Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 25-11-2024, 16:52:54

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Reike cursus
BerichtGeplaatst: 07-02-2008, 10:07:29 
Elf
Elf

Hey Hey,

Ik wil binnen kort een Reiki cursus gaan volgen.
Maar nu wil ik eerst weten wat jullie ervaring is.
En gewoon wat informatie.
Want een cursus zit een leuk bedrag aan vast.

Dus wat heeft het voor jou gedaan of betekend?

Mvgr Carnesîr

Berichtenonderwerp: Re: Reike cursus
BerichtGeplaatst: 07-02-2008, 12:24:11 
Elf
Elf

Ik heb ooit reiki 1 gedaan. Ik stond toen nog in de kinderschoenen wat spiritualiteit betreft. In die tijd heeft het mij erg geholpen om rust te vinden in mijzelf. Tegenwoordig doe ik er niks mee. Persoonlijk vind ik dat veel reiki cursussen enorm uitgebuit worden. Geld klopperij. Kijk goed om je heen en betaal niet te veel, mocht je zo'n cursus willen doen.

BerichtGeplaatst: 07-02-2008, 15:33:22 
Dwerg
Dwerg

Anderhalf jaar geleden heb ik reiki 1 gedaan, en 2 maanden terug reiki 2.
Na mijn reiki 1 heb ik meer rust gekregen en zat ik lekkerder in mijn vel. Het feit dat ik nu mijzef kon helpen, met kleine dingetjes als inslapen of doorslapen was voor mij erg fijn en belangrijk.
Ik heb trouwens na mijn inwijding wel erg moeten oefenen en het regelmatig moeten doen anders was ik het vast verleerd.

Als jij dit wilt doen doe het dan, en laat je niet beinvloeden door wat andere vinden dat je moet doen.

BerichtGeplaatst: 08-02-2008, 09:38:59 
Elf
Elf

ik denk dat ik deze cursus ga volgen.

Shambhala is, evenals bijvoorbeeld Reiki, een vorm van werken met energie. Terwijl bij Reiki de aandacht vooral ligt bij de mogelijkheden tot genezen of ‘helen’, is Shambhala vooral een manier om je eigen spirituele groei en ontwikkeling te versnellen en te optimaliseren. Daarnaast zul je de energie daadwerkelijk als verschillend of anders ervaren. Je hoeft geen Reiki of andere energiecursus gedaan te hebben om ermee te beginnen. Als je al wel met energiewerk bezig bent is het een bijzonder verdiepende ervaring.

Shambhala betekent vrijheid. Bij je eigen kracht uitkomen. Ontdekken wat je echt wilt in het leven. De energie van Shambhala ga je combineren met je eigen talenten en jouw waarheden waardoor je steviger in het leven komt te staan. Dat werkt heel subtiel. Je hoeft niet uren te mediteren of oefeningen te doen. Geen jarenlange training voordat je iets kunt bereiken. Je bent namelijk al alles wat je ooit zou willen en kunnen zijn. Met behulp van Shambhala kun je daar bij komen. Het enige wat je je hoeft te realiseren is dat je zelf je eigen leven kunt bepalen.

Volgens de mythe ligt de oorsprong van Shambhala in Atlantis en leek de kennis en energie duizenden jaren geleden zo goed als verloren gegaan. De kennis is echter bewaard gebleven, en is langs bijzondere weg weer aan ons teruggegeven. Voor zover je er iets mee kunt: het wordt ook wel de energie van de Nieuwe Tijd genoemd, de energie van het ‘Watermantijdperk’ waar we inmiddels in beland zijn.
De trilling of afstemming is anders dan bijvoorbeeld Reiki, energie die veel meer hoort bij het ‘Vissentijdperk’ (heel globaal: dit tijdperk duurde van het jaar 0 tot het jaar 2000).

Er zijn vier graden van inwijding in Shambhala. Iedere graad is in een dagdeel
( 2 à 3 uur, afhankelijk van je ervaring en de groepsgrootte) te leren.

De eerste graad houdt in dat je jezelf en anderen energie kunt geven waardoor balans, rust en genezing ontstaat. Dit doe je door je handen op te leggen. Het verschil met Reiki is dat het minder tijd in beslag neemt. Een behandeling hoeft maar 5 tot 10 minuten te duren, omdat Shambhala op meerdere niveaus tegelijk werkt.

De tweede graad van Shambhala staat je toe op afstand energie te sturen. Je krijgt een aantal symbolen aangereikt om dit te doen. In vergelijking tot de traditionele Reiki krijg je meer symbolen aangereikt en is de manier van versturen op afstand en het gebruiken van de symbolen eenvoudiger. Daarnaast krijg je een aantal bijzondere technieken tot je beschikking om jezelf te behandelen en te werken aan blokkades en beperkte overtuigingen die je hinderen.

De derde graad omvat meer symbolen en staat je toe te beginnen met het geven van inwijdingen in de eerste graad.

De vierde graad is de Mastergraad. Een Shambhala master ontvangt 352 symbolen wanneer hij/zij is ingewijd in deze graad. Deze symbolen worden in je energieveld gezet, en ze zullen intuitief verschijnen op het moment dat je ze nodig hebt voor welk doel dan ook. Je hoeft ze dus niet allemaal te onthouden! In deze graad kun je ook inwijdingen geven voor alle vier de graden in Shambhala.

Bij elke graad ontvang je een cursusmap met uitgebreide informatie, symbolen, meditaties en tips.

info van Haara.
http://www.haara.nl/Cursussen_en_Behand ... bhala.html

Laatst gewijzigd door Carnesîr op 13-02-2008, 11:06:24, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 11-02-2008, 20:54:14 
Groentje
Groentje

welke symbolen zijn dat?
zou je plaatjes kunnen geven?
ik zag laatst namelijk een en ik vermoed nu iets.
thx

elniehr.

BerichtGeplaatst: 11-02-2008, 23:35:41 
Elf
Elf

je kan ze op internet vinden.

google- symbolen Shambhala. daar kun je er wel een paar vinden.

BerichtGeplaatst: 12-02-2008, 17:38:51 
Groentje
Groentje

ok,

thx
sorry voor de rare vraag.
groet,

elniehr.

BerichtGeplaatst: 13-02-2008, 11:10:58 
Reus
Reus

Hey Carnesir,

Leuk dat je overweegt Reiki-1 te gaan doen. Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Reiki. Reiki heeft mij veel gebracht en opgeleverd.
Zo ben ik door de Reiki dichter bij mijn Kern, mijn ziel gekomen. Door de Reiki heb ik pas echt ware naasteliefde leren ervaren en kan ik nog veel meer op een oordeelsvrije en liefdevolle manier naar medemensen kijken. Ik heb gemerkt dat ik meer innerlijke rust gevonden heb en meer in balans gekomen ben en in balans gebleven ben.
Niet geheel onbelangrijk is mijn ervaring dat mijn intuitie flink toegenomen is en dat zich mede door de Reiki verschillende heldere waarnemingen zich hebben ontwikkeld. Ik heb vaker momenten van helderwetendheid en helderziendheid in de vorm van aura's waarnemen. Dit was door mijn Reikimaster al voorspeld lang voordat ik de eerste ervaringen met aura's zien opdeed.
Verder geeft de Reiki energie mij ook vaak verlichting en verbetering bij allerlei klachten, van lichamelijke, geestelijke, emotionele en spirituele aard wannner ik mezelf een Reikibehandeling geef. Ik voel de energie ook beter stromen.
En met Reiki-2 kan je ook Reiki op afstand sturen en mensen op afstand behandelen.
Verder hoor ik ook alleen maar positieve ervaringen van mensen die een Reikibehandeling hebben gekregen: heerlijk ontspannen, lekker warm, kalmte en rust, verlichting/verdwijnen van verschillende klachten.

Kort om: ik heb Reiki ervaren en ervaar Reiki nog steeds als een geschenk aan je zelf.

Reikirijke groeten, Nico :wave:

ps laat nog even horen wat jouw ervaringen zijn (geweest)

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.

BerichtGeplaatst: 13-02-2008, 12:26:14 
Elf
Elf

Bedankt voor jullie antwoorden.
Het is niet dat ik Reiki ga doen maar Shambhala.
Dat is bijna het zelfde.
Maar ik hoor alleen maar positieve dingen, en dat is alleen maar goed.

gr Carnesîr

BerichtGeplaatst: 13-02-2008, 13:56:05 
Dwerg
Dwerg

Hoi Nico,

Jij verwoord precies wat ik bedoelde toen ik de vorige keer reageerde. Ik kon de woorden niet vinden, maar het is inderdaad een innerlijke rust die ik heb gevonden na mijn reiki 1.
Ook energie stromen begeleiden en blokkades opheffen is voor mij een uitkomst gebleken omdat ik daar nogal eens last van heb.

Wat ik trouwens ook wel eens hoor van mensen die een reiki behandeling ondergaan, is dat ze het gezicht van de behandelaar (zo noem ik diegene dan maar even) hebben kunnen zien terwijl zij op hun buik met hun ogen dicht lagen. Zelf heb ik dit ervaren terwijl ik op mijn rug lag met mijn ogen dicht maar ik dacht dat ik dan vast mijn ogen open had gehad.

BerichtGeplaatst: 13-02-2008, 19:41:15 
Reus
Reus

Lieve Belbe

Ja, ik vond het ook best lastig om de juiste woorden te vinden om te reageren. Dit is zowiezo best lastig als het gaat om het verwoorden van complexe dingen als emoties en ervaringen; zo ook met Reiki.
Fijn dat jij die innerlijke rust gevonden hebt. Je hebt met Reiki echt een "gereedschap" in handen letterlijk en figuurlijk zegmaar. :D :wink:
Dat wat je beschrijft over het zien van het gezicht van de behandelaar is wel bijzonder, maar heb ik zelf niet gehad.
Ga je nog door met Reiki-2?

liefs Nico

ps prachtige subscript heb je daar. :D

BerichtGeplaatst: 15-02-2008, 20:14:07 
Nimf
Nimf

Ik ben persoonlijk niet in de ban van Reiki. Het kan mensen zeker wel helpen om een stapje verder te komen, alleen we hebben de symbolen (die in onze aura worden geplaatst) Niet meer nodig. Deze groeien we voorbij.

Mocht je verder willen met Shamballa. Zou ik je aanraden om De Shamballa MDH Basic van 2 dagen te volgen waarin je 4 activaties (dus geen inwijding) krijgt . Shamballa 13D MDH kan ook, dit is een verdieping met 13 activaties (13 downloads van je Iám presence) Hierin werk je niet meer met de 4 graden wat hier eerder genoemd word ( dit is het vorige systeem en ook niet meer geldig bij de officiele school van Shamballa) Shamballa is gegroeid tot een universeel vrijheids energie om in eigen meesterschap te komen.
Meestal wordt reiki 1 als opstap gebruikt voor mensen die Shamballa willen volgen. (de symbolen worden bij Shamballa MDH basic 13D en verwijderd) Mocht je helemaal fan zijn van Shamballa, kun je later nog altijd de Shamballa Basic Teacher doen. De 13D Teacher wordt nu alleen gegeven door John Armitage.

maargoed...ieder bepaald zijn/haar eigen tempo en keuzes..... :)

Heel veel succes met alles!

Groet,
Brenda

BerichtGeplaatst: 19-02-2008, 07:49:02 
Elf
Elf

Bedankt brenda,
Voor de uit leg.
Ik zal me er even in gaan verdiepen, en kijken wat voor mij het beste is.

BerichtGeplaatst: 19-02-2008, 08:35:34 
Dwerg
Dwerg

nico schreef:
Lieve Belbe

Ja, ik vond het ook best lastig om de juiste woorden te vinden om te reageren. Dit is zowiezo best lastig als het gaat om het verwoorden van complexe dingen als emoties en ervaringen; zo ook met Reiki.
Fijn dat jij die innerlijke rust gevonden hebt. Je hebt met Reiki echt een "gereedschap" in handen letterlijk en figuurlijk zegmaar. :D :wink:
Dat wat je beschrijft over het zien van het gezicht van de behandelaar is wel bijzonder, maar heb ik zelf niet gehad.
Ga je nog door met Reiki-2?

liefs Nico

ps prachtige subscript heb je daar. :D

Hoi Nico,

Ja twee maanden geleden heb ik mijn reiki 2 gedaan. Ik ben er nu mee aan het oefenen enzo. Ik moet zeggen, het werkt!! :D

Liefs,
Belbe

BerichtGeplaatst: 20-02-2008, 11:20:29 
Reus
Reus

Lieve Belbe,

Ik ben gisterenavond weer naar een Reiki-avond geweest. Heer-luk!
Ga jij ook wel eens naar Reiki-avonden?

@Carnesir: ga je binnenkort beginnen dan met shamballa? Ben benieuwd naar jouw ervaringen daarmee straks. Of andermans ervaringen mogen ook :wink:

Reikirijke groeten Nico

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00