Beste Jerk,
Ik vind dit een indrukwekkend betoog, maar het is veel tekst dat teruggrijpt op vele bronnen, en ik twijfel aan de coherentie ervarn. Omdat deze hoeveelheid ronduit... veel is, zou ik iets meer to the point willen zijn.
Het is goed bedoelt.
Citeer:
Dit topic heb ik gemaakt o.a. omdat veel topics over hetzelfde onderwerp gaan, uiteindelijk wordt de 'waarheid', etc... in alle topics als los onderdeel besproken, en dat is logisch. Maar het terugzoeken van alle informatie en meningen als je iets wilt vergelijken of wilt controlen is daarmee heel lastig.
Er is veel besproken/gereageerd op onderwerpen die gaan over 'wat de waarheid nou eigenlijk allemaal is en wat de mens nou eigenlijk 'is' en kan in zijn vol functioneren etc...
1. Mag ik uit de door jou geplaatste artikelen opmaken dat dit jou visie op de waarheid is?
2. Wat is het doel van het plaatsen van deze artikelen? Kennisgeving, mening geven, aanzet tot een dialoog, discussie over eerdere topics etc. etc.
3. Als je stelt dat in diverse topics gesproken wordt over waarheden op zichzelf, dan vraag ik: wat bespreek jij hier? Maak je vergelijkingen, controleer je dingen? Zo ja, wat precies?
4. Kort samengevat, wat is precies jouw antwoord op de vragen die je stelt in het geciteerde stuk, op het eind, namelijk 'wat de mens nou eigenlijk is en kan?
5. Of draait het (voor jou) allemaal om de antwoorden bij 4?
6. Niet iedereen beheerst het Engels dusdanig dat ze jouw topic kunnen volgen. Zou je daarom de boel om kunnen zetten in het Nederlands?
Groeten,
Vyumae