Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:08:13

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Jezelf zijn / patronen doorbreken
BerichtGeplaatst: 24-10-2008, 22:55:52 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2008, 18:40:10
Berichten: 27
Hallo allemaal, mijn naam is Femke ben ik ben 21 jaar. Ik ben nieuw hier :-) en ik sta hier bekend onder de naam IJsbeertje. Ik heb iets waar ik steeds tegenaan loop. Ik zou graag jullie mening willen horen!

Ik merk dat ik het moeilijk vind om mezelf te zijn. Als ik alleen ben, dan gaat het wel (dan voel ik hoe fijn het is om écht vanuit een heel diep gevoel mezelf te zijn), maar zodra ik druk voel van anderen (opleiding, stage, maatschappij en soms familie), wordt het moeilijk. Ik zit in het vierde jaar van de Pabo en ik ervaar de opleiding als zeer stressvol. Ik vind het werken met kinderen prachtig om te doen en ik voel wel dat werken met kinderen een onderdeel is van mijn levensdoel hier, maar oooh... die stress! Ik word er helemaal gek van. Ik pas mezelf steeds veel te veel aan. Mijn lichaam heeft me al vaak tot de orde moeten roepen. Ik heb er echt last van.

Ik heb een aantal spirituele boeken gelezen en diep van binnen weet ik dat ik mijn instelling moet veranderen. Ik word hier totaal niet gelukkig van. Een zin uit een boek dat mij erg geraakt heeft, is: "hoe meer jij je aanpast aan de normen en verwachtingen van de maatschappij, des te verder raak je van je pad af". Een geweldige zin die voor mij helemaal waar is. Ik voel inderdaad dat wanneer ik dit doe, ik van mijn pad afraak. Dat voelt echt heel verkeerd. Ik realiseer me dat ik verwikkeld zit in een soort patroon. Ik zorg niet goed genoeg voor mezelf. Mijn instelling was zo ongeveer: eerst alles doen wat "moet" (werkstukken, verslagen e.d. voor de opleiding, aanpassen aan andere mensen) en daarna eens kijken of er nog tijd is voor Femke. Ik voel dat het juist andersom moet zijn, maar ik weet niet goed hoe ik dit aan moet pakken. Ik doe dit al zo sinds de brugklas en ik ondervind er erg veel last van. Het is echt een soort patroon geworden en ik vind het moeilijk om dit los te laten. Is er een manier om de druk als niet zo groot te ervaren? Wat moet ik doen om ook mezelf te durven zijn als het gaat om verwachtingen van anderen?

Is er iemand van jullie die iets in mijn verhaal herkent? Ik zou graag jullie ervaringen willen lezen met het loslaten van oude patronen, met soms terugvallen erin, etc. Hoe zijn jullie jezelf onder druk van de maatschappij? Ervaren jullie die druk ook zo? Etc. Ik hoop van jullie te horen! Alvast bedankt,

Liefs Femke o:)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-10-2008, 13:23:45 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Wat ik ook voel als ik je verhaal lees is dat jij heel erg in dingen op kunt gaan als je het leuk vind.
Dan verlies je jezelf erin door je (voor andere mensen minder te zien) enthousiasme.
Ik denk ook dat je probleem op een kleiner niveau start. Ik denk dat je de energiën van andere mensen onbewust in je opneemt en je daar automatisch op afstemt, en dan op hun niveau probeert te handelen en te praten. Waardoor je inderdaad een troebel beeld zou kunnen krijgen van je eigen identiteit.

Ook heb ik wel een tip voor je. Dit doe ik zelf namelijk ook elke morgen.
Wordt lekker rustig en plaats in gedachten een piramide van wit licht om je heen.
Je zegt in jezelf dat deze piramide jou vandaag beschermt tegen alle energiën van buitenaf die niet bij jou horen. En dat je alleen positieve energiën wilt ontvangen.

Verder zou je wat aardingsmeditaties kunnen doen. Ik raad je aan om er 1 uit te kiezen en die elke dag het liefst te herhalen. De werking van het aarden wordt dat steeds sterker. Dit om ook in je eigen kracht te kunnnen blijven.

Hoop dat je er iets aan hebt meid!
Brian

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-10-2008, 18:04:55 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2008, 18:40:10
Berichten: 27
Hey Brian,

Dankjewel voor je reactie. Het klopt dat ik erg op kan gaan in dingen, en dat ik daardoor soms mezelf verlies. Ook herken ik veel in wat je zegt over het automatisch / onbewust afstemmen op de energieën van anderen. Dat klopt precies! Ik ben erg gevoelig voor energieën, sferen, emoties, etc. Ik vang er veel van op en ik vind het soms moeilijk om ermee om te gaan. Ik zou willen dat ik andermans energie bij de ander zou kunnen laten en dat ik in m'n eigen kracht sta. Meditatie zou daar zeker bij kunnen helpen. Er zijn al meer mensen geweest die het me geadviseerd hebben, dus misschien moet ik het toch maar eens uitproberen ;-) In ieder geval bedankt voor je reactie,

Liefs Femke


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-10-2008, 16:05:49 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Citeer:
Ik zou willen dat ik andermans energie bij de ander zou kunnen laten en dat ik in m'n eigen kracht sta. Meditatie zou daar zeker bij kunnen helpen


Dit kan gelukkig ook! Ik heb hier ook zeker 2 jaar mee geworsteld. En nu lukt het met voor 90% van de
gevallen om niks over te nemen wat niet positief is. Doms lukt het niet en moet ik het erna van me
af schudden. Je kunt ook in gedachten een muur plaatsen tussen jou en de persoon waarmee je praat.
Een muur die als filter dient. Alles wat positief is kan erdoorheen, en de rest kaatst terug.
Dit kan heel snel binnen 3 seconden in een gesprek!

Suc-6 ermee!
Brian

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-10-2008, 23:41:27 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2008, 18:40:10
Berichten: 27
Hey JeRK en Vision,

Bedankt voor jullie reactie, het doet me erg veel. Niet alleen dat ik dingen herken in wat jullie zeggen en dat de tips zeer bruikbaar zijn, maar vooral het feit dat jullie de moeite nemen om te reageren. Je moet er toch even voor gaan zitten! Ik vind het echt geweldig en het doet me heel veel! Dus bij deze hartstikke bedankt voor de reactie en de lieve en bemoedigende woorden. Het doet me goed dat er lieve mensen zoals jullie zijn, die belangeloos iemand proberen te helpen zonder dat je diegene kent. Echt te mooi voor woorden! :D Misschien dat ik jullie ook nog eens van dienst kan zijn. Echt bedankt!

Liefs Femke


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-10-2008, 10:33:13 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Ja nu je het zegt!

Mijn auto moet eens nodig gewassen worden! :lol:

Daar is dit forum toch ook voor! Blij dat je er wat aan hebt gehad.
haha greetz Brian.

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-10-2008, 22:17:49 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-08-2008, 15:17:19
Berichten: 4289
Jaa ik vind het ook zo grappig om te lezen. Nouwjaa grappig, daarmee bedoel ik herkenbaar.
Dan lees ik reacties en vragen waar ik zelf dan ook moeite mee heb ofso.
Vind het wel leuk dat je nooit de enigste bent die ergens moeite mee heeft. Het mooiste vind ik hoe
andere het beschrijven en uitleggen waardoor ik ook beter en sneller door heb hoe het in elkaar steekt.

Zelf ben ik absoluut geen held, integendeel. Ik durf amper mensen aan te kijken... waarom?
Ze zeggen dat je dan iets achterhoud of dat je ergens bang voor bent. Ik zou niet weten waar
ik eigelijk bang voor zou moeten zijn. Het gaat steeds beter, maar toch blijft het vervelend.
Het werken in de winkel, de communicatie met mensen heeft me zeker goed gedaan.
Eerst durfde ik niks te zeggen, keek ik over de mensen heen. Nu ga ik al vlot een gesprek aan.
Vind het leuk, nu ik er zo over nadenk hoe je erop vooruit gaat. Dat merk ik ook aan Femke.
Fijn toch dat je erzelf achter kunt komen met behulp van anderen, en dat het dan beter gaat.

Wel blijf ik altijd mezelf, maar in mijn gedachten. Met eigen meningen vormen ben ik niet zeker. Ik krijg al snel te horen dat ik meer op moet komen voor mezelf en gerust dingen mag veranderen/voorstellen/wijzigen enz. Ik wil mensen graag helpen maar ze maken al snel gebruik van je terwijl je het niet in de gaten hebt. Hoe meer je goed wilt doen, hoe meer je voor andere doet. Des te meer ze van je verwachten en hoe hogere eisen ze stellen. Ik werk me altijd te pletter en dat is een regelrechte gewoonte. Ook grappig, ik zet andere voorop zoals ik van Femke ook las. Daar kun je niks aan doen, dat zit er gewoon in. Dat geeft ook helemaal niet, ik vind het juist leuk en dankbaar. Ik word er vrolijk van als ik weer iets goeds heb gedaan of iemand verder heb geholpen. Die mensen zijn je daar dankbaar voor.... Wat bedoel je eigelijk met tijd voor jezelf?
De enigste rust die ik heb is lekker in een bad liggen met muziekje, voor de pc, met vrienden dagje weg.

Ik had wel altijd de druk van mijn ouders over school. Kwam je thuis na een zware dag, beginnen ze meteen over je huiswerk. Agenda controle, en meteen beginnen met overhoren enz. Toen zat het me ook ff tot hier en omdat ik zo veel heb moeten doen en hogerop ben gekomen. Heb ik nu meer moeite met leren, nu ze niet meer achter me aanzitten. Ik heb de neiging om alles uit te stellen en af te wachten. De druk en stress heeft ook zo zijn voordelen. Dan begin ik pas echt hard te knokken en werken haha. Dan start mijn motertje pas. Inderdaad ook door het harde werken, veel spierpijn en last van mijn rug. Nu ik mijn spieren goed gebruik en naar mezelf luister heb ik er minder last van. Dat moet je natuurlijk proberen te verkomen.

Denk er aan; je moet nog langer mee als vandaag!! :mrgreen:

@ Vision; Jezelf erin verliezen.. Ik droom heel vaak, heb dan mijn eigen wereldje.
Dan zeggen ze iets en dan ben ik even de weg kwijt. Al ontplof je een bom..
dan heb ik even een momentje voor mezelf. Of ik dan iets speciaals zie of
ergens over nadenk dat weet ik zelf niet eens. Van anderen hoor je hoe
het eruit ziet en waar het op lijkt. Stond je alweer te dromen? Jij leeft echt in je
eigen wereldje he? Wat heb je nu wer gezien? Let je wel ff op? sorryyyyy 8)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-10-2008, 20:29:25 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Femke,

Ik heb de reacties die je hebt gekregen even diagonaal gelezen, waarbij ik hoop dat ik niet al te veel overlap schrijf.... Ik ben een paar weken niet op het forum geweest dus ik heb nog veel in te lezen! Toch wil ik hier even op reageren, omdat ik heb het gevoel heb dat ik ongeveer weet wat je voelt. Ik geef antwoord vanuit mijzelf, dus misschien kun je er helemaal niets mee.

Ik merk zelf in mijn eigen leven (ben ongeveer even oud) dat ik steeds bewuster wordt van alles. Steeds bewuster van hoe ik denk dat de wereld in elkaar zit. Mijn levensdoel zou je dan ook kunnen beschrijven als 'wakker worden'. Wakker worden kun je heel breed zien, als ontwaken, de wereld zien zoals deze is. Dit klinkt allemaal zeeeeeeer zweverig, maar ik kan het niet veel anders onder woorden brengen.

Jij bent de afgelopen tijd in twee staten van bewustzijn. De ene staat is de staat waarin je waarschijnlijk bijna heel je leven onbewust heb gezeten. Dat is wat jij noemt de stress-staat. Ik heb zelf het gevoel dat je het met stress beschrijft, maar dat het niet letterlijk stress is. Je kunt de situatie nog steeds aan, maar je hoofd zit STEEDS vol met gedachten. Aan een stuk door spoken de gedachten door je hoofd wat je moet doen, wat je hebt gedaan, wat er fout gaat, wat er goed gaat, etc etc. Je VOELT jezelf dan niet meer.
Dan ben jij de laatste tijd ook korte perioden in een andere staat van bewustzijn. Hierin heb je overzicht van wie je bent en wat nou ECHT belangrijk is. PABO is dan even niet zo belangrijk, omdat jij jezelf dan wel echt VOELT. Je opleiding is op dat moment een 'middel', meer dan een doel. Als je in je stress-staat zit is het andersom. Dan ben jij je opleiding.

Wat je er aan kunt doen is eenvoudig en heeeel moeilijk :P

Je ben al 'wakker aan het worden', omdat je door hebt dat je altijd hebt geslapen
Je hebt door dat je twee soorten van bewustzijn ervaart. Dat wil zeggen dat je al met 1 been in het 'goede' bewustzijn staat.

Je hebt nu af en toe door dat je vaak met je gedachten niet bij jezelf bent. Het is goed om op dat moment zonder jezelf aan te raken probeert je lichaam te voelen. Dat doe je door op je adem te letten of je bloed door je lichaam te voelen stromen. Dan breng je je gedachten helemaal terug naar NU. Op een gegeven moment vallen je gedachten helemaal stil en ben je weer bij Femke.
Dit is gewoon een handeling, die je kan omschrijven als meditatie. Maar meditatie klinkt weer zo zweverig vind ik dan. 8)
Als je die 'oefening' doet, wordt je steeds beter in 'tot jezelf komen'. Ik weet ZEKER dat je hierdoor vaker door gaat hebben dat je gedachten aan het dwalen zijn en dat je gaat stressen. ik weet ZEKER dat je het steeds makkelijker gaat vinden om tot jezelf te komen. De momenten dat je aan het stressen bent worden steeds sneller onderbroken door het moment dat jij weer tot jezelf komt.

En als je even aan het stressen bent moet je je dat niet kwalijk nemen. :wink: Als je je hier in herkent kan ik nog wel iets toelichten of wat tips geven, maar ik merk dat dit bericht alweer lang is! En anders... tja, leuk geprobeerd van me.... Succes!

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-10-2008, 22:57:32 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2008, 18:40:10
Berichten: 27
Hey allemaal,

Heel erg bedankt voor de lieve en opbeurende woorden! Diep van binnen weet ik dat ik me op mijn pad bevind, dus ik weet wel dat ik er wel kom. Het begin is er in ieder geval! Ik vind het fijn om te lezen hoe jullie bepaalde dingen verwoorden, dat zorgt voor een nét iets andere kijk op één en ander, en geeft dus ook wat nieuwe inzichten. Ik voel me al helemaal thuis hier, bedankt daarvoor! :D

Liefs Femke


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-10-2008, 21:56:52 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Ik zou zeggen, laat de komende tijd even weten waar je mee 'vast' komt te zitten de komende tijd, waar je tegenaan loopt en wat je moeilijk vind enzo...

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-10-2008, 00:01:33 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-01-2007, 23:17:22
Berichten: 31
Ik ben dit zo aan het lezen....

Gisteren nog kwam ik er weer achter dat ik nog ergens, ondanks dat ik (uiteraard tegen beter weten in) dacht van alle overlevingsmechanismes af te zijn er nog ergens onbewust 1 (en vast wel meer) had zitten.
Zo zullen ze mijn hele leven wel boven water komen dobberen. Alleen naar verloop van ervaring van het oplossen gaat het allemaal sneller en makkelijker, want je liegt steeds minder naar jezelf toen en daarmee maak je het niet meer zo moeilijk voor jezelf.
Althans zo werkt het voor mij. Ik was een meester in mijzelf voor de gek houden als ik maar niet hoefde te kijken naar mijn echte eigen gevoelens/emoties en daarmee alle confrontaties uit de weg ging.

Ik zie mijn gedragingen, die mijzelf "schade" aanrichten, meer als mechanismes (patronen) die je in je loop van je leven hebt opgebouwd. De meeste van mij waren terug te relateren naar mijn ouders, omdat zij toch mijn voorbeeld waren toen ik klein was en je onbewust de manier van "probleem" aanpakken van hen meepakt. Of je nou precies het tegenover gestelde doet of hetzelfde als je ouders dat maakt niet uit. Veel van mijn basis mechanismes dateren terug tot ons gezin waarin ik ben opgegroeit en hoe ik me gedroeg in dat gezin.

Patronen doorbreken is een kwestie van ze te zien (stap 1). Door na te gaan denken waar ze zij ontstaan en waarom, zodat je ze begrijpt en je inziet dat ze niet meer nodig zijn. (stap 2). Hoe het eigenlijk zou willen hebben (stap 3) en dat na te streven (stap 4)

Alle stappen zijn met vallen en opstaan en telkens als je denk HA die is opgelost dan wordt je, doordat je nieuw inzicht hebt gekregen, bewust van een ander patroon en zo wordt je stapje voor stapje steeds bewuster van jezelf.
In het begin zit je in een roller coster zo snel dat je patronen omvallen en er nieuwe voor in de plaats komen. (Dat was bij mij het geval....)

stap 1, 2, 3 & 4 samen maken een cirkeltje maar het zijn cirkeltjes in grote cikel. Ze zijn wel met elkaar verbonden maar je moet ze individueel aanpakken om de grote cirkel (JIJ) zichtbaar te maken.

Succes!!

Voor mij is het zo dat ik niet meer anders zou willen. Dit is voor mij DE manier om gelukkig te zijn en te blijven, omdat ik op deze manier altijd mijzelf ben en niet iets uit de weg ga.

_________________
Nothing is impossible until you believe it is!

The way towards freedom is having no secrets for yourself and others.

Liefs Karin


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-10-2008, 19:27:43 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2008, 18:40:10
Berichten: 27
Die stappen die je beschrijft Wolflady, herken ik wel. Ook dat elk patroon een klein cirkeltje is dat onderdeel is van de grote cirkel. Mooi verwoord, op die manier had ik er nog niet naar bekeken. Veel van mijn oude patronen zitten inderdaad vastgeroest. Ik dacht eerst dat ik zo was, dat het zo hoorde, maar nu begin ik me steeds meer te realiseren dat ik helemaal niet gekeken heb naar of ik dit wel zo wilde. Zijn sommige patronen, handelingen, hoe je het noemen wilt, wel goed voor me? Daar begin ik me nu steeds meer van bewust te worden. Ik ben inderdaad wakker aan het worden. Voelt goed, maar is soms nog wel eng. Inderdaad merk ik dat sommige patronen stammen uit de tijd dat ik nog een klein kind was. Inderdaad, wat jij zegt, herken ik daar ook wel in. Ik weet dat mijn ouders hun best hebben gedaan en dat ze heel veel van me houden. Dat waardeer ik ook enorm in ze. Maar jammer genoeg konden ze me niet altijd helpen. Ze deden wat ze dachten dat goed was, maar dat was het niet altijd. En als kind dacht ik “het zijn m’n ouders, ze zullen wel gelijk hebben, laat ik maar proberen om te veranderen.” Nu kan ik gelukkig steeds meer zien dat ik zelf iemand ben. Ik ben opgevoed door mijn ouders, maar ik ben zelf iemand. Heb een eigen identiteit. Ik ben het waard, nee heb het recht om mijn leven te leiden zoals ik dat wil. Ik mag zijn wie ik ben. Als kind heb ik gedacht dat ik op een bepaalde manier “hoorde” te zijn, maar nu is het net alsof ik mezelf leer kennen. Ik heb vroeger bepaalde dingen aangenomen, waarvan ik nu merk dat ik zo helemaal niet ben en ook niet wil zijn. Ik ben op zoek naar mezelf, ik wil leven zoals ik dat wil.

En tuurlijk is het soms moeilijk, loop ik soms tegen dingen aan, merk ik aan mezelf dat het niet altijd lukt… Maar daar leer ik ook van. En het klopt dat ik al aardig op weg ben, want ik ben me er inderdaad bewust van. En lukt het een keertje niet, dan leer ik daar ook van. Ik voel wel dat ik op de goede weg zit en dat doet me goed. Bedankt voor jullie antwoord! Ik weet wel dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt, maar het is ook fijn om eens te lezen hoe anderen dit beleven en ermee omgaan.

Liefs xxx


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-11-2008, 07:33:07 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Vind het altijd ironisch (en grappig) hoe mensen die zichzelf willen zijn bij anderen gaan vragen hoe dat moet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-12-2008, 01:32:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-12-2008, 00:56:21
Berichten: 1
Hallo Femke ,
Ik ben Geo 24 jaar en dit is het eerste bericht dat ik achter laat via deze site ...net ingelogd...

Ik las net je bericht , en ik begrijp denk ik wel perfect waar je mee "zit ".
Ik heb het namelijk zelf ook al heel men leven megemaakt , dat proces van veranderingen waarbij je steeds
erachter moet komen dat je nog steeds jezelf niet bent ten opzichte van andere ..

Ik ben enorm spiritueel opgevoed , maar heb me daar een hele lange tijd vanaf gezet en wilde er even niks meer mee te maken hebben , door bepaalde redenen ...

pas een paar maanden geleden ben ik bij een hele speciale vrouw geweest ..
deze speciale vrouw heeft me nu echt de laatste duw in de rug gegeven om het ineens allemaal anders te gaan aanpakken ..juist doordat ze zo realistisch is ...

Dat is hetgene wat voor mij teld ...ik kan jaren aan één stuk spiritueel gaan praten zonder einde ..
maar hetgene wat me helpt , is : om met de zelf kennis die je dan hebt gekregen iets te gaan DOEN,,,
er moet een einde komen aan het praten ...vooral het DOEN ,,,is hetgene waar het denk ik allemaal om gaat,

DOEN : jezelf echt gaan respecteren en van jezelf houden ...aan de positive dingen denken , en
beginnen met de dingen die je nodig hebt om jezelf te veranderen ,,,dat is het begin ...
Waarom zou je het erg vinden om de minder goede kanten van jezelf te weten ...
Het is nu net zo heerlijk om die kanten één voor één te overwinnen ...
Als je daarvan leert genieten kan je nooit meer stoppen ...:)

oke , hier ga ik het even bij laten ..
alvast heel veel groetjes uit het zuiden van nederland ..

Geo .
Liefde overwint alles ..........


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-12-2008, 10:10:45 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2008, 18:40:10
Berichten: 27
Hoi Geo,

Allereerst welkom op deze site! Ik hoop dat het iets voor je kan betekenen. Misschien zie ik je wel een keer in de chat!

In ieder geval bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk, uiteindelijk komt het toch neer op het doen. Je kunt wel veel dingen willen, plannen, voelen, weet-ik-veel-wat, maar op een gegeven moment moet je toch de stap zetten en daadwerkelijk iets doen.

Ik heb het gevoel dat ik door veel dingen word afgeleid. Net alsof veel dingen in het leven erop gericht zijn om mensen verder van hun pad af te brengen, zoals een grote werkdruk, steeds dat prestatiegerichte gedoe... Bah :wink: Ik kan heel slecht tegen een grote werkdruk haha. Ik voel ook veel dingen, voel energieën van mensen, weet soms waar ze mee zitten of aan denken, zie hun blokkades en dingen waar ze mee aan het werk moeten... Als iemand iets tegen me zegt, is het net alsof het soms in m'n ziel binnenkomt. Ik sta teveel open en ik merk dat ik daar last van heb.

Maar op een gegeven moment is het inderdaad zaak om je af te sluiten voor die dingen en je totaal op jezelf te richten. Ik ben ermee bezig en het gaat met vallen en opstaan. Maar als ik dan een keer merk dat ik bij mezelf ben gebleven en me niet onder druk heb laten letten, dan voelt dat enorm goed. :mrgreen: Geeft me ook kracht en energie om door te gaan en het vaker te doen. Ik moet echt leren dat ikzelf degene ben die m'n grenzen bepaalt en niet de rest van de wereld. Ik weet dat het me gaat lukken. Leven zoals ik ben en zoals ik het wil.

Bedankt voor je mail! Altijd fijn om mensen te ontmoeten die weleens tegen hetzelfde aanlopen.

Liefs ijsbeertje


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl