Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 23:00:42

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: in contact komen met gidsen.
BerichtGeplaatst: 04-01-2005, 00:32:05 
Kabouter
Kabouter

Ik weet niet of dit topic goed staat, maar anders wordt het maar verplaatst;)

Maar ik wil graag in contact komen met de gids die bij mij is. ( ik vind 'mijn gids' zo stom klinken). Ik heb dit eerder niet serieus gewilt, omdat ik het niet nodig had. Maar de laatste tijd gebeuren er zo veel rare dingern, waar ik in mijn eentje geen raad me weet. Ik doe zoveel mfs, en i breek mijn hoofd er over maar kan geen conclusie trekken waarom ik iets doe. Bv, ik heb veel rare keuzes gemaakt waar verder niemadn anders achter staan, en die veel mensen irationeel vinden. Maar ik heb er vrede mee, ook al verlies ik er sommige dingen mee. Ik snap niet dat ik er vrede mee kan hebben, maar toch is het zo. Ik heb het idee dat foute keuzes bijna niet te makan zijn, dus de keuzes die ik maak zijn niet goed of fout.

Ook zou ik graag achter mijn mogenlijke paranormale gaves ( hoe je het wil noemen) willen komen. Mensen die er wat over willen weten kunnen wel pbén, dan hoef ik niet alles op het forum te zetten). Ik wil nu wel eens duidelijkheid, indien mogenlijk.....

groetjes, Juniper.

Berichtenonderwerp: Re: in contact komen met gidsen.
BerichtGeplaatst: 05-01-2005, 14:06:06 
Reus
Reus

Als jij de laatste tijd veel beslissingen op gevoel hebt genomen, dan heb je eigenlijk al contact met je gids. Ik ben er namelijk (vanuit mijn eigen ervaring) van overtuigd dat je gidsen je die dingen influisteren. Ik begrijp dat jij die niet letterlijk hoort, maar daarom spelen ze bij jou op je gevoel en je voelt ze aan!

Ik geloof ook dat als je ervoor open staat ze te ontmoeten, er zich vanzelf een kans aandient om dat te doen, of dat ze zich gewoon plots aan je laten horen of zien.

Ik kan je 1 tip geven om dit te oefenen. Stel esloten vragen. Stel vragen aan je gids waarop ze ja of nee kunnen antwoorden. Je gevoel geeft dan wel aan of ze ja of nee zeggen. DAT is communiceren met je gidsen. Van daaruit ga je na een tijd van een paar maanden vanzelf open vragen stellen en antwoorden krijgen.

En nog een laatste ding: niet iedereen ontmoet zijn/haar gidsen. Soms heb je gewoon andere kwaliteiten!

Succes!

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 05-01-2005, 17:30:39 
Kabouter
Kabouter

bedankt :)

BerichtGeplaatst: 05-01-2005, 18:27:55 
Groentje
Groentje

Kimminita,
dat gebeurt me dus bijna nooit als ik er echt voor ga
zitten en een gesloten vraag stel. dan denk ik "ja",
even later denk ik "nee" en weer even later denk ik
weer "ja"..

BerichtGeplaatst: 05-01-2005, 20:17:26 
Naar je eerste ingeveing luisteren Ludo, dat is het antwoordt.
niet aan jezelf twijfelen.

veel liefs Andrea

BerichtGeplaatst: 06-01-2005, 14:01:35 
Reus
Reus

Klopt wat Andrea zegt. Je moet je gedachten opzij zetten. En ik geef toe, voor jezelf is het altijd het moeilijkst! Je denkt dan: voel ik het wel goed. Maar weet je nog dat je leraar zei dat je bij meerkeuze vragen altijd het eerste antwoord dat je invulde het juiste was? Dat is omdat je dat dan op gevoel hebt gedaan. Zo is het ook met die gesloten vragen. Op een gegeven moment hoef je er niet eens meer speciaal voor te gaan zitten.

Als ik nu vraag of jij altijd moet luisteren naar het eerste dat in je op komt, hoor/voel ik 'ja'. Jouw eerste antwoord is altijd juist, maar dan slaat de twijfel toe. Vertrouw op je gevoel en vertrouw erop dat het eerste dat je hoort/voelt juist is. Probeer het maar eens ;)

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 21-01-2005, 12:16:25 
Reus
Reus

Vandaag heb ik een oefening geplaatst:

http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?t=1082

-Dr. Seuss-

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00