Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 18:29:53

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: blijdschap om dood
BerichtGeplaatst: 24-08-2008, 16:07:42 
Kabouter
Kabouter

Hi kletskevertje,

Dat gevoel met kerken, dat herken ik ook heel sterk! Iedere keer als ik een kerk binnenloop word ik overdonderd door de gevoelens/emoties van alle mensen die daar gebeden (én geleden) hebben, waarbij de wanhoop me om de oren slaat. Brrrr, ik word er altijd zo verdrietig dat ik bij het minste of geringste sta je huilen.. :shock:

En ja, de dood! Ik kan me het 'doodgaan' in een vorig leven herinneren en dit is zo'n fijne, liefdevolle herinnering dat ik me het gevoel van je opa wel kan voorstellen! Tot het zover is hebben we in het hier en nu nog genoeg te doen . :)

Groetjes,
Roy

BerichtGeplaatst: 04-01-2009, 23:05:14 
Groentje
Groentje

[quote="kletskevertje"] voel ik eigenlijk alleen maar vreugde en blijdschap. Ik zal waarschijnlijk wel de enige zijn van mijn familie. Ik heb echt zoiets van: oh heerlijk hij is weer 'thuis'. Ik voel opluchting en bevrijding. Niks geen pijn meer (lange lijdensweg gehad) [quote]

Dit doet mij denken aan wat ik voelde toen mijn opa overleed (11 jaar geleden). Ook hij was ernstig ziek en leed veel pijn. Ondanks dat ik blij was voor hem heb ik toch mijn verdriet van het missen moeten verwerken en ik denk dat dat het 'normale' verloop heeft gehad.
Een aantal jaar later is mijn oma overleden. Dat heb ik heel anders ervaren. 'Geen' verdriet omdat ze een mooi leven heeft gehad en gewoon aan het einde van haar leven was gekomen.

Ik denk dat het veel uitmaakt, in verwerking vooral, of iemand overlijd omdat het zijn/haar tijd is of door ziekte/ongeval.

BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 21:10:04 
Kabouter
Kabouter

celestine schreef:
Dit doet mij denken aan wat ik voelde toen mijn opa overleed (11 jaar geleden). Ook hij was ernstig ziek en leed veel pijn. Ondanks dat ik blij was voor hem heb ik toch mijn verdriet van het missen moeten verwerken en ik denk dat dat het 'normale' verloop heeft gehad.
Een aantal jaar later is mijn oma overleden. Dat heb ik heel anders ervaren. 'Geen' verdriet omdat ze een mooi leven heeft gehad en gewoon aan het einde van haar leven was gekomen.

Ik denk dat het veel uitmaakt, in verwerking vooral, of iemand overlijd omdat het zijn/haar tijd is of door ziekte/ongeval.

Het maakt zeker veel verschil uit op welke manier iemand aan zijn einde komt met de verwerking. 'Toevallig' plotseling deze maand weer een goeie leuke leerkracht heen gegaan door een rampzalig ongeluk, een meisje bij ons op school op precies dezelfde dag aan een hartaanval, en het kindje van mijn schoonbroer dat 2 dagen voor de bevalling plots is gestorven aan een hartaanval, ja dat voelt wel iets anders dan dat iemand een heel leven heeft gehad. En al helemaal omdat dit allemaal net met de kerst en nieuwjaar moest gebeuren.

Toch heb ik het dan het moeilijkst, niet om het verlies zelf, maar met al die emoties van al die andere mensen. Snap je wat ik bedoel? Tis echt zo vermoeiend om te voelen wat anderen voelen. En zeker op zo'n moment, waarbij alles zo intens is, en alle emoties net iets heftiger zijn dan normaal. Ik krijg het vaak nog niet eens allemaal echt mee, omdat ik dan de hele tijd bezig ben om me af te sluiten, en ook dat kost energie.
Daarom ga ik ook niet graag naar begrafenissen, en praat ik liever niet met mensen over de overledene, niet omdat ik er zelf zo'n moeite mee heb, maar omdat anderen dat wel hebben.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00