Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:03:27

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Verhalen van Nielsje
BerichtGeplaatst: 25-10-2012, 15:29:55 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 08-07-2011, 17:34:29
Berichten: 124
Noot van de schrijver
Dit korte verhaal dat je zo meteen gaat lezen , in ieder geval hoop ik dat je het gaat lezen, heb ik geschreven voor een schrijfwedstrijd voor korte verhalen. Bij deze schrijfwedstrijd moest je op één of andere manier de zin : "Zullen we over onze schaduw springen?" in verwerken. Ik heb het geprobeerd en opgestuurd maar daarna heb ik er niets meer van gehoord. Ik weet dat ik verloren heb maar het jammere is dat ik niet weet de hoeveelste plaats mijn verhaal heeft gehaald. Je kunt ook weer niet alles hebben en hoe dan ook blijf ik trots op al mijn verhalen en zo ben ik ook trots op dit verhaal. Natuurlijk heb ik er wel een paar dingen aan veranderd zodat het van uit mijn oogpunt nog beter is geworden. Maar natuurlijk, of het nu een goed of een slecht verhaal is laat ik volledig aan jullie over. Jullie zijn de jury en ik ben enkel een kleine schrijver die ooit hoopt een enorm goed geschreven verhaal te schrijven.
Voor ik jullie volledig loslaat op dit verhaal heb ik een kleine noot voor onze nederlandse vrienden. Ik ben er niet zeker van of jullie het woord annonce kennen. Om het kort en bondig uit te leggen(voor degene die het niet weten): een annonce is een advertentie waar enorm veel afkortingen in worden gebruikt. Bijvoorbeeld : Mn zkt vr. (man zoekt vrouw). Meestal worden zulke advertenties in kranten geplaatst door mensen die op zoek zijn naar een relatie.
Maar genoeg met jullie te vervelen. Nu laat ik jullie volledig los op "Voor Eeuwig De Jouwe"

Voor Eeuwig De Jouwe

Ontelbare cafés en tavernes had ik afgelopen maar eindelijk stond ik voor de juiste. Ik checkte nog even de naam van het café: De Gouden Hoorn . Vol zelfvertrouwen stapte ik binnen en hing mijn lederen jas aan de kapstok. Het café deed zijn naam geen eer aan .Een naar rook stinkend hol was het. Maar dat was niet belangrijk. Ongeduldig had ik op deze dag gewacht en niets kon mijn humeur nog bederven. Een week geleden had ik een annonce geplaatst in de krant. Tal van reacties kreeg ik maar één sprong er uit en vandaag zou ik haar ontmoeten . Ze was er nog niet dus zocht ik een plaatsje uit en bestelde een glas wijn .Plots betrad de vrouw van mijn dromen het cafeetje met een witte roos zoals afgesproken . Ze was beeldschoon, slank , met lange gouden krullen omkranst, kortom ze leek wel het werk van Da Vinci . Ik zwaaide met mijn rode roos . toen ze mij zag wandelde ze gracieus naar mij toe met een betoverende glimlach .
“ Dag vreemdeling”, sprak ze met zoete stem ,” vind u het erg als ik bij u kom zitten?”
“ N- nee natuurlijk niet,” stamelde ik, “ wilt u iets drinken?”
"Een glas rode wijn .” ze vlijde zich neer op haar stoel. Minutenlang keek ze me aan met haar doordringende blauwe ogen . De ober gaf haar een glas rode wijn terwijl ik hem enkele muntstukken toestopte.
” Uit uw advertentie heb ik begrepen dat u assistent bent bij het Michael ziekenhuis?” haar stem was zo zoet. Ze was gewoon perfect.
"Klopt, fijn werk."
“en met wat houdt u zich daar bezig? .”
“ ik zorg ervoor dat de bloedvoorraden op peil blijven,” stamelde ik,” als ik er niet voor zorg dat er van elke bloedgroep voldoende bloedzakjes zijn ,dan zou het ziekenhuis in grote problemen raken.”
Een glimlach verscheen om haar beeldschone mond .
“ bloed , het middel om jong te blijven.”
“oh ja ?"
“Ja, kijk maar naar hertogin Elizabeth van Zevenburgen . Zij baadde zich iedere dag in zuiver maagdenbloed om haar jeugd te behouden.” Gefascineerd staarde ik haar aan hoewel de wending van ons gesprek me helemaal niet beviel . Langzaam boog ze zich naar mij toe en fluisterde:
“ Zullen we over onze schaduw heen springen?”
Ik keek haar verward aan.
”wat?”
“ kom mee.”
Ze stond op van haar stoel in haar gracieuze stijl en gewillig volgde ik haar naar het steegje achter het cafeetje. Zachtjes duwde ze mij tegen de muur en kuste mij op de mond . Ik verstarde .Zelfs mijn ogen gehoorzaamde mij niet meer.
“ Ik wil je hebben.” kreunde ze.
Ik voelde hoe ze mij een zuigplek wou geven maar in plaats daarvan voelde ik 2 kleine naaldjes in mijn nek prikken terwijl langzaam het bloed uit mijn lichaam vloeide. In eerste instantie wou ik het uitschreeuwen van de pijn maar op een of andere manier voelde ik mij euforisch . Ze stopte en keek in mijn smekende ogen .
“ Help mij eerst aan bloed en daarna ben ik voor eeuwig de jouwe.”
Gracieus verliet ze het steegje terwijl ik haar nakeek ,plannend hoe ik grote hoeveelheden bloed uit het ziekenhuis kon stelen.

_________________
BIJ hET hAARDVUUR
Droom even weg bij het gezellige haardvuur.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor Eeuwig De Jouwe
BerichtGeplaatst: 25-10-2012, 17:26:01 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-08-2012, 12:49:53
Berichten: 16
Je bent een goude schrijver!
Misschien kan je ook een vervolg maken?? :hart:

Groetjuuus :wave:

_________________
Mama told me not to waste my life, she said spread your wing my little butterfly...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor Eeuwig De Jouwe
BerichtGeplaatst: 25-10-2012, 17:44:44 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 17-01-2012, 16:53:38
Berichten: 207
Ik vind het een mooi verhaal, las lekker weg. En ik hou van verhalen met vampiers erin ;d. Alleen ik kreeg het idee dat je die zin "zullen we over onze eigen schaduw heen springen" een beetje tussen het verhaal had geplakt omdat je het nou eenmaal moest gebruiken. Het is een prachtige zin maar mijn mening is dat het niet goed tot recht kwam in je verhaal. Ik ben benieuwd naar je volgende vehalen, ik hoop dat die er komen!

_________________
Slechts weinigen denken, maar toch houdt iedereen er meningen op na.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor Eeuwig De Jouwe
BerichtGeplaatst: 25-10-2012, 18:46:21 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 08-07-2011, 17:34:29
Berichten: 124
@illmia, enorm bedankt voor jouw compliment :D Of er een vervolg komt weet ik nog niet maar de kans is wel enorm groot :D

@.Metal-Girl., volgende en nieuwe verhalen komen er zeker aan :D

_________________
BIJ hET hAARDVUUR
Droom even weg bij het gezellige haardvuur.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor Eeuwig De Jouwe
BerichtGeplaatst: 25-10-2012, 21:56:55 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Tweelicht: Turks Bloed.

Leuk geschreven!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Het Haardvuur
BerichtGeplaatst: 26-10-2012, 12:12:00 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 08-07-2011, 17:34:29
Berichten: 124
noot van de verteller
Hallo iedereen, hier hebben jullie het eerste hoofdstuk van mijn nieuwste project. veel plezier :D.

Het Haardvuur

1.De Herberg
Eeuwenlang is de mens doodsbang geweest voor de nacht. Dat is logisch, misschien lijkt het niet zo maar toch is het logisch.Denk eens terug aan de tijd dat je nog een klein kind was. Was je toen niet bang van die krakende trap, alsof een dief langzaam de trap opsloop om alles waar je van houdt te stelen? Of van de monsters onder je bed? Hadden we reden om bang te zijn?
Kom mee naar het Duitsland van de negentiende eeuw. Toen het Duitse rijk nog groot en rijk aan tradities was . Daar in het hart van het Zwarte Woud ontmoeten we onze twee hoofdfiguren. Alle twee rijden ze te paard met niets meer als een tas mee met een beetje proviand om de dag door te komen.
“Wilhelm geef nu toch eindelijk eens toe dat we verloren zijn gelopen.”
“Ach Jacob stop eens met zeuren ,de hele reis door doe je niets anders als klagen.”
“Je zou voor minder. We hadden al lang thuis moeten zijn . Ik had je nog zo gezegd om de weg naar Berlinger te volgen maar nee, Wilhelm Grimm wist een kortere weg via het Zwarte Woud. Waarom ben ik ook zo dom geweest om jouw te volgen.”
“Voor de laatste keer broertje stop met zagen.”
Om te tonen dat hij het meende reed Wilhelm een stuk sneller door terwijl zijn broer maar door bleef klagen. Het geruzieging nog een heel uur door. Jacob en Wilhelm ruziede zo hard dat ze niet merkten dat een zware dikke mist het Zwarte Woud bedekte. Een mist die zo zwaar was dat het amper mogelijk was om je eigen hand te zien.
“Mooi”, zei Jacob,” Nu zitten ineens midden in een mist. Fijn, nu raken we zeker niet thuis.”
“Zwijg, Jacob ik zie daar licht branden. Ik denk dat er daar een herberg is .”
” Natuurlijk een herberg midden in het Zwarte Woud waar praktisch geen kat komt.”
“ Op zijn minst woont er daar iemand en kom nu niet af met jouw onnozel verhaal van dwaallichtjes . We gaan er hoe dan ook naartoe.”
Langzaam reden ze op de lichtjes af en zoals Wilhelm al dacht kwamen ze aan bij een herberg. Jacob kon zijn ogen niet geloven. Een herberg midden in het Zwarte Woud, hoe was dat mogelijk?
“Het ziet er geen echt leuke herberg uit maar op zijn minst hebben we nu een plaats om te overnachten.”
Zei Wilhelm terwijl hij de deur opende en de herberg binnen stapte terwijl zijn broer hem volgde. De binnenkant van de herberg zag er ook niet echt gezellig uit. Overal stonden vuile tafels met stoelen aan die er niet comfortabel uitzagen. Kortweg zag alles er vuil uit alleen het haardvuur zag er schoon uit en nodigde uit om er dicht bij te gaan zitten. Er zat niemand in de herberg en het verbaasde Jacob en Wilhelm helemaal niet dat na een minuutje of vijf de herbergier de eetzaal pas binnen kwam. De herberg zag er dan wel smerig uit maar dat was niet te zeggen van de herbergier. Hij zag er heel verzorgd uit en kwam over als een dikke goedzak.
“ Welkom heren, in mijn kleine herberg. Willen jullie een kamer delen of toch liever ieder een aparte kamer?” vroeg de herbergier. Willem en Jacob vroegen voor een aparte kamer en de herbergier begon meteen met het schoonmaken van een tafeltje dicht bij het haardvuur.
“Vanavond eten we eend met brood.”
Zei de herbergier vrolijk terwijl hij de twee broers naar hun tafeltje begeleidde. Wilhelm zat nog maar net toen uit de keuken een beeldschone verschijning de eetzaal binnen kwam met twee komen vol eend in haar handen. Ze zag er nog jong uit, had lang zwart haar en een huid zo wit als het maagdelijke sneeuw die het winterse bos bedekte. Wilhelm kon zijn ogen niet van haar afhouden.
” Alstublieft heren, jullie avondmaal. Eet smakelijk.”
Zei het meisje met een lieve glimlach en nadat ze de twee kommen op tafel had gezet verdween ze weer terug naar de keuken.
“ Willem , kom eet nu eens van jouw eend in plaats van zo dromerig voor je uit te staren.”
Zei Jacob nadat hij zijn eend bijna achter de kiezen had.
“Jacob , ik denk dat ik verliefd ben.”
“Dat dacht je van de tien vorige meisjes ook al en telkens was het voor jouw niets meer dan een nachtje plezier en de volgende morgen was je hen al beu.”
“ Maar deze keer is het anders, ik voel het.”
“Ach eet je eend op .”
De eend smaakte hen zo goed dat ze al spijt hadden dat de eend al op was. Vrolijk kwam de herbergier hun tafel afruimen en schonk hij hen een glas van zijn eigen wijn in terwijl hij zich bij de 2 broers schaarde voor het haardvuur.
“Vertel mij eens, reizigers, vanwaar komen jullie vandaan?”
“Wij komen van Kendrig,”vertelde Jacob,” we waren daar op bezoek bij familie van ons om enkele volksverhalen op te schrijven.”
“ Jullie houden dus van volksverhalen?” vroeg de herbergier nieuwsgierig.
” Niet per sé,” zei Willem,” we verzamelen ze alleen maar om te kunnen uitzoeken waar die verhalen vandaan komen en we proberen de verhalen te begrijpen en te verklaren.”
“Hoe het ook zij, ik denk dat ik wel een verhaal ken waarin jullie waarschijnlijk geïnteresseerd zullen zijn.” Zei de herbergier,” het verhaal van de zwarte raven. Ooit van gehoord?”
“Eerlijk gezegd niet nee.” Zei Willem.
“Luister dan goed want ik het vertel het geen tweede keer.”

Volgende donderdag verschijnt het vervolg

_________________
BIJ hET hAARDVUUR
Droom even weg bij het gezellige haardvuur.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor Eeuwig De Jouwe
BerichtGeplaatst: 26-10-2012, 12:13:33 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 08-07-2011, 17:34:29
Berichten: 124
thanks Tom :D
maar wat bedoel je met tweelicht:turks bloed?

_________________
BIJ hET hAARDVUUR
Droom even weg bij het gezellige haardvuur.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor Eeuwig De Jouwe
BerichtGeplaatst: 26-10-2012, 13:10:53 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Ziet er zo globaal gezien goed uit!

Zit op dit moment even in een drukke periode door tentamens en een verbouwing bij ons thuis, maar als ik tijd vrij heb kan ik alles wel even voor je controleren (ook het verhaal haardvuur) als je wilt en dan eventueel tips geven mocht ik nog iets tegen komen.

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor Eeuwig De Jouwe
BerichtGeplaatst: 26-10-2012, 13:42:00 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 08-07-2011, 17:34:29
Berichten: 124
daar zou ik enorm blij mee zijn Seih :D en succes met je tentamens en verbouwing :D

_________________
BIJ hET hAARDVUUR
Droom even weg bij het gezellige haardvuur.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor Eeuwig De Jouwe
BerichtGeplaatst: 26-10-2012, 13:59:07 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
nielsje schreef:
daar zou ik enorm blij mee zijn Seih :D en succes met je tentamens en verbouwing :D


Dank je wel! :)
Ik vraag het altijd even, sommige mensen vinden het niet fijn om verbeterd te worden namelijk. Als iemand het niet wil, dan doe ik het ook niet. Heel simpel. :p

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor Eeuwig De Jouwe
BerichtGeplaatst: 26-10-2012, 18:58:32 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
nielsje schreef:
thanks Tom :D
maar wat bedoel je met tweelicht:turks bloed?

Van de bekende Twilight vampierverhalen is er ook eentje die True Blood heet. Volgens mij.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor Eeuwig De Jouwe
BerichtGeplaatst: 26-10-2012, 20:35:36 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Tom schreef:
nielsje schreef:
thanks Tom :D
maar wat bedoel je met tweelicht:turks bloed?

Van de bekende Twilight vampierverhalen is er ook eentje die True Blood heet. Volgens mij.


Helaas.. u bent niet door naar de volgende ronde!

Deel 1: Twilight
Deel 2: New Moon
Deel 3: Eclipse
Deel 4: breaking down

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor Eeuwig De Jouwe
BerichtGeplaatst: 26-10-2012, 22:28:54 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Haha, True Blood is een andere slechte vampier-serie.

Citeer:
breaking down

Dit moet 'Breaking Dawn' zijn.

Waarom weet ik dit....

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor Eeuwig De Jouwe
BerichtGeplaatst: 27-10-2012, 09:22:32 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Julia schreef:
Haha, True Blood is een andere slechte vampier-serie.

Citeer:
breaking down

Dit moet 'Breaking Dawn' zijn.

Waarom weet ik dit....


Hahaha, het eeuwe oude excuus: auto correctie van mijn mobiel.

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor Eeuwig De Jouwe
BerichtGeplaatst: 27-10-2012, 14:19:17 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Zeg, moderators, ga eens on-topic!
:P

Seih schreef:
Hahaha, het eeuwe oude excuus: auto correctie van mijn mobiel.
Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl