Zoeken of Zijn? schreef:
Herken je het, dat je de "perfecte" persoon wilt zijn? Diegene die goed voor zichzelf en anderen zorgt, de lieve, de sociale, de slimme en diegene die met iedereen om zich heen bevriend is. Wie of wat blijft er over als je de bovengenoemde eigenschappen niet bezit?
Herken je het, dat je op zoek bent naar "geluk"? Denkend dat een goede financiële situatie je gelukkig maakt en ervan overtuigd zijn dat alleen de mensen om je heen je gelukkig kunnen maken, je familie, je vrienden of je hond die tevens je beste kameraad is. Als dit wegvalt, wat voor "geluk" blijft er dan voor jou over?
En herken je dit, dat je op zoek bent naar "liefde"? Zoekend naar diegene die voor je klaar staat tijdens bittere omstandigheden en dat je hunkert naar de warme handen van een persoon die jij lief hebt. Denkend dat deze persoon jou de veiligheid en het vertrouwen geeft waar je zo naar zoekt. Maar, wat blijft erover als je stopt met zoeken?
Waarom ben je op zoek naar iets dat er misschien al is? Kun je stoppen met zoeken en gewoon ZIJN? Ervaren dat de "perfecte" persoon al in jou zit. Dat je geluk kunt vinden in jezelf zonder JOUW geluk afhankelijk te maken van anderen. Dat de liefde die je zoekt, al in jezelf zit. Die keus is aan jou! Jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen gedrag en voor de kijk die je hebt op anderen en op jezelf. Een wijze man zei ooit "als je de manier waarop je naar de dingen kijkt verandert, veranderen de dingen waar je naar kijkt". Jij bepaalt of je wilt stoppen met zoeken, door vanaf nu te ZIJN.
Geniet van het leven en blijf vooral lekker bij jezelf!
't is een leuke tekst maar het wringt me in de gemaakte associaties.
Citeer:
Herken je het, dat je de "perfecte" persoon wilt zijn?
nee
Citeer:
Denkend dat een goede financiële situatie je gelukkig maakt
alweer nee
Citeer:
Denkend dat deze persoon jou de veiligheid en het vertrouwen geeft waar je zo naar zoekt. Maar, wat blijft erover als je stopt met zoeken?
Dan heb ik deze gevonden ??
Citeer:
Waarom ben je op zoek naar iets dat er misschien al is?
Huh ?
Citeer:
Kun je stoppen met zoeken en gewoon ZIJN?
zoals nu ?
Citeer:
Ervaren dat de "perfecte" persoon al in jou zit.
streef ik naar perfectie van mijn persoon ?
Citeer:
Dat je geluk kunt vinden in jezelf zonder JOUW geluk afhankelijk te maken van anderen.
Hoeveel mensen slagen er in het ware geluk te vinden in afzondering ?
Citeer:
Die keus is aan jou!
Wie is deze persoon die bewust kiest voor ongeluk ?