ik was alles nog eens aan het lezen he,, en ineens schoot er iets te binnen....
de meest verantwoordelijke en 'weizere' onder ons zoals je zij worden vaak genegeerd of hun (verantwoordelijke liefdevolle hulp word afgewezen)...
door een beetje TE straight to the point te zijn... ik herken dit heel goed
of hoe zeg je dat,, kijk de meeste mensen die op dit forum komen met 'onzin' willen graag in dat zweverige wereldje blijven. sommige mensen horen graag wat ze willen horen en als je dan een verantwoord 'juist' antwoord geeft schrikt dat zo'n persoon vaak af en gaan ze wat anders zoeken waar ze wel 'antwoorden krijgen die ze willen horen'
e dit is 1 van de gevaren in spiritualiteit,,omdat deze mensen (vooral de jongeren onder ons) hiermee erg makkelijk te misleiden en beinvloeden zijn, ik spreek uit ervaring aangezien ik zelf in zo'n situatie ben beland wat gepaard ging met diep vallen en het is maar goed dat ik dar uitgekomen ben en daardoor juist enorm veel inzicht en groei heb opgedaan.
ikzelf heb er moeite mee als ik dit bij andere zie gebeuren dat doet me pijn in mijn hart, dus zelfs bij dat verantwoordelijke antwoord, probeer ik een beetje erin mee te gaan en niet meten 'hard'verantwoord te antwoorden, zon antwoord moet de tijd voor genomen worden, aangezien ik wet hoe het is om de "vraagsteller te zijn''
zo kun je iets duidelijk maken en niet het gevoel geven dat je hun 'geloofssovertuiging'of hun denkbeelden en denkwijzen afpakt... er is meer mededogen aanwezig en meer respect waardoor je meer uitkomt op het besef van eenheid. of nou ja ik kan dit heel moeilijk uitleggen maar misschien snap je watik bedoel.
ik zat in zo'n serieuze denkwereld dat ik niet meer openstond voor andere denk patronen die hetzelfde betekenen.
als iemand zich toen in 'mijn wereld' verplaatste en naar mijn intenties keek hadden ze me begrepen en me er rustig uit kunnen halen in plaats va meteen te zeggen: kerel je leeft in een serieuse waan.
het word tijd dat je weer op aarde komt.... en waarom aak je het jezelf zo moeilijk,,mischien moet je evn naare dokter (dat was het laatste wat ik wilde horen,, uiteraard want je vat het op als gemeen en beledigend ook al zit er in hun belevngs wereld een kern van waarheid in) maar vanuit mijn gezichtspunt was ik erg liefdevol en begrepen ze me niet (ik begreep hun wel want ik kende hun denkwereld ik verplaatste me inhun gezichtspunt)... mar dta deden ze niet bij mij... hierdoor ben ik gaan leren niet mijn eigen taaltje en denkwereld te gebruiken, maar me in de denkwerelden an anderen te verplaatste en van daaruit naar de intentie en kern te gaan)
jammer genoeg/ maar ook weer gelukkig.. moest ik dit zelf inzien wat flink geduurt heeft... dus ee persoon die me een beetje inzicht gaf en het vermogen ha dit te doen had mij een hoop 'leed' kunnen besparen.. alleen was die niet beschikbaar en heb ik dit zelf moeten ondervinden...al heeft me dat dit inzicht weer gebracht... en een grotere visie en kijk erop gegeven.
juist door deze 'muur' er tussen is het belangrijk dat je eerstmeegaat en meeleeft in een bepaalde 'belevingswereld' en denkwijze... dan kun je meevoelen en begrip tonen en vanuit dat begrip zal iemand naar je luistren... en ook jouw liefdevolle intenties zien...
op deze manier laat je mensen ook in hun 'waan' waarde, manier van spreken,
dan keren jongere goed gelovigen je noiet zo snel de rug toe en kun je ze een beetje bij je houden en beschermen en behoeden voor mensen die minder goede intenties hebben, of gewoon domweg iemand meet trekken in hun wereldje....
dit ik zie ik zeer weinig op het forum en wilde dit even kwijt.
dit is voor mij een erg belangrijke levensles geweest en er zitten ogen en haken aan, al vragen veel mensen zich soms af van nick waar ben je toch mee bezig je bevestigd zijn overtuigingen.. maar dat is niet zo... je leeft mee,, kijkt mee en verplaatst je in de ander,, en zo kun je via de 'achterdeur' iemand berijke een behoeden voor een 'moeilijkere weg' dan nodig...
dit topic is er een goed voorbeeld van
viewtopic.php?f=5&t=10975 lief nick
ben benieuwd of iemand snapt waar ik over spreek
ben trouwnes bij he schrijven van deze reactie mijn kijk hierop nog dieper gaan realiseren en zie ook dat ik niet in het dagelijks leven niet altijd doe en at dat de reden is warom ik me vaak niet begrepen voel
ben oog vageblond dankbaar voor het gesprek gister op de chat... ik wist dit wel maar ben er nu wat bewuster van geworden.