Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 23:28:45

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Ervaring met het Akasha archief?
BerichtGeplaatst: 16-09-2008, 15:06:42 
Kabouter
Kabouter

Hey allemaal,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het Akasha archief? Het Akasha archief is een archief tussen hemel en aarde waar alle informatie is opgeslagen van al wat gebeurt, en al wat gebeurd is - alle informatie van alle zielen is hier opgeslagen. Ik ben een aantal keren in het archief geweest, heb me vergaapt aan de omgeving en de grootsheid van dit alles, maar slechts als toeschouwer. De volgende stap is het opvragen van informatie of gegevens. Ik ben nieuwsgierig of er forumbewoners zijn die al eens gegevens uit het archief hebben opgevraagd en gebruikt (en op welke wijze).

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Roy

BerichtGeplaatst: 16-09-2008, 20:17:42 
Elf
Elf

Ik trek jouw ervaring niet in twijfel, maar ik heb hier een andere visie op. Ik heb niet dezelfde ervaring gehad dan jij hebt gehad, dus het lijkt me leuk dat je op mijn visie kunt reageren.

Ik heb het idee dat alle informatie van alles en altijd overal verkrijgbaar is. Er bestaat geen tijd en ruimte, dus hoef je niet naar een archief. Er bestaat geen afstand, dus alle informatie is hier en nu verkrijgbaar. Nu zou je kunnen denken dat mensen die over Akasha kunnen beschikken een lijntje leggen naar een bepaalde soort energie die ergens is waar alles opgeslagen is, maar dat kan m.i. ook niet zo zijn. Ik denk dat jij deze informatie gewoon zelf opgepakt hebt en jou hersenen hebben er een locatie bij 'verzonnen' om alle signalen te kunnen begrijpen. Het is denk ik niet zo dat je er daadwerkelijk geweest bent.

Hoe denk jij hier over?

BerichtGeplaatst: 16-09-2008, 20:19:59 
Nimf
Nimf

Ey Roy!

Interessant topic man. Ik heb zelf wel veel gelezen over de akasha kronieken,
en kleine ervaringen gehad met info uit vorige levens enzo. Ik denk dat je precies bij de dingen
kunt komen die nu goed voor je zijn, en dat je zeker niet tever in je eigen archieven kunt kijken. Denk dat het dan bij sommige mensen negatief werkt omdat ze dan onbewust levenslessen zullen ontwijken.
Hoe denk jij daarover?

Sorry dat ik niet op je post reageer Stev, wil eerst de reactie van Roy afwachten om deze niet te beïnvloeden vooraf. ben het wel niet met je eens maar dat komt dan nog wel:P

Greetz Brian

BerichtGeplaatst: 16-09-2008, 21:19:57 
Kabouter
Kabouter

Bedankt voor jullie reacties!

@Stev
Mijn ervaringen met het archief geven me een gevoel dat deze bestaat. Ik heb mijn ervaringen tot in detail opgeschreven en na enig speurwerk en lezen van talloze ervaringen van mensen veel overeenkomende details gevonden. Door deze constateringen (maar meer nog door naar mijn gevoel te luisteren) ben ik er vrijwel zeker van dat mijn hersenen me niet voor de gek houden. Ik heb (net als wanneer je op een bijzondere plek komt die je nog niet kent) alles goed in me opgenomen. Ik begrijp jouw visie, maar mijn gevoel protesteert. :wink:

Ik heb een reusachtig gebouw ervaren dat zo oud is als het begin der tijden. Een reusachtig gangpad met aan weerszijden 7 torenhoge rijen archief. Aan de muur hangt een reusachtig symbool; het logo van het archief. Het archief wordt beheerd door personen/entiteiten met rode kappen waarvan het gelaat niet zichtbaar is. Eén van deze personen draagt een gouden broche in de vorm van het genoemde logo - hij is de 'hoofdarchivaris'. Toen ik eenmaal zijn naam kende - Metatron - liet hij ook zijn gezicht zien en lijkt hij het aanspreekpunt te zijn voor informatieverzoeken. Bovenin het archief bevindt zich een enorme houten balustrade, welke toegang tot 'de hemel' verschaft. Deze balustrade is niet toegankelijk met een trap, maar enkel door 'op te stijgen' in een tunnel/buis van licht. De informatie in het archief wordt overigens niet in boeken opgeslagen, maar als een soort energie in kristallen die zijn opgeslagen in de torenhoge 'kasten'. Het archief doet oud aan, maar het werkt op een manier die ik nog niet kan vatten.

@Vision
Ik ben er nog niet over uit of je in je eigen 'boek' mag lezen. Ik krijg er heel sterk een goddelijk gevoel, iets dat zoveel groter is dan jezelf. Een soort respect dat wordt afgedwongen (als dat er nog niet was) waardoor je niet zelf aan het 'neuzen' gaat. Ik heb mijn eigen 'boek' wel zien liggen, maar er nog niet ingekeken. Nu ik min of meer de 'hoofdarchivaris' als aanspreekpunt heb ontdekt denk ik dat de juiste weg is om verzoeken aan hem voor te leggen - als het nu gaat om informatie voor je eigen ontwikkeling of informatie die kan bijdragen aan het liefdevol helpen van mensen op allerlei terrein. Mag je bepaalde informatie ontvangen, dan wordt je de weg gewezen. Maar nogmaals, ik ben nog maar pas lid van deze bibliotheek. :)

Groetjes,
Roy

BerichtGeplaatst: 17-09-2008, 17:52:50 
Kabouter
Kabouter

Ik denk dat dit jouw manier van interpreteren is. Andere mensen ervaren en zien het akasha archief of de divine computer anders.
Ik ben er zelf geweest tijdens een tripje door het astrale. Het is en was een mega ervaring.

BerichtGeplaatst: 17-09-2008, 21:25:10 
Elf
Elf

Roy, inderdaad een hele fijne ervaring waar ik alleen maar jaloers op kan worden!!

Toch blijf ik bij mijn visie. Jij blijft bij de jouwe, geen probleem lijkt me! Ik zie zelf het nut niet van een archief op papier als alle informatie overal beschikbaar is. Een archief is voor jou en je hersens de meest perfecte vertaling van 'alle kennis die aanwezig is'. Stel dat het niet echt een fysieke plaats is, doet dit trouwens GEEN afbreuk aan jou fantastische ervaring Roy. Ondanks dat blijf ik er bij dat deze plaats niet fysiek bestaat. Ik hoop dat er andere reacties komen van mensen met een vergelijkbare ervaring!

Stev

BerichtGeplaatst: 17-09-2008, 22:44:22 
Kabouter
Kabouter

Hey Stev, Fifth element,

Ik ben het grotendeels met jullie eens. Zoals zoveel zaken symbolisch bedoeld zijn in het spirituele kan ik er gewoon niet omheen om te vermoeden dat ook het archief op een symbolische manier moet worden gezien. Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat het archief bestáát, in welke (energetische) vorm dan ook. Ik heb veel ervaringen gehad die duidelijk symbolisch bedoeld zijn, dat merk je direct. Het frappante met deze ervaring was echter dat deze plaats zó ontzettend realistisch en geordend voelde en er van alles gebeurde en te zien was waar ik 'met mijn verstand niet bij kon'.

Ik heb overigens even gezocht naar het symbool van het archief, dat ik na mijn ervaring heb nagetekend. Misschien dat dit (http://www.medua.nl/images/symb_arch.gif) jullie iets zegt? Enfin, nog genoeg te ontdekken. Ik weet de weg naar het archief nu gelukkig te vinden, een kwestie van raadplegen denk ik.

Groetjes,
Roy

BerichtGeplaatst: 18-09-2008, 14:13:15 
Kabouter
Kabouter

Hey Fifth element,

Fifth element schreef:
Ik ben er zelf geweest tijdens een tripje door het astrale. Het is en was een mega ervaring.

Kan of wil je hier iets over vertellen?

Groetjes,
Roy

BerichtGeplaatst: 18-09-2008, 21:51:58 
Elf
Elf

Hey Roy,

Ik waardeer het dat je jouw ervaring niet in een hokje probeert te stoppen en onze meningen serieus neemt. Dat vind ik een erg sterkte eigenschap. Je tekende het symbool. Heb je enig idee wat dit symbool betekend? Waarom is voor een cirkel gekozen en waarom voor een 'driepoot'? Ik neem aan dat niet niet zomaar is? Weet je hier de achterliggende gedachte van? En heb je al informatie kunnen opvragen? Wat houd je tegen om dat te doen? Je kunt de weg 'vinden', wil dat zeggen dat je ons de weg er naar toe kunt wijzen?

Genoeg vragen!

BerichtGeplaatst: 19-09-2008, 00:31:12 
Kabouter
Kabouter

Hey Stev,

Genoeg vragen, een paar antwoorden!

Stev schreef:
Ik waardeer het dat je jouw ervaring niet in een hokje probeert te stoppen en onze meningen serieus neemt.

Ik neem ieders mening serieus! Laten we in ieder geval van elkaars ervaringen leren - dat is mijn uitgangspunt!

Stev schreef:
Heb je enig idee wat dit symbool betekend?

Toen ik in het archief was aanbeland en het symbool zag, herinnerde ik me deze plek - alsof ik hier al eerder was geweest. Het symbool is overduidelijk aanwezig in het archief. Het hangt levensgroot aan één van de enorme wanden en is gemaakt van goud op een roodfluwelen achtergrond. Voor mijn gevoel is dit symbool onlosmakelijk verbonden met het archief. Net als bij bijvoorbeeld Reiki zou het symbool een 'shortcut' kunnen zijn naar het archief/de energie. Het kan óók zijn dat het symbool slechts een persoonlijke betekenis heeft.

Stev schreef:
Waarom is voor een cirkel gekozen en waarom voor een 'driepoot'? Ik neem aan dat niet niet zomaar is? Weet je hier de achterliggende gedachte van?

Even vooropstellen dat ik er niet voor gekozen heb. Je zou er zoveel uit kunnen halen.. een paar ingevingen. Cirkel, goddelijke eenheid, het gebied van het oneindige zijn. Geen driepoten, maar kruizen: synthese tussen hemel en aarde. Drie kruizen, drie-eenheid. Trek de lijnen door en er ontstaat tevens een driehoek - een opstijgende driehoek, symbool voor geestelijke wereld en drievuldigheid van liefde-waarheid-wijsheid. De drie kruizen zou je ook als zwaarden kunnen zien door de gebogen horizontale. Het zwaard dat zich een weg baant door materiële begrenzingen - het zwaard van Michaël, ruimte voor inzicht. Dan hebben we nog de kleuren. Rood - onder andere spiritualiteit, goud - onder andere verlichting en wijsheid. Op de een of andere manier moet ik bij het zien van het symbool denken aan Petrus.. ik draaf door he.. :oops:
Wat denk jij dat het zou kunnen betekenen?

Stev schreef:
En heb je al informatie kunnen opvragen? Wat houd je tegen om dat te doen?

Nee, nog niet! Ik ben momenteel nog met andere 'experimenten' bezig. Bovendien vergt het uiterste concentratie om in het archief te belanden. Reken maar dat ik hiermee aan de slag ga!

Stev schreef:
Je kunt de weg 'vinden', wil dat zeggen dat je ons de weg er naar toe kunt wijzen?

Dat weet ik niet Stev! Ik heb het gevoel dat ik al eerder met het archief te maken heb gehad. Bovendien ging er een heel proces (voornamelijk puzzelen met symbolen) aan vooraf totdat ik uiteindelijk toegang het archief kreeg. Om een lang verhaal kort te maken was een eerder ontvangen persoonlijk symbool de 'sleutel' die de deur van het archief deed openen. Het symbool dat ik natekende helpt mij om af te stemmen op het archief - probeer eens of het jou iets doet?

Groetjes,
Roy

BerichtGeplaatst: 19-09-2008, 16:45:55 
Kabouter
Kabouter

_Roy_ schreef:
Hey Fifth element,

Fifth element schreef:

Kan of wil je hier iets over vertellen?

Groetjes,
Roy

Tuurlijk, als je vragen hebt, PM me maar.
Overigs moet ik toch weer effe zeiken om de metatron, Metatron of hoe je het ook schrijft is wederom symbolisch voor iets.
Misschien is het niet zijn naam, maar een manier voor jou om zijn wezen te begrijpen. De oude boeken, de bijbel, alle oude grimoires en dergelijke zijn symbolisch geschreven zodat de "normale" mens niet of erg moeilijk achter de informatie komt. Erg slim, aangezien de meeste informatie injezelf te vinden is.

Ik heb een vermoeden dat de symbool die je hebt gevonden, je eigen persoonlijke sigil/symbool is. Ik zal hier eens mee gaan experimenteren en kijken of hier een entiteit aan verbonden is.

BerichtGeplaatst: 20-09-2008, 09:31:15 
Kabouter
Kabouter

Hey Fifth element,

First of all, ik vind niet dat je zeikt. Je geeft gewoon jóuw visie en dat stel ik enorm op prijs!

Het zou inderdaad heel goed kunnen dat Metatron wederom symbolisch bedoeld is. In ieder geval helpt zijn verschijning op deze manier míj om contact te leggen met hem/de energie/het archief. Het wordt inderdaad weer gepresenteerd op een manier waar jij op dit moment mee overweg kan.

Het 'persoonlijke' symbool dat ik heb ontvangen is inderdaad erg speciaal, het hoort echt bij mij! Ik heb al wel door dat het erg krachtig is en ik het kan gebruiken in bepaalde situaties; jij weet het een en ander over sigils - wat kan je er uiteindelijk allemaal mee?

Over je ervaring met met archief.. zou je dat binnen deze topic willen vertellen, zodat anderen zich er wellicht iets in herkennen? Of is het een strikt persoonlijke ervaring?

Groetjes,
Roy

BerichtGeplaatst: 20-09-2008, 13:59:37 
Nimf
Nimf

Ey roy

Die tekening die je gemaakt hebt van het Akasha archief lijken
verdomd veel op de tekeningen die Michael Newton gemaakt heeft.

http://www.charish.nl/index.php?act=viewProd&productId=826&ccSID=e95d44fbd35d00c072fc1dc6cfb81083

Echt een aanrader voor je denk ik.

groeten Brian

BerichtGeplaatst: 20-09-2008, 15:22:07 
Kabouter
Kabouter

Hey Brian,

Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt, ik ken zijn werk nog niet. Heeft hij een soortgelijk symbool getekend? Weet je zo wat voor betekenis hij eraan geeft? Ok ok.. gewoon bestellen dat boek! :wink:

Thanks voor je tip!

Groeten,
Roy

BerichtGeplaatst: 21-09-2008, 12:48:06 
Nimf
Nimf

Ja, Hij is een zeer goede regressie therapeut die met zijn cliënten onderzoek doet,
om een beeld te kunnen schetsen van bijvoorbeeld de akasha kronieken, en veel meer dingen.
Er staan ook tekeningen bij die echt bijna exact op die van jou lijken.
ik kwam er soms moeilijk doorheen, maar het was zeker een interessant boek.

greetz Brian

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00