Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:55:53

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 16-02-2009, 19:27:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-12-2008, 12:22:39
Berichten: 17
ik vroeg me af hoe jullie denken over wiet, hasj, paddo's en andere soorten entheogenen?
Kan je daar een hoger bewustzijn van krijgen..

ben benieuwd wat jullie denken.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 16-02-2009, 19:50:20 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Ik heb zelf alleen wiet en hasj gerookt, verder heb ik geen drugs gebruikt (afgezien van alcohol dan). Als ik stoned ben, heb ik niet het gevoel dat ik in hogere sferen terecht kom, om het zo maar te zeggen. Ik ben juist wel vrij down to earth, maar sta wel veel meer open voor dingen. Voor mij is het meer iets om te doen voor de gezelligheid, en vooral niet te vaak.

Een aantal vrienden van me hebben de laatst wel paddo's gebruikt, waar ik bewust niet aan mee hebt gedaan. 1 van hen vertelde dat hij dingen heeft gezien waardoor hij een stuk wijzer is geworden, en om die reden heeft hij ook niet de behoeft nog een keer paddo's te gebruiken. Wat hij precies gezien heeft, is me niet helemaal duidelijk geworden, maar zo goed ken ik hem ook niet. De rest van dat groepje had allemaal gewoon een leuke tijd gehad eigenlijk, en meer niet.

Ik ben zelf niet helemaal tegen drugs die 'zwaarder' zijn dan wiet/hasj, maar ik ga het zelf iig (nog) niet doen, zolang ik die behoefte niet voel.
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die het wel gebruikt hebben en echt dingen gezien/gehoord hebben of iets te weten zijn gekomen, of tot inzichten zijn gekomen. Vandaar mijn reactie hierop :wink:

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 16-02-2009, 19:58:49 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-02-2009, 21:37:01
Berichten: 11
Ik ben zelf niet z'n voorstander van het gebruiken van drugs, heel soms gebruik ik wel wiet..
Ik weet niet of het je bewust zijn verhoogd.
Wel ben ik de laatste x dat ik wiet rookte, meer bewust van dingen geworden. Ik kreeg ineens dingen van andere mensen door, en wist ineens veel dingen.
Of het door de drug kwam, weet ik niet.. Het zou ook kunnen doordat je dan meer ontspannen bent, meer op je intuitie vertrouwd, dat je er dan meer voor open staat.
Ik denk wel dat dit heel persoonlijk is en dat het bij de ene mens andere uitwerkingen heeft dan bij de andere.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 16-02-2009, 21:26:52 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Dugs zijn drugs... ze doen niets anders dan het vermeerderen, blokkeren of imiteren van de stoffen die al in het lichaam aanwezig zijn. Dit doen ze over een periode van tijd waarna het lichaam weer bij moet komen... Na de periode van high zijn moeten de stofjes weer normaliseren in het lichaam n als je eenmaal de stofjes weer op een rijtje hebt ben je weer (zo goed als) jezelf met een ervaring en wellicht een verslaving meer.

Het zal dus niets voor je doen behalve misschien een leuke of vervelende dag/nacht/ochtend/avond geven...

Drugs gebruiken om 'hoger bewustzijn te bereiken' Hmz... Ligt eraan wat je daarmee bedoeld... De werking is bij voorbaat van voorbijgaande aard. Dus voor een langere periode (zoals je leven) zal het niets uitvoeren. De Hallucinaties die je bij sommige drugs krijgt zijn niets meer dan dat... Een psychose kan ook hallucinaties voortbrengen als je begrijpt wat ik bedoel...

Kortom drugs = Beter van af blijven maar als je het doet, doe het dan om een leuke avond te hebben en niet om een of ander hoger doel te bereiken.

(p.s. hadden we niet een heel leuk topic over drugs hier ergens staan?)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 16-02-2009, 21:47:21 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-12-2008, 12:22:39
Berichten: 17
oke dan, leuk om snelle reacties te krijgen.
zelf heb blowde ik erg veel, daar mee ben ik gestopt.
maar toen ik een keer pure hasj rookte merkte ik al snel een verschil, je staat meer open maar voelt je niet echt raar.

Paddo's enzo heb ik nog niet gebruikt.. wel van plan :D
ik ben erg overtuigt van dat als je dat soort etheogenen gebruikt je zeker in een hoger bewustzijn kan treden..

ik ben nog steeds erg benieuwd naar jullie mening.
en ervaringen etc..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 16-02-2009, 22:15:38 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-02-2009, 21:37:01
Berichten: 11
Spiral schreef:
oke dan, leuk om snelle reacties te krijgen.
zelf heb blowde ik erg veel, daar mee ben ik gestopt.
maar toen ik een keer pure hasj rookte merkte ik al snel een verschil, je staat meer open maar voelt je niet echt raar.

Paddo's enzo heb ik nog niet gebruikt.. wel van plan :D
ik ben erg overtuigt van dat als je dat soort etheogenen gebruikt je zeker in een hoger bewustzijn kan treden..

ik ben nog steeds erg benieuwd naar jullie mening.
en ervaringen etc..


Waarom wil je graag paddo's gebruiken als ik vragen mag?
Het kan super gevaarlijk zijn, schijnt dat je er ook in kan blijven hangen?
(geen idee hoor, heb geen verstand van drugs maar dit is wat ik gehoord heb)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 17-02-2009, 11:05:25 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-01-2007, 13:10:01
Berichten: 131
Locatie: Nijmegen
Hoi Spiral,

Ik vind het nogal als een risico klinken om drugs te gebruiken om in een hoger bewustzijn te komen.
Het kan natuurlijk zo zijn dat als je drugs gebruikt je wat meer open gaat staan in je bewustzijn op dat moment en het kan zorgen voor leuke en mss leerzame momenten, maar het is tegelijkertijd ook een groot risico eraan omdat je dan dus ook open gaat staan voor negatieve identiteiten/energien.
Als je drugs gebruikt krijg je altijd gaten in je aura waardoor het moeilijker wordt om jezelf te beschermen of bij jezelf te blijven. Negatieve gedachtens en gevoelens krijgen een makkelijke doorgang vooral als je het veelvuldig gebruikt.
En wat is echt aan een hoger bewustzijn dmv drugs?
Vrij weinig lijkt me omdat het allemaal gebaseerd is op wat er in je hoofd en in je fantasie afspeelt. Laat ik het zo zeggen; ik denk dat je door drugs gebruik (en vooral op de lange termijn) veel eerder naar een lager bewustzijn gaat dan naar een hoger bewustzijn.

spreek uit eigen ervaring want heb vroeger ook drugs gebruikt en dacht dat ik met m'n gidsen kon praten, kreeg de meest geweldige inzichten, die ik opschreef en als ik ze terug las in nuchtere toestand was het altijd vrij vaag. Zag en hoorde entiteiten en alles kreeg een betekenis. Daarnaast had ik veel negatieve gedachtes en gevoelens, bouwde ik een soort van muur op en ging erg op in m'n ideeen en "wanen".
Ik weet niet wat echt was en niet want tijdens drugsgebruik kun je van alles creeeren, weet alleen dat ik net op tijd gestopt ben om een psychose te voorkomen en heb af en toe nog steeds last van wanen uit die tijd.

Paddo's gaan daar nog veel verder in en als je niet goed geaard, bewust van je zelf bent en stevig in je schoenen staat, kan dit hele vervelende ervaringen opleveren waar je nog lang last van kan houden, er zijn voorbeelden genoeg.

Men zou voorzichtiger moeten zijn met het gebruik ervan en nadenken waarom ze drugs willen gebruiken en wat ze er mee willen bereiken.
Als je echt in een hoger bewustzijn oid wilt komen doe het dan op een veilige manier bijvoorbeeld meditatie (zonder drugs!!).

OH ja en je kunt nooit iets afdwingen waar je nog niet klaar voor bent. Als jij er niet klaar voor bent om in een hoger bewustzijn te komen en het gebeurt toch door middel van het af te dwingen, kan het zijn dat dit tegen je gaat werken op een bepaald moment.


wat wil jij er eigenlijk mee? Is dit gewoon een algemene vraag of zit je er werkelijk over na te denken om drugs voor dit doel te gaan gebruiken?

groetjes Wendy


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 17-02-2009, 17:07:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hallo Spiral,

Heb zelf geen ervaring met drugsgebruiken. Heb ik geen behoefte aan en zeker gezien hetgeen ik iedere dag weer in mijn dagelijkse praktijk aan ellende hierin meemaak.
Ik ben werkzaam in de psychiatrie alwaar de laatste jaren sprake is van een drastisch groeiende hoeveelheid aan clienten, veelal jongeren, met drugsgebruik en drugsproblematiek. En de grootste overeenkomst tussen al deze clienten die gebruik maken van de psychiatrie is NIET omdat ze zo'n fijn hoger bewustzijn hebben/krijgen, maar JUIST omdat ze psychische problemen hebben, angsten ervaren, stemmen horen of psychotische klachten hebben door het drugsgebruik.
Wiet, paddo,s etc brengen een persoon uit balans, waardoor je op termijn allerlei klachten gaat ontwikkelen tgv het uit balans zijn.
En om jouw nickname als woordspeling te gebruiken, Spiral, zie ik in mijn werk mensen door het drugsgebruik in een neerwaartse spiraal steeds verder wegzakken in psychose en/of depressie, waarbij een (gedwongen) opname geen uitzondering is.
Je kan je afvragen of het gebruiken van drugs de aangewezen manier is om je bewustzijn te verhogen en of er geen alternatieven zijn.
Het kan mijns inziens nooit de bedoeling zijn om door drugs te gebruiken, kost wat kost, jezelf daarmee uit balans te brengen. Ik kamme eerder voorstellen dat je juist lekker in balans wil zijn en je lekker in je vel voelen, toch? Tenzij je dit niet wilt en toch wilt gaan gebruiken. Is prima, zou mijn advies niet zijn. Dan zou je je weer kunnen afvragen of het opzettelijk jezelf uit balans willen brengen getuigt van een "hoger bewustzijn".

drugsvrije groeten, Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 18-02-2009, 17:39:14 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Chocolade, koffie en tabak zijn ook drogerende middelen. Hoewel ik niet rook, heb ik met overige helaas nog geen verlichting bereikt.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 18-02-2009, 17:59:42 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Ben het enorm met Nico eens.

(De laatste tijd ben ik het ineens heel vaak met Nico eens, wat is er toch anders geworden? Ik weet zeker dat ik het niet ben!)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 19-02-2009, 13:58:03 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Citeer:
Chocolade, koffie en tabak zijn ook drogerende middelen.


Drogerende middelen hebben de (n) nare eigenschap dat ze het INTERNE stressniveau verhogen en dat ze het neurofysiologisch evenwicht verstoren,waardoor mensen uit balans raken en verschillende klachten krijgen afhankelijk van het soort drogerende middel.
Citeer:
Hoewel ik niet rook, heb ik met overige helaas nog geen verlichting bereikt.

Inderdaad helaas. Want helaas: de Verlichting is ook niet te "bereiken" (en al zeker al niet met behulp van drugs! Ja, hooguit een TIJDELIJKE ver-lichting, wat ook maar een illusie is, maar zeker niet de bedoelde Spirituele Verlichting met een hoofdletter), want dan veronderstel je dat HET ergens in de toekomst ligt en dat is één van de grootste valkuilen voor veel mensen die "op zoek zijn" naar (de) Verlichting.
En trouwens: De "ik" van wie jij denkt, dat jouw "ik" ik is, ben jij niet, dus WIE wil er nou verlichting bereiken? :wink: :mrgreen:
Dit raakt off-topic. Wellicht een goed idee voor een nieuwe topic.

groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 19-02-2009, 14:18:11 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Sado, :wave:

Lol. Ja, het kwam in het verleden inderdaad ook geregeld voor dat jij en ik het "enorm" oneens waren.
Zeker bijzonder dat je het steeds vaker memme eens bent.
Kdoe niet eens m'n best daarvoor; het gebeurt gewoon!

Citeer:
De laatste tijd ben ik het ineens heel vaak met Nico eens, wat is er toch anders geworden? Ik weet zeker dat ik het niet ben!

Je bent geen weed, speed of paddo's gaan gebruiken "de laatste tijd"? :P
Als jij het zeker niet bent, dan vermoed ik dat ik het dan ongetwijfeld wel zal zijn, want ik stel mijzelf de laatste tijd ook exact diezelfde vraag:
Citeer:
wat is er toch anders geworden?
:wink:

groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 19-02-2009, 19:16:35 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Ben het volledig met Sado en Nico eens ... :shock:
Wow ... ik ook al? Wat gebeurt er met de wereld? :D
Het einde is ongetwijfeld nabij o:)

Niet alleen werken drugs enorm stress verhogend en sturen ze de normale gang van zaken in je lichaam in de war. Ze kunnen hooguit in bepaalde gevallen wat zelfbeschermingsautomatismen verminderen waardoor je bijvoorbeeld gemakkelijker contact maakt, makkelijker praat, makkelijker over je eigen grenzen gaat.

Maar ... DAT ben jij niet!
Dat is de werking van de rommel die je gebruikt. :duh:
Het kan je het GEVOEL geven diepzinniger te worden, tot dieper (of hoger) bewustzijn te komen.
Maar het is maar SCHIJN. :evil:

Als de werking weg is, ben JIJ gewoon weer JIJ. Misschien met een kater van wat je hebt gedaan onder invloed maar verder ... helemaal NIETS.


Overigens: ik heb dit (en al mijn andere bijdragen) NIET onder invloed van welke rotzooi dan ook geschreven. Het is gewoon van mezelf. :mrgreen:

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 19-02-2009, 21:30:11 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Citeer:
Ben het volledig met Sado en Nico eens ...
Wow ... ik ook al? Wat gebeurt er met de wereld?

Het moet niet gekker worden, mannen! :wink: :lol:

Overigens....

Een ander bijzonder onaantrekkelijk aspect van drugs is dat het een dure "hobby"
is. Zo had ik voor een client van mij, die voor €6,- weed per dag verrookte, uitgerekend dat hij zo'n €10.000,-, ja wel tienduizend eurietjes, in 5 jaartjes bij elkaar gespaard zou kunnen hebben. Kijk en dat schudde zijn hogere bewustzijn pas echt goed wakker en dat gaf weer stof tot nadenken en verder praten!
Toen kwamen veel van zijn toekomstdromen ineens een heel stuk sneller dichterbij!! Daarmee vond hij (naast eerdergenoemd verhaal) zijn motivatie om met de drugs te stoppen, wat ik wel weer vond getuigen van "hoger bewustzijn".
En nu is hij inmiddels anderhalf jaar clean, weer lekker in balans en lekker in zijn vel, woont niet meer onder begeleiding maar zelfstandig, heeft een vriendin, doet betaald werk en is dik tevreden. Hij is blij dat hij gestopt is en zag hij al snel in dat de drugs feitelijk een vlucht is geweest zoals dat voor velen die drugs gebruiken een grote gemene deler is: een vlucht , of een vermijding om maar niet met jezelf, je onaangename emoties of problemen aan de slag te gaan.

En waar ben jij voor op de vlucht, Spiral?

nuchtere groeten, Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 20-02-2009, 14:04:48 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
@ Nico (niet die DT):

Je gaat serieuzer in op mijn eerdere post dan dat ik hem bedoelde. :P Evenzogoed vermoed ik dat m'n punt ervan wel helder is.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl