Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:07:22

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Chakra openen
BerichtGeplaatst: 11-07-2008, 09:26:02 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-07-2008, 09:11:04
Berichten: 9
Hoi,

Ben geheel nieuw in het spirituele maar tracht sinds een paar weken aura's te zien [ de 2de en derde laag komen er soms al door] en daarbij probeer ik mijn derde oogchakra te openen. Mijn vraag hierbij is: merk ik het vanzelf als deze open is? Zoja hoe zou dat in zijn werk gaan?
En graag zou ik tips krijgen hoe te werk te gaan om deze open te krijgen.
De info wat ik nu heb komt allemaal van deze site
http://www.astraldynamics.com/tutorials ... etinID=259
maar zijn er ook nog andere manieren?
Denk dat deze vraag vaak gevraagd wordt maar kan er in het forum nog niks concreets over vinden, behalve dan dat deze vanzelf open gaat als je er aan toe bent.

gr. Richard


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra openen
BerichtGeplaatst: 13-07-2008, 13:56:41 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
ik kan niet zeggen dat ik veel weet over de chacra's maar deze site vond ik op internet... het leek mij een van de meest duidelijke pagina's over het openen van chacras... tog geloof ik dat chacra's open gaan naar aanleiding van karmisch belangrijke gebeurtenissen maar dit kunnen de woorden zijn van een misleide meid :D

http://www.eclecticenergies.com/nederla ... openen.php

succes :)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra openen
BerichtGeplaatst: 14-07-2008, 14:38:04 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-07-2008, 09:11:04
Berichten: 9
Hoi,

Zal deze methoden eens gaan proberen. Ben benieuwd.
Bedankt voor de tip!

M.v.g. Richard


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra openen
BerichtGeplaatst: 14-07-2008, 15:28:21 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Persoonlijk ben ik geen voorstander van het (geforceerd) openen van chakra's.

Chakra's openen zich, als de tijd daar rijp voor is.
Je kunt wellicht via (oa meditatie) oefeningen enige invloed uitoefenen maar elke andere wijze van openen lijkt mij persoonlijk tegen-natuurlijk. Ik zal dit dan ook nooit bij iemand doen.

Ik wil je natuurlijk niet tegenhoude nmaar bedenk, dat er niet voor niets een tijdsverloop bestaat waarin chakra's wel of niet openen/sluiten/actief worden. Dat heeft een reden en elke invloed van buiten af lijkt me het systeem in de war schopen.

Groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra openen
BerichtGeplaatst: 17-07-2008, 09:08:18 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-07-2008, 09:11:04
Berichten: 9
Mijn gevoel [intuitie] zegt me dat het mogelijk nu tijd is. Heb het gevoel dat de energie in mijn lichaam ergens tegen opbotst maar zich wil verbinden met de omgevingsenergie. Dit zorgt voor een soort incompleet gevoel lijkende alsof er iets is wat aangezet moet worden. En datgene wat mist lijkt heel dichtbij......
Sta open voor eventuele suggesties!

gr. Richard


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra openen
BerichtGeplaatst: 17-07-2008, 10:32:02 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 02-03-2008, 17:39:02
Berichten: 117
Tja, iedereen heeft zijn eigen manier ;)
Het belangrijkste is de intentie en het verlangen dat je chakra open gaat.
Je zult merken, dat je derde oog open is, je de eerste tijd effe met een druk op je voorhoofd rond zal lopen.

_________________
Test Teach Transform


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra openen
BerichtGeplaatst: 17-07-2008, 11:29:58 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-07-2008, 09:11:04
Berichten: 9
HA, mooi :D in dat geval is het me dinsdag gelukt helaas duurde dit gevoel maar 5 minuten ofzo. Heb het sindsdien nog niet weer geprobeerd, zal dat aanstonds doen.
Neem aan dat ie dan weer dichtging en dat regelmatig oefenen de key is om de controle over het openen en sluiten te krijgen. Is inwijding in en leren van reiki een goede stap in de richting voor het "vrijmaken" ?

gr. Richard


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra openen
BerichtGeplaatst: 17-07-2008, 11:56:33 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Beste Richard,

Ik lees dat je bezig bent met je chakra's te willen openen, alleen ik mis de reden waarom?
Ben je bewust van je chakra's en waarom ze nu zijn zoals ze zijn?
Weet je welke kanten ze opdraaien en wat dat voor jou betekend? de kleuren en de vorm, ben je daar bewust van?
Lijkt me iig handig om te weten waar je mee bezig bent, daar je chakra's een afspiegeling zijn van je geest/ziel/zijn.

Waarom ik dit zeg heeft voor mij te maken met het gevoel dat ik bij je krijg.
Je wilt jezelf heel erg graag ontwikkelen en hoopt dat door een paar knoppen om te zetten (in dit geval in jou ogen je chakra's) te bewerkstelligen.
Ik zelf persoonlijk zou je aanraden om te kijken naar je eigen persoonlijke ontwikkeling hoe je tegen je omgeving en jezelf aan kijkt. Als je hierin jezelf ontwikkeld zullen je chakra's zich automatisch aanpassen.

Als je bij jezelf een energetische stagnatie voelt, kan je jezelf afvragen waarom je daar geblokkeerd bent.
Ben ook benieuwd waar in je energetische lichaam (energieveld) je dat denkt te voelen..
Als je kijkt naar waar de chakra's voor staan dan zou je voor jezelf kunnen bedenken waar je blokkades liggen in je zijn.

Groetjes,

Thierry


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra openen
BerichtGeplaatst: 17-07-2008, 12:16:36 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-07-2008, 09:11:04
Berichten: 9
Voel het in mijn gehele lichaam energetisch tintelen, [mogelijk de energy stromingen]. Hierbij krijg ik een niet compleet gevoel alsof ik er iets mee moet doen maar dat nog niet kan omdat er iets nog niet geheel is....
Echte stagnatie gevoelens heb ik niet maar meer het gevoel dat ik mezelf moet brengen naar diegene die ik hoor te zijn. Ben me veel aan het inlezen over al het gene op deze site en andere maar mocht nog niks echt concreets herkenbaars vinden over mijn gevoel, denk dat ik een soort ruimtelijke eenheid zoek.
Heb gister de chakra test gedaan, die zegt dat mijn hart en derde oog chakra de goeie kant op gaan maar de rest blijft achter, weet niet hoe betrouwbaar die test is maar zie wel een overeenkomst.

gr. Richard


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra openen
BerichtGeplaatst: 31-07-2008, 12:34:13 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Die test is niet echt betrouwbaar. Zoals het mij in de oren klinkt ben je op zoek naar een algehele balans van je energiehuishouding om als basis te kunnen dienen.
Er zijn superveel technieken die dat proberen na te streven zoals yoga, tai-chi, meditatie, etc.
Dat zijn echter alleen stimulansen om je chakra's te openen. Een gezond chakra gaat vaak gepaard met gezond handelen. Zo zal bijvoorbeeld iemand die niet zo goed met expressie is, een onderontwikkeld keel-chakra hebben.
In die zin zorgt je persoonlijke ontwikkeling er al voor dat de chakra's in balans raken.
In contact raken met je lichaam en chakra's dient ervoor om dat pad te vinden en op die manier de balans te herstellen. succes :wink:

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra openen
BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 08:38:21 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-07-2008, 09:11:04
Berichten: 9
Bedankt voor je antwoord! Denk dat je het bij het juiste eind heb met je vermoeding.
Ben druk bezig om het geheel op de juiste poten te krijgen.

Vind het raar dat er in het forum vaak gezegd wordt dat het vanzelf komt als je er klaar voor bent, want kan me voorstellen dat door de vele huidige negatieve omgevingsvariabelen [mobiele telefoons, decttelefoons, betonnen thuisisolement, enz., enz., enz.] je gehele energiehuishouding bij lange na niet zo functioneerd zoals het zou moeten doen zonder dit alles.
Denk dat toch deze variabelen veelal voor belemmering zorgen. Of niet?

gr. Richard


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra openen
BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 09:32:07 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-08-2008, 17:54:05
Berichten: 73
Locatie: Budel
een pricing klink misschien raar kan ook een belemmering zijn bij een chacra.
Maar vergeet al staan ze open sluit ze ook weer.
Er zijn genoeg mensen die maar al te graag je enegrie proberemn te stelen met namen van je zonnevlecht.
Opennen doe ik altijd door gedachten kracht en sluiten ook.
Uiteraart zet ik ze wel open als ik weet van okej jij mag wel wat enegrie van me hebben.
wes er dus voorzichtig mee
heb het al een keer mee gemaakt dat ik ze oopen had staan en dat ik leeggezogen werdt

blessed be

_________________
blessed be,.....hathor......


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra openen
BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 15:26:13 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Richard Gerritsen schreef:
Vind het raar dat er in het forum vaak gezegd wordt dat het vanzelf komt als je er klaar voor bent, want kan me voorstellen dat door de vele huidige negatieve omgevingsvariabelen [mobiele telefoons, decttelefoons, betonnen thuisisolement, enz., enz., enz.] je gehele energiehuishouding bij lange na niet zo functioneerd zoals het zou moeten doen zonder dit alles.
Denk dat toch deze variabelen veelal voor belemmering zorgen. Of niet?

Dat klopt ja. Ze zorgen echter vooral voor een belemmering als jij je door die variabelen laat belemmeren. Wanneer je een gezonde geest hebt, je lichaam/chakra's goed in balans zijn, dan kan je de invloed van straling en bv chemicalien flink beperken..

Maargoed, je hebt nu wat aanknopingspunten, die het probleem bij de wortels aanpakken, zoals tai-chi of meditatie. Je kan echter natuurlijk ook iets anders gaan doen waar je jezelf in kan vinden.

@Hathorheksje: die mensen zijn zelf niet in balans; je zou ze daar mee kunnen confronteren als je daar aan toe bent.

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra openen
BerichtGeplaatst: 08-08-2008, 07:24:14 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-07-2008, 09:11:04
Berichten: 9
Bedankt voor de tips.!
Nog één vraagje; als je mediteert om de chakra's open te krijgen, zou voor iedereen wel verschillend zijn, is het dan bevorderlijk als je de chakra chants gebruikt?

gr. Richard


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra openen
BerichtGeplaatst: 09-08-2008, 11:17:48 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Richard Gerritsen schreef:
Bedankt voor de tips.!
Nog één vraagje; als je mediteert om de chakra's open te krijgen, zou voor iedereen wel verschillend zijn, is het dan bevorderlijk als je de chakra chants gebruikt?

gr. Richard

ademhaling is belangrijker. chakra chants, ik heb er niks mee. Ben sowieso niet echt van het chanten. Het gaat er echter om dat je je er prettig bij voelt. Probeer wat uit zou ik zeggen.

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl