Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:11:33

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Helder inzicht?
BerichtGeplaatst: 07-08-2008, 21:05:46 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-08-2008, 20:55:04
Berichten: 3
Hey, ik ben nieuw hier, heb een account aangemaakt omdat ik regelmatig vreemde paranormale dingen meemaak.

Misschien weten jullie iets meer over het volgende:

Ik heb er net een korte 'relatie' met een meisje opzitten, deze duurde net geen 4 weken. We zijn nu hele goede vrienden en voelen elkaar beter aan dan daarvoor.

De avond dat we het 'uitgemaakt' hebben lag ik in mijn bed dingen op een rijtje te zetten, zoals ik vaker doe als ik gevoelige dingen meemaak.

Plotseling had ik héél kort precies het gevoel wat ik altijd heb bij een déja-vu, deze keer slechts een milliseconde. Vervolgens dacht ik eraan, dat toen ik haar voor het eerst ontmoette ik een zéér sterke blik van herkenning had in haar ogen, dit ervaarde zij ook zo.

Ik dacht ook meteen aan de keer dat ik met haar ergens was gaan wandelen, ik heb een déja-vu ervaring gehad die letterlijk een minuut lang heeft geduurd, nog nooit zo sterk heb ik het meegemaakt, alles leek even te vertragen en mijn zintuigen leken eventjes te slapen.

Ik bedacht me in bed plotseling dat wij elkaar in elk leven ontmoeten, dat we iedere keer een soort verhouding met elkaar hebben (of dit altijd dezelfde is weet ik niet), maar dat het de bedoeling is dat wij op die manier van elkaar leren, en dat onze ontmoeting voorbestemd is.

Toen ik me dit 'bedacht' leek mijn lichaam te bevriezen, had ik het ijskoud, lag ik te rillen en shaken op mijn bed (het was buiten nog 25 graden). Ik kreeg prikkende ogen en ik lag rare bewegingen te maken die ik zelf niet onder controle had.

Het klinkt allemaal misschien nogal vergezocht, neem iig aan dat het geen liefdesverdriet was of iets dergelijks, deze ervaring was té echt.

Weet iemand hier misschien over?

Bedankt! :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Helder inzicht?
BerichtGeplaatst: 07-08-2008, 21:16:24 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Dit is simpelweg naar mijn idee een voorbeeld van waar de menselijke geest toe in staat is. Vooral als je emotionele hoogtepunten meemaakt, dan ontketenen zich allerlei krachten. Ik denk dat heel veel mensen wel weten naar welke poëtische hoogten de liefde iemand kan brengen, en welke effecten dit heeft op je mentale toestand.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Helder inzicht?
BerichtGeplaatst: 07-08-2008, 21:25:45 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-04-2008, 11:06:27
Berichten: 81
Locatie: almere
Hoi Jimmeh,

Een kind ziet mensen huilen op een begrafenis en krijgt uitgelegd dat een dierbare is overleden. Later kan het zijn dat het kind gaat huilen wanneer een dierbare komt te overlijden. Het kan een reactie van het lichaam zijn die gestuurd word door de hersenen dat de handeling heeft aangenomen, gelinkt aan een bepaalde situatie.

Nu dan, denk ik dat velen de ervaring van een DeJaVu als een 'bijzondere' verschijning beschrijven. Er kunnen verschillende verklarlingen over dit voorkomen zijn, maar in het algemeen is de reactie van het lichaam zoals jij het beschreef. Verbaasd, verwonderd en aanschouwende.
Een plotselinge herinnering aan een eerder meegemaakte DeJaVu, tijdens een situatie als waarin jij je bevond, kan je hersenen een besluiteloos suggestie geven voor een reactie, gelinkt aan de gedachte. Met als gevolg.. een raar gekroel die totaal nergens mee kan worden vergeleken.

En je mag me geloven. Sommige gedachtes kunnen je lichaam zulke rare dingen laten doen. Soms angstwekkende dingen en ook amuserende dingen. Maar ik jouw geval hoeft het niks te zijn om je zorgen over te maken.
Ik wens je veel Licht toe.

_________________
PEACE!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Helder inzicht?
BerichtGeplaatst: 10-08-2008, 14:47:37 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-08-2008, 20:55:04
Berichten: 3
Bedankt voor de reactie. Nu is het niet dat ik me er zorgen om maak, absoluut niet. Ik maak dit soort dingen alleen erg vaak mee, en probeer al een tijd lang wat duidelijkheid te krijgen.

Die reactie van mijn lichaam was geen reactie op dat dejavu gevoel. Dat was al verdwenen, daarna besefte ik pas hoe onze kennismaking als voorbestemd leek te zijn, toen ik me dit bedacht had ik die heftige lichamelijke reactie pas.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Helder inzicht?
BerichtGeplaatst: 16-08-2008, 12:46:11 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 15-08-2008, 20:17:14
Berichten: 17
Locatie: Simpelveld
Ik herken dit verhaal ook. Ik heb het zelf ook wel vaker meegemaakt dat ik mensen in mijn leven ontmoet (als tijdelijk partner, vriend of wat dan ook) waar ik achteraf gezien iets mee moest afmaken. Ik denk dat jij in dit geval met die vriendin een stukje moest afmaken dat nog van vorige levens kan zijn. Vaak hebben mensen in vorige levens ook een relatie gehad, maar hebben niet de les geleerd die daarbij hoorde. Misschien kom je haar nu weer tegen, om nog een stukje af te sluiten van ooit.

Groetjes, Vicky


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Helder inzicht?
BerichtGeplaatst: 19-08-2008, 23:36:49 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 19-08-2008, 12:01:46
Berichten: 136
Locatie: Doetinchem
Hoi Jimmeh,

Je beschrijving komt me erg bekend voor!

Ik kan me verschillende levens herinneren; veel van mijn dierbaren in het hier en nu heb ik reeds in vorige levens ontmoet. Eigenlijk net zoals Vicky vertelt heb je/beleef je in verschillende tijden relaties en/of situaties met vaak dezelfde groep mensen (zielen).

Zodra je iemand uit deze groep ontmoet, wéét en voel je dat je elkaar al kent, alhoewel je hersenen je anders willen doen geloven (dat kán toch helemaal niet). Eigenschappen van deze relaties, positief of negatief, neem je mee (en beinvloeden soms ook je gedrag of voorkeuren in het hier en nu). Soms inderdaad ook unfinished business.

Enfin, ik weet niet of je wel eens mediteert? Je kan diverse meditaties op het internet vinden die je kunnen helpen om details rond je vorige leven(s) met deze persoon te achterhalen. Alleen als je je daar goed bij voelt natuurlijk!

Ik denk dat je lichamelijke reactie je wilde vertellen dat je het bij het juiste eind had, een soort bevestiging. Ik heb dat zelf ook wel eens, dat er zoveel aan gedachten en gevoelens voorbij komt dat je even een 'seintje' nodig hebt als het er echt toe doet!

Groetjes,
Roy


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Helder inzicht?
BerichtGeplaatst: 23-08-2008, 09:10:09 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-08-2008, 20:55:04
Berichten: 3
Bedankt voor de reacties! Fijn om te lezen dat dit inderdaad een herkenbaar gevoel is. Ik zal me is gaan verdiepen in het mediteren om te kijken of ik verder kom met deze ervaringen.

Bedankt! ;)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl