Aangezien ik vol verbazing de laatse weken het nieuws heb gevolgd kon ik het niet laten om er een stuk over te "schrijven"
Je heb weken dat de kranten en tv dingen uitzenden waarvan je denkt??? is dit nu nieuws ??? om nog maar eens terug te komen op de vermoorde baby's in Beverwijk, natuurlijk is zoiets afschuwelijk dat dat gebeurd en natuurlijk komt dat in de media en natuurlijk spreekt iedereen er afschuw over.. alleen viel mij op dat de media meer schreef over wat voor auto , welke afkomst,wat voor wijk,wat voor huis, en hoe de ouders van de daders waren. Ja dat is absoluut intresant om te weten ?
en door deze info snapt nu natuurlijk iedereen wel dat daardoor allemaal tot stand is gekomen
Maar genoeg over het nieuws van maanden terug...
Over deze week valt ook genoeg te schrijven.
Iedereen kent denk ik iemand in z'n buurt die bekend staat als een beetje een vreemd figuur, iemand die bijvoorbeeld altijd de oude kranten van mensen doorspit of alles weghaald bij het grofvuil, of iemand die op 70 jarigeleeftijd elke willekeurige tijd dronken in de kroeg zit en niet bepaald lekker ruikt ? Deze mensen zijn niet vreemd maar hebben gewoon een andere manier van leven .
Zo zijn er ook mensen die in hun vrije tijd de straten schoon houden van zwerfafval, en dan bedoel ik niet de figuren die met een puntmuts rond lopen langs de snelweg met een ijzere prikker omdat de rechter hun dat heeft opgelegd. overigens over een taakstraf valt ook nog veel te vertellen maar dat mischien later.
NEE ik heb het over mensen die al met pensioen zijn en graag nog iets doen voor de medemens op hun vrije dag.
Zoals een hele vriendelijke meneer die altijd de straten schoonhoud zodat kinderen in de buurt kunnen spelen op een schone plaats en deze meneer vanachter zijn raam kan zien hoe de kinderen lol maken.
Iedereen is het met mij eens denk ik dat deze vriendelijke meneer geen lid is van de hofstad groep of podofiel is.
En toch besloot de politie hem aan te houden toen hij bezig was met zijn dagelijkse vrijwillige opruim uurtje ! nu zul je je afvragen waarom ? nou dat vroeg deze vriendekijke meneer zich zelf ook af.. het andwoord van onze vriend in het blauw ( de zelfde die je moet beschermen als je echt iets overkomt ) was dat een pakje boter niet in de gewone container mocht worden gegooid maar gescheiden moest blijven in de groente en fruit container. Iets wat 80% van alle andere Nederlanders waarschijnlijk nu pas voor het eerst leest.
De vriendelijke meneer dacht natuurlijk dat het een grapje was , maar helaas dat was niet zo en de politie in kwestie werd nog een soort van opgefokt ook ? gevolg de man kreeg een fikse geldboete en werd "vriendelijk" gevraagt direct naar huis te gaan.
Vol woede nam ik waar van dit bericht en besloot om uitleg te vragen.. maar gelukkig deed iets me goed ik was tenminste niet de enigste Nederlander die kookte van woede ! Vele mensen wouden de geldboete al betalen en lieten hun woede blijken bij het desbetreffende bureau.
Dat deed me goed en dacht dit zal wel recht gezet worden... maar wat hoorde ik de volgende dag ?? de polite agent in kwestie vertelde uitgebreid dat deze man al vaker voor problemen zorgde en dus een soort van dorpsgek was.
M'n gevoel zij dat dit totaal niet klopte en wat blijkt deze meneer was nog nooit eerder in aanraking geweest met de politie en stond juist bekend als een hele vriendelijke man. Gelukkig kreeg deze man hulp terug van z'n buurtbewoners naar al zijn hulp voor de buurt, en ze gingen massaal achter de vriendelijke mans taan waarna de politie agent zijn excuses heeft aangeboden.
Ik ben blij dat de buurt reageerde zoals vroeger een oude buurt zou reageren alle voor 1 en 1 voor allen !
Ik hoop alleen ook dat de politie begrijpt dat ze bijna een heel leven hadden vernield van een oude vriendelijke man die alleen maar goed probeerde te doen " iets wat je nog maar zelden ziet" maar op deze manier zal dat dus alleen nog maar minder worden
de politie je beste vriend ?? nou hier word bevestigd wat ik altijd al vond !