Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:26:55

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 20-02-2009, 14:31:10 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Dat klopt, Vyumae. Maar goed: jouw post bevatte ook te veel interessante dingen om nog even lekker op door te gaan. :wink:
Was ook niet persoonlijk speciaal voor jou bedoeld, want you punt was wel helder idd. Moest bij jouw post meteen denken aan die dikke,vette lachende Boeddha die je wel eens ziet, die zich al volvretend aan de chocolade naar zijn verlichting toe"werkt".

groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 21-02-2009, 13:26:41 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-02-2009, 23:11:40
Berichten: 144
Locatie: Limburg.
Ik ben van mening dat spiritualiteit en druksgebruik niet samen gaan.Toen ik nog jonger was,heb ik ook wiet gebruikt,maar toen was ik nog niet spiritueel,en was er niks aan de hand,maar toen kreeg ik een spirituele ervaring(op dat moment was ik nuchter hoor)en sindsdien word ik paranoid als ik blow.doe he nu al 4 jaar niet meer.Groetjes Els.

_________________
Zorg dat ik mijn gaven ook werkelijk geef, en dat ik mijn waarde besef zolang als ik leef. Gebruik je innerlijk kracht om je doelen te bereiken,In je ziel daar huist je macht. De bloem van goedheid een omhelzing van verre,en o zo lief en zacht.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 21-02-2009, 17:14:10 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Moest bij jouw post meteen denken aan die dikke,vette lachende Boeddha die je wel eens ziet, die zich al volvretend aan de chocolade naar zijn verlichting toe"werkt".
Ik weet welke je bedoelt. Als ik het goed heb is het helemaal geen boeddha, maar een Chinese heilige. Kan zijn dat het Lao Tse is, maar ik weet het niet zeker. Als iemand ergens een bron op kan snorren, zou dat leuk zijn.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 23-02-2009, 10:55:19 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Citeer:
Lachende Boeddha, ook wel “dikbuik Boeddha” genoemd.
Dit zijn chinees boeddhistische godenbeelden van rijkdom, voorspoed en geluk.
Chinese naam: Pu-Tai-Ho-Shang
Een lachende Boeddha staat voor geluk, blijheid, succes, welvaart en voorspoed.
Men gelooft dat het meer geluk brengt als je af en toe over de dikke buik van Boeddha wrijft.
Zie: http://home.hetnet.nl/~wwcastricum/boeddha293.htm

Citeer:
De 'lachende Boeddha' is eigenlijk de Boeddha Maitreya ( Chinees: Mile(fo), Japans: Miroku).
Maitreya is de toekomstige boeddha. Hij is vaak te herkennen aan de zithouding met gekruiste benen. Een van zijn attributen is een flesje met levenselixer. In China wordt hij als de dikbuikige 'lachende boeddha' afgebeeld. Hoewel deze manier van afbeelden weinig met het oorspronkelijke boeddhisme te maken heeft, is hij hierdoor wel eenduidig herkenbaar geworden.
(uit:http://www.museumkennis.nl/lp.rmv/museumkennis/i004276.html)

En deze is ook vermakelijk:

Citeer:
De lachende Boeddha
Er bestaat een Japans verhaal: Het verhaal van Hotei, de lachende Boeddha. Zijn hele leer bestond uit lachen. Hij trok van de ene plaats naar de andere, van de ene markt naar de andere. Hij ging daar midden op de markt staan en begon te lachen - dat was zijn preek. Zijn lach was aanstekelijk, meeslepend, een echte schaterlach; zijn hele buik schudde van het lachen. Hij rolde over de grond van het lachen. De menigte om hem heen begon ook te lachen. Het lachen breidde zich uit. Het hele dorp werd overspoeld door lachsalvo's.
Iedereen keek uit naar het moment dat Hotei weer naar hun dorp kwam, omdat hij zoveel plezier en zoveel zegen bracht. Hij sprak geen woord, nooit. Als je hem iets over Boeddha vroeg, begon hij te lachen. Als je hem iets over verlichting vroeg begon hij te lachen. Als je hem een vraag over de waarheid stelde begon hij te lachen. Lachen was zijn enige boodschap.
Bron: Osho Meditatie Handboek

Maar dit even terzijde.
En nu vlug weer ontopic verder terug naar de topicstarter, Spiral.

Wat versta JIJ eigenlijk onder "hoger bewustzijn" ?

groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 07-05-2009, 13:23:13 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-08-2008, 15:17:19
Berichten: 4289
Nee, ik heb nog nooit niks gebruikt en dat probeer ik ook zo te houden.
Ik rook niet, ik drink geen bier.. zo af en toe een passoa :wink:
Ik zie het nut er niet van in en houd me daar ook niet mee bezig.
Mijn gezondheid staat voorop en dat vind ik belangrijk.
Daar wint mijn nieuwsgierigheid niet van. :mrgreen:

_________________
Yesterday is past, tomorrow is future.
Today is a gift, that's why they call it a present!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 09-05-2009, 18:25:15 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2009, 16:22:29
Berichten: 7
Drugs, nee absoluut niet. Ik heb het nooit gebruikt en dat zal ook niet gaan gebeuren ook. Ik denk ook net zoals velen dat het niet zo zal zijn dat je bewustzijn er hoger door wordt. Persoonlijk vind het nogal link spul. Een verslaving heb je zo te pakken.

_________________
Treur niet om datgene wat je niet hebt, maar wees gelukkig met datgene wat je wel hebt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 10-07-2009, 10:11:03 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-12-2008, 12:22:39
Berichten: 17
Misschien moeten jullie is zelf er is onderzoek naar doen, via internet.. docu's etc.
Jullie nemen iets te veel alles maar aan wat de samenleving zegt erover. (deed ik zelf eerst ook hoor) Maar je moet met je eigen ervaringen werken en niet met wat de samenleving, en het systeem wilt dat je denkt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 10-07-2009, 16:18:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Jullie nemen iets te veel alles maar aan wat de samenleving zegt erover. (deed ik zelf eerst ook hoor) Maar je moet met je eigen ervaringen werken en niet met wat de samenleving, en het systeem wilt dat je denkt.
Dat op zich is ook een makkelijke aanname.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 12-07-2009, 23:12:36 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-06-2006, 11:48:56
Berichten: 1182
Locatie: Heerenveen
Ik lees dat hier best wel wat mensen van mening zijn dat drugs en spiritualiteit niet samen gaan..
Daar ben ik het ergens wel mee eens... Maar ergens ook niet..

Zelf rook ik, hou ik ervan om af en toe een alcoholisch drankje te drinken en ik blow graag met vrienden. Ik blow (in mijn vriendengroep gezien) gemiddeld. Elk weekend 1 á 3 joints met 4 man tegelijk.

Zelf heb ik al wel een paar keer ervaren dat ik mijn muur van me afhaal als ik stoned ben.. Daar door krijg ik meer spirituele inzichten. Geen ervaringen, behalve paranoïde, dan voel ik ineens geesten om me heen. En daar ben ik nogal bang voor. Maar dat is gewoon een effect van stoned zijn. Het paranoia gedeelte dan.

Ik moet wel zeggen, drugs zijn niet goed voor je. Ik zie ook mensen/kinderen(!) om me heen stuk gaan.. Helaas luisteren ze niet naar ons, anders was het nooit zover gekomen (nieuwe mensen die bij ons in het park komen zitten, die groepsdruk gaan lopen uit oefenen op kinderen van 14, 15 jaar enzo. maar dat is een verhaal apart. en dat vertel ik alleen als mensen het willen horen.)

Ik heb zelf ook ondervonden dat je het beter niet kunt gebruiken. Verlichting heb ik ook nog nooit ontdekt in het stoned zijn. Wel (zoals ik al eerder zei) is het voor mij mogelijk om bepaalde dingen door te laten komen die ik normaal gesproken zou blokkeren. Mijn "muur" verdwijnt een klein beetje. Ik heb nog niet veel spirituele ervaringen gehad. Maar de gene die ik gehad heb, waren inderdaad op nuchtere momenten.

_________________
Past the point of no return, no going back now
Our passion play has now, at last, begun
Past all thought of right or wrong, one final question.
How long should we two wait, before we're one?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 13-07-2009, 19:57:55 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Spiral schreef:
Misschien moeten jullie is zelf er is onderzoek naar doen, via internet.. docu's etc.
Jullie nemen iets te veel alles maar aan wat de samenleving zegt erover. (deed ik zelf eerst ook hoor) Maar je moet met je eigen ervaringen werken en niet met wat de samenleving, en het systeem wilt dat je denkt.


Beste Spiral, als je goed leest zie je dat er een aantal mensen spreken uit eigen ervaring, en die je het afraden.
Zelfs iemand die met die personen werkt, en het overgens ook afraad.
Onderzoek/Zelf ervaring is er dus ook wel te vinden tussen de reacties.

Ik vind het overgens wel een sterk punt van je dat je zegt:
Citeer:
je moet met je eigen ervaringen werken en niet met wat de samenleving, en het systeem wilt dat je denkt


Maar dat houd niet in dat je adviezen van anderen die het wel ervaren hebben of mensen kennen die het ervaren hebben oid. in de wind moet gooien. (Zeg overgens niet dat je het doet hoor, ;) probeer alleen wat duidelijk te maken)

Even over mijn drugsgebruik: De enigste Drug die ik gebruik is Alcohol.
In, naar mijn inziens, normale mate.
Ik weet iig altijd weer thuis te komen zonder te vallen :P :mrgreen:
Ik ken mijn grenzen, als ik genoeg op heb zal ik ook zeker stoppen.
En ja, 1 keer een haaltje van een joint geprobeert, lukte niet echt, hoesten :P.
Zal het iig niet proberen om in een hoger bewustzijn te komen.
Daar ga je vanzelf wel heen als je daar klaar voor bent, en zeker niet met drugs.


Verder mijn vraag aan jouw: Wat versta jij onder hoger bewustzijn?

Groetjes Jelle

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 15-08-2009, 21:19:02 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-08-2009, 12:00:55
Berichten: 49
Locatie: West-vlaanderen
Ik heb vroeger ook vaker geëxperimenteerd met drugs, maar in hogere sferen? neen... zeker niet, ik moest kokhalzen van een joint :weird:
Ik heb wel eens iets ingenomen waar ik "gewichtloos" van werd. Ik ging over de dansvloer, maar eigenlijk zweefde ik erover en mijn armen gingen vanzelf de lucht in, was een heel raar maar prettig gevoel. Ik heb het wel maar één keer geprobeerd.

_________________
Tegenspoed maakt talenten in je wakker die bij voorspoed nooit zouden ontwaken


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoger bewustzijn door...
BerichtGeplaatst: 17-08-2009, 07:07:43 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
je moet met je eigen ervaringen werken en niet met wat de samenleving, en het systeem wilt dat je denkt
Ik twijfel aan de sterkte van dit punt. Wat nu als juist de samenleving wíl dat je werkt vanuit eigen ervaring (even theoretisch)? En hoeveel van je ervaring is eigenlijk niet deel van de samenleving? En is er wel een 'de' samenleving, die als zodanig iets 'wil'? 'Het systeem' is ook weer zoiets. En het werken dat je zelf doet (met die ervaringen), in hoeverre is dat al dan niet heimelijk en indirect aangestuurd door aangeleerde dingen?

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl