Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:43:39

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: gesloten keel chakra
BerichtGeplaatst: 21-03-2015, 14:14:45 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-02-2015, 15:51:53
Berichten: 50
Mijn keelchakra is dus gesloten
Krijg ik vaak te horen. Mijn vraag is wat het inhoudt en hoe ik het kan openen? alvast bedankt :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gesloten keel chakra
BerichtGeplaatst: 10-05-2015, 13:25:17 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-01-2015, 18:50:53
Berichten: 18
Locatie: Provincie Antwerpen
Heys

Fijn dat je dit vraagt, kan je even meedelen hoe je je voelt of dit zo noteren voor jezelf?
Wordt er wel geluisterd naar jou; hoe ga je om met je emoties; zijn er geheimen ..
zonder schuldig te voelen want je mag gezien en gehoord worden zoals je bent :)

Het is belangrijk om je eigen oorzaak te weten want chakra's openen en sluiten
gedurende de dag afhankelijk van omstandigheden, iedereen kan wel eens verlegen worden.
Ze kunnen dus vaak tijdelijk inactief over overactief worden dus dat wisselt af,
want wij zijn soms introvert en soms extravert op momenten.

De keelchakra staat voor vele zaken zoals je uitdrukken, creëren, fantaseren..
en deze hangt samen met de chakra in de buik waar ook je gevoelens zitten.
Bij een ruzie kan je veel energie van je keel kwijtraken, zelfs al is het een uitgelokte negatieve discussie.
Dus veelvuldig liegen, bewust verzwijgen en je ideeën steeds in je hoofd houden zonder daarmee in actie te schieten
komt deze chakra over het algemeen niet ten goede.

Het is belangrijk om je waarheid uit te spreken waar je in gelooft zonder te forceren of op te dringen,
zelfs al ben je bang voor want anderen zullen denken over jou en hun reacties zodat de keel centra goed blijft functioneren.
Als je een blokkade gedurende een lange tijd hebt zonder dat je er iets aan doet
kan je wel eenbeetje last krijgen van o.a. je keel; gespannen schouders; de stem; pijn in nek; allergie.

Benut je eigen kwaliteiten die je in je hebt en leef vanuit je binnenste kern en hart, niet alleen omdat het 'zo het hoort te zijn'
of omdat anderen dit opdragen aan jou zonder eigenwijs te zijn, kijk eerlijk naar je eigen zonder te oordelen
en durf opkomen voor jezelf wanneer nodig op een vredelievende manier.

Hou je goed!
Groetjes xxx


Laatst gewijzigd door charmingpixi op 12-05-2015, 12:45:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gesloten keel chakra
BerichtGeplaatst: 12-05-2015, 10:50:26 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-02-2015, 15:51:53
Berichten: 50
Nouja voelt best kut om zo grof te zeggen, ik ben een gesloten persoon van mezelf, dus ik vertel zo weinig mogelijk over mezelf, pas als ik iemand echt vertrouw vertel ik wel dingen. Tja geheimen, ja ik geloof het wel eerlijk gezegd maar of ik die ga vertellen, dat denk ik niet eerlijk gezegd


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gesloten keel chakra
BerichtGeplaatst: 12-05-2015, 17:45:55 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-01-2015, 18:50:53
Berichten: 18
Locatie: Provincie Antwerpen
Het is een kwestie van kort bij jezelf te scannen zonder daarbij te blijven hangen, dus je maakt best innerlijk contact met je emoties en accepteren,
dat kan soms wel moeilijk zijn. Je bepaalt tot hoever je dit toelaat en aankan op dat moment.

Water is het element dat daarbij hoort het kan je goed doen of confronterend zijn op momenten.
Je kan naar muziek luisteren, mantra's proberen maar alleen jij zelf kan dit toelaten met geduld, be your own best friend!

Volgens onderzoekers hebben mannen er meer moeite mee bij het uiten van hun emoties vanwege de maatschappij
en gaan niet snel praten over hun problemen. Gesloten of open zijn kan voor-en nadelen hebben.
We merken er vaak weinig van en soms pas als het laat is kan ook evengoed bij meisjes.
Dat is iets wat persoonlijk lijkt, maar we zijn toch verbonden met elkaar en onszelf. Een bewust iem. is zich bewust van zijn of haar tekortkomingen
en dat kan op zich al veel helpen, je diepe oorzaak kan onbewust / oud zijn.

De intentie heb je al uitgezonden dat je er iets aan wilt doen, de rest volgt vanzelf :) volg 'de tekens', merk op in alle rust
en op je gemak welke gedachten blijven steeds opkomen, zonder stress de voor jouw juist voelende manier, laat je leiden door de stem van je hart..

Elke dag is er een kans om onze knopen stap voor stap te ontwarren, iedereen incl. onszelf te vergeven voor alles en loslaten laag voor laag zonder weerstand elke stadium.
Men wordt niet ineens vrij van persoonlijke remmingen, iedereen heeft werkpunten maar we worden ook scheppers van onze eigen realiteit genoemd.

Met ongeheelde wonden en blokkades trekt men situaties aan als een magneet voor meer inzicht en om samen deze ervaringen op te doen op deze planeet
zodat er groei is en wat daaruit te leren valt zoals hoe men wel verder willen gaan later in het leven.

Goede moed!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl