KiRrRr schreef:
Ik hou je niet tegen hoor
, sta altijd open voor de visie van iemand anders, kan erg leerzaam zijn
....
Citeer:
Maar over dat bewustzijn, denk jij dat alle levende wezens dit dan hebben, of is dit toch meer iets speciaals voor de mens?
Sowieso alle levende wezens, maar niet op hetzelfde niveau. Alles wat je ziet is slechts de fysieke verschijning. Oude volken hebben het erover dat in alles een geest schuilt. In mensen, dieren, planten, maar ook in elke waterdruppel, elke steen, elke zandkorrel. In alles huist een geest. Dat maakt het heilig. Of je dat nu een 'geest' noemt, allah door islamieten, god door christenen, the force door starwarsaanhangers
, het veld door lynne McTaggart of bewustzijn door Stefke, dat maakt niet uit.
Ik heb het idee dat bewustzijn overal is en in alles, onafhankelijk van tijd en plaats. Mijn punt was dat als dit zo is, hier hetzelfde bewustzijn heerst als op een planeet 1000 lichtjaar verderop. En als bewustzijn de blueprint is voor de fysieke wereld, sluit ik niet uit dat wij de enige menselijke zijn.
Citeer:
En bedoel je met bewustzijn als blauwdruk voor het leven, de fysieke toestand of de geestelijke?
Alle drie, chronologisch... Ze zijn gevolgen van elkaar, waarbij bewustzijn te trigger is.
Citeer:
Want ik bedoelde met mijn verhaal eigenlijk het fysieke uiterlijk van buitenaardse wezens.
Ik denk wel dat er vast ergens in het universum wezens zijn die een vergelijkbare inteligentie hebben of een zelfde soort bewustzijn als wij,
maar niet dat deze wezens er dan uit zien als iets wat ook maar een beetje menselijk is.
Ik volg je denklijn helemaal en je zou best eens gelijk kunnen hebben. Who knows. M.i. is het belangrijk te beseffen dat het universum zo groot is dat er ontelbaar en ontelbaar planeten als de aarde zijn, maar dat je bang bent om naar je eigen leven te kijken wanneer je hoopt op verlossing van deze aliens...