Citeer:
Je praat over het verlossen van jezelf, door jezelf. Hierdoor laat je het lijken alsof er een keuze is die gemaakt kan worden om "verlicht" of "ontwaakt" te worden.
Er is eigenlijk geen keuze tot verlichting, je was het immers al die tijd. Ontwaken is niets anders dan het inzicht van wat er al die tijd al was, de waarnemer, het eeuwige wat tegelijkertijd het niet eeuwige is.
Zelf-onderzoek kan leiden tot zelf-realisatie. je hoort vaak verhalen van "in 2012 worden verlost, we gaan naar een 'nieuw bewustzijnsniveau'. "jezus is onze verlosser" Allemaal van dat soort verhalen. Bewustwording vind plaats wanneer er zelf-realisatie is, het is geen zoeken naar antwoorden, maar het is de bewustwording die plaatsvind, er is immers geen zoeker.
Zo zal er ook niemand van 'buitenaf' jou kunnen verlossen, het is aan jou om het in te zien en te realiseren.
Citeer:
Mijn vraag aan jou is dan, wie is er om een keuze te maken?
En wie is deze "jezelf" wat verlost kan worden en van wat zou dit verlost moeten worden?
Het hoeft nergens van verlost te worden uiteindelijk, het is slechts bewustwording dat plaatsvind.
Het bewustworden/ontwaken heeft verder geen enkel nut en voegt niks toe aan wat dan ook.
Alles gebeurt zoals het gebeurt, er is niks anders dan nu, dus er is ook geen 'vrije wil' en dus ook geen keuze.
Vrije wil duid erop dat er een ik is die kan kiezen. Die ik is slechts een denkbeeld.
Het is de (h)erkenning van wat je al die tijd al was, en wanneer er ingezien wordt wat er al die tijd al was, maar waarvan het niet bewust was, vind er zelf-realisatie plaats, de 'verlossing' van het lijden, van al dat onecht was, direct woordenloos inzicht. Het is voorbij iedere bewoording.
In liefde en wijsheid,
the 5th.