Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 23-12-2024, 00:07:13

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 58 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09-06-2009, 08:54:12 
Reus
Reus

Julia schreef:

Citeer:
Scannen lijkt mij een betere optie

en
Positiv typte
Citeer:
Sssttt, gewoon Nico aan het werk houden! Hij doet toch al de hele dag zo weinig.

Hahaha, nou inderdaad. :lol:
Ik denk dat ik het eerst maar eens ga scannen. Ja, dat ga ik doen. Dat lijkt mij het handigst, dan staat het alvast in de computer. Als het dan in de computer staat, dan verander ik altijd meteen het lettertype in Harlow Solid Italic (want dat leest altijd zo lekker weg!) en dan pas ik de letterkleur ook meteen aan in saffraangroen, want vind ik altijd zo mooi staan! Dan print ik het lekker en kan ik het daarna makkelijk onder de kopieermachine leggen en in A2-posterformaat kopieren, want dan is het lekker leesbaar zonder bril. Vervolgens ga ik het in het Spaans vertalen, want daar ben ik altijd zo gek op! (Verdad? Claro!). Hierna ga ik het meteen in Duits steno overschrijven waarna ik het natuurlijk weer sneller voor jullie kan uittypen! :mrgreen:

....if I fail, if i succeed, at least I lived as I believe.

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.

BerichtGeplaatst: 09-06-2009, 20:01:38 
Nimf
Nimf

Vandaag stond in de krant (waarschijnlijk alle kranten dus een bronvermelding lijkt me nu echt overbodig) dat deze mooie griep tot op heden helemaal NIET meer mensen heeft gedood dan het eerste het beste wintergriepje dat jaarlijks voorbij komt.
Hoewel het verstandig blijft dit griepje in de gaten te houden, is het dus helemaal niet zo'n pandemie als beweert wordt.
Toch is er een enorme vaccinatie toestand opgezet.
WAT zou daar dan de reden van zijn (gezien het feit dat het toch een redelijk onschuldig griepje blijkt te zijn)??
Iemand een idee ....?

@ LveL:

Citeer:
Virussen en dat is het probleem van die dingen, passen zich enorm snel aan. Daar ligt ook gelijk het gevaar.

Klopt helemaal en dat is bijvoorbeeld bij het HIV-virus mooi te zien (nou ja: "mooi").
Aanpassen is echter iets geheel anders dan samen met een ander virus een nieuw virusje maken (ofwel een combinatie/nieuw virus opbouwen). Virussen passen zich aan, aan de omstandigheden. Maar een virus dat vader en moedertje speeelt met een ander virus komt maar heel weinig voor (behalve in onze menselijke laboratoria waar zogenaamde wetenschappers ze maken 'in naam van de wetenschap' maar meestal met als doel ze als biologisch wapen te gebruiken).

Citeer:
Het virus kan nooit gedood worden, maar de mens kan alleen proberen het bij te houden doormiddel van vaccins.

Een virus kan eenvoudig gedood worden, ons lichaam doet dat regelmatig (eigenlijk bijna dagelijks!): gewoon de lichaamstemperatuur flink verhogen (koorts). Elke vlam doet het en een beetje zilver doodt ook elk virus (daar ligt de basis van het zilver dat vampiers en dergelijken doodt). Overigens: chemische middelen lukt het zeer zelden.

Citeer:
Die FEITEN zijn dus heel goed mogelijk, waarschijnlijk besef je dan zelf niet waartoe ze in staat zijn. De kans dat 2 verschillende virussen een mix vormen is daarom helemaal niet gek. de 1:1000.000 mag je mij uitleggen? Hoe kom je bij die berekening?

Mijn getalletjes zijn gewoon maar een aanname maar wel een gebaseerd op de relatief minimale kans dat 2 verschillende virussen een mix vormen (zie mijn antwoord hierboven).

Citeer:
Varkensgriep is al vaker uitgebroken dus is het helemaal niet gek dat er al een vaccin op de markt is. Verder hebben ze in al die jaren proefmonsters genomen van de virussen en gekeken hoe deze zich aanpassen en daarbij hebben ze ook hun eigen vaccins kunnen aanpassen. De mens weet allang waartoe een virus in staat is.

Jawel maar de gemiddelde mens wordt nog steeds bang gemaakt voor het vogelgriepvirus waartegen nog GEEN vaccin is (dat is ook wat ik noemde).
En ja: mensen nemen al jaren monstertjes van virussen. Enig idee waarom? Om jou een vaccin te kunnen spuiten als je ooit besmet wordt? Denk je echt dat de farmaceuten zo menslievend zijn?
Het is JUIST omdat "wetenschappers" weten wat een virus kan, dat ze het graag als wapen in willen zetten. Vandaar al dat onderzoek.

Citeer:
Mag ik nog vragen waarom je teksten zo lang zijn? Voor mij was dat bijna een reden om niet te reageren, ik kon nog net bij de les blijven.

Mijn teksten lang?
Hoe kom je daar dan bij?
De bijbeltekst is lang. Mijn tekst was 1 of 1 1/2 A4-tje. Dat lees je gewoon even tussen de bedrijven door.
Sorry hoor maar als je echt iets wilt zeggen, iets dat zinvol is, kost dat nu eenmaal meer woorden dan de eerste de beste flauwe grap.
En als iemand belangstelling heeft voor het onderwerp vind hij een stukje tekst geen probleem.

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 09-06-2009, 21:21:22 
Reus
Reus

Citeer:
Toch is er een enorme vaccinatie toestand opgezet.
WAT zou daar dan de reden van zijn (gezien het feit dat het toch een redelijk onschuldig griepje blijkt te zijn)??
Iemand een idee ....?

In het artikel in het Spiegelbeeld van deze maand stond oa. de verklaring dat het Center for Disease Control (CDC) ervoor moest zorgen om van de grote voorraden van het geneesmiddel Tamiflu af te komen! Tijdens de laatste paniek: de vogelgriep was dit NIET massaal gelukt. En tamiflu is oorspronkelijk gemaakt als middel tegen de vogelgriep, maar het CDC zegt nu dat het eveneens prima werkt tegen de varkensgriep. En tsja als de regeringen door gaan op hun pad om paniek te veroorzaken onder de bevolking dan zullen de mensen in hun ideale geval om bescherming voor deze “killer” virussen vragen via vaccinaties, (iets wat de elite graag zou zien gebeuren) en waarmee de farmaceutische industrie weer gigantisch zou kunnen verdienen.
In dat zelfde artikel staat dat “met vertellen dat 12, 60 of 120 doden door griep nog géén pandemie betekent. Per jaar gaan wereldwijd meer dan 500.000 mensen dood aan diverse griepvirussen. We hoeven ons geen zorgen te maken. Doe je lichaam een plezier door goed te eten, een dieet met vol verse groente en fruit. Zorg dat je zonlicht en frisse lucht krijgt. Keer terug naar je dagelijkse spirituele levenshouding en laat je onder geen beding vaccineren. We worden allemaal blootgesteld aan griepvirussen, maar als je je immunsysteem sterk houdt dan hoef je je nergens zorgen om te maken.
De enige varkens die hier bij betrokken zijn, zijn degenen die ons bang proberen te houden. Volgens het artikel worden we dus “weer eens in de maling genomen”.

ps Nu je het hebt over het HIV, DT.....hierover las ik laatst ook iets zeer opmerkelijks, hier slechts een inleiding: "AIDS: The Great Con Trick
HIV does NOT cause Aids. HIV does not cause anything. A staggering statement given the hype and acceptance by the scientific establishment and, through them, the public that the HIV virus is the only cause of Aids. HIV is a weak virus and does not dismantle the immune system. Nor is Aids passed on sexually. There are two main types of virus. Using the airplane analogy, you could call one of these virus strains a “pilot” virus. It can change the nature of a cell and steer it into disease. This usually happens very quickly after the virus takes hold. Then there is the “passenger” virus which lives off the cell, goes along for the ride, but never affects the cell to the extent that it causes disease.
HIV is a passenger virus! "
So how on earth did it become the big bogy man virus of the world?

Yet how many people today who have been diagnosed HIV positive are having their lives blighted by the fear that the symptoms of Aids will start any moment?
AZT (medicament tegen aids) is the killer. There is not a single case of AZT reversing the symptoms of Aids. How can it? It’s causing them, for goodness sake. The Aids industry is now worth billions of pounds a year and makes an unimaginable fortune for the drug industry controlled by the Rockefellers and the rest of the Global Elite.

zie http://www.niburu.nl/index.php?articleID=20957

groeten Nico

BerichtGeplaatst: 10-06-2009, 08:33:42 
Nimf
Nimf

Kan ik daaruit concluderen dat onveilige seks weer helemaal "in" gaat worden Nico? Terug naar de 50'ties? o:)

BerichtGeplaatst: 10-06-2009, 10:28:46 
Reus
Reus

Of jij dat kan? Ja, hoor, dat kan jij, die vaardigheid van het concluderen beheers je prima. Dat lees ik zonet. :lol: :wink: Maar dat wil niet zeggen dat die conclusie dan ook meteen juist is. Je mag hopen van niet. We gaan wat mij betreft zeker niet terug naar de 50ties, hooguit komen de 50ties terug naar ons. :mrgreen:

groeten Nico

BerichtGeplaatst: 10-06-2009, 11:37:45 
Nimf
Nimf

nico schreef:
Of jij dat kan? Ja, hoor, dat kan jij, die vaardigheid van het concluderen beheers je prima. Dat lees ik zonet. :lol: :wink: Maar dat wil niet zeggen dat die conclusie dan ook meteen juist is. Je mag hopen van niet. We gaan wat mij betreft zeker niet terug naar de 50ties, hooguit komen de 50ties terug naar ons. :mrgreen:

Op zich he Nico zou het best wat hebben om weer zoals in de 50's te leven. Natuurlijk was het een onvolwassen levensstijl, maar tenminste wel eentje met minder kopzorgen. Als je toch tegenwoordig ziet over hoeveel zaken je na moet denken en hoeveel onderzoek je moet plegen voor de kleinste beslissingen.....

BerichtGeplaatst: 10-06-2009, 13:00:17 
Nimf
Nimf

@ Nico:

Nu vind ik "Spiegelbeeld" en "Niburu" niet meteen de betrouwbaarste bronnen maar dan nog ...
Waar rook is, is doorgaans minstens iets aan het smeulen ... (of woorden van gelijke strekking :D )

Dar verhaal over de voorraden Tamiflu vind ik best aannemelijk. In eerdere situaties hebben we dat al meegemaakt (denk bijvoorbeeld aan het gevaarlijke Kinkhoestvaccin waarvoor allang een minder gevaarlijke variant beschikbaar was maar EERST moest de oude voorraad opgemaakt worden).

Wat in het artikel (ik heb het even gelezen uiteraard) staat over HIV, AIDS en AZT heb ik al eens eerder gehoord (staat me nu niet meer voor de geest waar dus ik kan geen bron vermelden) maar ook toen al waren er een aantal gerenommeerde wetenschappers die HIV-virus niet als oorzaak van AIDS konden aanwijzen op basis van hun onderzoeken. Het 'uitbreken' van AIDS bleek in laboratoria absoluut niet te koppelen te zijn aan het HIV-virus. Sterker nog: met HIV besmette muizen kregen maar zeer zelden AIDS, zolang geen zogenaamde preventieve behandeling (zoals met AZT) werd ingezet (het betrof hier de controlegroep muizen die niet behandeld werden in een AIDS onderzoek).
Ik zal eens kijken of ik de bron daarvan nog kan achterhalen.

@ Positiv:

Citeer:
Op zich he Nico zou het best wat hebben om weer zoals in de 50's te leven. Natuurlijk was het een onvolwassen levensstijl, maar tenminste wel eentje met minder kopzorgen.

Hoezo 'natuurlijk' en hoezo 'onvolwassen'?
Het was een 'andere' levenstijl die jij al typeert omdat ze minder kopzorg met zich mee bracht. Maar dat is geen reden die leefstijl onvolwassen te noemen.

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 10-06-2009, 13:16:16 
Nimf
Nimf

DT schreef:
Hoezo 'natuurlijk' en hoezo 'onvolwassen'?
Het was een 'andere' levenstijl die jij al typeert omdat ze minder kopzorg met zich mee bracht. Maar dat is geen reden die leefstijl onvolwassen te noemen.

Heb ik daar een gevoelige snaar geraakt DT/Nico? De instelling in de 50's van volop onveillige sex met veschillende partners en daarbij het veelvuldige gebruik van drugs was funest voor zowel lichaam als geest. Wat typerend is voor onvolwassen mensen is het NU dingen doen, zonder de consequenties te overzien op de langere termijn. Deze levensstijl was dus een precieze uiting van dit soort onvolwassen gedrag.

Jammer dat je uit emotie lijkt te reageren, in plaats van mijn werkelijke punt te zien. Die had namelijk niets met het "anders" zijn te maken.

BerichtGeplaatst: 10-06-2009, 13:58:49 
Reus
Reus

Positiv typte
Citeer:
Op zich he Nico zou het best wat hebben om weer zoals in de 50's te leven. Natuurlijk was het een onvolwassen levensstijl, maar tenminste wel eentje met minder kopzorgen. Als je toch tegenwoordig ziet over hoeveel zaken je na moet denken en hoeveel onderzoek je moet plegen voor de kleinste beslissingen.....

Geen idee, zo oud ben ik niet, :wink, dus ik kan niet uit ervaring spreken.
Lijkt het je wat, Positiv om lekker sexueel los te gaan en (wel veilig uiteraard) sex te hebben met verschillende partners? Over kopzorgen: er zijn geen kopzorgen alleen denken over kopzorgen door dat in te zien is het is niet zo zeer dat ik van mijn kopzorgen af ben, de kopzorgen zijn van mij af. :wink:

@DT;
Helder wat je schrijft op mijn reactie. Ik lees het wel wanneer het je gelukt is om de door jou bedoelde bron te achterhalen. Wat denk je DT: ligt het in de lijn der verwachtingen dat er na deze varkensgriep "op termijn" weer een ander knutselgriepvirus opduikt/gaat komen: één of ander kattengriep, hondengriepvirus, parkietengriep, koeiengriep, geiten- of schapengriep?

groeten Nico

BerichtGeplaatst: 10-06-2009, 21:36:22 
Nimf
Nimf

@ Positiv:

Citeer:
Heb ik daar een gevoelige snaar geraakt DT/Nico?

??? Hoezo? Hoe oud denk je dat ik ben? In ieder geval geboren in de 50s maar toen was ik nog ruimschoots te jong voor de door jou bedoelde leefstijl.

Citeer:
De instelling in de 50's van volop onveillige sex met veschillende partners en daarbij het veelvuldige gebruik van drugs was funest voor zowel lichaam als geest.

Het gegeven dat er toen meer vrijheid was/gebruikt werd, en door sommige mensen een beetje op los geleefd werd, ging maar op voor een deel van de mensen. Ook al was er meer vrijheid en dankzij voorbehoedsmiddelen als de pil meer seksueel mogelijk, lang niet iedereen ging zich te buiten aan seksuele uitspattingen.
Dat de 50s toch zo getypeerd worden heeft meer te maken met het gegeven dat het gedrag van een deel van de bevolking nu eenmaal opvallend was (om het netjes te zeggen) maar het was zeker geen algemeen beeld.
Vandaar ook mijn opmerking.

Citeer:
Wat typerend is voor onvolwassen mensen is het NU dingen doen, zonder de consequenties te overzien op de langere termijn.

Dat ben ik wel met je eens maar dat is een gegeven dat we in alle tijden zien en dat zeker niet beperkt is tot de 50s. Kijk voor de gein gewoon eens om je heen. Kun je ook nog eens lachen.

Citeer:
Jammer dat je uit emotie lijkt te reageren [...]

Je hebt een beetje de neiging om alvast vooruitlopend je eigen conclusies te trekken. Jammer.

@ Nico:

Citeer:
Wat denk je DT: ligt het in de lijn der verwachtingen dat er na deze varkensgriep "op termijn" weer een ander knutselgriepvirus opduikt/gaat komen: één of ander kattengriep, hondengriepvirus, parkietengriep, koeiengriep, geiten- of schapengriep?

Daar hoef ik geen moment over na te denken. het antwoord is absoluut en volmondig: JA. Zal vast ook wel weer ene mooie combi zijn.
Om de reden dat de farma's nu eenmaal een zooi rommel maken die ze weer verkopen moeten, omdat de wetenschappers nu eenmaal lol hebben in het in elkaar knutselen van leuke ziektes die eventueel als wapen gebruikt kunnen worden, omdat vooraf al vast staat dat alles dat ze in elkaar knutselen onder strenge veiligheidseissen ondanks alle moeite toch zal ontsnappen (opzettelijk of per ongeluk) en omdat elk middel dat de farma's in elkaar knutselen weer kan leiden tot nieuwe rommel (vaak ter bestrijding van de ellende die die middelen hebben veroorzaakt) maar die kunnen ze pas maken als ze hun eerdere middel in kunnen zetten.
Pfffffffffft ...

Het antwoord is dus: JA. :oops:

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 11-06-2009, 10:25:03 
Nimf
Nimf

DT schreef:
??? Hoezo? Hoe oud denk je dat ik ben? In ieder geval geboren in de 50s maar toen was ik nog ruimschoots te jong voor de door jou bedoelde leefstijl.

Ik zie nergens waar ik het over je leeftijd heb? Het kwam in ieder geval op mij over dat je erg in de verdediging schoot over de 50's.

Citeer:
Dat de 50s toch zo getypeerd worden heeft meer te maken met het gegeven dat het gedrag van een deel van de bevolking nu eenmaal opvallend was (om het netjes te zeggen) maar het was zeker geen algemeen beeld.
Vandaar ook mijn opmerking.

Zo werkt het toch altijd met typeringen? Alle marokkanen zijn vervelend, hippies zaten hele dagen aan de drugs en alle polen stelen onze banen....

Citeer:
Dat ben ik wel met je eens maar dat is een gegeven dat we in alle tijden zien en dat zeker niet beperkt is tot de 50s. Kijk voor de gein gewoon eens om je heen. Kun je ook nog eens lachen.

Lachen? Ik kan er eerlijk gezegd wel om janken! Ze zeggen, de jeugd is de toekomst..... als ik generaliserend kijk naar de jeugd (15-16jarigen) dan is het echt om te brullen. Normaal Nederlands taalgebruik is verdwenen, zelfwaarde bestaat niet meer en intelligentie wordt gezien als een minpunt. Elke dag hoop ik weer dat ook zij ooit het "licht" zien.

Citeer:
Je hebt een beetje de neiging om alvast vooruitlopend je eigen conclusies te trekken. Jammer.

Zoals ik al aangaf kwam je op mij erg defensief over. Mijn foute interpretatie dus, waarvoor mijn welgemeende excuses.

BerichtGeplaatst: 11-06-2009, 11:18:23 
Feniks
Feniks

Hmz... hey positiv, doe je naam eens wat eer aan joh ;)

Het idee dat de jeugd 'verloedert' komt al voor in de middeleeuwen waar de vader zanikt dat zijn dochter lonkt naar de zoon van de groenteboer terwijl hij een huwelijk had geregeld met de zoon van de smid. Dus ga nou niet zeggen dat de jeugd een 'probleem van de laatste tijd' is...

De verschillen die je ziet met de 'jeugd van tegenwoordig' en jou eigen jeugd zijn een teken van leven in een bewegelijke maatschappij. Ik vind dat een goed teken. Je zegt dat de taal verloederd en daar heb je een punt maar ook dit is een teken van leven. De ontwikkeling van de SMS-taal is een facinerende ontwikkeling en moet bestudeerd worden. Er zijn zelfs nieuwe kunstvormen uit voort gekomen, of heb je nog nooit gehoord van het SMS-gedicht? Ik vind het ook belachelijk als men te lui is een -n achter het woord renne te plakken... Maarja, wat wil je eraan doen?
De enige talen die niet veranderen zijn dode talen. Of zou je graag zien dat het Nederlands zich omvormd naar de overleden staat waarin het Latijn zich bevind?

Zelfwaarde bestaat niet meer?
De moeilijke kids waar ik denk dat jij het over hebt hebben juist een overgrote zelfwaarde. De interesse gaat volledig uit naar het bevredigen van de eigen verlangens. Hoe kan je mogenlijk nog meer waarde aan je zelf hechten als door het direct bevredigen van je eigen verlangens zonder na te denken over wat de ander wil? "Ik heb zin in seks, dus zal ik dat doen... Met wie en hoe dat bepaal ik zelf wel..." "Jou kop staat me niet aan dus je krijgt een knal, omdat ik dat wil"
Deze kids geven zichzelf een grotere waarde dan hun omgeving...

En intelligentie wordt gezien als een minpunt?
Ook deze stelling is gemakkelijk te ontkrachten. Intelligentie wordt niet in het algemeen gezien als minpunt. Er wordt enkel op een andere manier naar gekeken.
Een kind die zich continu uitslooft voor een docent en laat zien dat hij de antwoorden weet op de vragen die de docent stelt wordt gezien als een nerd... En daar ben ik het mee eens. Maar neerkijken op uitslovers is iets anders dan neerkijken op intelligentie.

Jeemig... En dan dacht ik dat jullie van die lappen schreven :)

Nouja, het pakte me gewoon even... maar ik ben wel wat off-topic gegaan geloof ik...

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 11-06-2009, 12:13:45 
Nimf
Nimf

truitje schreef:
Hmz... hey positiv, doe je naam eens wat eer aan joh ;)

Als ik negatief over komt is dat niet de bedoeling. Hetgeen mij raakt is dat ik zoveel mensen zie die niet hun volledige potentieel gebruiken en dus zichzelf verwaarlozen. Ik veroordeel dit niet als iets wat slecht is, ik vind het persoonlijk alleen jammer.

Citeer:
Het idee dat de jeugd 'verloedert' komt al voor in de middeleeuwen waar de vader zanikt dat zijn dochter lonkt naar de zoon van de groenteboer terwijl hij een huwelijk had geregeld met de zoon van de smid. Dus ga nou niet zeggen dat de jeugd een 'probleem van de laatste tijd' is...

Waar zeg ik dat jeugd een "probleem van de laatste tijd is"? De huidige jeugd is op veel vlakken hetzelfde als de vorige generatie, maar op heel vlakken ook anders. Wat mij het meeste opvalt is de hoeveelheid waarin de huidige jeugd zich "verloedert". Het voorbeeld wat je daarbij gaf vind ik ook niet toepasselijk. Het gaat er mij om dat tegenwoordig alles ontheiligt lijkt te worden. Ik zal je daarbij vertellen dat ik een zeer openminded persoon ben en altijd ben vooruitgang. Maar daarbij ben ik wel een romanticus en een traditioneel persoon die nog in heiligdommen geloofd.
Het raakt mij ook sterker, omdat het nog een deel over mij gaat. Ik zelf kom ook nog maar net kijken met mijn 22 jaar en schrik dus van de veranderingen die de jeugd laat zien die 4-5 jaar na mij zijn geboren.

Citeer:
De verschillen die je ziet met de 'jeugd van tegenwoordig' en jou eigen jeugd zijn een teken van leven in een bewegelijke maatschappij. Ik vind dat een goed teken. Je zegt dat de taal verloederd en daar heb je een punt maar ook dit is een teken van leven. De ontwikkeling van de SMS-taal is een facinerende ontwikkeling en moet bestudeerd worden. Er zijn zelfs nieuwe kunstvormen uit voort gekomen, of heb je nog nooit gehoord van het SMS-gedicht? Ik vind het ook belachelijk als men te lui is een -n achter het woord renne te plakken... Maarja, wat wil je eraan doen?
De enige talen die niet veranderen zijn dode talen. Of zou je graag zien dat het Nederlands zich omvormd naar de overleden staat waarin het Latijn zich bevind?

Ik ben bekend met de msn-taal en sms-taal, ik doe er zelf ook een deel aan mee. Dat is ook niet mijn probleem met de verloederin van de taal. Mijn irritantie zit het in het feit dat ik met mensen geacht wordt samen te werken, die nog geen enkele zin zonder spellingsfouten kunnen schrijven. Hoe moeten deze mensen zich later in het bedrijfsleven gaan redden? Zie jij het voor je dat officiële documenten straks zO gEsChReVeN gAaN wOrdEn?

Citeer:
Zelfwaarde bestaat niet meer?
De moeilijke kids waar ik denk dat jij het over hebt hebben juist een overgrote zelfwaarde. De interesse gaat volledig uit naar het bevredigen van de eigen verlangens. Hoe kan je mogenlijk nog meer waarde aan je zelf hechten als door het direct bevredigen van je eigen verlangens zonder na te denken over wat de ander wil? "Ik heb zin in seks, dus zal ik dat doen... Met wie en hoe dat bepaal ik zelf wel..." "Jou kop staat me niet aan dus je krijgt een knal, omdat ik dat wil"
Deze kids geven zichzelf een grotere waarde dan hun omgeving...

Ik denk dat dit een verschil in observatie is. Ik zie bij deze kinderen geen hoge zelfwaarde, maar onzekerheid en peer pressure. Alles moet gedaan worden om er maar bij te horen, kleding, make-up en je lichaam maar “weggeven”. Natuurlijk besef ik dat dit een gigantische generalisatie is en dat het ook iets is van alle tijden. Echter vind ik de manier waarop er getracht wordt om “erbij te horen” beangstigend, omdat het steeds vaker mensen voor het leven beschadigt.

Citeer:
En intelligentie wordt gezien als een minpunt?
Ook deze stelling is gemakkelijk te ontkrachten. Intelligentie wordt niet in het algemeen gezien als minpunt. Er wordt enkel op een andere manier naar gekeken.
Een kind die zich continu uitslooft voor een docent en laat zien dat hij de antwoorden weet op de vragen die de docent stelt wordt gezien als een nerd... En daar ben ik het mee eens. Maar neerkijken op uitslovers is iets anders dan neerkijken op intelligentie.

Als ik wederom generaliserend kijk naar de huidige cultuur onder de jongeren wordt er zoveel mogelijk gedaan om intelligentie te verhullen. Het gaat namelijk allemaal om de looks en het imago wat iemand heeft, erg oppervlakkig allemaal. Natuurlijk is dit ook weer iets van alle tijden, maar wederom vind ik de mate van de huidige trend wat extreem worden.
Ik begrijp dat ik mogelijk als een conservatieve zeurpiet klink, echter ben ik hier niet aan het klagen of mopperen of aan het nostalgeren. Eerder ben ik aan het pleiten voor respect voor het leven en jezelf, iets wat ik momenteel te weinig geuit zie worden in de maatschappij.

BerichtGeplaatst: 11-06-2009, 12:40:23 
Feniks
Feniks

Wat ik me afvraag is in hoeverre je je hebt verdiept in de huidige jeugdcultuur. Wat heb je ervan gezien? Wat heb je er in mee mogen maken? Ervaren?

Je woorden klinken mij namelijk alsof je het probleem van bovenaf hebt bekeken maar het niet hebt kunnen ervaren. Het is echt niet zo zwart wit als je het stelt.

Het voorbeeld van de bakker en de smid is misschien niet helemaal duidelijk maar het is wel toepasselijk. Gedrag wordt namelijk pas een probleem als het anderen in hun regels en normen aantast. Het kan zijn dat de dochter door zich te geven aan de zoon van de smid de normen en regels van haar vader overtrad. En de jongeren van nu overtreden jou normen en regels door zaken die jij 'heilig' vind (dat is jou waarheid niet het hunne) te onheiligen...
In jou leefwereld is dat probleemgedrag... maar is dat het ook voor een ander? Is dat het voor deze kids? Zij hebben hun eigen 'heilige' dingen, waar niemand aan mag komen.

Wat belangrijk is en wat jij ook aankaart is de vraag of het gedrag wat vertoond wordt langdurige negatieve effecten heeft op de ontwikkeling. En dat is een veel essentieler punt dan de vraag of 'de jeugd verloedert'.

Het voorbeeld dat je geeft VaN VreEmd GesChreveN TeXten haal je uit de dingen die je ziet staan op internet. Maar heb je ook de werkstukken en proefwerken van hen kunnen lezen? Misschien kunnen ze het wel maar doen ze het niet. Dat is een statement en geen verloedering...
Zoals ik al zei is taal iets waar ik veel plezier aan kan beleven, maar het is ook een levend iets. Het zou mij dus niet verbazen als binnen een periode van tijd de geschreven taal veranderd naar een fonetische taal.

Dat fonetiese gebeurt dus eigelek al nietwaar?

Daarnaast wordt het nederlands ook al sind zijn ontstaan beïnvloed door allerlij verschillende andere talen. (frans, engels, duits) en nu krijgen wij nog een rijkdom aan woorden uit het surinaams, marrokaans, turks en antilliaans erbij... Kan het nog mooier?

Maar heeft het feit dat deze jongeren een inbreng geven op het leven van de Nederlandse taal negatieve invloed op de geestelijke of de lichamelijke gezondheid?
Ik dacht van niet...

Ik moet nu weer verder met werk... Maar ik kom er nog eens op terug. Misschien beter om dat in een ander topic te doen b.t.w. want dit gaat niet bepaald over de mexicaanse varkensgriep :D

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 11-06-2009, 13:29:34 
Nimf
Nimf

truitje schreef:
Ik moet nu weer verder met werk... Maar ik kom er nog eens op terug. Misschien beter om dat in een ander topic te doen b.t.w. want dit gaat niet bepaald over de mexicaanse varkensgriep :D

Ik heb even een nieuw topic aangemaakt ;).
viewtopic.php?f=5&t=11522

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 58 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00