij. ‘ Ik heb alles op een rijtje, maar de naam van de hoofdpersoon ontbrak, maar dat word jij’ Schreef ze me.

De volgende dag straalde niet alleen de zon hoog in de lucht, maar kon niemand mijn dag breken. Ik danste en sprong met 2x zoveel energie als normaal.
Ze sloot haar brief af met: ‘ Je weet wel dat meisje dat won tijdens onze sjoelbakzonnendans, top avond’

Dát waren de momenten waarvoor ik heb gewerkt :D

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nalina's schrijfhoekje
BerichtGeplaatst: 25-04-2012, 22:02:10 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
en dan soms van het ene op 't andere moment één klein piep klein lichtje, dan weet je het.
Opeens zo helder, je vraagt je af waarom je het niet eerder in heb gezien.
Vraag het jezelf niet af, verwijt jezelf niks, maar zorg dat het lichtje groeit en een spaarlampje wordt in je hart.
Denk niet, maar voel de lichtbron van je 'ik'.
Alleen jij kan je oerkaarsje vervangen door een spaarlampje en altijd laten branden.
Denk altijd terug aan het innerlijke vreugdevuur vanjezelf.
Dan zul je altijd wat warmte hebben.
Goodnight world.

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nalina's schrijfhoekje
BerichtGeplaatst: 05-05-2012, 12:51:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
Binnekort maar weer eens een vervolg op 'de reis naar de rivier'
voor nu wilde ik deze dubbelzinnige delen :)

Ik kijk naar het muisje in het konijnenhok. Klein, maar onbevreesd rent zij van de voerbak naar haar holletje. Ze is klein, maar dapper en sterk. Samen met een kleine mus dineren ze romantisch in het konijnenhok. De drie pluizige bolletjes liggen knus tegen elkaar en vinden het wel oké dat hun scharrels langs komen. Zo nu en dan schrikt de Kleine Muis en schiet zij over de muur omhoog, maar ze komt net zo snel weer terug. Het maakt haar niet uit hoe fragiel en kwetsbaar ze is voor de grote wereld waarin zij leeft.
Ze streeft om te overleven en woont in een konijnenhok.
Het enige waar zij bang voor hoeft te zijn, zijn de grote zwarte vogels en de grote speelse hond. Want zij blijft in haar veilige omgeving en gaat nooit op avontuur.
Soms zit ik buiten op mijn hurken voor het hok en praat tegen het muisje.
Ze schiet dan heen en weer en een enkel keertje kijkt ze mij met haar kraal oogjes aan.
In haar pootjes heeft ze dan een stukje brood die ze haastig naar binnen propt.
Ik hoef niet te vrezen, ze woont bij de buren op zolder. Het is een blijvertje sinds onze kat dood is, haar man die leeft niet meer.

Ze laat me beseffen dat het leven wreed in elkaar zit.
Ons eten ligt voor het oprapen, en voor haar is de wereld een grote ‘fastfood walk-in’.
Alles is eetbaar, maar dat besef je pas als je weinig geld heb. Ook ik scharrel.
Opzoek naar een plek wat ik ‘thuis’ kan noemen. Een plek waar de onrust zal verdwijnen.
Zodat zij hier minder zorgen hebben en minder geld kwijt zijn.
Tevens bedenk ik me dat ik het nog zo slecht niet heb, want ik ben vele malen groter dan die kleine dappere muis. Ik zoek een warm plekje, een beetje hoop of misschien wat geluk.
Ergens waar ik mij kan nestelen. Toch ben ik alles behalve dapper.
Ik voel me kwetsbaar en fragiel in de wereld om mij heen. Ik hoor iemand mijn naam schreeuwen en schrik op. Zij rent en rent omhoog via de muur en ze verdwijnt achter de regenpijp.
Morgen zie ik haar weer. De Kleine Muis.

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nalina's schrijfhoekje
BerichtGeplaatst: 06-05-2012, 14:22:10 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
mooi hoor! en diep...
het is echt een klein verhaaltje die je raakt:)

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nalina's schrijfhoekje
BerichtGeplaatst: 09-05-2012, 21:43:38 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
...

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Laatst gewijzigd door Nalina op 09-06-2013, 19:08:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl