Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 07:58:25

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Uit balans?
BerichtGeplaatst: 04-03-2008, 19:01:08 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-02-2008, 13:29:20
Berichten: 66
Ik heb al heel lang last van inslapen en slapeloosheid.
Soms ben ik na een week héél erg moe maar toch kan ik de slaap niet vatten, soms los ik dat op door een jointje te roken voor het slapengaan, dit doe ik enkel na hele periodes van slapeloosheid.
Dan kan ik eens terug een nachtje zalig doorslapen.

Ik deed net een chakra test op het wijde web maar ik weet niet hoeveel ik ervan moet geloven :wink:

Als ik m'n chakra's wat meer open (de inactieve althans) zou ik dan terug beter kunnen slapen?

De uitslag is de volgende:

Wortel: onderactief (-50%)
Sacraal: open (38%)
Navel: onderactief (-25%)
Hart: open (50%)
Keel: onderactief (-50%)
Derde Oog: onderactief (-13%)
Kruin: open (19


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uit balans?
BerichtGeplaatst: 05-03-2008, 16:29:45 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
Ik deed net een chakra test op het wijde web maar ik weet niet hoeveel ik ervan moet geloven :wink:


Feitelijk is dit enkel een persoonlijkheidstest, waarbij je elk chakraal aspect moeten lezen als een vertegenwoordiging van een bepaald gedeelte van je leven. In jouw geval moet je het naar mijn interpretatie zo lezen:

Wortel: onderactief (-50%) - Je moet meer werken aan je emotionele gezondheid, meer op zoek gaan naar vertrouwen, opener zijn tegenover anderen en eerlijker tegenover jezelf.
Sacraal: open (38%) - Gezonde seksuele ontwikkeling, creativiteit goed aanwezig, geen problemen hier.
Navel: onderactief (-25%) - Je bent waarschijnlijk vrij onzeker over jezelf. Als je dit 'probleem' wilt oplossen kun je beter beginnen met het in balans brengen van je Wortel, want dat heeft dan ook effect op dit gebied.
Hart: open (50%) - Je bent wellicht iets té zelfloos, maar volgens de test niet overactief. Toch denk ik dat, in relatie tot je Wortel en je Navel, je jezelf een beetje wegcijfert en vooral veel bezig bent anderen hun zin te geven.
Keel: onderactief (-50%) - Je durft niet echt voor jezelf op te komen als het echt moet. Wederom, begin bij de Wortel.
Derde Oog: onderactief (-13%) - Irrelevant... Eerst de Wortel.
Kruin: open (19 - Irrelevant, idem dito.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uit balans?
BerichtGeplaatst: 05-03-2008, 19:46:41 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-02-2008, 13:29:20
Berichten: 66
Dus als ik m'n wortel aanpak zal ik me al een stuk beter voelen?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uit balans?
BerichtGeplaatst: 05-03-2008, 21:59:17 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
sam66 schreef:
Dus als ik m'n wortel aanpak zal ik me al een stuk beter voelen?


Volgens die test. Maar het is sowieso wel algemeen geaccepteerd binnen de psychologie dat wie aan de basis werkt meteen werkt aan wat daar op is gebouwd. Oftewel, als je er eerst voor zorgt dat je je veilig, vertrouwt, behaagd, etc voelt, dan heeft dat overal positief effect op. Of dit dan meteen het einde is van je slaapproblemen, dat is natuurlijk niet zeker.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uit balans?
BerichtGeplaatst: 06-03-2008, 10:21:06 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2007, 11:58:12
Berichten: 568
Locatie: Noord-brabant
Hoi sam66.

misschien is het iets om een reiki of shambhala afspraak te maken.
die kunnen je weer in balans brengen.

_________________
So dark is my light,
My demons were so right to leave me here.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uit balans?
BerichtGeplaatst: 06-03-2008, 17:10:32 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
misschien is het iets om een reiki of shambhala afspraak te maken.
die kunnen je weer in balans brengen.


Tja... Als je 'lui' bent en van je geld af wilt kun je dat doen.
Het is naar mijn inzicht beter zélf te werken aan je eigen gemoedstoestand, zo verwerf je ook het nodige psychologische inzicht.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uit balans?
BerichtGeplaatst: 07-03-2008, 07:32:08 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2007, 11:58:12
Berichten: 568
Locatie: Noord-brabant
Sado schreef:
Citeer:
misschien is het iets om een reiki of shambhala afspraak te maken.
die kunnen je weer in balans brengen.


Tja... Als je 'lui' bent en van je geld af wilt kun je dat doen.
Het is naar mijn inzicht beter zélf te werken aan je eigen gemoedstoestand, zo verwerf je ook het nodige psychologische inzicht.


Hoi Sado,

Het heeft niks met lui te maken te maken of met geld. er zijn genoeg mensen die het ook gratis doen. maar ik ben het er mee eens dat het beter is om er zelf proberen uit te komen. maar als dat niet lukt is het nooit verkeerd voor een beetje hulp van anderen.

_________________
So dark is my light,
My demons were so right to leave me here.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uit balans?
BerichtGeplaatst: 08-03-2008, 19:03:56 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Soms is het nodig om hulp te vragen van buiten af wanneer je er zelf niet meer uit kunt komen.
Zo'n behandeling heeft niks met luiheid te maken. Je bent zelf altijd verantwoordelijk voor datgene wat je loslaat. Soms kiezen we eruit starrigheid voor om dingen niet aan te gaan. Zo'n behandeling maakt juist los, zodat je het kunt aangaan en loslaten....

En wat is er nu mooier dan het levensonderhoud te verdienen met je grootste hobby? Geld is met dat betreft ook een energie.

Betreft de chakra test:
Ga nooit uit van zo'n test die je moet invullen op een aantal vragen. Daarmee kun je jezelf dingen aanpraten die niet zo zijn.
Je zou er altijd naar kunnen kijken, maar het zijn moment opnames.

Groetjes Brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uit balans?
BerichtGeplaatst: 25-03-2008, 19:24:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 22-10-2007, 16:27:03
Berichten: 18
Locatie: Terneuzen
Hey Sam ik ga zo een beetje vervelend doen..
Ik weet welke test je bedoel en zoals al voor mij is gezegd moet je daar mee oppassen en zeker niks klakkeloos geloven!

Ten eerste wat voor sterrenbeeld ben je...en vindt je dat de karakterbeschrijving daarvan bij jou past?
Hoe is jou omgeving momenteel? Druk, examens, familiaire dingen...hoe is het met jou stress??
En nu kun je tegen anderen liegen natuurlijk...maar lieg niet tegen jezelf....
Rook je echt alleen maar heel af en toe een joint...of vaker..ik hoef hier persee geen antwoord op..maar ik ken het zelf omdat ik ook aardig kan blowen iets wat ik sterk heb verminderd...en nu ga stoppen...maar in ieder geval blowen heeft wel degelijk hele sterke invloed lichamelijk en geestelijk!...maar ook spiritueel...je aura wordt zwakker en je zou vatbaarder worden voor....een alfabet aan gezeur...

En ga eens rustig zitten zet lekker een muziekje op en probeer alle periodes van slapeloosheid eens na te gaan in je hoofd...en probeer erachter te komen wat de overeenkomst is tussen die periodes!!

Ik hoop dat je binnenkort lekker kan in en doorslapen...
en mocht je nog wat willen weten kun je altijd of bij t forum terecht...en misschien kan ik nog wat verduidelijken...
sterkte in ieder geval...
groetjes Sebas

_________________
Je kunt de wereld veranderen, van binnenuit...vanuit jezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uit balans?
BerichtGeplaatst: 27-03-2008, 14:06:26 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-02-2008, 13:29:20
Berichten: 66
orakel26 schreef:
Hey Sam ik ga zo een beetje vervelend doen..
Ik weet welke test je bedoel en zoals al voor mij is gezegd moet je daar mee oppassen en zeker niks klakkeloos geloven!

Ten eerste wat voor sterrenbeeld ben je...en vindt je dat de karakterbeschrijving daarvan bij jou past?
Hoe is jou omgeving momenteel? Druk, examens, familiaire dingen...hoe is het met jou stress??
En nu kun je tegen anderen liegen natuurlijk...maar lieg niet tegen jezelf....
Rook je echt alleen maar heel af en toe een joint...of vaker..ik hoef hier persee geen antwoord op..maar ik ken het zelf omdat ik ook aardig kan blowen iets wat ik sterk heb verminderd...en nu ga stoppen...maar in ieder geval blowen heeft wel degelijk hele sterke invloed lichamelijk en geestelijk!...maar ook spiritueel...je aura wordt zwakker en je zou vatbaarder worden voor....een alfabet aan gezeur...

En ga eens rustig zitten zet lekker een muziekje op en probeer alle periodes van slapeloosheid eens na te gaan in je hoofd...en probeer erachter te komen wat de overeenkomst is tussen die periodes!!

Ik hoop dat je binnenkort lekker kan in en doorslapen...
en mocht je nog wat willen weten kun je altijd of bij t forum terecht...en misschien kan ik nog wat verduidelijken...
sterkte in ieder geval...
groetjes Sebas

Ik zal zeker eerlijk zijn
Ik had tijdens die test examens, niet echt veel stress eigenlijk.
Voor school heb ik nooit stress, het is meer in het dagelijkse leven dat ik stress heb.
Bv tijdens een vergadering van de jeugdbeweging en tijdens de activiteiten ervaar ik wel stress.
Meestal ben ik veel te terughoudend, en probeer ik me te verstoppen achter anderen.
M'n sterrenbeeld is steenbok :wink:

Toen ik m'n zakje had rookte ik 2 joints per week ofzo, nooit meer.
Dan was ik een week gestopt, en heb ik na de examens een stuk of 2 gerookt en de dag erna 's morgens voor de misviering int school en rapportafhaling.
Sindsdien geen meer gerookt omdat het momenteel erg moeilijk is om eraan te komen, veel dealers worden gepakt (België)..

Nu het vakantie is is het helemaal naar de vaantjes ik lig met m'n ogen toe maar heb echt niet het gevoel dat ik geslapen heb als ik opsta.

IK ben een leek op dit vlak, dus ik dank u vanharte voor uw hulp.

mvg


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uit balans?
BerichtGeplaatst: 27-03-2008, 19:05:30 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 22-10-2007, 16:27:03
Berichten: 18
Locatie: Terneuzen
Hey Sam...
Ok je geeft al aan dat je een leek bent, ik vind een nieuwkomer een mooiere benaming..als je toch al eens rondkijk op dit soort sites is de interesse er wel denk ik...en dat groeit dan mogelijk met de jaren...
Steenbokken zijn meer gesloten, koppig, en star...en je mogelijke terughoudendheid, overgroei je vast wel maar daar moet je aan werken.
Net als met zoveel dingen..jammergenoeg...

Maar terughoudend op welke manier?
In die jeugdbeweging? of op sociaal vlak?
Bij vrienden, of bij je vriendin? of je vriend?
En is het bij een bepaald onderwerp dat je die terughoudendheid ervaar?

Ik zal zo maar stukje bij beetje vragen...anders wordt het teveel om te beantwoorden elke keer..
Wat ik wel alvast mee wil geven...De belgen vinden nederlanders direct, en brutaal over het algemeen genomen, maar wij zijn vrijer in ons doen en laten...en hechten naar mijn mening veel waarde aan eigen mening, individualiteit, en vooruitgang.
Belgen zijn als volk meer gesloten, hechten meer waarde aan traditie, en familieloyaliteit...ik heb zelf al vaak ondervonden dat die houding voor veel ongemak, en misverstanden kan zorgen.
Het beperkt de ontwikkeling van individualiteit.
En beperking werkt terughoudendheid in de hand.

Ik heb al weer veel teveel geschreven dus ga t hier weer ff bij laten Sam ik hoor, graag en gauw weer van je en zal dan wederom trachten je wat verder te helpen...
Ciao Sebas :wave:

_________________
Je kunt de wereld veranderen, van binnenuit...vanuit jezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uit balans?
BerichtGeplaatst: 28-03-2008, 16:06:25 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-02-2008, 13:29:20
Berichten: 66
orakel26 schreef:
Hey Sam...
Ok je geeft al aan dat je een leek bent, ik vind een nieuwkomer een mooiere benaming..als je toch al eens rondkijk op dit soort sites is de interesse er wel denk ik...en dat groeit dan mogelijk met de jaren...
Steenbokken zijn meer gesloten, koppig, en star...en je mogelijke terughoudendheid, overgroei je vast wel maar daar moet je aan werken.
Net als met zoveel dingen..jammergenoeg...

Maar terughoudend op welke manier?
In die jeugdbeweging? of op sociaal vlak?
Bij vrienden, of bij je vriendin? of je vriend?
En is het bij een bepaald onderwerp dat je die terughoudendheid ervaar?

Ik zal zo maar stukje bij beetje vragen...anders wordt het teveel om te beantwoorden elke keer..
Wat ik wel alvast mee wil geven...De belgen vinden nederlanders direct, en brutaal over het algemeen genomen, maar wij zijn vrijer in ons doen en laten...en hechten naar mijn mening veel waarde aan eigen mening, individualiteit, en vooruitgang.
Belgen zijn als volk meer gesloten, hechten meer waarde aan traditie, en familieloyaliteit...ik heb zelf al vaak ondervonden dat die houding voor veel ongemak, en misverstanden kan zorgen.
Het beperkt de ontwikkeling van individualiteit.
En beperking werkt terughoudendheid in de hand.

Ik heb al weer veel teveel geschreven dus ga t hier weer ff bij laten Sam ik hoor, graag en gauw weer van je en zal dan wederom trachten je wat verder te helpen...
Ciao Sebas :wave:

Bij vrienden van m'n leeftijd ben ik zeker niet terughoudend, en op school evenmin.
Het is meer bij mensen die ik niet zo goed ken.
In de jeugdbeweging is de medeleiding véél ouden en heeft veel meer ervaring dus durf ik minder uitkomen voor m'n eigen mening omdat ik bang ben dat ze deze niet goed zullen vinden..
Ook tegen het andere geslacht ben ik meer terughoudend, ik weet niet echt wat ik eraan kan veranderen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uit balans?
BerichtGeplaatst: 28-03-2008, 16:17:50 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 22-10-2007, 16:27:03
Berichten: 18
Locatie: Terneuzen
Hey Sam...nou die terughoudendheid is denk ik geen probleem...maar iets waar je vanzelf in groei naarmate je meer ervaring opdoe...dit is heel gewoon
zeker tegenover ouderen...

Hoe oud was je eigenlijk?

_________________
Je kunt de wereld veranderen, van binnenuit...vanuit jezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uit balans?
BerichtGeplaatst: 28-03-2008, 17:43:09 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-02-2008, 13:29:20
Berichten: 66
Ik ben 17 jaar geworden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uit balans?
BerichtGeplaatst: 20-08-2008, 22:02:41 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-12-2004, 00:26:44
Berichten: 69
Locatie: leiderdorp
over chakra gebied:

dit heb ik van mijn begeleider hiermee geleerd :)
als je wilt weten welke chakra's open staan of half werken of juist niet, wrijf je handen langs elkaar tot ze warm zijn.
Dit activeert je kleine chakra's in de handen, de rechter hand geeft energie en de linker trekt of zuigt het als het ware op, grappig trucje kun je eens met een glas water doen de een smaakt lekkerder dan de ander haha :)

ok als je je handen gewreven hebt dan voelen ze een beetje tintelig aan hiermee ga je langs je chakra's zoek maar even zo een tabel op google of bij die test staat deze ook
dan voel je iets trekken of draaien of juist niet ga hiermee op je gevoel af :)

wil je dit verhelpen en jezelf in balans brengen kun je dit doen door een edelstenen legging kun je zelf uitproberen maar ik vond het prettiger dat iemand mij hierin begeleidde.

verder wat mij weleens helpt om me te aarden en me steviger en energievoller of juist kalmerender te voelen...
je gaat zitten op de bank, je voeten plat op de grond en je neemt een rechte houding aan.
hiermee ga je in je hoofd eerst je ademhaling even ontspannend maken en diep zodat je in een soort meditatie komt.
alle chakra's langs en die geef je in je hoofd een soort draai zodat ze gaan werken je gaat ze alle 7 langs en als je daarmee klaar bent kun je bedenken dat je bijv energie van een boom via je kruin naar binnen neemt als je meer energie wilt en dan ga je langzaam van boven naar beneden weer terug ...
Ik vergat een klein stukje en heel belangrijk als je gaat zitten en je ademhaling gaat behandelen bedenk je dat er wortels uit je voeten schieten waar je vast aan zit en hierin kun je ook je negatieve energie mee afvoeren...

ik hoop dat het een beetje goed is uitgelegd :S

groetjes

_________________
your dreamworld is a verry scary place!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl