Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:49:48

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24-01-2009, 12:36:13 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Er zit mij iets dwars en dat wil ik met jullie delen. Het raakt ook dit forum, maar dat is goed. Ik ben moderator van dit forum en ik vind dat kritisch naar jezelf zijn een van de grootste kansen is voor groei. Mocht je, je aangesproken voelen reageer dan, want daar is dit forum voor bedoelt!

Het probleem zit hem in het feit dat mensen spiritualiteit niet begrijpen en dus misbruiken.

Ze "gebruiken" spiritualiteit om te "vluchten" uit de "werkelijkheid". Bezig zijn met uit je lichaam treden, te zoeken naar "geesten", te zoeken naar "engelen" lost dit problemen op??

Nee. Ik merk zelfs dat ik hier kwaad om wordt. Ook omdat ik die fout heb gemaakt en ook omdat ik weet wat voor gevolgen dit heeft. Spiritualiteit is een middel en (geen doel )om beter in het leven te gaan staan. Het is een levenswijze die ondersteunend werkt. Het moet met grote respect worden behandeld. Het is geen spelletje. De doelen die mensen hier willen nastreven en de zovele vragen die mensen hier op dit forum over dit onderwerp stellen maken mij soms erg ongerust.

Geesten zien is een gevolg, uitreden is een gevolg van.. niet een doel opzich. Wanneer jij oprecht leeft. Liefde toont voor alles wat je doet, voor alles wat je hebt, voor alles wat er is. En deze leefwijze vasthoudt en begrijpt wat liefde is en wie je bent. Dan is er misschien een kans dat het bovenstaande gebeurd, maar dan ook alleen als dit voor jou "nodig" is.

Om het kaf van het koren te scheiden. Spiritualiteit is een hype geworden. Iedere BN'er denkt iets te weten of te kunnen. Er wordt grof geld aan verdient. Er worden op TV in bv Uri Geller zelfs satanistische middelen gebruikt voor entertainment.
Dit is geen spiritualiteit. Dit is misleiding. Uri kan dan kwaad worden, uiteindelijk kiest hij ervoor om door te gaan met de show. The show must go on. Jammer.

cursussen zijn vaak onzin

Net zoals alle cursussen van ontmoet je gids, ontmoet je engelen. Het gaat niet om de ontmoeting met hun, maar de ontmoeting met jezelf. Wat is het belangrijkste tijdens een rondleiding in een stad met een gids? De Gids zelf?? Nee natuurlijk niet de Gids heeft als taak om jou te "helpen" te genieten van de omgeving. Het gaat dus om JOU.

Spiritualteit gaat om JOU! Wie Jij bent, Wat jij bent, Wat goed voor jou is. Laat alle randverschijnselen los dat is absoluut niet belangrijk. Dat jij gelukkig wordt hangt niet af van gidsen, engelen e.d. Het hangt af van hoe je in het leven staat.

Wie ben ik? Dat weet je prima zelf

Moet iemand jouw foto readen om jou te vertellen wat jou bezig houdt? Nee dat moeten zij niet. Bovendien kan niemand dat zo goed vertellen als jezelf. Jouw omgeving is jouw spiegel. Kijk daar eens naar. Of vraag het hun, want zij kennen jou beter dan iemand die op afstand jouw foto read. Bovendien wil je alleen maar lezen wat jou gerust stelt. Als zou een paragnost jou vertellen wat het probleem is, dan nog vind je mogelijkheden om er niks mee te doen. Want zeg nu eens eerlijk? Wat heb je nu werkelijk gehad aan deze informatie?

2012 vergaat de wereld, dacht het niet

Alle 100.000 topics, youtube filmpjes, websites. Het is onzin mensen. En weet je waarom? Omdat het angst is. En wat verkoopt beter? Als ik tegen jullie zeg: 2012 is een jaar zoals alle jaren, maar we zijn weer iets wijzer. Of.. 2012 wordt het jaar waarin we iets fantastisch gaan meemaken, we worden bevrijdt. We gaan in een nieuwe dimensie. Aliens komen ons ophalen enz. Dat laatste blijft hangen, terwijl mijn eerste opmerking net zo belangrijk is. Grote veranderingen zijn niet belangrijk want alle kleine veranderingen zorgen ervoor dat het leidt tot een grote verandering. Het heeft 300 jaar geduurd voordat er een zwarte president is. WOW wat leren wij snel. In 2012 is dit niet anders. Die snelheid kunnen we helemaal niet aan, dan zal alles wat we hebben opgebouwd in 1 keer wegvagen. Leer je daar iets van? Nee! En daarom gebeurd het niet.
Wat is leerzamer? Als ik jou eerst vertel wat 1+1 is of als ik jouw gelijk de stelling van pythagoras leer. Begrijp je het dan nog?


Ik hoop dat iedereen integer omgaat met spiritualiteit, maar wanneer je integer omgaat met jezelf gaat de rest vanzelf.
Onthou dat alles draait om jou. Je wordt alleen geboren en je gaat alleen dood. Het is niet zo dat iemand deze twee dingen voor jou gaat doen, je wordt misschien geholpen, maar jij doet het zelf. Dit is met alles zo! Onthou dat alles wat je doet gevolgen heeft voor jezelf. Wanneer je iets goed doet voel dan hoe je groeit. Wanneer je iets fouts doet voel dan de afbreuk.

Misbruik spiritualiteit niet om te vluchten lieve mensen. Wees kritisch naar iedereen die zegt dat hij contact heeft met de gene zijde. Wees kritisch naar elk verhaal wat je leest en wat je hoort. Wees kritisch met wel doel spiritualiteit wordt uitgedragen.
Elk geloof is spiritueel, maar is het oprecht? Is het wat jij wilt of is het iets wat jouw grootste angst verbergt?
Kijk naar alles om je heen en oordeel maar. Oordelen is niet fout, maar wees dan wel zo kritisch dat je, je eigen oordeel toetst. Klopt het? Ga maar naar een spirituele beurs en vraag maar aan een paragnost of je, je ware liefde ontmoet. Luister maar goed en hoor maar wat deze beste paragnost tegen je zegt. Is het graag wat je wil horen of moet je naar nog meer paragnosten om het bevrijdende antwoord te krijgen? Wat maakt het woord van een ander uit, wanneer jij het woord niet zelf kunt bedenken en voelen? Wees kritisch naar welke vragen je stelt. Een slechte vraag is: Kun jij mij antwoord geven op mijn probleem. Een goede vraag is: Kun jij mij helpen zelf het antwoord te vinden?

Zien jullie nu het verschil? Spiritualiteit is niet de oplossing, maar het is een middel om zelf de oplossing te vinden. Wanneer je spiritualiteit misbruikt, misbruik je, jezelf en er is niks ergers dan dat.

veel liefs,
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-01-2009, 13:29:24 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
100% mee eens. Goed geschreven, Miracle.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-01-2009, 15:13:13 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
^_^ Wooot!!!!!!!

Wouw Miracle! Fantastisch geschreven! Goede punten! Helemaal mee eens!

Angst is een slechte raadgever...

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-01-2009, 16:50:58 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-01-2008, 21:51:39
Berichten: 16
Waarom ben je nou eigenlijk écht kwaad? :lol:

Tja de menselijke geest pluist nou eenmaal uit om erachter te komen wie zij zijn en waarom.
Prima..misbruik is een zwaar woord.

Je kunt het ook zo zien;
Als we willen weten wie we zijn gaan we ook onderzoeken wie we niét zijn.
Mensen zoeken naar de hoge berg waar alle antwoorden liggen, en op een dag worden
ze wakker en blijken ze altijd al op die berg te hebben gestaan.

Ieder mens heeft het recht en de vrijheid om zijn eigen levenspad te lopen..
Je kunt het ook als iets schitterends zien...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-01-2009, 17:11:24 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Sensi schreef:
Waarom ben je nou eigenlijk écht kwaad? :lol:

Tja de menselijke geest pluist nou eenmaal uit om erachter te komen wie zij zijn en waarom.
Prima..misbruik is een zwaar woord.

Je kunt het ook zo zien;
Als we willen weten wie we zijn gaan we ook onderzoeken wie we niét zijn.
Mensen zoeken naar de hoge berg waar alle antwoorden liggen, en op een dag worden
ze wakker en blijken ze altijd al op die berg te hebben gestaan.

Ieder mens heeft het recht en de vrijheid om zijn eigen levenspad te lopen..
Je kunt het ook als iets schitterends zien...


Mooi gezegd Sensi. Ik vind dat instancies en commercie mensen misleiden. Ik ben het met je eens dat we ook moeten onderzoeken wie we niet zijn. Toch zijn er grenzen.. Maar misschien is alles zo bedoelt als het bedoelt is. Ik spreek vanuit mijn eigen ervaring, die ik overigens ook niet zou hebben als ik al het andere niet had onderzocht. Dus je hebt een punt.
Wel wil ik andere mensen behoeden en daar zit een spanningsveld. Wanneer je teveel behoed leert een ander niet. Wanneer je iemand aan zijn lot overlaat gebeuren er erge dingen. Een ontwetend mens kan enorme gevolgen aanrichten. De waarheid ligt zoals altijd in het midden (denk ik)

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-01-2009, 17:26:54 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Goed verhaal. Zet me aan het denken.

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-01-2009, 20:02:38 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Amen Miracle, daar drinken we er samen 1 op!
Alleen wat betreft 2012 denk ik dat er meer aan de hand is, maar dat is offtopicik denk dat je grofweg een tweedeling kan maken in heel het concept spiritualiteit. En die grens heb je net ontdekt. De ene (valse) vorm van spiritualiteit legt de focus buiten jezelf (2012 als jaartal, ufos, gidsen, etc) en de andere ware vorm van spiritualiteit legt de focus naar binnen (naar jou zelf, hoe zit je in elkaar, wat raakt je etc).
Achja, de laatste tijd wordt er een beroep op ons gedaan om steeds beter het kaf van het koren te scheiden. Vroeger begon ik als een jonge hond te kwispelen bij het woord spiritualiteit, terwijl ik nu weet dat 90% geen ware spiritualiteit is en dat er meer ware spiritualiteit zit in boodschappen doen, mensen ontmoeten etc.

Goed dat je het hier weg zet, op dit forum!
Dat bedoel ik niet als een steek onder water naar dit forum. Om diamant te winnen heb je nu eenmaal veel steen nodig. :kiss:

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-01-2009, 01:26:54 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-01-2008, 21:51:39
Berichten: 16
Ach zolang er woorden zijn veinst men dat ze ook misbruikt worden.
Echter denk ik dat het er maar net aan ligt wat je nou eigenlijk verstaat onder 'spiritualiteit'.

Je zou ook kunnen zeggen 'leven'.
Ik zie het leven als spirituele ervaring, en dat betekent dat het zowel de negatieve als positieve dingen
bevat.
Die dualiteit hebben we op aarde nodig om te ontdekken wie we zijn.
Dus iets wel of niet spiritueel vinden is voor mij persoonlijk niet aan de orde.

Of het werkt of niet werkt is de vraag.
Maar die vraag kan degene beantwoorden die het pad zelf loopt.
En we zijn denk ik allemaal met een heleboel verschillende 'wensen' op aarde.
Wensen om ervaringen op te doen die de mens rijk maken en de ziel doen jubelen van genot. (ook als
dat door schade en schande wijs worden betekent)
Als je je bedenkt dat de ziel zich verre houdt van 'menselijke drama's'...

Ik denk dat het niet zoveel zin heeft je bezig te houden met wat andere mensen doen of belangrijk vinden.
Volgens mij heeft het meer zin naar je eigen waarheid te leven en te genieten van mensen die je pad kruisen en misschien weer van jouw pad wijken.
En die waarheid die veranderd ook continu; het enige onveranderlijke is de verandering zelf, zeg ik maar zo..
Zo zal dat voor elk mens gelden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-01-2009, 01:32:46 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-01-2008, 21:51:39
Berichten: 16
"Mooi gezegd Sensi. Ik vind dat instancies en commercie mensen misleiden. Ik ben het met je eens dat we ook moeten onderzoeken wie we niet zijn. Toch zijn er grenzen.. Maar misschien is alles zo bedoelt als het bedoelt is. Ik spreek vanuit mijn eigen ervaring, die ik overigens ook niet zou hebben als ik al het andere niet had onderzocht. Dus je hebt een punt.
Wel wil ik andere mensen behoeden en daar zit een spanningsveld. Wanneer je teveel behoed leert een ander niet. Wanneer je iemand aan zijn lot overlaat gebeuren er erge dingen. Een ontwetend mens kan enorme gevolgen aanrichten. De waarheid ligt zoals altijd in het midden (denk ik)"



Niet zozeer dat we moeten onderzoeken wie we niet zijn, ik denk dat dat gewoon een heel logisch gevolg is van het zoeken naar wie we wel zijn. (en doen we dat niet allemaal?)

Andere mensen behoeden lijkt me niet jouw taak, omdat je niet werkelijk weet waarvoor je ze behoed.
T enige dat je kunt doen is het hoogste goed in jezelf leven. En als een ander daar heil in ziet zal die misschien dingen van jou overnemen, jou vragen stellen of wat dan ook, zo niet, ook okay.

Welke gevolgen kan een "onwetend mens" volgens jou aanrichten?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-01-2009, 01:43:53 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
even volledig off-topic

Sensi,

reageer je nu op je eigen artikelen of citeer je een persoon die een pb naar je heft gestuurd?

Als je jezelf beantwoord --> iedereen kan zien wie er gepost heeft... het heeft dus geen zin om je eigen berichten te bevestigen.

Als je iemand quoteert --> zorg dat je toestemming hebt en vermeld de schrijver... anders lijkt het er alsnog op dat je jezelf bevestigt...

Ik weet dat iedereen het prettig vind om bijval te krijgen bij de mening... maar laat dat dan wel bijval zijn van een ander en niet van jezelf!

vriendelijke groet

truitje

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-01-2009, 01:52:07 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Sensi schreef:
Welke gevolgen kan een "onwetend mens" volgens jou aanrichten?


In het ergste geval trauma's, ontzettend lijden bijzich zelf en bij anderen. Je geeft een kind toch ook geen pistool om mee te spelen? Wat ik bedoel te zeggen is dat als je, je bezig gaat houden met zaken waar je nog niet aan toe bent dit kan leiden tot ernstige gevolgen voor jezelf of voor anderen. We kunnen krijgen allemaal lessen. Om terug te komen op dat pistool. Als ik iemand neerschiet omdat ik niet weet dat een pistool dat kan dan heb ik wel geleerd dat het dodelijk is, maar dan heeft dit veel grotere gevolgen dan wanneer ik het zie op tv en leer dat het niet goed is. Dit is een simpel voorbeeld. Ik weet op bijvoorbeeld op spiritueel gebied genoeg voorbeelden te noemen over mensen die zijn glaasje draaien en daardoor bijna gek zijn geworden.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-01-2009, 11:44:13 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-01-2008, 21:51:39
Berichten: 16
Geen idee waar je t over hebt.

- Ik reageer op wat er in het forum gebeurt door een reactie te sturen.
- Wie quoteer ik dan volgens jou? Want ik ben me daar niet van bewust.
- Hoe kom je erbij dat ik iets van mezelf bevestig of dat graag zou willen?
- Bijval? van wat?
- Waarom die irritatie?

Misschien moet ik even copy-paste doen of de quote knop gebruiken, of met kleurtjes werken in
de tekst van een ander, maar leek me niet zo nodig.
Anyhoe, no prob.



truitje schreef:
even volledig off-topic

Sensi,

reageer je nu op je eigen artikelen of citeer je een persoon die een pb naar je heft gestuurd?

Als je jezelf beantwoord --> iedereen kan zien wie er gepost heeft... het heeft dus geen zin om je eigen berichten te bevestigen.

Als je iemand quoteert --> zorg dat je toestemming hebt en vermeld de schrijver... anders lijkt het er alsnog op dat je jezelf bevestigt...

Ik weet dat iedereen het prettig vind om bijval te krijgen bij de mening... maar laat dat dan wel bijval zijn van een ander en niet van jezelf!

vriendelijke groet

truitje


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-01-2009, 11:47:31 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-01-2008, 21:51:39
Berichten: 16
En hoe zou je deze mensen willen behoeden?

miracle schreef:
Sensi schreef:
Welke gevolgen kan een "onwetend mens" volgens jou aanrichten?


In het ergste geval trauma's, ontzettend lijden bijzich zelf en bij anderen. Je geeft een kind toch ook geen pistool om mee te spelen? Wat ik bedoel te zeggen is dat als je, je bezig gaat houden met zaken waar je nog niet aan toe bent dit kan leiden tot ernstige gevolgen voor jezelf of voor anderen. We kunnen krijgen allemaal lessen. Om terug te komen op dat pistool. Als ik iemand neerschiet omdat ik niet weet dat een pistool dat kan dan heb ik wel geleerd dat het dodelijk is, maar dan heeft dit veel grotere gevolgen dan wanneer ik het zie op tv en leer dat het niet goed is. Dit is een simpel voorbeeld. Ik weet op bijvoorbeeld op spiritueel gebied genoeg voorbeelden te noemen over mensen die zijn glaasje draaien en daardoor bijna gek zijn geworden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-01-2009, 12:15:59 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Mijn excuses Sensi, ik zie nu dat het inderdaad een quote is van iets wat miracle eerder tegen je zei...

Mijn irritatie komt voort uit het feit dat dit de laatste tijd vaker is gebeurt... Ik was er dus wat overalert op.

het zou inderdaad wel handig zijn als je het quote knopje gebruikt of anders de naam van de schrijver erbij te vermelden.. dat maakt de boel overzichtelijker. Daarnaast kan je beter je bericht aanpassen in plaats van meerdere berichten achter elkaar plaatsen. ook dit voor de overzichtelijkheid.


Nogmaals mijn excuses...

Groetje,
Truitje

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-01-2009, 11:40:58 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Miracle, jouw openingspost is een vaandel.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl