Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:01:32

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26-12-2011, 13:09:03 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Ik reageer even gezellig offtopic op tweede kerstdag.. Die drie WIJZEN uit t OOSTEN..waren heel wijs idd...Die gingen naar het WESTEN!!!!!!

Und het beste komt uit t westen!! uiteraard!! haha nee grapje..t moest even

Fijne kerst iedereen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-12-2011, 16:07:06 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Feit blijft dat spiritualiteit nog altijd misbruikt word. En andere overtuigingen idem met een sterretje. En we worden er allemaal geen haar beter van eigenlijk. Maar dat zien veel mensen nog niet in, verblind door honger naar macht en geld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-12-2011, 10:53:27 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Daar heb ik groot respect voor Mirror. En je moet geen spijt hebben van de keuze die je destijds hebt gemaakt. Natuurlijk, het is zonde dat je er veel geld aan hebt besteed, maar aan de andere kant was het wel een investering in jezelf! Het had op een andere manier gekund maar deze was voor jou de juiste manier.
Ik respecteer het dat je mensen hebt behandeld zonder er geld voor te vragen zo is het werken met Reiki eigenlijk ook altijd bedoeld.

Het is prachtig dat je er op een bepaalde manier mee kunt werken maar eeuwig zonde dat men er geld voor vraagt en er bepaalde regels aan verbindt. Regels die in mijn opinie echt aards zijn. Universele energie. is energie die voor iedereen beschikbaar is. Waarom alleen voor mensen die zijn ingewijd? Je mag toch ook melk drinken? Daar hoef je ook niet voor te kunnen melken!

Jij kunt je partner in mijn opinie best leren met Reiki te werken. Waarvoor zou je daar niet bevoegd voor zijn? Omdat je de vervolgcursussen niet hebt gedaan? Omdat je daarvoor geen duizenden euro's hebt neergeteld? Zou hetzelfde zijn als de boer die mij wil leren melken. is hij daartoe niet bevoegd, omdat hij een melkmachine heeft en niet meer met de hand melkt? Dan zou ik geen melken mogen leren....
Das toch net zo scheef?

Je werkt met universele energie en die is voor iedereen beschikbaar. Daarom heb ik echt het gevoel en dat is heel sterk (en ik zeg trouwens niet dat ik gelijk heb he) dat iedereen, ook zonder daarvoor ingeweid te zijn gebruik mag maken van de universele energie. Dat geldt voor iedereen. Ook voor mij en ik heb echt nooit een cursus gevolgd in Reiki (vanwege die belachelijk hoge bedragen die ze ervoor neertellen. Ik weiger gewoon er zoveel voor neer te tellen) en ik werk ook weleens met die universele energie. Het verschil is misschien dat jij door je inwijding weet waar je mee bezig bent terwijl ik vanuit een soort "intuitie" of "gevoel" werk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-01-2012, 09:04:42 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
natuurlijk en iets geven uit dankbaarheid is natuurlijk prachtig. Ook als je er zelf niet om vraagt, dat vind ik alleen maar mooi. Maar ipv van jou geld te geven, kun je ze misschien vragen om je bijv. te bedanken met..weet ik veel, een taart die zelf gebakken is ofzoiets. Het hoeft niet altijd geld te zijn....in mijn ogen.

Er mag natuurlijk iets tegenoverstaan, je doet moeite. Maar wat moet er dan tegenover staan? Een hele sloot aan geld? Of gewoon een kaartje met "bedankt voor je fijne behandeling?".

Persoonlijk zou ik kiezen voor het laatste en als ze dan geld willen geven, zou ik ze verzoeken aan het WNF te doneren ipv het geld aan mij te geven.

Maar misschien ben ik er vreemd in hoor...ik geef gewoon niets om geld. Het is dat je echt niet zonder kunt, maar anders zou ik het met alle liefde door de plee spoelen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-02-2012, 13:06:11 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-01-2012, 19:06:54
Berichten: 26
Locatie: Leuven
ik snap uw frustratie ... maar ik denk bij bv die foto topic, ik heb er ook een geplaats bv, ik weet genoeg over mij zelf maar ik denk dat mensen ( zo als ik dat is toch mijn mening) gewoon willen weten wat kunnen de mensen zien op die foto, wat zien ze wat ik heb meegemaakt en zien ze misschien iets wat ik niet weet, ik denk ook wel dat het veel misbruikt word... ik moet toegeven ik kan het ook wel misbruikt hebben .. ik weet het niet maar allesinds geesten oproepen doe ik niet meer of het is met iemand die er genoeg van kent en dit forum trekt ook veel mensen aan die er meer over willen weten ( zo als ik :p haha en here we go ) maar dus ja ik denk vooral dat het je frustreert omdat jij er zelf zo goed mee overweg kan en anderen nog aan het experimenteren zijn... het einde van de wereld .. bullshit die komt eraan maar die is nog niet voor dit jaar... misschien zou er eens een topic moeten komen over spiritualitijt defitg te gebruiken ( ik heb nog niet alles gelezen dus die topic kan hier tussen zitten natuurlijk) maar voor mensen echt eens goed te laten weten dit is geen spelletje, dit is echt... ik ben zelf nog een groentje maar ik weet dat het gevaarlijk is en ik zie er naar uit om er meer over te weten/leren maar vooral voormijn eigen tot rust te laten komen qua mediteren, yoga, .... (: en ook eens voor met mijn vader iets of wat contact te willen maar dat zou nog niet voor nu zijn ^^


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-02-2012, 20:31:47 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-01-2012, 19:06:54
Berichten: 26
Locatie: Leuven
Mirror schreef:
Hanzj schreef:
ik snap uw frustratie ... maar ik denk bij bv die foto topic, ik heb er ook een geplaats bv, ik weet genoeg over mij zelf maar ik denk dat mensen ( zo als ik dat is toch mijn mening) gewoon willen weten wat kunnen de mensen zien op die foto, wat zien ze wat ik heb meegemaakt en zien ze misschien iets wat ik niet weet, ik denk ook wel dat het veel misbruikt word... ik moet toegeven ik kan het ook wel misbruikt hebben .. ik weet het niet maar allesinds geesten oproepen doe ik niet meer of het is met iemand die er genoeg van kent en dit forum trekt ook veel mensen aan die er meer over willen weten ( zo als ik :p haha en here we go ) maar dus ja ik denk vooral dat het je frustreert omdat jij er zelf zo goed mee overweg kan en anderen nog aan het experimenteren zijn... het einde van de wereld .. bullshit die komt eraan maar die is nog niet voor dit jaar... misschien zou er eens een topic moeten komen over spiritualitijt defitg te gebruiken ( ik heb nog niet alles gelezen dus die topic kan hier tussen zitten natuurlijk) maar voor mensen echt eens goed te laten weten dit is geen spelletje, dit is echt... ik ben zelf nog een groentje maar ik weet dat het gevaarlijk is en ik zie er naar uit om er meer over te weten/leren maar vooral voormijn eigen tot rust te laten komen qua mediteren, yoga, .... (: en ook eens voor met mijn vader iets of wat contact te willen maar dat zou nog niet voor nu zijn ^^



@Hanzj

Zou je mij, ons- ik denk menig forumbezoeker, een plezier willen doen?
Gebruik hoofdletters a.u.b., daar waar nodig in alinea-vorm en zet andere leestekens op de juiste plek.
Je verhaal wordt onoverzichtelijk en dit is een aardig stukje tekst maar als je er een wat langere verhaal neer zou zetten ben ik bang dat mensen je verhaal met minder plezier lezen. Dat zou heel jammer zijn want ook jouw bijdrage geldt.

Alvast bedankt en ik hoop uiteraard op je begrip,

Groet Mirror


Oke sorry zal er op letten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-02-2012, 16:48:21 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik denk dat je de spiritualiteit niet hoeft te redden van misbruik of een of andere vorm van corruptie.

Immers, als het niet gericht is op geestelijke groei, op bewustwording, op het toenemen van de liefde, op het laten bloeien van de mensheid... dan is het toch geen spiritualiteit?

Spiritualiteit kan niet misbruikt worden, net zoals liefde niet kan schaden.

Spiritualiteit is de zuiverheid die overblijft als al het andere weg valt.

Je kunt allerlei paranormale gaven proberen te ontwikkelen uit egoïstisch motief, maar hoewel spirituele groei vaak leidt tot paranormale gaven, is het toch niet hetzelfde. Ook staat spiritisme of spiritualisme niet gelijk aan spiritualiteit.

Al die vormen van vaardigheid en macht die je zou kunnen ontwikkelen op je spirituele pad, zijn gewoon deel van het totaal aan vaardigheden en macht, die een persoon heeft. Ze zijn geestelijk, ja, maar daarmee zijn ze nog niet iets wat beschermd moet worden tegen de onwetendheid van de massa..

Dus je kan uittreden en doet dat om er lol aan te beleven.. nou en? Dus je praat met geesten en probeert daarmee de loterij te winnen, nou en? :P Lijkt me lache als dat je lukt :D. Maar ik geloof niet dat het kan.

Doe toch niet zo.. verontwaardigd, dat je geliefde spiritualiteit misbruikt wordt, alsof het (de spiritualiteit) daar zelf wakker van ligt! Is dat het nieuwe religieuze gebod, waar spirituelen aan moeten gehoorzamen? Gij zult de heilige koeiehoorn niet ondersteboven houden bij volle maan, tenzij haar onderkant bedekt is met hertenleder.

Ik begrijp dat je spiritualiteit inderdaad liefhebt, en graag ziet dat ze gebruikt wordt voor haar 'bestemde' doel. Maar eerlijk gezegd zie ik écht niet hoe je spiritualiteit kunt misbruiken. Ik zie niet eens hoe je het kunt gébruiken. Ik gebruik spiritualiteit niet, maar mijn manier van denken, van verkennen, van evalueren, van discussiëren, van geloven, van willen en verlangen IS spiritueel, omdat het het hoogste doel nastreeft. En als het dat niet doet, dan is het dat niet!

Kun je spirituele kennis misbruiken? Hm, ik vraag het me af. Het enige wat ík er mee kan, is proberen liefdevoller te worden. Tsja, met wat mensenkennis en een vlotte babbel kun je wel mensen oplichten.. maar dat is dan niet echt spirituele kennis maar meer een soort praktische, met vallen en opstaan aangeleerde "hoe overleef ik op straat" kennis met wat spirituele elementen erin.

Als je verstand hebt van olie, dan kun je mensen oplichten in de energiebusiness. Als je verstand hebt van geld, kun je mensen oplichten in de financiële sector. Als je verstand hebt van spiritueel gedachtegoed, dan kun je mensen oplichten die op zoek zijn naar wijsheid. Dat maakt het nog niet kwalitatief spiritueel, alleen maar thematisch.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 19:13:33 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-05-2011, 12:19:42
Berichten: 78
Hoi Miracle,

Mooi gesproken;) alleen even of-toppic..

miracle schreef:
Iedere BN'er denkt iets te weten of te kunnen. Er wordt grof geld aan verdient. Er worden op TV in bv Uri Geller zelfs satanistische middelen gebruikt voor entertainment.
Dit is geen spiritualiteit. Dit is misleiding. Uri kan dan kwaad worden, uiteindelijk kiest hij ervoor om door te gaan met de show. The show must go on. Jammer.


Uri Geller gebruikt geen satanistische middelen... Het is allemaal een goocheltruc!!
Voor zijn bekendheid, werd hij gevraagd als goochelaar en hij kan als truc inderdaad lepels buigen enz. Dit was zijn truc waar hij bekend mee werd... maar echt dit heeft niks te maken met satanistische middelen!!!

Groet, Albert

_________________
Anything is possible if you put ur mind to it!

Onderzoek alles, behoud het juiste!!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl