Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 03:27:25

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Afsluiten
BerichtGeplaatst: 08-02-2005, 14:42:24 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-02-2005, 11:28:18
Berichten: 98
Locatie: Spijkenisse
Ik zit al een aantal jaren bij een therapeute die zelf ook paranormaal begaafd is. Zij vertelde mij dat het goed is om op bepaalde momenten, in bepaalde situaties, je chakra's af te sluiten.

Ik merk bij mijzelf namelijk dat ik bijvoorbeeld in een drukke omgeving heel snel moe en overprikkeld raak van alles wat bij mij binnenkomt. Zelfs als ik in de metro zit, op weg naar school, krijg ik vaak hoofdpijn van de energie en emoties van andere mensen.

Kan iemand mij hierbij helpen. Welke chakra's kun je hiervoor het beste afsluiten en wat is de meest effectieve manier?

Ik probeer het namelijk wel van tevoren, als ik bijvoorbeeld een keer uitga. Maar ik heb het idee dat mijn chakra naar verloop van tijd gewoon weer open gaat of dat mensen er met hun energie toch doorheen dringen.

En hoeveel tijd van tevoren moet je je gaan afsluiten voor een situatie? Ik moet namelijk iedere dag met de metro en heb vaak geen tijd om uitgebreid 'naar binnen te gaan' bij mijzelf.

Love Meilani


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Afsluiten
BerichtGeplaatst: 15-02-2005, 16:01:33 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-12-2004, 18:28:42
Berichten: 60
Locatie: Midden-limburg
Hoi Meilani,
Dat afsluiten van de chakra's kan inderdaad een manier zijn om je te beschermen tegen de vele energieën die er in een metro of met uitgaan hangen.
Maar mij is geleerd dat je dan alleen maar de zonnevlecht af hoeft te sluiten! Hier komen de gevoellens en energie van anderen naar binnen en op deze plek geef jij je energie dus ook weg....
Dit is de derde chakra en zit ongeveer twee vingers boven je navel.
Je kunt het beste beginnen met dit te oefenen wanneer je veel tijd hebt, zodat je je niet gejaagd voelt.
Als eerste moet je beginnen met je goed stevig te aarden!!!
Dit is heel belangrijk. (Weet je hoe dit moet?)
Daarna hou je één hand op je navelchakra en één hand op je kruin, ondertussen goed geaard blijven en geen benen of handen kruisen.
(Dit belemmerd de aarding)
Als je zelf gevoelig bent voel je bij je zonnevlecht nu waarschijnlijk een briesje of warm gevoel. Dan zit je goed!
Wanneer je dit niet ervaart ,kun je met je hand iets naar links of rechts gaan, waarschijnlijk zit hij dan hier. Ga op je gevoel af...
Wanneer je eenmaal weet waar jouw zonnevlecht zit is het simpel.
Zet er in gedachten een bol,muur, kristallen , glas voor om hem te sluiten, blijf op dit moment je bewust van je zonnevlecht en sluit hem af zolang jij nodig acht.
Je kunt dit tegen jezelf in gedachten zeggen: Ik sluit hem af totdat ik uit de trein ben bijvoorbeeld.
Heb je plots in één keer bescherming nodig dan kruis je je armen voor je
zonnevlecht, maar dit is niet zo effectief.
Tenminste bij mij houdt het maar een beetje tegen, voor de rest loop ik dan leeg.
Hopelijk heb ik je kunnen helpen,
Ik heb zelf ook last van de vele energiéën om me heen en het helpt echt!
Alleen herhaling is van belang, zo gaat dit steeds sneller en later ook onbewust, op de momenten dat je het nodig hebt.
Ben je er bewust van dat mensen vaak anders op je reageren wanneer je je zonnevlecht afsluit, zij krijgen op dit moment geen energie van jou en jij sluit je dan ook af voor hun energie.
Vragen ?laat het even weten, ik help je graag....

liefs dupke :wave:

_________________
.....Bedenk je leeft in het hier en nu.....


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Afsluiten
BerichtGeplaatst: 15-02-2005, 17:11:30 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-02-2005, 11:28:18
Berichten: 98
Locatie: Spijkenisse
Hoi Dupke,

Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik heb een aantal jaren geleden een oefening gehad van iemand om mijzelf beter te leren aarden. Zei vertelde me het volgende: Ga op een stoel zitten met beide benen stevig op de grond en leg je handen in je schoot(liefst met handpalmen naar boevn gericht) Vervolgens moest ik visualiseren dat er wortels uit mijn voeten groeiden, de grond in( zoals bij een boom). Deze wortels moesten niet naar beneden de grond in gaan, maar ik moest ze horizontaal laten groeien. Hierdoor zou ik meer 'stevigheid' krijgen.

Ik heb dit een aantal malen geprobeerd maar het kostte me telkens vrij veel moeite. Heb jij misschien nog een ander soort oefening waarmee ik mijzelf kan aarden?

Toevallig ben ik afgelopen weekend uitgeweest en ik heb mijzelf toen niet bewust afgesloten. Wel heb ik zowat de hele avond met mijn armen over elkaar gestaan( niet bewust overigens). Zodra ik bij de uitgaansgelegenheid binnen kwam voelde ik dat ik werd 'leeggezogen'. Voordat ik er naar binnen ging had ik nog veel energie en toen ik binnen was, was ik binnen 1 uur helemaal op.

Ik werd ook heel erg bewust dat mensen anders op mij reageerden. Zo was, overal waar ik ging staan een hele lege plek. Niemand ging in mijn buurt staan of zij gingen heel snel weg. Ik heb dit wel vaker gehad. Wat zegt dit over mij? Dat ik negatieve energie om me heen heb of juist het tegenovergestelde?
Het viel mijn vriendin ook heel erg op en zij begreep er niets van. Ik heb haar toen niet gezegd dat ik bijna zeker wist dat dit door mijn energie kwam.

Ik ga de oefening die jij mij hebt gegeven zeker uitproberen en ik wil je nogmaals bedanken voor je advies!!

Love Meilani o:)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Afsluiten
BerichtGeplaatst: 15-02-2005, 19:40:15 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Meilani schreef:

Ik werd ook heel erg bewust dat mensen anders op mij reageerden. Zo was, overal waar ik ging staan een hele lege plek. Niemand ging in mijn buurt staan of zij gingen heel snel weg. Ik heb dit wel vaker gehad. Wat zegt dit over mij? Dat ik negatieve energie om me heen heb of juist het tegenovergestelde?
Het viel mijn vriendin ook heel erg op en zij begreep er niets van. Ik heb haar toen niet gezegd dat ik bijna zeker wist dat dit door mijn energie kwam.


Ik denk dat het kwam vanwege je energie tekort.
En wat ga je doen als je weinig energie hebt? Weghalen bij iemand anders. Net zoals de mensen in het begin deden bij jou ;)
Daarom waren ze niet graag in je buurt.
Je doet dit onbewust en kun je niks aan doen.
Behalve zorgen dat je in je energie blijft staan, zodat je het niet weg kan geven. Een goede oefening is dus je afsluiten, maar ook je goed aarden.
Want met een aardingsoefening haal je als het ware energie vanuit de aarde. Die vult de energie in je aura en chakra's weer aan.

Groetjes Amanda

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Afsluiten
BerichtGeplaatst: 16-02-2005, 19:05:20 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-12-2004, 18:28:42
Berichten: 60
Locatie: Midden-limburg
hoi Meilani,

Ik doe de aardingsoefening op een andere manier:
1. Ga op een gemakkelijke stoel zitten met een goede steun in de rug.
Zet je voeten stevig op de grond en sluit je ogen.
2.Breng je aandacht naar het midden van je voorhoofd en laat
elke willekeurige gedachte los totdat je hoofd leeg is.
3. Adem een aantal keren diep in en uit.
Let op welke delen van je lichaam uitzetten en welke niet.
4. Ga met je aandacht bij je voeten op de vloer en voel de grond onder
je voeten.
5.Breng je bewustzijn naar je heiligbeenchakra(halverwege je
navel en het uiteinde van je wervelkolom )
6. Visalualiseer je een buis of koord van ongeveer 10-15 cm doorsnede
welke zich aanhecht aan de heiligbeenchakra.(2de chakra)
Geef deze verbinding de kleur die op dit moment bij je past.
7.Volg nu het aardingskoord de aarde in terwijl je met je bewustzijn
in het midden van je hoofd blijft.Volg dit koord naar het midden van de
aarde en veranker het daar.
8. Neem nu even de tijd om bij jezelf na te gaan wat dit met je doet.
Breng energie naar de plaatsen waar eventueel ongemak voelt.
Geniet van het gevoel van contact met de AARDE.
9.Adem een aantal keren diep in en uit.Voel weer welke dlen uitzetten en
welke niet.
10.Wees je bewust van je lichaam en je aanwezigheid in de ruimte waar
je je bevindt.
Open je ogen.

Dit is een uitgebreide versie die je eerst goed onder de knie moet hebben wil je goed en lang geaard blijven.
Doe deze oefening geregeld herhalen, ook al voel je er niet veel voor!
Dit helpt je goed en bewuster te aarden , zodat de aarding langer stand kan houden....

Je kunt later bij punt 8 ook eerst je negatieve energie en je overschot aan energie via je aardingskoord naar de aarde laten stromen.
Dus van lichaam naar aarde.
En dan pas de aarde energie vanuit de aarde via je aardingskoord naar je lichaam, aura en geest laten stromen.

Probeer goed te visualiseren in
een kleur, dit versterkt het gevoel van energie laten stromen en maakt het meer tastbaar.
Het is niet gek dat je het moeilijk vind om deze oefening te doen hoor, ik had eerst ook de grootste moeite om me ook maar iets te visualiseren...
was heel snel afgeleid.
Je kunt de oefeningen ook het beste doen op rustgevende muziek en in een ruimte waar je absoluut niet gestoord word, vooral in het begin.

Ik zou eerst met de aardingoefening beginnen om deze goed onder de knie te krijgen en dan pas beginnen met je afsluiten via je chakra's .

Wanneer je deze oefening goed onder de knie hebt ,laat je maar iets horen, anders stuur je maar een p.b. je.
Ik heb nog wel meerdere oefeningen die goed voor aarding en afsluiten zijn.

Succes met oefenen en neem de tijd!
Zelfs nu ik al een dik jaar aan het aarden ben , lukt het mij nog niet altijd..
Wanneer je iets niet lukt of je komt er niet uit dan stuur maar een berichtje!
Liefs dupke :rolling:

_________________
.....Bedenk je leeft in het hier en nu.....


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Afsluiten
BerichtGeplaatst: 17-02-2005, 19:57:13 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-02-2005, 11:28:18
Berichten: 98
Locatie: Spijkenisse
Hoi Dupke!

Ik heb net voor het eerst weer een oefening gedaan om te aarden. Ik was van plan om jouw advies van de oefening op te volgen, maar ik merkte dat mijn gids mij heel erg hielp. De oefening werd namelijk een andere richting op gestuurd.

Mijn oefening ging als volgt: Ik ben op de bank gaan zitten met new-age muziek op de achtergrond. Ik heb wierook aangedaan en de lichten gedimd. Als eerste heb ik mij gericht op mijn voorhoofdchakra. Daarna ben ik mij, onder begeleiding van mijn gids, gaan ontspannen. Vervolgens gaf mijn gids mij de 'opdracht' om te visualiseren dat er licht uit mijn voeten kwam. Hoe meer licht, hoe sterker mijn energie en hoe beter mijn geaardheid. Hier heb ik mij erg op geconcentreerd. Uit het licht dat uit en onder mijn voet vandaan kwam kon ik concluderen dat mijn kracht/energie niet erg sterk was. Dit kan heel goed kloppen, omdat ik de laatste tijd veel ruzie met mijn vriend heb en ik erg in mijn emotie zit.

De oefening liep door en mijn gids gaf mij de 'opdracht' om te visualiseren dat er een straal van licht/liefde door mij heen ging naar de donkere plekjes van mijn hart waar veel verdriet, angst en pijn zat. Zij liet mij mijzelf omhullen en wentelen in de straal van liefde, warmte en positieve energie. Ik voelde veel warmte en voelde me heerlijk vertrouwd en veilig. Hier heb ik een paar minuten in gezeten en toen heb ik de oefening stop gezet.

Op dit moment zijn mijn handen nog warm van de energie. Ik neem aan dat dit voor mij de beste oefening was die ik op dit moment nodig had en nog steeds heb. Door jouw verhaal ben ik van plan om zo vaak mogelijk tijd te nemen voor dergelijke oefeningen. Ik weet zeker dat deze mij zullen helpen om sterker in mijn schoenen te komen staan en mijn emoties beter onder controle te kunnen houden.

Scheelt weer een hoop ruzie met mijn vriend :lol:

Ik wil je in ieder geval heel erg bedanken voor je advies en aandacht en als ik vragen heb dan zal ik je zeker om raad vragen!!

Much Love Meilani :kiss:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Afsluiten
BerichtGeplaatst: 18-02-2005, 19:23:12 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-12-2004, 18:28:42
Berichten: 60
Locatie: Midden-limburg
Hoi Meilani,

Wat bijzonder dat jij in contact staat met je gids!
Zelf heb ik dit nog niet kunnen ervaren, of misschien niet bewust.
Ik krijg wel vaak dingen door die gaan gebeuren of die ik juist op dat moment moet doen, maar dit is volgens mij meer mijn gevoel...?
Krijg jij dan een stemmetje door of zo?
Dit heb ik wel al in mijn slaap gehad, maar overdag kan ik me op dit moment nog niet goed afschermen voor energiëen, waardoor ik verstoord raak in mijn contact. Dus het ook niet ervaar.
Als jou gids dit doorgaf is het zeker de goede oefening geweest voor jou,
ik kende hem zelf ook al en je hebt me nu op het goede idee gebracht om deze oefening nog eens te doen.
Ik kan hem zeker te weten wel gebruiken,ik heb op het moment ook veel last van pijn in mijn hart.
En ben hierdoor dan ook in de afgelopen maanden al 3 keer flink ziek geweest.
Ja, ik ga hem zeker eens uit proberen nog.. :idea:
Nee, nu is de goede tijd, van uitstellen komt afstel!


o:)
liefs dupke

_________________
.....Bedenk je leeft in het hier en nu.....


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Afsluiten
BerichtGeplaatst: 19-02-2005, 13:26:43 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-02-2005, 11:28:18
Berichten: 98
Locatie: Spijkenisse
Ha Dupke,

Ik ben benieuwd hoe jij deze oefening hebt ervaren!

Ik weet sinds een aantal jaren dat ik contact heb met mijn gids. Ik ben erachter gekomen toen ik in therapie zat vanwege een chronische ziekte. Het instituut waar ik bij zat maakte gebruik van therapeuten die allen paranormaal begaafd waren. Op die manier ben ik in aanraking gekomen met het spirituele.

Op een gegeven moment vertelde mijn therapeute mij over gidsen en ik vroeg haar hoe je in contact kon komen met hen. Zei vertelde mij dat de beste tijd om contact te zoeken was, vlak voor het slapen gaan. Ze vertelde dat je als je je goed concentreerde je een stem zou kunnen horen. Dat zou de stem van je gids zijn.
Op dat moment was ik heel verbaasd. Ik had al jaren contact met deze stem en voerde ook, meer onbewust dan bewust, gesprekken met 'de stem'. Nu had de stem een naam: het was mijn gids.

Mijn therapeute vroeg toen of ik wist hoe mijn gids heette en ik antwoordde 'nee', maar op het moment dat ik dat zei kreeg ik de naam 'Sarah' door en zij is tot op de dag van vandaag mijn steun en toeverlaat. Zij heeft mij al menig maal mij inzichten gegeven in mijzelf waarvoor ik haar heel dankbaar ben.
Ook helpt zij mij dus bij dit soort oefeningen. Ik weet dat zij mijn hoofdgids is en er altijd is voor mij. Ook voel ik mij 100% geaccepteerd door haar no matter what I do..... Dat is echt een heel mooi en fijn gevoel. Ik weet dat ik nooit alleen zal zijn.

Als ik mijn gids hoor dan is dit als een stem in mij hoofd. Op dat moment weet ik gewoon dat het mijn gids is die spreekt. Ik weet wat je bedoelt met dingen 'weten'. Maar dat valt volgens mij ook meer onder 'voelen'. Ook dat heb ik heel sterk. Bij mij uit zich dit in veel allergieen, een heel scherp gehoor en hééél snel overprikkeld zijn.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!!

Much Love Meilani o:)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl