Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:54:36

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: NEXUS 2012 EVENT
BerichtGeplaatst: 29-01-2009, 12:21:33 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
@ Supika:
Het is niet mijn bedoeling iemand op 'haar/zijn plaats te zetten', hooguit om te laten zien dat er nogal wat "gaten" in de beweringen zitten.
Vaak zie ik dat zonder enige voorbehoud teksten worden geknipt & geplakt van andere sites (die op hun best dan weer twijfelachtig zijn) zonder bronvermelding en zonder dat er enige reden is om aan te nemen dat het geplaatste klopt. Veelal is zelfs simpel redenerend en met enige kennis van de natuurwetten wel helder dat het op z'n best gebazel is.
Het wordt echter vaak op een dermate overtuigende/overtuigde wijze gedaan dat veel mensen die niet teveel verder kijken er in stinken en geloven dat het allemaal klopt. Telkens weer stuit me dat tegen de borst en soms levert dat een reactie op terwijl het even vaak hooguit even 'hoofdschudden' veroorzaakt en me niet aanzet tot reageren.

De 'broodjes aap' en 'doomsdaydenkers' spammen alles vol met hun beweringen waarin vaak zaken zijn opgenomen die behoorlijk bedenkelijk zijn. Zo doet dat 21-12-2012 om 11.11:11 uur me altijd denken aan een of andere gelovige sekte die telkens weer voorspellen dat de Aarde zal vergaan (en een select gezelschap door buitenaardsen gered zal worden) maar dan na de betreffende datum melden dat er een rekenfoutje in de formule zat en weer met een and ere datum komen. Alsof ze niet vooraf even hun berekening kunnen controleren.
Daarnaast: wie zou bij die zogenaamde 'selecte groep' willen horen die gered wordt? Ik bedoel maar: wat zijn de criteria om gered te worden? Minimaal lid zijn van de gelovige aanhangers ... en helaas: daar wil ik niet bij horen. Ik ga wel zitten kijken op een mooi plekje om te zien hoe ze 'vertrekken' en daarna de Aarde wordt vernietigd (samen met die miljarden anderen die niet gered worden).

Maar goed ... ik blijf de plaatjes mooi vinden en de uitleg leuk gevonden, ook al geloof ik er niets van.

De eventueel wel genoemde bronnen heb ik uiteraard even opgezocht. Tja ... vermakelijk maar al weer niets van onderbouwing en het feit dat er twijfelachtige deelnemers aan dat soort sites beweringen neerkalken doet de geloofwaardigheid van die sites geen goed.
Nog grappiger is natuurlijk, dat je die beweringen op verschillende plaatsen onder verschillende namen terug kunt vinden. Een simpele zoektocht op wat complete regels uit die stukken levert in Google bladzijden vol hits op ... Zouden we er een fraudeproggie zoals tegenwoordig in gebruik bij uni's en hogescholen op los laten, ben ik er van overtuigd dat het resultaat een zeer hoog percentage kopieerwerk oplevert.

Overigens vraag ik me af ... een aantal namen die eerder dit soort topics plaatsten op dit forum is verdwenen en andere namen die hetzelfde plaatsen verschijnen weer. Geeft me altijd het gevoel dat het dezelfde personen zijn die het onder een nieuwe naam opnieuw proberen. Maar ja ... dat kan ik niet bewijzen en is hooguit een gevoel.

@ Seih:
Het was niet zo veel moeite, mijn reactie was in een paar minuten geschreven. Na zoveel van die berichten en inmiddels het bezoeken van talloze sites met dit soort informatie kost het niet zoveel moeite meer.

Overigens bedenk wel: ondanks mijn reactie wil ik best alle opties openhouden en zeg ik nergens dat MIJN visie de juiste is. Misschien moet ik tzt wel toegeven fout te zitten. Prima, dan doe ik dat.
Maar voorlopig zie ik geen enkele reden deze berichten geloofwaardig te vinden en dus ... blijf ik kritisch.

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: NEXUS 2012 EVENT
BerichtGeplaatst: 29-01-2009, 16:38:03 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hallo Nico/DT,

Duidelijke reactie en klare taal. DAT is mij wel helder. (y)
Citeer:
Overigens bedenk wel: ondanks mijn reactie wil ik best alle opties openhouden en zeg ik nergens dat MIJN visie de juiste is.

Citeer:
...ook al geloof ik er niets van.


En wat is jouw visie/theorie/mening op het hele "2012-circus" :wink: ???
Wat geloof jij zoal?
DAT is mij nu nog niet helemaal helder. :roll:

groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: NEXUS 2012 EVENT
BerichtGeplaatst: 29-01-2009, 18:33:08 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Mijn visie lijkt me impliciet helder geworden.
Maar goed:

Ik geloof graag dat er rond de genoemde 2012-datum een hele specifieke constellatie zal bestaan die de nodige invloed zal hebben op het heelal, ons melkwegstelsel en onze Aarde. Mogelijke vulkaanuitbarstingen, vloedgolven, aardbevingen en ga zo maar door lijken me allemaal mogelijke gevolgen van die constellatie.
Dat de Aarde zal ophouden te bestaan waag ik te betwijfelen maar zou, in meest negatieve benadering, te begrijpen zijn.
Dat de MENS opeens een reuze sprong doormaakt en spiritueel (of op welke wijze dan ook) enorm ontwikkeld is weer twijfelachtig, evenals de komst van aliens (die ons dan gaan helpen) en andere SF-benaderingen. Mogelijk dat de mens in algemeenheid gezien tot wat verder inzicht komt aangaande onze nietigheid en de wijze waarop we deze Aardkloot behandelen maar dat zou slechts een afgeleid positief gevolg zijn.

In ieder geval dus geen bevoorrechtte groepen die "gered" gaan worden, geen ontstaan van enorme groepen "verlichtte" mensen, geen enorme algemene ontwikkelingssprongen ... helaas.
Spijtig genoeg zullen we waarschijnlijk na 2012 nog steeds gewoon moeten werken om geld te verdienen, de economie zal nog steeds knudde zijn, kleine groepen zullen nog steeds zeggenschap hebben over de meerderheid, werkeloosheid nog steeds hoog, medische wetenschap zal nog steeds de niet-reguliere benadering afwijzen en ga zo maar door en we zullen nog steeds heel hard moeten werken om onszelf te gaan begrijpen.

Om maar even wat losse kreten te slaken die nergenms op berusten, geen onderbouwing hebben maar wel logisch lijken. In ieder geval logischer dan de 2012-theorieen die helemaal nergens op berusten.

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: NEXUS 2012 EVENT
BerichtGeplaatst: 29-01-2009, 18:41:48 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-01-2009, 19:05:49
Berichten: 37
:mrgreen:


Laatst gewijzigd door Eleven op 24-10-2011, 13:35:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: NEXUS 2012 EVENT
BerichtGeplaatst: 29-01-2009, 20:13:50 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-01-2009, 19:05:49
Berichten: 37
:mrgreen:


Laatst gewijzigd door Eleven op 24-10-2011, 13:35:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: NEXUS 2012 EVENT
BerichtGeplaatst: 29-01-2009, 20:18:45 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Nico en DT zijn niet de zelfde persoon Eleven, in tegenstelling tot iemand anders hier op het forum een poosje heeft gedaan.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: NEXUS 2012 EVENT
BerichtGeplaatst: 29-01-2009, 20:31:44 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-01-2009, 19:05:49
Berichten: 37
:mrgreen:


Laatst gewijzigd door Eleven op 24-10-2011, 13:35:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: NEXUS 2012 EVENT
BerichtGeplaatst: 29-01-2009, 20:36:47 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Goh Truitje ... ik wilde net reageren maar zie dat je me al voor bent geweest. Dankjewel.

@ Eleven:
Citeer:
... ik ben er niet om de gaten die jij ziet in te vullen ...

Ik trek hooguit beweringen van jou in twijfel, leg mijn vinger op de gaten in je redenaties. Of jij jouw redenaties wilt verbeteren, je beweringen onderbouwen of het er bij laten en daarmee laten zien dat je beweringen bepaald niet waterdicht zijn is aan jezelf.
Het is, min of meer, goed gebruik om bij vragen antwoorden te geven of aan te geven dat je die antwoorden niet hebt en dus je bewering niet klopt.


Citeer:
... je zult altijd wel iets niet begrijpen ...

Ik beweer ook niet alles te weten/begrijpen of alle antwoorden te hebben.

Citeer:
Ik plaatst wat ik wil ...

En wij mogen dat in twijfel trekken, ter discussie stellen, afwijzen.

Citeer:
... jullie halen daar vanzelf wel interesse uit om verder te kunnen zoeken naar argumenenten en feitjes van nasa en onafhankelijke instituuutjes ...

Helaas kom ik alleen maar discutabele sites, andere niet-onderbouwde beweringen en meer kretologie tegen.
Jij beweert echter dat er wel degenlijk iets van waar is (althans: dat begrijp ik er van) dus dan lijkt het mij zinvol (als je je beweringen wilt onderbouwen) dat je fatsoenlijke bronnen aangeeft. En dan natuurlijk niet vage sites als het triootje projectcamelot.net pagina's (dat is ook maar geknipt en geplakt materiaal uit twijfelachtige bronnen zonder fatsoenlijke broinvermelding) maar echte bronnen.


Citeer:
Nico als ik jouw vertel dat ik kan zien met mijn derde oog, nog niet heel helder, maar ik kan wel al zien en horen en voelen.... Dan moet ik dat zeker ook onderbouwen aan jou...

Je MOET niets. Wat mij betreft mag je dat beweren en accepteer ik dat (voorlopig) als JOUW waarheid. Als je echter beweringen gaat doen die je DANKZIJ wat je 'ziet' met je derde oog als waarheid neerpent, dan zul je toch minimaal aannemelijk moeten maken dat jij met jouw 3e-oog uberhaupt iets ziet i.c. dat je dankzij je 3e-oog iets ziet, hoort, voelt ...??? Immers: honderdduizendsen mensen BEWEREN dat ze helderziend zijn, via hun 3e-oog of via andere wegen, heldervoelend, helderhorend, helder-wat-dan-ook, zaken op afstand kunnen bewegen, toekomst voorspellen, vuur kunnen maken of ijs en ga zo maar door. Maar om een of andere reden lukt het ze nooit er een opname van te maken of het te doen terwijl iemand (ik bijvoorbeeld) in de buurt is. In hoeverre moet ik het dan geloven?

kritische groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: NEXUS 2012 EVENT
BerichtGeplaatst: 29-01-2009, 23:47:24 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
@ iedereen:
Citeer:
An extraterrestrial is not an alien. An alien is an alien. An extraterrestrial is a responsible citizen of the cosmos, not a foreigner adrift among the stars.

Sta me toe wat woordverklaring te geven, zodat iedereen de woorden kent die hij/zij gebruikt.

Alien komt van het Latijnse alienus: 'van een ander', dat een vervoeging is van alius, 'ander'. Vandaar duidde het op 'vreemdeling' en ook op 'vijand'.

Extraterrestrieel bestaat uit: extra, 'buiten', en terra, 'aarde'. Het woord betekent dus 'buitenaards'.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: NEXUS 2012 EVENT
BerichtGeplaatst: 30-01-2009, 00:16:37 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-01-2009, 19:05:49
Berichten: 37
:mrgreen:


Laatst gewijzigd door Eleven op 24-10-2011, 13:34:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: NEXUS 2012 EVENT
BerichtGeplaatst: 30-01-2009, 12:33:02 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Mijn voorkeur gaat hier niet zo uit naar Aliens en E.T.s, daar is al een topic over.
Ben nu eerder benieuwd naar deel 2 van de presentatie van eleven.
Hoe ver sta je daar mee, Eleven?

groeten Nico

ps wellicht ten overvloede;

FORUMREGELS
Citeer:
Taalgebruik:
SpiritueleJongeren.nl is een Nederlands forum, hanteer daarom een duidelijk Nederlands taalgebruik, zodat iedereen je kan begrijpen.

Ik merkte bij mezelf dat ik mijn motivatie verloor om de lap tekst in het engels te lezen.
Maar dat ligt aan mij hoor. :wink:

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: NEXUS 2012 EVENT
BerichtGeplaatst: 30-01-2009, 12:34:51 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Nou.. ik ga het niet eens lezen. xD Krijg al genoeg engels op school vind ik.

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: NEXUS 2012 EVENT
BerichtGeplaatst: 30-01-2009, 12:59:31 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Is gewoon knip&plakwerk van een van de eerder genoemde sites.
Alweer zonder bronvermelding.

Zie forumregels:

Bronvermelding:
Als je voor je bericht of topic informatie uit een boek of internetpagina gebruikt om je tekst te verduidelijken dan mag dat, wel verwachten we dan van je dat je je bron vermeld.
Bronvermelding is het aangeven van de oorsprong van informatie en van verwerkte teksten, afbeeldingen en beeldfragmenten, die zijn gebruikt voor het schrijven van een stuk tekst. Bronvermeldingen is van belang om leden die je tekst lezen in staat te stellen de betrouwbaarheid van de informatie te beoordelen en om leden de gelegenheid te geven de informatie die je geeft uit te diepen door nader onderzoek of om deze te corrigeren.


Groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: NEXUS 2012 EVENT
BerichtGeplaatst: 30-01-2009, 13:20:02 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Ik zat even te zoeken naar het voorstelstukje van Eleven. Gewoon om even te kijken WIE Eleven nu eigenlijk is (of allthans: als wie hij zich voorstelt) maar kon het niet vinden.

Wel vond ik onderstaande stukjes in dit topic:

Nico zei:

Citeer:
Hm bijzonder. Dit stuk komt me bekend voor.
Van de week had ene Look-o-look precies dezelfde topic. :roll: :wink:

antwoord Eleven:
Citeer:
Nico je hebt het goed geraden... :wink: ...ik heb een nieuwe betere start gemaakt...


Moet ik nu hieruit opmaken dat Look-o-Look dezelfde is als Eleven?
En ALS dat zo is ... vanwaar een nieuwe (2e ??!!) inlognaam?
Of ... heb je al meer namen (gebruikt) aangezien dit soort berichten al vaker langs is gekomen?
Zou enerzijds aardig zijn om te weten en anderzijds ... tegen de forumregels.

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: NEXUS 2012 EVENT
BerichtGeplaatst: 30-01-2009, 22:26:11 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Hey DT, deze problemen zijn al aan het licht gebracht en eleven heeft beloofd dat deze vierde naam, na verwijdering van de anderen, zijn laatste is.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl