Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 12:18:02

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Wat hangt er in de lucht??
BerichtGeplaatst: 20-01-2007, 19:12:28 
Nimf
Nimf

Hoi Barbara:

Je TEST niet je onderbewuste maar je stelt vragen aan/via je onderbewuste. Dat is een heel verschil!

Citeer:
En ik denk ook dat wij sommige dingen toch niet mogen weten, bovendien zou ik ze niet willen weten...

Waarom zou je sommige dingen niet MOGEn weten?
En VAN WIE mag dat dan niet?

De vraag is eerder of je, zelfs al heb je het antwoord, er ook iets mee kunt! Of zelfs: dat je niet eens BEGRIJPT wat het inhoudt of betekend!

Dingen die je niet WILT weten, zul je ook met een pendel niet tevoorschijn halen (je onderbewuste 'beschermt je' wat dat betreft heel goed), dus het niet willen weten van sommige dingen hoeft je niet te belemmeren in het pendel-gebruik.

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 22-01-2007, 00:07:35 
Dwerg
Dwerg

dank voor de heldere uitleg :wink:

anyway, dat er bepaalde dingen zijn die je niet zomaar mag weten geloof ik wel. Van wie dat niet zou mogen is misschien wat kort door de bocht geplaatst, misschien is het wel gewoon niet de bedoeling dat je dat weet. Van de universele energie, bijvoorbeeld. En ik weet dat als je te ver gaat met pendelen dat je dan ook zomaar antwoorden kunt krijgen die niet per definitie waar hoeven te zijn. Daar hoef je niet per se iets van te voelen.

Pendelen is een interessant iets om bij alternatieve geneeswijzen als NEI te gebruiken, ik ben persoonlijk alleen niet voor om op deze manier echt serieuze antwoorden op iets als 2012 te vragen. Buiten dat dat in mijn ogen niet zou kunnen, aangezien het niet gezond zou zijn om daar heldere antwoorden op te krijgen, denk ik ook niet dat, buiten het krijgen, het serieus najagen van dit soort antwoorden voor jezelf gezond is. Ik zeg 'serieus najagen' omdat ik geen idee heb of dit een eenmalig leuk testje was of dat je vaker met een pendel op dit soort toekomstvragen gericht bent.

Naja, een heel verhaal en wat wil ik er nu eigenlijk mee zeggen... Ik denk dat ik probeer te zeggen dat ondanks alle text en uitleg ik niet echt kan meegaan in deze antwoorden. Voornamelijk omdat ik geloof dat een pendel te persoonsgebonden is, en omdat ik geloof dat zulke blikken in de toekomst practisch onmogelijk zijn.

Liefs Barbara

BerichtGeplaatst: 22-01-2007, 07:08:45 
Nimf
Nimf

Hallo Barbara:
Citeer:
en omdat ik geloof dat zulke blikken in de toekomst practisch onmogelijk zijn

Daar ben ik het dus helemaal mee eens.
Net als met andere methoden kun je ook met een pendel NIET de TOEKOMST testen.
De toekomst bestaat nog niet en voordat deze er is worden er nog honderdduizenden keuzes gemaakt die de toekomst beinvloeden. Toekomst testen is dus per definitie ONZINNIG (althans: in mijn visie). je kunt dus idd niets over 2012 testen op dit moment.

Verder ben ik er van overtuigd dat alles dat in het NU is, getest kan worden. Of je er iets mee kunt of iets aan hebt is en blijft natuurlijk sterk de vraag.
Eigen (bewuste) interpretatie zal bij veel zaken die je test erg belangrijk zijn en daarmee de uitkomst beinvloeden.

Binnen NEI is het natuurlijk een prima test (alhoewel ik dan liever -toegepaste- Kinesiologie gebruik.

Citeer:
denk ik ook niet dat het serieus najagen van dit soort antwoorden voor jezelf gezond is

En daar ben ik het weer mee eens: het 'najagen' van antwoorden kan nooit goed (en wellicht ongezond) zijn.

We denken dus redelijk hetzelfde

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00