Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 13:19:20

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: blokkade
BerichtGeplaatst: 24-08-2007, 21:07:35 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-04-2005, 20:11:06
Berichten: 105
hoi iedereen

ik heb gister mijn eerste reiki behandeling gehad
was een hele ervaring moet ik zeggen

uit eindelijk kreeg ik te horen dat ik een blokkade heb in mijn keel
weet iemand hoe ik dat weg haal en ik hoorde ook dat ik mijn energie niet goed vast hou hoe kan wot doen dat ik het wel vast hou

groetjes en alvast bedankt
monique


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blokkade
BerichtGeplaatst: 26-08-2007, 16:32:18 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-08-2007, 16:27:05
Berichten: 2
hoi monique,

ik heb een paar weken geleden ook een eerste reiki behandeling gehad en die vrouw zei ook dat het vast zat bij mijn keel (chakra) dus ik ben op internet gaan zoeken. toen heb ik dit gevonden:

Het keelchakra staat voor het naar buiten treden. Wanneer je oneerlijk of onbewust bent naar je zelf bent, of je groter voordoet dan je bent raakt het keelchakra overbelast. Je krijgt dan bv een kikker in de keel en op den duur huidproblemen en problemen met de spijsvertering.

dus ik denk dat het betekend dat je eerlijker naar jezelf toe moet zijn en je niet groter voor moet doen dan je bent. misschien moet je de dingen waar je mee zit tegen iemand vertellen :).

(ik heb de laatste dagen last van mijn keel, echt het gevoel alsof ik een brok in mijn keel heb de hele tijd. ik denk dat dit komt omdat ik mijn gevoel niet kan uitspreken dus ik probeer er op t moment juist over te praten)

liefs linda


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blokkade
BerichtGeplaatst: 27-08-2007, 09:07:57 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Voor zover ik heb begrepen hebben erg veel mensen een blokkade in de keel, doordat het in onze maatschappij als vreemd wordt ervaren om open te zijn en je emoties te uiten. Bij de één uit zich dit in ergere mate dan de ander (ik stotteren bijvoorbeeld), en bij de andere kan het meer het gevoel zijn van niet graag jezelf laten tonen. Dus, om je keelchakra te helpen zou je dus kunnen beginnen om niet bang te zijn voor andermans reacties als je dit doet, of jezelf niet tegenhouden wanneer je denkt je je ervoor zou schamen. Keelchakra heeft oa met communicatie te maken, dus zoals hierboven ook al wordt gezegt, ben eerlijk naar jezelf en naar anderen. Ervaar je zelf dingen in je dagelijks leven die hiermee te maken kunnen hebben? Dit is natuurlijk een erg beknopte samenvatting van mijn hoe ik het heb begrepen, en er speelt hoogst waarschijnlijk nog veel meer mee.

Verder kan reiki natuurlijk ook helpen, dus je zou erover na kunnen denken om zelf in reiki te worden ingewijd.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blokkade
BerichtGeplaatst: 27-08-2007, 15:05:59 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-04-2005, 20:11:06
Berichten: 105
i hoi
bedankt voor jullie hulp
dit zijn idd dingen waar ik is goed over kan denken

bedankt

groetjes monique


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blokkade
BerichtGeplaatst: 28-08-2007, 15:22:27 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-08-2007, 14:29:26
Berichten: 227
Locatie: Maarssen
Heb laatst ook enkele reiki behandelingen gehad.. voelde trouwens heel goed, kon energie voelen stromen..

heb zelf juist heel sterke keel chakra.. zou zeggen stel je ervoor open te zeggen en vragen wat je wilt. stomme vragen of opmerkingen zijn die die niet gemaakt worden.. daarmee ben je eerlijk naar jezelf en anderen, en laat je wat meer van jezelf zien..

:wink:

mzzl,
visje


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blokkade
BerichtGeplaatst: 19-10-2007, 23:29:26 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-05-2007, 11:01:22
Berichten: 149
Locatie: Hilversum
Heb een boek uit de bieb over geleend, en daar stond het volgende in als je je keelchakra wou openen:

Het Keelchakra in balans brengen

Het keelchakra wordt geassocieerd met de mond, de spraak en communicatie. het regeert niet alleeen over de keel, maar ook over de nek, longen, kaak en stembanden. in deze gebieden, vooral de nek en kaak, sla je vaak spanningen op en deze kunnen dan stijf en onbeweeglijk worden, waardoor je hoofdpijn, migraine en rugpijn krijgt.

het keelchakra is het eerste van de universele chakra's. voor je hieraan gaat werken, is het belangrijk de vier voorgaande chakra's in balans te hebben.

Je stem vinden
Het gebruiken van de stem is een van de beste manieren om het keelchakra te ontwikkelen, vooral als je wat stil en teruggetrokken bent. Veel mensen denken dat ze niet kunnen zingen of gewoon geen goede stem hebben, het is echter waarschijnlijker dat ze hun stem verkeerd gebruiken of deze gewoon nooit gevonden hebben. begin met zachtjes neuriën van een melodie terwijl je nek- en keelspieren ontspannen. Je hoeft niet veel geluid te maken, probeer gewoon de muziek in je hoofd te hren en voel de muziek in je keel vibreren. Laat alle remmingen los. Probeer niet te kritisch te zijn over wat je hoort.

(bron: de Chakra energy-methode van Anna Selby)

_________________
Afraid of red?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blokkade
BerichtGeplaatst: 05-02-2008, 21:36:50 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-01-2008, 16:50:01
Berichten: 102
Locatie: Nergens en overal
De Keelchakra openen:
Vouw je vingers aan de binnenzijde van je handen, zonder de duimen. Laat de duimen elkaar raken bij de toppen, en trek ze iets op.
Concentreer op de Keelchakra aan de basis van je keel.

Hoop dat je er wat aan hebt, als je deze oefeningen doet dan zul je merken dat je keelchackra ook opener word..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blokkade
BerichtGeplaatst: 05-02-2008, 21:56:33 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
zingen helpt ook beter voor je keelchakra..
zingen over je gevoelens of iets..
doe k ook, en me keelchakra is nu ook veel beter dan eerst..
en natuurlijk wat meer schijt krijgen aan de mensen hoe ze over je denken, als je zus, of zo, zegt.. niet da k dat al onder de knie heb.. maar goed :roll:

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blokkade
BerichtGeplaatst: 20-02-2008, 22:19:53 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-04-2005, 20:11:06
Berichten: 105
hoi hoi

bedankt voor jullie hulp ik heb veel geoefent en alles ge probeert werk zelf goed op het humeur hihih

mijn keelchakra is al meer open gaan staan voor mijn gevoel dus bedankt

groetjes monique


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blokkade
BerichtGeplaatst: 01-03-2008, 17:48:07 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Even ter aanvulling.

Soms hebben dingen een reden. Oefeningen hebben altijd effect, maar soms kun je teveel bezig zijn met openen van chakra's, terwijl je dit emotioneel nog niet helemaal aan kunt. Wees daarin ook lief voor jezelf :wink: en geef jezelf ook de ruimte.
Daarom zou niet te krampachtig bezig gaan met proberen te openen van de chakra's.
Ga gewoon leven, en laat je creativiteit stromen, en doe wat goed voor je is.

Groetjes,
Brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blokkade
BerichtGeplaatst: 04-03-2008, 17:52:10 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-02-2008, 13:29:20
Berichten: 66
Ik sta erg open naar m'n gevoelens, en doe me niet groter voor dan ik ben.
De mensen die me kennen weten zeker wel dat ik altijd eerlijk ben

Maar toch kom ik elke morgen wakker met een brok in m'n keel en als ik aan het praten ben moet ik soms m'n keel schrapen omdat ik last heb van m'n keel? :?
Pijn doet het niet, op m'n zenuwen werken ook niet maar toch vraag ik me af hoe het komt
het is pas de laatste maanden aan het opkomen en lijkt niet te verminderen, integendeel


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blokkade
BerichtGeplaatst: 06-03-2008, 18:18:12 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 02-03-2008, 17:39:02
Berichten: 117
Maak je er niet druk over. Als je je juist erop focussed op het feit dat je een blokkade hebt, dan krijg je er er een. The law of attraction.

_________________
Test Teach Transform


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: blokkade
BerichtGeplaatst: 12-03-2008, 21:00:25 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-02-2008, 13:29:20
Berichten: 66
Volgens mij komt mijn blokkade door het roken, de examenstress komt op.
Er wordt wel eens een sigaretje meer gerookt en wat meer koffie gedronken..


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl