Set schreef:
Je gids(en) is er om je te helpen. Die vinden het geen probleem als jij ze wat vraagt, ze vinden het fijn contact met je te hebben. Wanneer je bang bent, twijfelt or what so ever, zal er een zeer kleine kans zijn dat het lukt. Of wanneer je er nog niet echt aan toe bent.
Iemand noemde het boek op van Liza M. Wiemer - Contact met je geestelijke leiding
Ik vind dit persoonlijk een superboek! Aanrader!
Verder denk ik, iedereen op z'n eigen tempo en eigen manier. Er zijn verschillende manieren om contact te krijgen/leggen. Want ieder mens is weer verschillend en je gidsen zoeken een manier die het beste bij jou past en waar jij je prettig bij voelt (bv als je van woordraadsels houdt zullen ze misschien je woordraadseltjes geven)
Ik geloof zelf niet zo in voorgeschreven rituele en boeken enzo. Ik lees soms wel wat om me te verdiepen maar niet om het letterlijk op te volgen. Ik denk dat iedereen een eigen pad heeft en dus zijn eigen manier moet vinden om te communiceren met zijn gids (of andere dingen natuurlijk zoals mediteren enzo). Natuurlijk is het interessan om zulke dingen uit te proberen en er zijn ook rituelen die ikzelf wel gebruik (bijv pendel en tarot). Maar ook daarin binnen de mogelijkheden en beperkingen van deze middelen/rituelen probeer ik mijn eigen weg te vinden.
Het eerste contact van mij met mijn gids was in een droom, niet omdat ik erom vroeg het gebeurde gewoon. Het was een droom met een boodschap. Als het nodig is dat je contact krijgt komt het toch wel, op welke manier dan ook.