Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:40:36

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09-02-2015, 21:27:21 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-02-2015, 21:23:04
Berichten: 1
Hee, omdat ik het wachtwoord van mijn oude account kwijt ben ( willow ) heb ik een nieuwe aangemaakt. Sommigen van jullie weten wel wie ik ben, want ik heb de meesten van jullie op facebook! haha.

Ik had al een tijdje de neiging om een stukje te schrijven voor de lezerscolumns van de Metro maar het ontbrak mij lange tijd aan inspiratie en creativiteit. Nu heb ik vanmiddag eindelijk iets op papier kunnen zetten en online gezet. Zouden jullie mij een eerlijke mening willen geven? Ik weet dat dit Genre ( filosofie ) niet iedereen aanspreekt, maar goed, dat blijf je toch houden.

Voor diegenen die het een goed artikel vinden, zouden jullie willen stemmen? Je kunt, als je het artikel goed vindt, klikken op "stem". Als het genoeg aanspreekt dat heb ik kans dat het in de Metro krant gepubliceerd word.

Maar goed, feedback vind ik belangrijker dan het krijgen van stemmen dus richt jullie aub vooral op het geven van een eerlijke mening ( tips en tops )

Hier het artikel:

http://lezerscolumns.metronieuws.nl/view/d88g

Liefs, Anna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-02-2015, 22:33:47 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Zoeken of Zijn? schreef:
Herken je het, dat je de "perfecte" persoon wilt zijn? Diegene die goed voor zichzelf en anderen zorgt, de lieve, de sociale, de slimme en diegene die met iedereen om zich heen bevriend is. Wie of wat blijft er over als je de bovengenoemde eigenschappen niet bezit?

Herken je het, dat je op zoek bent naar "geluk"? Denkend dat een goede financiële situatie je gelukkig maakt en ervan overtuigd zijn dat alleen de mensen om je heen je gelukkig kunnen maken, je familie, je vrienden of je hond die tevens je beste kameraad is. Als dit wegvalt, wat voor "geluk" blijft er dan voor jou over?

En herken je dit, dat je op zoek bent naar "liefde"? Zoekend naar diegene die voor je klaar staat tijdens bittere omstandigheden en dat je hunkert naar de warme handen van een persoon die jij lief hebt. Denkend dat deze persoon jou de veiligheid en het vertrouwen geeft waar je zo naar zoekt. Maar, wat blijft erover als je stopt met zoeken?

Waarom ben je op zoek naar iets dat er misschien al is? Kun je stoppen met zoeken en gewoon ZIJN? Ervaren dat de "perfecte" persoon al in jou zit. Dat je geluk kunt vinden in jezelf zonder JOUW geluk afhankelijk te maken van anderen. Dat de liefde die je zoekt, al in jezelf zit. Die keus is aan jou! Jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen gedrag en voor de kijk die je hebt op anderen en op jezelf. Een wijze man zei ooit "als je de manier waarop je naar de dingen kijkt verandert, veranderen de dingen waar je naar kijkt". Jij bepaalt of je wilt stoppen met zoeken, door vanaf nu te ZIJN.

Geniet van het leven en blijf vooral lekker bij jezelf!
't is een leuke tekst maar het wringt me in de gemaakte associaties.
Citeer:
Herken je het, dat je de "perfecte" persoon wilt zijn?
nee
Citeer:
Denkend dat een goede financiële situatie je gelukkig maakt
alweer nee
Citeer:
Denkend dat deze persoon jou de veiligheid en het vertrouwen geeft waar je zo naar zoekt. Maar, wat blijft erover als je stopt met zoeken?
Dan heb ik deze gevonden ??
Citeer:
Waarom ben je op zoek naar iets dat er misschien al is?
Huh ?
Citeer:
Kun je stoppen met zoeken en gewoon ZIJN?
zoals nu ?
Citeer:
Ervaren dat de "perfecte" persoon al in jou zit.
streef ik naar perfectie van mijn persoon ?
Citeer:
Dat je geluk kunt vinden in jezelf zonder JOUW geluk afhankelijk te maken van anderen.
Hoeveel mensen slagen er in het ware geluk te vinden in afzondering ?
Citeer:
Die keus is aan jou!
Wie is deze persoon die bewust kiest voor ongeluk ?

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-02-2015, 14:21:17 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Citeer:
Citeer:
Dat je geluk kunt vinden in jezelf zonder JOUW geluk afhankelijk te maken van anderen.

Hoeveel mensen slagen er in het ware geluk te vinden in afzondering ?
Vanwaar deze vraag? Ik heb wel vaker gehoord van mensen die zich afzonderen en mediteren in grotten en op die manieren de verlichting bereiken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-12-2016, 16:49:25 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-05-2014, 13:20:48
Berichten: 17
Ik vind het stuk wat ik hierboven lees (de link werkt niet meer) super mooi. Je leidt de lezer toe naar het antwoord, dat het antwoord in henzelf ligt en niet buiten henzelf te vinden is. Ik word er in ieder geval door geinspireerd wanneer ik dit lees!
En ik heb het idee dat dit niet door iedereen begrepen wordt en dat is ook niet erg denk ik. Je schrijft voor de mensen bij wie dit aansluit.

Klopt het dat dit de hele column is? Ben benieuwd of je nog meer hebt.

_________________
Je hoeft niet het beste te kunnen om te kunnen genieten van het beste van je kunnen :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-01-2017, 19:27:05 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Klaus schreef:
Ik vind het stuk wat ik hierboven lees (de link werkt niet meer) super mooi. Je leidt de lezer toe naar het antwoord, dat het antwoord in henzelf ligt en niet buiten henzelf te vinden is. Ik word er in ieder geval door geinspireerd wanneer ik dit lees!
En ik heb het idee dat dit niet door iedereen begrepen wordt en dat is ook niet erg denk ik. Je schrijft voor de mensen bij wie dit aansluit.

Klopt het dat dit de hele column is? Ben benieuwd of je nog meer hebt.


Really? Dat is toch nogal wiedes en totaal geen nieuw inzicht.

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-01-2017, 21:08:32 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-05-2014, 13:20:48
Berichten: 17
Het hoeft ook geen nieuw inzicht te zijn, soms is het goed om daar weer ff aan herinnert te worden, aangezien het zo makkelijk is om dat te vergeten.

_________________
Je hoeft niet het beste te kunnen om te kunnen genieten van het beste van je kunnen :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-04-2017, 18:28:41 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-01-2011, 14:51:59
Berichten: 81
Locatie: Zaandam
Ik herken wél veel van wat je zegt in mezelf.

Ik ben iemand die de neiging heeft tot pleasen, tot overcompenseren, mezelf naar de achtergrond cijferen... en zeker omdat ik in zorginstellingen heb gezeten en zit, omdat wat hier zit qua publiek gevaarlijk kan zijn als je niet 'aardig' bent. Gewoon 'zijn' en echt mezelf zijn is lastig.

ik wil die agressieve types niet voor het hoofd stoten, dus ben ik meestal vriendelijk en neutraal. Ik heb uiteraard wel een mening over veel dingen, maar ik hou mijn mond liever dan dat ik een fysieke klap krijg... Oké, dit is het uiterste van de medaille.

Ik denk dat iedereen die niet met gestoorde criminelen om gaat gewoon zichzelf moet kunnen zijn. :wink:

_________________
Wees een lichtje in de duisternis.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl