Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 17:00:27

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Symbolenmeditatie op de chakra's
BerichtGeplaatst: 10-08-2006, 14:23:52 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-06-2006, 14:58:33
Berichten: 3057
Locatie: Harderwijk
Ik heb net een meditatie gedaan om te kijken wat voor symbolen mijn chakra's hebben. Dit idee had ik uit een boek gehaald ( De helende kracht van chakra's, Dale).

Toen ik begon met de meditatie moest ik met mn ogen naar de 1e chakra gaan (Wortelchakra) en ik zag dat ik in snel tempo de symbolen tussen mn ogen en mijn stuitbeen langsflitsen.

Eenmaal aangekomen bij de 1e chakra, kon ik niet echt een beeld vormen voor mn ogen van het symbool, maar het voelde als een vierkant, en dat er een punt naar voren stak, 2 opzij en 1 naar achter. Daarnaast voelde ik een pijn opsteken in mijn linkerknie ( ik weet wat dit betekende, dat ik mij niet volledig openstel voor de aarde energie, heb et ook regelmatig gehad bij begeleidende meditaties)

Toen ik eenmaal zeker was van het teken ging ik langzaam omhoog naar mn 2e chakra (buikchakra). Hier zag ik een bewegend symbool:
Afbeelding
Ik zag als eerste die zwarte schuine lijn en wanneer ik er langer naar keek zag iets bewegen ( even voor de eenvoud aangegeven als een zwart opstaand balkje) telkens naar de boven over het schuine. Wanneer boven aangekomen begon het weer van voren. ( De grijze dingen zijn de bewegingen en het oneindig teken staat voor dat het balkje telkens weer hezelfde deed, Deze 2 dingen zag ik niet in de meditatie maar om even aan te geven)

Bij de derde chakra (zonnevlecht) aangekomen, verdween de pijn in mijn knie en kwam er een druk op de zonnevlecht. Hierbij zag ik dit symbool:
Afbeelding
Verder kreeg ik een onregelmatige ademhaling.

Bij mn hartchakra (vierde) aangekomen, zag ik geen symbool, ik voelde ook geen symbool. Ik voelde me gewoon een onderdeel van het geheel, ik kreeg daardoor ook een warm gevoel in mijn hele lichaam. De druk op mijn zonnevlecht was hier niet meer aanwezig.

Vervolgens de keelchakra. Gelijk begon de druk op de zonnevlecht toe te nemen en kwam er een druk op mijn keel, alsof er een bal tegen aan wordt gedrukt ( heb ik al vaker gehad ) Het symbool wat er kwam was:
Afbeelding
Ik kon alleen die punt duidelijk zien. Ik kon niet zien of er ook nog wat onder staat.

Bij mijn derde oog aangekomen was de druk op mijn keel gelijk weg en nam de druk op mn zonnevlecht af. Hier duurde het even voordat ik een symbool zag. Toen ineens kwam er een paar keer flitsend een klein symbool net boven het midden:
Afbeelding

Tenslotte bij mijn kruinchakra aangekomen, had ik een raar gevoel in mijn buik gekregen. Hier zag ik het volgende symbool:
Afbeelding
Dit symbool was telkens aan het veranderen in verschillende eclypsen en cirkels.

De kleuren van de symbolen heb ik nauwelijks kunnen waarnemen.

Weet iemand wat de symbolen betekenen met betrekking tot de chakra waar ik ze gezien heb?

_________________
De toekomst kan zo ver weg lijken, maar toch is hij altijd maar een tel van je verwijderd.
Mark
~xXx~


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl