Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:37:28

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: the shift in consciousness
BerichtGeplaatst: 03-08-2006, 11:08:29 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Pat, jouw onderstaande zin:
"Wij kunnen hierin niet sturen net als dat wij de natuur niet kunnen sturen, al zouden we dat soms willen."

Deze zin zegt veel over het denkbeeld dat cosmicflower heeft van de mens in relatie met zijn omgeving.

Ik lees eruit dat cosmicflower er niet van overtuigd is dat iedereen zijn eigen werkelijkheid creeert. Verder discussieren is dan moeilijk omdat die overtuiging de basis is van alles wat ik vind.

Ik lees dus ook dat de mens niet de natuur is volgens cosmicflower. Ik kan dat niet rijmen met dat alles bewustzijn is. Er is geen enkel element van "het al" dat niet in contact staat met elk ander element. Je beperkt jezelf als je dat wel stelt (want dan zal het idd zo lijken, je creeert immers je eigen werkelijkheid).

Onderstaande van Elias bedoel ik met datgene dat ik in het stuk van cosmicflower nergens terugvindt........

---------------------------------------------
... This be the basis of the action of this shift; to be accepting and trusting of self and therefore widening your awareness as a natural byproduct, and offering yourself tremendous new avenues in creativity that you may now explore, and increasing your ability; for you engage your periphery (=omgeving) and no longer hold to your blinders (=nauwe visie). In this, you may not engage your periphery and you may not move in the action of this shift without accepting and trusting self.

You are moving into a new area of consciousness. Other individuals, other essences, shall not be expressing your direction for you any longer. You shall be directing of yourselves, individually and collectively, and this is unfamiliar to you. You are quite familiar with your officially accepted reality of being instructed by a select few in how to create your reality in the direction that they wish you to create your reality. Now you may create your reality in the direction that you choose independently, within your own creativity and for yourself.

You have always created your realities for yourselves. You have NOT always understood HOW you create your reality. You have also aligned within mass belief systems, within your societies throughout your entire globe, in agreement to be following instruction of select few individuals that you designate to be ‘the leaders.’ Now you may each be your own leaders.

JIM: So those being physical leaders that we look to for guidance, whether they be doctors or religious or political or whoever.

ELIAS: Correct.” [session 207, August 15, 1997]
--------------------------------------------

Groet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:
* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).
* Notice and act to your impulses (ingevingen).
* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-08-2006, 10:45:23 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-01-2006, 01:49:27
Berichten: 97
Sorry, ik ben nog flink aan het worstelen met mn communicatie...dus ik heb t nog nodig om nogal vaak terug te komen op uitspraken om ze verder te verfijnen.

Ik zie het meer als wel degelijk een bewuste samenwerking en connectie onder al wat is, dit vooral omdat we collectief naar het hoger bewustzijnsniveau gaan resoneren.

Ik zie de standen van planeten en energieen die vrijkomen wel als iets dat door ons gevraagd kan worden, maar dat is net als met de natuur, erkan gevraagd worden om bepaalde natuurwonderen...echter en een doch, ik zie wel dat een ieder zijn werkelijkheid creeert, en zo dus ook dat een ieder zelf bepaalt wat hij doet.

Dit is niet de bedoeling van het collectief overgaan naar een ander bewustzijnsniveau, zoals jij vast en zeker ook mensen om je heen kent die niets van het spirituele willen weten en maar aan een ding denken...hoe red IK het in deze maatschappij( lees verslaving)

Dit is iets wat wij vervolgens niet sturen, maar de onderlinge samenwerking in het AL, is zo sterk dat zij dit ook weten, met als gevolg dat deze zielen die op deze manier met het al omgaan, en in hun eigen verslaving gevangen worden, naar boven gehaald worden, dit is die onderlinge samenwerking.

Wanneer er geen samenwerking zou zijn, dan zouden wij niets weten van het AL, enkel van onszelf.

Zoals deze vrouw, zij mag de energieen die standen van planeten laten vrijkomen vastleggen in stockflesjes, waardoor zij dus onder de mensheid komen, waardoor wij zodra we deze innemen, ons gedeelte van deze energie mogen opnemen, zoveel als nodig is om het in onze systemen te laten integreren.

Er is een hele bewuste samenwerking tussen al wat is, de maan zorgt immers voor overstromingen hier overal op aarde, en zo zijn er nog talloze planeten die voor effecten zorgen , de kracht van het al is duizenden malen groter dan wij in eerste instantie kunnen denken.

Daarbij komt dat wij zoals ik al zei, inderdaad niet kunnen sturen in het al...we krijgen de mogelijkheden om de energieen vast te leggen zodat ze bewaard blijven (net zoals dit in het oude egypte in de piramiden ligt vastgelegd in hierogliefenschrift)

Planeten zijn ook levend, als jij een bepaalde energie bij je draagt die iedereen nodig heeft, kun jij niet net zo lang stil blijven staan op een plek totdat iedereen daar zijn energie van heeft.....ook jij moet verder, zoals je al zegt, AL wat is, creeert de eigen werkelijkheid.

in een samenwerking kunnen wij naar een hoger bewustzijnsniveau gaan resoneren, gaan we allemaal naast elkaar heen leven, zoals dat op dit moment onder alle wezens die zich geweldig noemen gebeurt (mensen) dan begrijpen wij allebei wel hoe dit gaat lopen, want het al accepteert geen dwarsliggers, als je het nu verkloot, en niet mee gaat resoneren en levenslessen leren, dan ga je niet meer naar boven, maar dan is de kans groot dat je wordt verbannen, naar een plaats die wij allemaal niet willen kennen.

Het al is het al, wil jij als individu je eigen werkelijkheid die niet overeen komt met de werkelijkheid van het AL, dus je gaat met opzet naast het patroon lopen, en heb je geen kans om te overleven, zie het maar als een nest met jonge puppy's...de zwakste zal niet overleven. omdat hij niet wil eten, zal hij door zijn eigen werkelijkheid te creeeren overlijden.

dit zwaait eigenlijk wel behoorlijk van de chakraleer af, mijn excuses hiervoor

Namaste

_________________
It's the choice you make, not the chance you take, that will determine your destiny...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-08-2006, 11:30:29 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2006, 19:08:10
Berichten: 317
Locatie: Overijssel
Pat, ik wil graag reageren op iets wat je schrijft. Ik heb dit topic niet van A tot Z gevolgd, maar het stuit me erg tegen de borst dat je schrijft dat het Al geen dwarsliggers accepteert. Bedoel je daarmee ook dat dwarsliggers niet tot het Al behoren? Of accepteert het Al een deel van zichzelf niet? Hoe kun je iets 'verkloten'? En dan word je ook verbannen naar een plaats die we niet willen kennen?

Dit klinkt voor mij als bangmakerij. Iets wat voor mij ook bij verschillende religies naar voren komt: volg deze weg, en anders ga je naar de hel ('zoals alle ongelovigen').

Ik vind dit ingewikkelde materie, en ik kan me voorstellen dat als je bewust (of onbewust) voor een bepaalde werkelijkheid kiest, je die zo ervaart (en dus ook een hel kunt ervaren), maar je laat het in mijn oren als straf klinken, en daar kan ik me totaal niet in vinden.

Groeten Flora


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-08-2006, 12:31:29 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Pat, waar is je "gedachtegang" op gebaseerd? want ik zie geen enkele logica. Je trekt verbanden die je ook zo weer uit elkaar kan trekken. Misschien handig om eens gericht te kijken naar je denkbeelden, om na te gaan of ze misschien niet kloppen..

pat schreef:
Sorry, ik ben nog flink aan het worstelen met mn communicatie...dus ik heb t nog nodig om nogal vaak terug te komen op uitspraken om ze verder te verfijnen.


Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar ik heb het idee dat het eigenlijk ook niet je eigen gedachtegangen zijn, maar van iemand anders die jij graag aanhangt, maar dat je zijn/haar woorden moeilijk kan vangen omdat het niet je eigen is...


Succes iig met het vinden van "jouw" waarheid ;) !

Thierry


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: The shift in consciousness
BerichtGeplaatst: 04-08-2006, 13:11:30 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Ik ben het met Flora eens Pat. Je gebruikt woorden zoals verbannen, verkloten, naast het patroon lopen, geen kans op overleven.

Alles blijft een keuze. Het transformatieproces is een keuze geweest van een aantal families van bewustzijn. Dit proces uit zich in het fysieke. De ene mens is er op dit moment meer bewust mee bezig zeg maar en de ander minder of niet. Beide zullen op hun eigen wijze het veranderingsproces ervaren en gedurende het proces hun eigen keuzes maken, die zeer uiteen kunnen lopen. Mensen die zich er niet bewust mee bezig houden, lopen niet naast het patroon, omdat het patroon ook deze mensen omvat.......(iets anders klinkt onlogisch.......).

Ik had hieronder nog wat geschreven, maar het stukje van Flora spreekt verder voor zich.

Het Al kan niemand verbannen. Wat zou de reden van het Al kunnen zijn om dat te doen? Ikzelf kan er geen verzinnen en als je er wel een kunt verzinnen dan hebben we het hier niet over de intentie van het Al maar over de intentie van iemand die een onderdeel is van het Al. Het Al heeft maar 1 intentie en dat is zijn........dat omvat alles. Woorden als verbannen of plekken waar we echt niet willen zijn, is niet de intentie van het Al.

De werkelijkheid van het het Al wordt bepaald door de werkelijkheid die ieder individu heeft (toen, nu en altijd). Dus we kunnen wel sturen. Het Al wil namelijk zijn en laat zich net zo zeer verrassen door onze keuzen als wij door zijn/haar keuzes. continue wisselwerking.

Dwarsliggers kunnen er dus niet zijn. zie de vragen van Flora wat het namelijk zou betekenen als die er wel zouden kunnen zijn.........binnen het Al kan niemand dwarsliggen...........omdat de dwarsliggers namelijk ook het Al zijn. Anderen vinden echter dat anderen dwarsliggen. Dan heb je het wederom over de intentie van iemand die een onderdeel is van het Al.

Je praat over een vrouw en over planeten die hun eigen ding doen zonder dat dat iets te maken zou hebben met de mens.
Mijn vraag aan die vrouw is, hoe komt zij aan haar wijsheden. Heeft ze notie van de plek van haar bronnen binnen het Al en wat de intentie is van haar bronnen.

Groet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:

* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).

* Notice and act to your impulses (ingevingen).

* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-08-2006, 18:15:02 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-01-2006, 01:49:27
Berichten: 97
Ik ben het helemaal met jou en Flora eens, en ik had dat ook anders mogen verklaren, mijn (zoveelste) communicatiefout.

Maar ik ga toch door met een poging tot uitleggen want oefening baart kunst, ik krijg alleen vaak mijn intentie niet juist over gebracht via schrijven, via gedachten lukt het wel...maarja dat is iets voor mijzelf.

Zoals ik het lees, stel jij dat er een aantal groepen zijn die willen transformeren.
Wanneer het AL het al is, is zoiets toch niet mogelijk, je kunt niet de een wel de ander niet laten transformeren omdat de leefomstandigheden (ivm zeer hoge energietrillingen voor mensen die niet willen transformeren) gewoon simpelweg onleefbaar worden.

Voorbeeld hiervan is in een piramide in Egypte, als ik me niet vergis was het de cheops, daar binnen zijn ruimten die niet (meer) toegankelijk zijn voor publiek, omdat er al verschillende mensen daar op onverklaarbare wijze bezweken zijn.

Voor mij is dit niet onverklaarbaar, want zoals ik heb gelezen en gezien op foto's hangt daar een sterke energie, die niet te handelen is voor iemand die zichzelf niet ontwikkeld heeft en een afkeer heeft van zijn of haar werkelijke afkomst.

Mijn visie op diegenen is dus niet zozeer dat ze ergens heen gaan waar ze niet willen weten waar dat is, maar ik denk wel dat ze "overlijden" omdat de omstandigheden voor hun hier op aarde simpelweg onbewoonbaar worden.

Planeten en de natuur is NIET stuurbaar, anders mag je mij uitleggen hoe jij de zon in een andere baan om de aarde kan laten draaien met je gedachten, de planeten zijn onze huizen, en het zijn voor ons levensbelangrijke voorzieners van energie.

En ik vind het niet gek dat ze niet stuurbaar zijn, en enkel zichzelf kunnen sturen, maar dat is mijn visie, ik denk dat je vooral de realiteit moet blijven zien, ik zie alles wat er is als iets met gevoel, en de wetenschap dat het zelf kan en mag doen wat het zelf wil.
Maar er worden collectieve boodschappen gestuurd, en als we daar geen gehoor aan geven dan zie ik niets anders dan een tsunami of vulkaanuitbarsting, maar dan zo groot dat er totaal niets meer over blijft van moeder aarde...uiteindelijk...en dat wil ik ook graag voorkomen.

Als ik tegen (neem thijs even als voorbeeld) zeg dat hij op zn kop moet gaan staan omdat dat voor mij beter uitkomt...en iemand anders vraagt hem tegelijkertijd om op zn rug te gaan liggen, dan gaat het niet werken, dat is dus wat ik bedoel met...het zal een collectieve overgang worden, en daarvoor worden collectieve boodschappen gestuurd, want als een ieder zijn eigen ding er op na houdt, nou veel succes, maar dan stap ik eerder uit, heb geen zin om hier aanwezig te zijn als alles naast elkaar heen blijft lopen.

het is een grote eenheid, en mensen mogen van mij nu onderhand wel eens gaan stoppen met hun o zo grote ego...Wees heel eerlijk tegen jezelf, in hoeverre kun jij het aan om jezelf te vernietigen zodat het al er gelukkig van wordt...of zou je toch maar kiezen om zelf gelukkig te zijn, en kan het je geen ene reet schelen als er daardoor een planeet ergens anders de complete mensheid uitplugt, of enig ander gevolg dat JIJ als eenling al kan hebben op het AL.

Het al is veel groter dan een ieders indenk en inlevingsvermogen van een mens is, maar dat is helaas nog niet bij iedereen bekend.

Als jij de kraan aanzet, sterft er in brazilie of ergens anders op aarde een boom, omdat jij je wilt wassen met water, wat de primaire levensbehoefte is van die boom...dit om maar een HELE kleine insteek te geven van hoe groot het al is...dus denk bij alles wat je doet na, en niet alleen of het voor jou goed is om te weten, of voor iedereen goed is om te weten.

Als je wilt leven als het AL, zul je ook denken als het AL, dus is er niet iets anders mogelijk dan als een AL overgaan naar een ander bewustzijn, we zijn met zn allen, en doen het met zn allen.

Uiteindelijk kom je allemaal op 1zelfde punt, en dat is de eenheid in al wat is, er is van alles maar 1, ...het is maar net hoe ver en diep je voor jezelf mee durft te gaan....

We durven massaal mee te gaan in onze verslaving (de maatschappij)...maar we durven niet massaal eenzelfde gedachte en eenzelfde universele liefde met elkaar te gaan ervaren.

dat noemt men ANGST...angst voor het onbekende...Iemand zal moeten beginnen, je kunt wel blijven lezen praten discussieren en zaniken, maar ik ben blij dat er mensen zijn die de boodschap van eenheid willen uitdragen....en hiermee begonnen zijn.

We zijn allemaal zoekende, maar er zijn er helaas maar weinig die weten waar naar ze aan het zoeken zijn.

Namaste

ps.ik hoop dat ik dit keer iets beter heb overgebracht wat ik wil overbrengen.

ps..mijn excuses voor het off topic gaan.

in een discussie komen vaak verschillende onderwerpen, het rolt van het een in het ander.

_________________
It's the choice you make, not the chance you take, that will determine your destiny...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-08-2006, 21:01:51 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Pat, ik begrijp je laatste stuk al veel meer. Alvast het volgende:

De verandering die nu plaatsvind hier op aarde is er een die alleen betrekking heeft op ons zeg maar. Er zijn andere delen van het Al dat zich niet bezighoudt met ons en dus ook niet met de verandering. Vandaar dus dat een aantal families dit heeft geinitieerd. Zo begrijp ik het van Elias tenminste.

Verder stel je dat mensen die niet op hetzelfde trillingsniveau mee gaan doen zeg maar zullen overlijden. Dat is een mogelijkheid idd en ik ben het hier met je eens. Maar dat overlijden is een keuze en deze mensen gaan dan op hun manier verder.

Mbt de stuurbaarheid vd planeten bedoel ik dat de planeten symbolisch onze connectie met het Al weergeeft zeg maar. Dat is een wisselwerking en dus in die zin onze creatie. Deels natuurlijk want wij krijgen ook input van het Al. De collectieve boodschappen zoals jij stelt. Ik stel dat er een wisselwerking is en niet alleen een eenrichtingsverkeer naar ons toe.

Dan je stelling over de o zo grote ego's van velen. Dit is eigenlijk de kern van de zaak zoals ik de verandering zie. Het ontdekken van je overtuigingen en je invloed op je werkelijkheid (= idd mbt de gehele planeet). Iemand kan de overtuiging hebben om zich heel lang te douchen per keer en dat bij wijze van 2 keer per dag. Dit doet hij om een bepaalde reden (bijv. zodat anderen absoluut niet zullen ruiken dat ie stinkt). De verandering gaat erom dat dit ingezien wordt en dat dit door hem verandert kan worden. Als het uitmaakt dat daardoor de bomen ergens anders geen water meer krijgen dan zal dit hem intuitief duidelijk worden als hij er open voor staat. Het kan idd zo zijn dat de overtuiging om maar zo "schoon" mogelijk te zijn, die intuitieve boodschap blokkeert.

Dit is maar een voorbeeld en je kunt je voorstellen dat het zo met super veel dagelijkse dingen het geval is.

Kijk het doel van de verandering is niet om iedereen hetzelfde te laten vinden. Er blijven voorkeuren bestaan. De een vind op een bepaald moment een rode bloem mooier dan een gele. De ander precies omgedraaid. Het gaat erom dat beide elkaars voorkeuren (keuzes) accepteren en er niet over oordelen naar elkaar toe.

Deze boodschap wordt ook door Elias uitgedragen. En wat ik dus mis in het hele cosmicflower gebeuren is juist dit hele `niet oordelen` verhaal.

GRoet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:

* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).

* Notice and act to your impulses (ingevingen).

* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-08-2006, 00:45:53 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-01-2006, 01:49:27
Berichten: 97
Dankjewel, ik kan me totaal vinden in je uitleg.

Ik denk ook inderdaad dat een ieder zijn voorkeuren heeft, en zolang ze openstaan voor boodschappen ovr en weer, is er niets aan de hand, want dan wordt je vanzelf wel duidelijk (zoals jouw voorbeeld met de boom en het douchen ook) dat je iets beter kunt laten of juist nalaten, zolang je hier gehoor aan geeft is er niets aan de hand.

Ik ben het ook wel met je eens dat inzichten in de cosmicflower niet altijd de juiste zijn, ik heb zelf ook mijn eigen visie, die ikzelf zo zuiver mogelijk houd door rekening te houden met het al bij alles wat ik denk en doe.

Het blijft ook het belangrijkste dat dat wat de cosmicflower werkelijk doet, het leren omgaan met de energieen die vrijkomen uit het AL...en dat deze vastgelegd worden zodat zij op elk gewenst moment, bij ieder wezen op aarde, gebruikt kunnen en mogen worden, hun zorgen er dus voor dat alles door kan gaan, en dat iedereen op zijn of haar tempo kan doorgaan met ontwikkeling, en de energies tot zich mag nemen op het moment dat zij daar zelf klaar voor zijn.

Ikzelf mag hier ook mee leren omgaan, verder krijg ik bijna alle informatie zelf door, ik krijg voor mijzelf telkens informatie door en het is ook een stukje innerlijk weten en dit gaat over werkelijk alles in het al, je kunt het zo gek niet bedenken of ik krijg er wel iets over door, alleen vind ik het erg moeilijk om deze op een juiste manier over te brengen, en dat blijf ik leren, en omdat ik het WIL leren, lukt het me ook.

Deze elias waar je vaak over spreekt in je stukken die je schrijft, geeft mij een gevoel van een psycholoog of student in de wijsbegeerte, hij heeft dus ook een vooral wetenschappelijke visie op zaken voor mijn gevoel, dit vind ik zelf ook weer interessant, omdat ik ook van beide kanten wil kijken in hoeverre iets onderzocht KAN worden, en wat er vervolgens nog aan ontbreekt.

Wil ik nog toevoegen dat ik de discussies met jou wel met de nodige humor gepaard vind gaan en af en toe erg kan lachen om hoe je dingen formuleert...en soms moet ik ook even 3 x lezen wat je typt omdat je correct en complex tegelijk spreekt...

Bedankt

Namaste

_________________
It's the choice you make, not the chance you take, that will determine your destiny...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-08-2006, 10:02:00 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-03-2006, 10:33:45
Berichten: 344
Locatie: Stadskanaal
Iemand meer info over de 13/22 chakra's? Een site evt.?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-08-2006, 08:39:17 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Ben ik ook benieuwd naar, Robbel!
Kunnen we weer on-topic verder gaan.
Ik zou er ook best meer over willen weten, want ik hoor verschillende verhalen: de een heeft het over 7 chakra's, ergens anders lees ik dat er 13 chakra's (7 fysieke chakra's en 6 buiten het lichaam) zijn en weer ergens anders lees ik dat er 22 zouden zijn (?).
Voor mij onduidelijk en verwarrend. Weet iemand idd een site waar wat meer duidelijkheid hierover te lezen valt?

hartchakrale groet nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-08-2006, 10:36:23 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2006, 19:08:10
Berichten: 317
Locatie: Overijssel
Hoi, ik heb even gezocht, en een paar dingen gevonden.

Waaronder een boek, van Roy Martina, getiteld: 'Aquarius Chakra's - je pad naar moeiteloosheid'. Dit boek gaat over 14 (!) chakra's.

en ‘Sonia’, getiteld: ‘Over 13 chakra’s gesproken’ (links naar de website verwijderd ivm forumregels : moderator Thierry)

En dan een aantal sites: http://home.xtra.co.nz/hosts/Wingmakers ... hakra%2013
Hierop staan 18 chakra's beschreven, en staat er dit over de 13e:
Chakra 13 - (Pale Violet-Pink): The reality of 4D is abundance--inclusion--enough for all. Scarcity is the reality of 3D. Scarcity leads to fear and competition, the have and have-not mentality. At this time there is great resistance from the collective to let go of the vibration of scarcity, which hinders complete abundance manifestation. We can access this chakra, and help in the transition process.

Op deze 2 sites staat ook info over 13 chakra’s:
http://www.wholisme.nl/achtergrondinfo/ ... dering.htm
De kosmische mens
We hebben de ontwikkelingsmogelijkheid om ons met onze Goddelijke Kern te verbinden gekregen omdat we op 17 maart 1995 als mensheid 13-voudig zijn geworden in plaats van 7-voudig. We hebben nu dan ook 13 in plaats van 7 chakra’s en 13 i.p.v. 7 dimensies (energielichamen) om ons heen, die elk op een hoger trillingsniveau werkzaam zijn. In figuur 2 staat de mens met 13 chakra’s - de zogenaamde kosmische mens - afgebeeld (zie site!)
Figuur 2 De kosmische mens
De belangrijkste functies van de 13 chakra’s *
• 13 Kosmische man chakra
Transmuteren (veranderen van de werkelijkheid) (de rest staat op de site)

http://www.wholisme.nl/stichting/Nieuws ... bfeb99.htm
Vierde of vijfde dimensie
In de september nieuwsbrief heb ik de werkelijkheid de vierde dimensie genoemd. Bij nader invoelen wil ik de werkelijkheid de vijfde dimensie noemen. Dit heeft de volgende reden. In maart 1995 zijn wij als mensheid van 7-voudig 13-voudig geworden. Sindsdien beschikken wij over 13 energielichamen, 13 dimensies, die onderling en met ons fysiek lichaam kunnen communiceren via de 13 chakra's. De overgang van het vissentijdperk naar dat van aquarius houdt in, dat wij de stap maken van het niveau van de zonnevlecht, de ontwikkeling van het ego, naar het hartcentrum, de ontwikkeling van liefde. Bij het 13-voudig worden is er een chakra, het middenrifchakra, tussen de zonnevlechtchakra en het hartchakra ingekomen. Het zonnevlechtchakra was bij de 7-voudige mens het derde chakra, en dit is ook zo bij de 13-voudige mens. Het hartchakra is daarentegen bij de 7-voudige mens het vierde chakra en bij de 13-voudige mens het vijfde chakra. Vandaar dat het vanuit het Aquariustijdperk correcter is de werkelijkheid de vijfde dimensie te noemen.

http://www.angelfire.com/stars4/wolter/wolter7
Harmonie
Basis chakras achtste t/m de dertiende chakra niveau

Het energieën tijdperk waterman is nu aan het inwerken op mens, dier, mineralen, en uiteraard ook op onze levende planeet de aarde. De enige planeet in het heelal waar wij onze verdichte materie kunnen ontgroeien. Dit proces is voor de aarde op het moment zichtbaar door de graancirkels. Dit zijn energie punten waarop de kosmos de aarde kan bereiken en van de juiste energie kan voorzien.

Voor de mens houdt het onder andere in, dat onze bestaande chakras extra ringen krijgen om de verhoogde energie te ontvangen. De stuit chakra bijvoorbeeld wordt beter geaktiveerd, dit kun je ervaren aan de chakra, alsof deze uitdijt en weer krimpt, vervolgens voel je de energie door je benen naar de aarde toe stromen. In dit proces spelen de extra ringen die de kruin chakra krijgt de belangrijkste schakel.Ook worden er drie nieuwe chakras ontwikkeld in ons systeem Door deze ontwikkeling krijgt in het bijzonder de mens, gaven van uitzonderlijke kwaliteit.

Zo kun je, zonder inspanning, direct contact maken met de kosmos, je begeleider de lichtwezens of met de verschillende lichtsferen maken. Als je dat bij je zelf opmerkt wil dat zeggen dat je je ego in dienst hebt kunnen stellen van je hogere zelf. Ook kun je dit proces herkennen aan de energie dat deze niet wordt omgezet in een emotie van onrecht e.d. maar je ervaart het als een rust en hoeft geen actie te ondernemen. Wat je ook kan opmerken is dat je bewustzijn versnelt gaat, waardoor je innerlijke kennis steeds herkenbaarder wordt.

Groetjes Flora!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-08-2006, 10:51:26 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-03-2006, 10:33:45
Berichten: 344
Locatie: Stadskanaal
oh te gek ancilla :) :hart:
ga het even doornemen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-08-2006, 11:34:14 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2006, 19:08:10
Berichten: 317
Locatie: Overijssel
Hey, ik hoop dat je er wat aan hebt!
Ik heb nu zelf niet zo veel met (13) chakra's,
dus heb alles wat me een beetje interessant leek
er op gezet, dan kun je zelf iets kiezen :)

Groetjes Ancilla (aka Flora ;))

p.s. Thierry, is goed! Wist al niet zeker of die site mocht,
maar de geïnteresseerden kunnen dan zelf wel even
zoeken op de titels :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-08-2006, 13:46:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Heej!

Op het moment leven wij in het tijdperk vissen in dit tijdperk hebben we 7 chakra punten als we over 6 jaar in 2012 over gaan naar het tijdperk aquarius zullen we heel anders dingen gaan voelen ,zien dan zullen we in een hogere dimensie zijn in die dimensie heb je andere 'hulpmiddelen' nodig als in de 3d dimensie van nu

Dit heeft de volgende reden. in 2012 gaan wij als mensheid van 7-voudig 13-voudig geworden. dan beschikken wij over 13 energielichamen, 13 dimensies, die onderling en met ons fysiek lichaam kunnen communiceren via de 13 chakra's. De overgang van het vissentijdperk naar dat van aquarius houdt in, dat wij de stap maken van het niveau van de zonnevlecht, de ontwikkeling van het ego, naar het hartcentrum, de ontwikkeling van liefde. Bij het 13-voudig worden is er een chakra, het middenrifchakra, tussen de zonnevlechtchakra en het hartchakra ingekomen. Het zonnevlechtchakra was bij de 7-voudige mens het derde chakra, en dit is ook zo bij de 13-voudige mens. Het hartchakra is daarentegen bij de 7-voudige mens het vierde chakra en bij de 13-voudige mens het vijfde chakra. Vandaar dat het vanuit het Aquariustijdperk correcter is de werkelijkheid de vijfde dimensie te noemen.

gr karjava

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-09-2006, 13:32:57 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Ik ben net in een boek van walter lubeck over aura's en chakra's tegen gekomen dat een mens 13 chakra's heeft. Deze schrijver zegt dat we de volgende 13 chakra's hebben:
de welbekende 7 chakra's van wortelchakra t/m kruinchakra en daarnaast noemt hij de voetchakra aan elke voet 1, de handchakra aan elke hand 1 en de kniechakra aan elke knie 1. Dan kom je ook op 13 chakra's. Er is niet echt een eenduidige/eensluidende visie hierover.
Dat vind ik wel verwarrend. Maar goed het gaat er ook niet zo om of het er nu 13, 14 of 22 zijn, mij gaat het er meer om dat ik ze nu kan ervaren.
Dat wil nog niet zeggen dat wanneer ik er maar 13 ervaar dat ik niet zou geloven dat er ook 22 kunnen zijn. Wie weet kunnen we deze naar 2012 toe allemaal ervaren??
Verder denk ik dat we al een 13 voudigsysteem zijn, maar dat we ons daar nog niet van bewust zijn en ze daardoor ook (nog) niet ervaren.
Wie weet wat 2012 ons brengt. ;-) afwachten maar...

hartchakrale groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl