Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:05:45

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Kan iemand me een uitleg geven?
BerichtGeplaatst: 25-08-2013, 11:36:43 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 28-12-2012, 13:02:06
Berichten: 124
Zoals je al kunt zien heb ik de vraag of iemand me uitleg kan geven over chakra's.
Ik snap het niet helemaal.
Waar zijn ze voor? Wat kan je ermee? Waar zijn ze voor bedoelt? etc.

Dus kan iemand me uitleggen waar ze voor zijn?

X

_________________
'They forgot that our eyes speak.'


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-09-2013, 21:19:32 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 18-11-2011, 20:08:33
Berichten: 429
Locatie: Noord-Holland
Ik reageer maar, aangezien niemand er antwoord op geeft en een onbeantwoorde vraag niet bij dit forum past.

Om het makkelijk uit te leggen:
Je lichaam heeft energie om zich heen, netzoals de aarde energie nodig heeft om instant te blijven, heeft jouw lichaam ook energie bij zich om zichzelf te handhaven. Maar je kan natuurlijk energie niet gewoon ergens laten zweven, hiervoor zijn de chakra. Zij zijn kernpunten in je lichaam, waar de energie wordt gecontroleerd, wordt rondgestuurd en wordt geschoont. Wat je ermee kan? Je kunt ze sluiten/openen en daarmee je realiteit van de kijk op de wereld aanpassen. Ze zijn dus bedoelt om je lichaam in stant te houden.

Als je uitgebreidere antwoorden nodig hebt of iets anders wilt weten. Vraag:)


(Dit antwoord is op versimpelde manier, ik kan ook anders gaan uitleggen, maar ik weet niet welke termen in kan gebruiken en welke niet:))

_________________
Spirituele Gids
Foto Reader
Hoeder van echtheid
Hulp bij problemen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-09-2013, 14:08:48 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Dat deze vraag me ontgaan is, wat vreemd. :P

Gallagher heeft een goede korte samenvatting gegeven!
Ik zal even wat verschillende invalshoeken geven over chakra's, want ze zijn niet op elk niveau even goed te begrijpen. (Omdat chakra's voor de meeste mensen niet concreet zichtbaar zijn)

Elk chakra heeft een "onderwerp" of een tal aan "eigenschappen" die delen van jou bestaan en je leven representeren.
Door een chakra te openen of te sluiten wordt aangegeven hoeveel jij van een bepaalde eigenschap betrekt of juist uitsluit in je leven.
Er zijn veel verschillende dingen die je kan doen in je leven om een chakra die te open is wat meer te sluiten of juist een gesloten chakra meer te openen.
Het openen en sluiten van bepaalde chakra's kost vaak wel veel tijd, geduld, doorzettingsvermogen, bewust zijn wat je valkuilen zijn, confronteren van je emoties en open staan voor je gevoel die je soms dingen laat doen die je in eerste instantie misschien niet zou doen.

In de werkelijkheid is de volgorde andersom als je het bekijkt bij een rechtopstaand persoon en begint de eerste chakra bij je stuitbeentje en de laatste chakra bij je kruin.
Elke chakra vertegenwoordigt een gigantische hoeveelheid elementen en eigenschappen, om praktische redenen zal ik het inperken tot een aantal onderwerpen.

Hierbij mijn uitleg.

De eerste chakra is je Basischakra/WortelChakra
"Ik ben"
Staat voor je vitaliteit, gezondheid en gevoel van veiligheid. Direct bewustzijn van je lichaam en voelen waar iets mis is.
Het staat voor het immuunsysteem, onze energie, directe impulsen, instinct, uithoudingsvermogen, etc.
Te open: Egoïstisch, gretig, overschreeuwend, geïrriteerd, agressief en sadistisch.
Te gesloten: Angst, onzeker, moeite dingen af te krijgen/maken, weinig zorg voor jezelf. Neiging melancholie op te zoeken.

De tweede chakra is je Sacrale (Plexus) Chakra
"Ik voel"
Staat voor je seksualiteit, je gevoelens, emoties en andere sensaties. Het is een kompas waarmee je navigeert wie je bent.
Dit is ook een bron van creativiteit en inspiratie.
Te open: Te ambitieus, jaloers, te zelf-gericht en koud.
Te gesloten: Verlegen, te gevoelig, weinig vertrouwen, onzeker, ongericht in het leven.

De derde chakra is je Zonnevlecht Chakra
"Ik wordt/doe"
Staat voor wijsheid, helderheid en vanuit deze wijsheid en helderheid de zekerheid om te staan achter wat onderneemt.
Het idee en zekerheid van het zelf, persoonlijke kracht. Vanuit deze chakra creeër je.
Te open: Woede, te hoog zelfbeeld, veeleisend
Te gesloten: Pessimistisch, laag zelfbeeld, onzeker, gefrustreerd

De vierde chakra is je Hart Chakra
"Ik heb lief"

De vijfde chakra is je Keel Chakra
"Ik spreek"

De zesde chakra is je Derde Oog Chakra
"Ik zie"

De zevende chakra is je Kruin Chakra
"Ik weet"

Als je wil kun je ook in-depth hier wat over vinden:
http://www.mysticfamiliar.com/library/l_chakras.htm
http://www.eclecticenergies.com/nederla ... openen.php
http://threeheartscompany.com/chakra.html

Ik zal later even wat verder toelichten waar elke chakra voor staat en wat je kan doen om al je chakra's te ontwikkelen, hoe ze werken, waarom we er vaak niet bewust van zijn dat we ze hebben en hoe je er bewuster van kan worden.


Laatst gewijzigd door MichielvT op 28-09-2013, 21:41:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-09-2013, 23:09:19 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 18-11-2011, 20:08:33
Berichten: 429
Locatie: Noord-Holland
Een goede omschrijving heb je gegeven MichielvT, ik zou het zelf niet beter hebben kunnen omschrijven:)

_________________
Spirituele Gids
Foto Reader
Hoeder van echtheid
Hulp bij problemen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-09-2013, 21:35:32 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Hier nog wat goede samenvattende afbeeldingen:

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl