Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:51:37

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14-01-2009, 17:31:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-12-2008, 23:25:38
Berichten: 23
Mijn eerste meditatieervaring was met het derde oog. Ik kende niks van spiritualiteit en met een gratis ebook ben ik begonnen met mediteren. Er werd gesproken over het derde oog, maar dat het over chakra's ging (en wat chakra's überhaupt waren), daar had ik geen flauw benul van.

Dit is nu al enkele maanden geleden. Maar wat is het "doel"?
Moet ik het derde oog volledig kunnen controleren? (Openen/sluiten wanneer ik wil bvb)
Moet ik andere chakra's beginnen te openen?
...

Het volgende klinkt misschien een beetje als een wannabe, iemand die er zomaar aan begint omdat het zogenaamd "cool" zou zijn. :)
Maar zo is het niet, ik ben bewust begonnen met meditatie omdat ik rust wou vinden in een moeilijke periode die toen heerste. Ik kwam toen toevallig op dat boek uit zonder dat ik wist wat het was. Ik dacht gewoon een meditatievorm. Nadien, na wat googlen kwam ik bvb op dit forum terecht. En stillaan kom je steeds meer te weten. Ik kwam steeds meer te weten, maar er kwamen minstens dubbel zoveel vragen bij.
Maar wat ik nu wil vragen: Wat ben ik ermee nu ik me bewust ben van het derde oog en later eventueel andere chakra's. Ik lees wel vaker dat het de bron van wijsheid is e.d., maar ik heb al geleerd dat die dingen vaak niet letterlijk genomen moeten worden. Maar hoe ervaar ik de effecten dan van het derde oog?

Alvast bedankt

_________________
"Over 20 jaar heb je meer spijt van de dingen die je niet gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt. Dus gooi de touwen los, zeil weg uit de veilige haven. Vang de wind op in je zeilen. Verken, droom, ontdek!"
Mark Twain (1835-1910)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-01-2009, 13:21:37 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-01-2007, 13:10:01
Berichten: 131
Locatie: Nijmegen
Beste Tom,

allereerst raad ik je aan om je meer te verdiepen in de chakra's. Er zijn verschillende chakra's en het derde oog chakra is 1 van de hogere chakra's. Het is belangrijk dat je goed geaard bent als je hiermee gaat werken. Je kunt je aarding verhogen door het werken aan je basischakra. Als je niet goed geaard bent en je gaat zonder al te veel kennis van de chakra's werken met je derde oog chakra kan dat consequenties hebben. het derde oog chakra heeft veel te maken met het geestelijke en als je die teveel opent kan je open gaan staan voor ervaringen die je (nog) niet aan kan of niet weet mee om te gaan.
Als je meer wilt weten over chakra's en er mee wilt gaan werken of op mediteren raad ik je aan om te beginnen bij de onderste chakra's en zo naar boven te werken maar doe dit op een rustige manier. Het kan maanden of jaren duren voordat je er aan toe bent om intensief met de hogere chakra's te werken. Op het internet is veel informatie hierover te vinden en er zijn genoeg meditatie cursussen of groepen waarin je met begeleiding kan gaan werken met de chakra's en al wat meer.
Ik wens je veel plezier in je zoektocht met de chakra's maar denk erom ga er wijs mee om want zoals ik al zei kan je ervaringen aan gaan die niet positief of plezierig zijn.
Ik wil je verder niet bang maken want chakra's kunnen je helpen en het kan je veel moois brengen maar spreek ook uit eigen ervaring als je er mee omgaat zonder dat je precies weet wat je doet het je ook tegen kan werken.

Liefs Wendy


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-01-2009, 16:37:56 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-12-2008, 23:25:38
Berichten: 23
Bedankt voor je antwoord. Ik heb laatst een boek gekocht over chakra's, ik zal hiermee beginnen. Het boek begint ook vanonder en gaat stilaan naar de kruinchakra.

Een vraag is nog onbeantwoord gebleven. Op welke manier ervaar ik dingen die gezegd worden. Ze zeggen bijvoorbeeld dat het derde oog ook het centrum van de wijsheid is. Als je gewoon letterlijk overneemt wat dan gezegt wordt zou je opeens wijzer worden. Dit is dus niet zo. Maar hoe ervaart iemand dat dan.



Citeer:
leven in je leven...

Mooi! Zo is het..

_________________
"Over 20 jaar heb je meer spijt van de dingen die je niet gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt. Dus gooi de touwen los, zeil weg uit de veilige haven. Vang de wind op in je zeilen. Verken, droom, ontdek!"
Mark Twain (1835-1910)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-01-2009, 23:12:40 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-01-2007, 13:10:01
Berichten: 131
Locatie: Nijmegen
Ik denk dat het voor iedereen anders is hoe je het ervaart, als je met de chakra's werkt kan het zijn dat je kleuren ziet of bepaalde trilling of energie beweging voelt. Het kan ook heel goed zijn dat je niks ervaart/voelt, zeker in het begin. Het derde oog chakra heeft vooral met zelfbewustzijn en helderziend te maken. Wijsheid speelt ook een rol maar vooral dan hogere wijsheid. Het is niet zo dat je opeens helderziend of wijsheid hebt als je met dat chakra aan de gang gaat. Om zelfbewuster of hogere wijsheid te verkrijgen (of terug te krijgen) kan het werken met je chakra's daarin helpen maar je kan niet verwachten dat je alleen maar daardoor dit tot stand brengt. Chakra's zijn verbonden met jouw energie en bewustzijn dus het ligt er ook aan hoe ver je in je bewustzijn bent en hoe je er mee bezig bent. Door alleen te werken met je chakra's zal dit niet vergroten of het zou van korte duur zijn omdat je door je dagelijkse bezigheden toch terug geworpen wordt op wat werkelijk op dat moment bij je hoort. Als je dagelijks met de chakra's werkt en de eigenschappen van de chakra's en de kleuren in je leven brengt kan dit helpen om het enigzins te versterken maar dit is een lange en intensieve weg en wat zeker niet alleen door het werken aan je chakra's te verkrijgen is. je krijgt wat bij je hoort en als helderziendheid, hogere wijsheid of iets dergelijks niet bij je hoort op dit moment kan je het ook niet leren.
Het ligt er ook aan of je chakra's open of gesloten zijn of ergens er tussen in. Iedereen heeft een bepaalde basis van hoe de chakra's werken door hier aan te werken kan je dit wel veranderen. Er zijn ook verschillende testen waar je kan ontdekken of je chakra's geopend of gesloten zijn, daarnaast kan je ook naar een chakra/aura reader gaan.
Er is zoveel over te vertellen en zoveel informatie, als je echt wilt weten hoe het precies werkt of er intensiever mee bezig te zijn raad ik je aan om toch een cursus te doen, zo kan je er veel meer uit halen dan alleen boeken of info op het net.
en begin bij de onderste chakra's, bij de basis, en ga vanuit daar omhoog.
Waardoor wil je eigenlijk weten hoe je het 'moet' ervaren? Wat is jouw ervaring erin?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-01-2009, 19:16:21 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-12-2008, 23:25:38
Berichten: 23
Sorry voor het gebruikte woord "moeten". Dat was niet zo bedoeld.

Het kan goed zijn dat ik het te materialistisch bekijk, maar het lijkt me ergens toch logish dat je een (tussen-)"resultaat" ervaart. Ik zal hier dieper over uitwijden, maar nu heb ik weinig tijd. :)

bedankt voor je reactie allessinds

_________________
"Over 20 jaar heb je meer spijt van de dingen die je niet gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt. Dus gooi de touwen los, zeil weg uit de veilige haven. Vang de wind op in je zeilen. Verken, droom, ontdek!"
Mark Twain (1835-1910)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-09-2009, 08:45:18 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
aan allemaal: Blij dat Dreamwalker inmiddels wat informatie heeft geplaatst die een betere basis heeft en geeft.

In dit topic zien we nogal vaak allerhande nonsens voorbij komen die nergens op gebaseerd is en vaak afkomstig is van (inderdaad) belanghebbenden ofwel: aanbieders van vage en/of discutabele cursussen die cursusleden willen trekken met de meest mooie en vooral onzinnige argumenten.

Overigens klopt de informatie van Dreamwalker ook niet helemaal maar in ieder geval is ze correcter. Waarom je met het ene chakra wel zou mogen oefenen en met het andere niet, ontgaat mij bijvoorbeeld volkomen.

Chakra 6 heeft te maken met inzicht (ruimtelijk), creativiteit, en andere zaken die het 'zien' van wat anderen bedoelen terwijl ze het onvoldoende uitleggen (ik noem dat altijd: het plaatje kunnen zien), intuitie en eigenlijk alles dat niet helemaal 'verstandelijk' verklaarbaar is.
Het wordt ook wel verbonden met allerlei paranormale eigenschappen maar dat lijkt me altijd nogal weinig onderbouwbaar.


Op stamcel.org (http://www.stamcel.org/) staat ontzettende veel informatie (over de in het westen meest gebruikte 7-chakra verdeling. Er bestaat echter ok een 14-chakra verdeling waarbij de chakra's hoger dan het 7e allemaal buiten het lichaam geplaatst zijn: wij westerlingen kunnen daar blijkbaar moeilijker mee overweg zodat dit minder gebruikt wordt.) waaronder die over chakra's (http://www.stamcel.org/html/chakra.htm). Hier vind je ook enorm veel onderbouwing en verklaring. Absoluut een aanrader als je meer informatie zoekt te meer daar ik ervaren heb dat dit (in het algemeen) een erg betrouwbare site is.

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-09-2009, 09:31:25 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-12-2008, 09:19:56
Berichten: 233
Locatie: belgie
dat is nu net het probleem.
overal vind men andere info.
wat is de waarheid??????
ze kunnen niet veel bewijzen en daarom denk ik dat niemand er iets duidelijks over weet.
ikzelf ben regelmatig met mijn chakra's bezig, op het gevoel. zowel met klankschalen als met massage's. bij mezelf en bij andere. iedereen reageert er anders op, maar reactie is er altijd.
dus chakra's bestaan volgens mij, en verder heb ik al veel (tegenstrijdige) verschillende info gevonden.

_________________
Verbeter de wereld, begin bij jezelf!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-09-2009, 12:20:03 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-01-2007, 13:10:01
Berichten: 131
Locatie: Nijmegen
@ dreamwalker: het zou fijn zijn als je even verduidelijkt wat je precies niet vind kloppen in m'n reactie zodat ik daar beter op kan reageren.
Ik denk wel dat wij een heel verschillende kijk hebben op chakra's gezien jij er vanuit gaat dat je absoluut niet met het eerste chakra mag werken en zelfs stelt dat werken daarmee tot zelfontbranding kan lijden. Mijn ervaring is totaal anders daarin.

verder duidelijke informatie inderdaad over het fysieke gedeelte mbt chakra's.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-09-2009, 19:07:44 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-12-2008, 23:25:38
Berichten: 23
Dank je wel om na al die maanden nog zo een antwoord te geven.

De reden waarom ik indertijd aan het derde oog begonnen ben is na het vinden van dit boek. http://www.clairvision.org/ckb/ckbe/ckbl/fol_0000_0001/cat_0000_0001/tid_2004_0121_0009.html
Ook had ik ergens geluidsfragmenten gevonden van de auteur Samuel Sagan.

Bij deze geluidsfragmenten zat een geleide meditatie (op het derde oog) ingesproken door deze meneer Sagan. Het komt er op neer dat je door "throat friction" te gebruiken en lichte aandacht te vestigen (niet concentreren) op het derde oog (het gebied tussen je wenkbrauwen), dat je na enkele meditaties daar een druk of tinteling gaat voelen. En na nog meer "training" zou je lichten moeten gaan zien.
Na enkele sessies voelde ik die druk ook tussen mijn wenkbrauwen en vaak voelde ik die ook een stukje naar beneden, de bovenkant van mijn neus. En bij intensere ervaringen voelde ik die langs mijn hele neus en tussen mijn wenkbrauwen.
Ondanks dat ik al maanden niet meer gemediteerd heb (druk met school e.d.), voel ik die druk nog geregeld. En wanneer ik die zogenaamde "throat friction" toepas wordt het ook meteen intenser.

Buiten de druk heb ik nooit iets anders ervaren.



Het probleem met het overvloed aan al dan niet verkeerde informatie ligt volgens mij bij het feit dat het allemaal niet zomaar wetenschappelijk toetsbaar is. Er is wel een wetenschap genaamd parapsychologie, maar daar ben ik helemaal niet van op de hoogte.
Maar goed, daar kan nog uren over gediscussieerd worden :)

groeten

_________________
"Over 20 jaar heb je meer spijt van de dingen die je niet gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt. Dus gooi de touwen los, zeil weg uit de veilige haven. Vang de wind op in je zeilen. Verken, droom, ontdek!"
Mark Twain (1835-1910)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-09-2009, 20:47:00 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
@ Dreamwalker:

Citeer:
Dank je wel DT, ik voelde me erg geroepen om eens de informatie te geven zoals die (in mijn beleving en naar hoe ik het geleerd heb) de waarheid is.
Helaas is niet alles dat je leert ook "de waarheid", doorgaans is het 'slechts' de visie van degeen die het overdraagt. Overigens wil ik ook niet beweren 'de waarheid' te verkondigen maar de door mij genoemde site is al om gerespecteerd en wordt door velen werkzaam in dit gebied aangehaald.

Citeer:
Gelegen op de meest intieme plek in het lichaam, tussen de anus en geslachtsorganen, is chakra 1 de plaats waar [1] het bijzondere heilige vuur zich bevindt. Dit vuur klimt of stroomt langs de wervelkolom via een hol kanaal, als een lange slang rechtstreeks naar de hersenen. Deze ''slang'' van vuur kan makkelijk opstijgen, daarom ervaren veel mensen deze stroom van vuur [2] en raken mogelijk bezeten door geesten.
Om hier even op te reageren:
punt 1: 'Heilig vuur'?? Als ik dat zo lees (klopt overigens ook met de vergelijking met de slang wat typisch Kundalini is) heb jij je chakra's geleerd vanuit de Kundalini-leer. Tja ... Dat is maar 1 benadering. De meest aangehangen benadering gaat er echter van uit dat je ALLEREERST moet leren Aarden (chakra 1) voordat je iets anders kunt doen.
punt 2: Inderdaad is dat een gedachte die in Kundalini nogal aangehangen wordt. 'Opstijgende' energie kan mensen het gevoel geven een beetje high te worden of zich wat dronken te voelen. Vanuit allerlei geloven wordt die toestand (zonder drugs of alcoholgebruik) toegeschreven aan bezetenheid door geesten. Leuk maar in mijn visie niet veel meer dan de beweringen die in sommige Christelijke geloven ook gehanteerd worden. Moi om 'gelovigen' onder controle te houden en zelf 'macht' te houden maar verder weinig van waar. Ik ben absoluut niet de enige die gestart is vanuit het 1e chakra en toch heb ik nog nooit mensen ontmoet die door dat 'opstijgende heilige vuur' bezeten raakten van geesten.

Ik wil daarmee de door jou gevolgde cursus niet belachelijk maken maar krijg er wel ernstige twijfels bij.

Dat je dat stukje over zelfontbranding terug neemt vind ik wel erg prettig. Dit is, dat zal elk weldenkend mens beamen, grote onzin. Symbolisch gezien zou je ergens een betekenis aan kunnen geven maar verder ...


Citeer:
[...] maar zelfs de meest onbewuste persoon kan leren zijn chakra's te openen en ermee te werken en er zo profijt uit te halen.
Inderdaad: hij zal er door verder ontwikkelen en gaan inzien dat het niet bedoeld is om misbruik van te maken.
En mocht dat niet gebeuren: alles kan misbruikt worden en dat mag geen reden zijn om het niet beschikbaar te maken.


Citeer:
Precies, en dat is het hele probleem. Door die zogenaamde ‘testen’ word er allerlei vage informatie de wereld in geholpen die nauwelijks op waarheid gebaseerd is, of alleen zeer globale informatie geeft die zéker niet afgestemd is op jou als individu.
Kijk, DAAR ben ik het dan weer van harte mee eens!

Citeer:
Mijn tip is: volg niet zomaar de eerste de beste cursus, maar probeer er meerderen te zoeken en dan bij jezelf na te gaan welke het betrouwbaarst is. Er wordt veel onzin verkocht voor veel te veel geld!
Helemaal mee eens. Zeker in dit gebied maar eigenlijk overal van toepassing.
Nu kan ik natuurlijk zeggen dat je jouw eigen raad wat beter had moeten opvolgen maar dat zou een beetje hard zijn dus doe ik dat niet :mrgreen: Dat je niettemin de informatie die jij in je cursus kreeg als 'waarheid' poneert doet me wel mijn wenkbrauwen fronsen en geeft eigenlijk wel aanleiding tot die vraag.
Ik bedoel maar: als iemand mij in welke cursus dan ook gaat vertellen dat ik door wat dan ook te doen (of te laten) tot zelfontbranding kan komen ga ik alvast gierend in een deuk en mogen ze mij wegdragen. Als ik dan ook nog te horen krijg dat ik door verkeerd opstijgend heilig vuur bezeten kan raken door geesten, tja: dan stap ik zelf op en eis mijn cursusgeld terug want als men denkt mij onzin te moeten gaan verkopen terwijl ik voor realistische informatie betaal ...


Citeer:
Wat is nu wijsheid? Van beneden naar boven, of van boven naar beneden?

Als niks anders de oplossing geeft: waarom denk je dat ze van ONDER naar BOVEN genummerd zijn van 1 tot 7 (of 14)??

Citeer:
Ik ga in overleg met Jedia meer informatie toevoegen in een topic, zodat mensen met nieuwe vragen eerst informatie kunnen lezen alvorens ze vragen gaan stellen en antwoorden krijgen die (misschien onbewust) niet of niet geheel correct zijn.
Als je daarmee bedoeld dat je het sticky alhier gaat herschrijven of aanvullen, lijkt het mij vestandig als je je tekst ook even aan anderen laat lezen voordat je ze als 'waarheid' plaatst. Zoals je immers kunt zien is het huidige sticky ook al behoorlijk aan discussie onderhevig (geweest).

edit: ik kijk net even in dat sticky van Chakra's en zie tot mijn verbazing dat alle discussie daarin verdwenen is en alleen de originele tekst (waar nogal wat opmerkingen over zijn gemaakt destijds) er nog maar staat. Alsof er nooit sprake is geweest van discussie staat deze tekst er (weer) alsof het een kloppende waarheid is! Dit vind ik minimaal wel vreemd en aangezien ik me goed herinner dat er nogal wat zaken aan de orde zijn geweest, een beetje geschiedvervalsing.


groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-09-2009, 12:40:21 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-01-2007, 13:10:01
Berichten: 131
Locatie: Nijmegen
@ dreamwalker : Ik kreeg ook het idee dat je het over de kundalini-energie had. Daar komt nog 's veel meer bij kijken dan bij de reguliere chakra informatie.
Ga hier verder niet op in omdat dat zoals je ook al zei een heel ander gesprek op gang brengt.

Dreamwalker schreef:
WeN schreef: Chakra's zijn verbonden met jouw energie en bewustzijn dus het ligt er ook aan hoe ver je in je bewustzijn bent en hoe je er mee bezig bent.

Dat is niet helemaal waar. Het speelt wel een rol natuurlijk, maar zelfs de meest onbewuste persoon kan leren zijn chakra's te openen en ermee te werken en er zo profijt uit te halen. Een hoger niveau van bewustzijn zal makkelijker zijn inderdaad, maar het is geen voorwaarde.


je haalt met deze quote de context uit m'n verhaal. Het ging erom dat Tom vroeg hoe het zat met de stelling dat je wijsheid zou kunnen krijgen als je met het derde chakra bezig gaat. Waarop ik reageerde dat het vooral aan je bewustzijn (en al de daarmee samenhangende gebeurtenissen in dagelijkse situaties) ligt in hoeverre je wijsheid kan bevorderen en verhogen en niet alleen met het werken met de chakra's. ik had het niet over bewustzijn mbt tot de mogelijkheid van het werken met chakra's .

Ik vind het een overtrokken idee dat je alleen door het werken met chakra's verbeteringen/veranderingen aan kan brengen wat ik vaker wel 's hoor dat gedacht wordt.
Het is niet alleen het bezig zijn met je energiesysteem maar vooral het leren vanuit dagelijkse situaties (wat breed genomen kan worden van gedachtegangen van jezelf tot ontmoetingen met je omgeving). Het bewust bezig zijn met chakra's kan dat wel bevorderen.

Waar ik deze informatie op baseer:
Ik heb een eenjarige opleiding gevolgd bij de ASPI (academie voor spirituele integratie al zou ik het liever holistische integratie noemen)
Daarnaast ben ik regelmatig zelf met de chakra's bezig geweest en blijkt uit ervaring vanuit mezelf dat je veel meer leert en kan verkrijgen uit het dagelijkse leven dan het puur en alleen proberen te halen uit het werken met chakra's. Dat is dus ook wat ik bedoel met
Dreamwalker schreef:
Door alleen te werken met je chakra's zal dit niet vergroten of het zou van korte duur zijn
omdat je leert door ervaring en niet door alleen bezig te zijn met je energiesysteem. Als ik bijvoorbeeld problemen met machtspositie zou hebben en dit wil veranderen heeft het meer zin om situaties aan te gaan in dit gene en er zo proberen ermee om te leren gaan ipv alleen maar bezig zijn met energie te sturen naar m'n derde chakra. Combinatie is prima maar het alleen richten op de healing van je chakra lijkt mij onvoldoende.
Het lijkt mij dat ik me wel genoeg verduidelijkt heb hierin nu. zo niet dan hoor ik het graag :)

Dreamwalker schreef:
WeN schreef: je krijgt wat bij je hoort en als helderziendheid, hogere wijsheid of iets dergelijks niet bij je hoort op dit moment kan je het ook niet leren.

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Inderdaad, als iets op dit moment niet voor jou is bestemt, word het moeilijk om ervan te leren. Toch, als jij jezelf hiervoor openstelt, kun je die dingen naar je toe trekken, zodat ze (mogelijk) eerder op je pad komen. Andersom geldt dit ook: als je bijvoorbeeld niet openstaat voor contact met entiteiten, zul je er ook geen contact mee hebben zolang jij jezelf daarvoor niet openstelt.

als je je ervoor open kan stellen is het idd een gedeelte wat bij je hoort zoals ik al zei. Maar je kan niet iets aanleren wat niet op dat moment bij je hoort. maar volgens mij zeggen we allebei hetzelfde.

Dreamwalker schreef:
WeN schreef: Er zijn ook verschillende testen waar je kan ontdekken of je chakra's geopend of gesloten zijn, daarnaast kan je ook naar een chakra/aura reader gaan.

Precies, en dat is het hele probleem. 1 Door die zogenaamde ‘testen’ word er allerlei vage informatie de wereld in geholpen die nauwelijks op waarheid gebaseerd is, of alleen zeer globale informatie geeft die zéker niet afgestemd is op jou als individu. 2 Bovendien zijn die chakra readers vaak even betrouwbaar als waarzeggers of wie dan ook, en staan ze vaak achter kraampjes op een spirituele beurs of iets dergelijks. 3Ze vragen er geld voor, en dat alleen al vind ik reden om te zeggen dat geen zuivere koffie is en dat je de verkregen informatie af kunt doen als pure verzonnen mooipraterij. Heb je die mensen ooit iets negatiefs horen vertellen?
4En dan ook nog: waarom haal je er de term aura reader bij? Aura’s hebben we het helemaal niet over en heeft in deze context niets met chakra’s te maken.


1 er zijn inderdaad vage testen waar je niet zoveel aan hebt in omloop. Maar er zijn ook testen die vanuit het psychische punt naar iemand kijken en waaruit je wel informatie kan halen in hoeverre je chakra in staat van evenwicht, exces of deficient is. Door dat soort testen kan het net wat helderder gemaakt worden voor iemand om te zien waar en of hij of zij problemen heeft en met welke chakra's het te maken heeft. Bijvoorbeeld exces eerste chakra en verslavingen of moeite met verandering.
2 tis natuurlijk wel belangrijk dat je goed uitzoekt waar en bij wie je iets laat doen. Ik ben ook niet zo van de spirituele beurzen. maar 3: waarom mag iemand geen geld vragen voor z'n diensten (mits het in verhouding ligt)? Het is toch een uitwisseling van diensten, informatie in ruil voor geld. Waarom mag je voor energie-werk geen geld ontvangen terwijl het voor elk andere dienst/werk dit normaal is?
4 omdat een aurareader vaak ook chakra's kan readen.

Maar zoals ik volgens mij duidelijk aangegeven het in m'n bovenstaande reacties, dat het vooral belangrijk is dat je zelf goed onderzoek doet in hetgene waar je mee bezig bent en niet zomaar klakkeloos van alles aan moet nemen. Wat met deze onderwerpen nog al makkelijk kan gebeuren en gebeurt. Ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid hier in.

DT schreef:
Citaat:
Wat is nu wijsheid? Van beneden naar boven, of van boven naar beneden?

Als niks anders de oplossing geeft: waarom denk je dat ze van ONDER naar BOVEN genummerd zijn van 1 tot 7 (of 14)??


Ik denk dat dat het meeste logische antwoord is.
Daarnaast, als je met hogere chakra's begint en je bent niet goed geaard wat duidelijk ook met je eerste chakra samenhangt kan je veel makkelijker gaan "zweven" en allerlei kanalen open zetten terwijl je onderste chakra's (de basis/de wortels) niet stevig genoeg zijn om dit aan te kunnen.
Daarom is het belangrijk dat je eerst die basis hebt, vooral als je intensief met de chakra's wilt gaan werken.

en als je idd het sticky gaat herschrijven zou ik iig bredere informatie geven en een verschil maken in leer gezien vanuit de kundalini en andere leren.
Heb trouwens laatst ook nog een interessante visie op de ligging van de chakra's gehoord waar vanuit gekeken wordt naar de chakra's dat ze niet op een lijn liggen maar waarbij sommige chakra's meer naar links of rechts liggen.
Er is zoveel informatie dat het moeilijk te zeggen is wat nou "waarheid" en dat zal ieder toch voor zichzelf uit mogen, kunnen en moeten maken.

greetz Wendy


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-09-2009, 18:00:48 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
@ WeN:

Citeer:
Er is zoveel informatie dat het moeilijk te zeggen is wat nou "waarheid" en dat zal ieder toch voor zichzelf uit mogen, kunnen en moeten maken.
Op zich ben ik dat helemaal met je eens: Iedereen moet vooral doen en laten en zelf weten en kunnen uitmaken en meer van dat moois.
Met Stickies is er echter een factor die je wel even moet bedenken: Leden (zowel 'oude' als 'nieuwe') lezen stickies om informatie over een onderwerp te vinden waarbij ze er vanuit zouden mogen gaan (het is immers een "sticky" ofwel een 'heel belangrijk' informatie onderdeel) dat die informatie juist is. Natuurlijk zouden meerdere mensen vanuit meerdere visies hun informatie kunnen toevoegen aan een sticky maar ik geloof niet dat DAT de bedoeling is.
Dat er geen eensluidende informatie is, ben ik met je eens maar er is wel veel informatie waarover meerdere 'partijen' het eens zijn. DAT is de informatie die je zou moeten opnemen in een sticky.

Groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-10-2009, 23:23:28 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-10-2009, 22:56:30
Berichten: 392
misschien heb je wat aan het volgende boek

het chakra handboek
geschreven door: shalila sharamon & bodo j. baginski
isbn nummer:90-6378-188-1
uitgeverij: schors
www.schors.nl

ik heb het zelf ook gelezen en het is heel informatief en niet moeilijk om te lezen

_________________
als een schip over de kim zeilt...
is het niet weg...
je kunt het alleen niet zien.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl