Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:26:03

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: "spontane reactie chakra's" ?
BerichtGeplaatst: 07-10-2005, 18:18:04 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-03-2005, 15:42:10
Berichten: 20
Even een vraag van mij:

Laatst heb ik een keer een reiki behandeling gehad, waarna ik nog bijna een volle 24 uur heb "nagegloeid" op twee chakra's. Nougoed, verder daar niet echt meer mee "bezig" geweest, totdat ik afgelopen weekend een soort van groepsmeditatie heb gedaan ( je kent het wel, handen in elkaar, in een kring)
Vanaf het weekend heb ik zelf ook mijn meditatie momenten proberen te pakken. Nu had ik eergisteravond ineens hetzelfde gevoel bij dezelfde chakra's als na de reiki behandeling. Welliswaar in minder heftige mate, en de ene chakra duidelijk, de ander een stuk minder sterk, maar tòch...

Mijn eerste gedachte was dat er "iemand" mij Reiki aan het geven was, maar dat is (voor mij met de mensen waar ik contact heb+ tijdstip )een toch wat onlogische verklaring. Nu vroeg ik me af of jullie weten of het kan dat deze chakra's enkel en alleen door m'n meditatie (wel mét visualisatie van energieen, ookal voel ik me hierin nog groener als gras...) geactiveerd of iets dergelijks kunnen worden.

Beetje vaag verhaal, maar ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden, thanx

_________________
If you can not find the truth right where you are, where else do you expect to find it?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: "spontane reactie chakra's" ?
BerichtGeplaatst: 07-10-2005, 19:54:17 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Hallo Dubio,

tijdens het lezen van je post schoot mij direct een idee door mij hoofd.
Hetzelfde wat jou is gebeurd gebeurd mij nl. ook vaak.
Ik ben me sterk bewust van 2 gidsen in mijn aanwezigheid, waarvan één duidelijk overheersend aanwezig ten opzichte van de andere.
Deze duidelijk overheersende gids, Achim, behandeld mijn chakra's op de meest onvoorspelbare tijdstippen.
Het kan heel goed wezen dat je door de meditaties jezelf bewust naar een hoger bewustzijns niveau aan het brengen bent, daarvoor stel je je bewust of onbewust open voor veranderingen in jouw energie patroon.
Je kunt natuurlijk niet altijd en overal met je energie aan het werk dus daarom, iig. in mijn geval, neemt een gids het werk even over en doet deze wat deze doen kan.
Daarom denk ik dat je die werking voelt in je chakra's.

Als je verder nog vragen hebt horen we die graag.


Groeten Paul!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: "spontane reactie chakra's" ?
BerichtGeplaatst: 07-10-2005, 20:24:13 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-03-2005, 15:42:10
Berichten: 20
Hi Paul,

Weet je, aan deze mogelijkheid heb ik nog niet gedacht. Maar ik geloof zeker dat dit mogelijk is.
Nu heb ik (nog) geen 'bewust' contact gemaakt met mijn gidsen, hoewel ik zeker weet dat ze (2) er zijn.
Ik wil me absoluut hiervoor wil openstellen. Het lastige hieraan is dat ik door mijn nuchtere instelling, telkens weer wordt teruggegooid in de "wereldse manier van denken". :?
Telkens als ik iets denk te ervaren ga ik het automatisch verklaren met de voor mij "aardse" dingen. Naarmate het langer geleden is, ga ik mezelf wijsmaken dat ik het me vast heb ingebeeld.
Maar in dit geval viel het me gewoon echt op dat ik "gloeide" Nu kan ik wel stug zeggen dat het niet echt was, maar dan ga ik tegen beter weten in...
Nu lijken er wel steeds vaker bevestigingen te komen door gebeurtenissen, maar ik mag er op gaan vertrouwen en dat vind ik moeilijk. Herken je dit?

Groetjes

_________________
If you can not find the truth right where you are, where else do you expect to find it?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: "spontane reactie chakra's" ?
BerichtGeplaatst: 07-10-2005, 22:17:51 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Ik herken het zeer zeker.
Veel twijfel heb ik gehad, veel onzekerheden ook in spiritualiteit.
Maar zoek diep in jezelf, je ware ik, je werkelijke kern, vertrouw daar op en al je onzekerheden en twijfel op spiritueel gebied zal verdwijnen.
Dat is een belangrijke les die mij is geleerd in de loop van de tijd.
Dit is een leerproces, daarom vraagt het tijd, maar je hebt daarvoor alle tijd van de wereld, dus forceer niets en het komt je toe.

Het aards verklaren van ervaringen doe ik zelf ook meestal, ik zeg altijd maar "als je dingen rationeel kunt verklaren, moet je deze rationeel verklaren" maar zodra er iets in je is, iets sterks, dat zegt dat het spiritueel is en je aardse verklaring raakt kant nog wal, dan kun je het op spiritueel gebied betrekken.


Groeten Paul!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: "spontane reactie chakra's" ?
BerichtGeplaatst: 09-10-2005, 15:55:24 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Blijf die medatiemomenten ook lekker volhouden. Het is goed voor je. Als je wilt, kun je ook proberen meer in contact te komen met je gidsen.

Als je twijfelt aan iets wat je meemaakt (wie heeft dat nou niet eens?) Vraag jezelf dat eens af: Waarom zou ik dit verzinnen?

Dus waarom zou jij nou verzinnen dat je chakra's gloeien? Daar heb je toch niks aan haha

Verder... Spelen met energietjes tijdens meditaties is ook hardstikke goed :) En zeker als jij daarbij een fijn gevoel krijgt. Neem eens de eerste kleur die in je opkomt, en ga daar eens in zitten tijdens die meditatie (in gedachte)

Kijken wat er gebeurd ;) En dan kun je misschien later de betekenis opzoeken of aan iemand vragen... Wedden dat dit helemaal met jou situatie klopt? Is ook gelijk een leuke oefening om meer op jezelf en je gevoel te leren vertrouwen ;)

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: "spontane reactie chakra's" ?
BerichtGeplaatst: 11-10-2005, 19:47:44 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-03-2005, 15:42:10
Berichten: 20
thanx voor de reakties en tips. Wil dat mediteren ook zeker volhouden en het bewuster worden van de aanwezigheid van mijn gidsen staat ook op m'n verlanglijstje :wink: Ik wil alles, haha... maar ik begrijp heus dat het niet allemaal op bestelling komt, en ik ook een tikkeltje geduld zal moeten leren hebben. Geeft niets, alles komt op z'n tijd.

Jullie zullen me nog wel vaker treffen hier met vragen op verschillende vlakken. Ga nl. steeds vaker (voor mij) vreemde dingen tegenkomen, dus vind het helemaal super dat ik m'n vragen kan stellen hierzo op het forum. Met z'n allen weet je meer dan alleen toch?

Groetjes Lian

_________________
If you can not find the truth right where you are, where else do you expect to find it?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: "spontane reactie chakra's" ?
BerichtGeplaatst: 12-10-2005, 22:25:53 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Dubio schreef:
Met z'n allen weet je meer dan alleen toch?


En zo is het maar net ;)

En daar zijn we hier ook voor met zijn allen :)

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl