Hey Stev,
Genoeg vragen, een paar antwoorden!
Stev schreef:
Ik waardeer het dat je jouw ervaring niet in een hokje probeert te stoppen en onze meningen serieus neemt.
Ik neem ieders mening serieus! Laten we in ieder geval van elkaars ervaringen leren - dat is mijn uitgangspunt!
Stev schreef:
Heb je enig idee wat dit symbool betekend?
Toen ik in het archief was aanbeland en het symbool zag, herinnerde ik me deze plek - alsof ik hier al eerder was geweest. Het symbool is overduidelijk aanwezig in het archief. Het hangt levensgroot aan één van de enorme wanden en is gemaakt van goud op een roodfluwelen achtergrond. Voor mijn gevoel is dit symbool onlosmakelijk verbonden met het archief. Net als bij bijvoorbeeld Reiki zou het symbool een 'shortcut' kunnen zijn naar het archief/de energie. Het kan óók zijn dat het symbool slechts een persoonlijke betekenis heeft.
Stev schreef:
Waarom is voor een cirkel gekozen en waarom voor een 'driepoot'? Ik neem aan dat niet niet zomaar is? Weet je hier de achterliggende gedachte van?
Even vooropstellen dat
ik er niet voor gekozen heb. Je zou er zoveel uit kunnen halen.. een paar ingevingen. Cirkel, goddelijke eenheid, het gebied van het oneindige zijn. Geen driepoten, maar kruizen: synthese tussen hemel en aarde. Drie kruizen, drie-eenheid. Trek de lijnen door en er ontstaat tevens een driehoek - een opstijgende driehoek, symbool voor geestelijke wereld en drievuldigheid van liefde-waarheid-wijsheid. De drie kruizen zou je ook als zwaarden kunnen zien door de gebogen horizontale. Het zwaard dat zich een weg baant door materiële begrenzingen - het zwaard van Michaël, ruimte voor inzicht. Dan hebben we nog de kleuren. Rood - onder andere spiritualiteit, goud - onder andere verlichting en wijsheid. Op de een of andere manier moet ik bij het zien van het symbool denken aan Petrus.. ik draaf door he..
Wat denk jij dat het zou kunnen betekenen?
Stev schreef:
En heb je al informatie kunnen opvragen? Wat houd je tegen om dat te doen?
Nee, nog niet! Ik ben momenteel nog met andere 'experimenten' bezig. Bovendien vergt het uiterste concentratie om in het archief te belanden. Reken maar dat ik hiermee aan de slag ga!
Stev schreef:
Je kunt de weg 'vinden', wil dat zeggen dat je ons de weg er naar toe kunt wijzen?
Dat weet ik niet Stev! Ik heb het gevoel dat ik al eerder met het archief te maken heb gehad. Bovendien ging er een heel proces (voornamelijk puzzelen met symbolen) aan vooraf totdat ik uiteindelijk toegang het archief kreeg. Om een lang verhaal kort te maken was een eerder ontvangen persoonlijk symbool de 'sleutel' die de deur van het archief deed openen. Het symbool dat ik natekende helpt mij om af te stemmen op het archief - probeer eens of het jou iets doet?
Groetjes,
Roy