Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:20:10

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02-05-2009, 16:03:36 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
De varkensgriep geen toeval?

Klopt als een bus, want er ontstaan van tijd tot tijd door bepaalde omstandigheden van die nare microben die ziekmakend zijn. Bacillen evolueren voortdurend, zodat er steeds weer nieuwe antistoffen in het lichaam voor gemaakt moeten worden. Dat kan echter pas ná zo'n nieuwe bacil in het lichaam te hebben. Dus tja...

Citeer:
Zou dit iets met 2012 te maken kunnen hebben?

Of het iets met 2012 te maken kan hebben, tja, ik zou daar wel op in willen gaan, maar ik twijfel. Het enige wat ik ga doen is wijzen op de Spaanse Griep van 1918, waaraan miljoenen mensen zijn overleden, en de Zwarte Dood halverwege de 14e eeuw, die een derde van de toenmalige bevolking uitroeide.

Citeer:
Verschillende landen komen weer bijeen (net zoals bij de krediet crisis) en breken barrieres en oude vijandigheden om samen te werken.
Wat bedoel je?

Citeer:
Het komt op een moment wanneer de aandacht niet mag verslappen. We moeten alert zijn, maar niet zoals de media ons doet geloven. (angst zaaien)
De media zullen het wel moeten verkondigen, anders zul jij het nooit te weten komen. Dat is geen angst willen zaaien, maar ingrijpende gebeurtenissen dusdanig melden dat iedereen het te weten zal komen.

Citeer:
Ik vind dat je de mexicaanse griep niet als vijand of bedreiging moet zien, maar als een vriend.(gevaarlijke uitspraak ik weet het) Vergeet niet dat alles om ons heen bestaat uit energie en wanneer je griep (mag) ontvangen wordt er iets aan je toegevoegd wat desastreus kan zijn, maar je ook een stap sterker kan maken. Ik concentreer me op het laatste.
Ik geloof dat jij veronderstelt dat de varkensgriep/Mexicaanse griep een dóél heeft (van hogerhand). Waarom? Het is gewoon wat eenieder er zelf van maakt lijkt mij. Hiermee wil ik overigens niet tegenspreken dat het lichaam zelf wel degelijk klachten kan gaan ontwikkelen om iets duidelijk te maken. Alles kan echter wel een aanleiding tot bezinning zijn, zoals de Tjetjeense gijzelneming van een school enkele jaren terug, of de val van de Muur in 1989, of het oprichten van de Chinese Muur eeuwen geleden.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-05-2009, 19:14:57 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Heeft iemand verder nog iets zinnigs te zeggen over het onderwerp (narigheid i.v.m. 2012. Varkensgriep als een van de four horseman), naast deze (ongetwijfeld zeer interessante) discussie over het wel en wee van de vaccinatie?

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-05-2009, 19:51:16 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Mee eens truitje. Ik snap de discussie van vaccinatie even niet. Bovendien mis ik bij die discussie ruimte en lijkt het wel op twee mensen elkaar willen overtuigen alsof het op leven en dood gaat.

Wellicht een idee DT. om een topic over vaccinatie te starten?

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-05-2009, 19:51:59 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-02-2009, 20:03:30
Berichten: 31
(laat maar)

_________________
Al wat beweegt zal in beweging blijven
Erop en/of eronder: een keus is er niet
Niets dat beklijft en alles zal verdwijnen
Je leven een vuurwerk … of niet


-Simon Vinkenoog


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-05-2009, 23:23:02 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
DT schreef:
Citeer:
En dat is ook precies waarom ik mijn dochtertje laat inenten (dtp, bmr noem alles maar op). Misschien verpest ik haar immunsysteem, ik kan daarmee ook haar leven redden. Dat is hoe ik het zie, en dat is waarom ik het doe.

Die vrijheid heb je uiteraard en die wil IK ook niet inperken.
Zolang je maar beseft dat je precies doet wat gewenst wordt: prikken uit angst.
Ik laat iedereen graag zijn/haar keuze zolang die gemaakt wordt op grond van rationele redenatie. Bij de meeste mensen is die helaas ver te zoeken en is angst de enige of hoofdzakelijke drijfveer.


Citeer:
Voor mij is de werking dus bewezen.

Vreemde redenatie houdt jij er op na (even los van het gegeven dat je bij een risicogroep hoort en het mogelijk verstandig is dat je deze vaccinatie haalt).
Je geeft namelijk eerst aan dat je wel degenlijk ziek wordt en daarna zeg je dat voor jou dus de werking bewezen is ...
Maar ... ALS het vaccin daadwerkelijk zou werken ... zou je NIET ziek moeten worden. Ergo: het werkt dus NIET (althans: doet niet waar het voor bedoeld is).


Citeer:
[...] MIJ is nooit maar dan ook nooit verteld (laat staan dat ik dat ooit geloofd heb) dat je door vaccinaties niet ziek kunt worden. Natuurlijk word je het, en ja soms kun je evengoed dood gaan, maar meestal loopt het allemaal wel los en kun je het achteraf na vertellen.

Dus ... niets anders dan bij het normaal doormaken van een griepje (even de bijzondere risicogroep weer terzijde). Wat jij zegt gaat namelijk voor ELKE gezonde mens op en blijkbaar verandert er NIETS door de griepprik: In beide gevallen KUN je ziek worden, in beide gevallen KUN je allerlei verschijnselen krijgen en in beide gevallen KUN je dood gaan. In dat geval kies ik al bij voorbaat voor het NIET mijn lijf vol laten spuiten met rotzooi om mijn kansen met een gezond lichaam aanzienlijk groter te maken.

Citeer:
Wat ik wél gezegd heb is dat ik niet zo ziek word als anders. Zolang ik geen vaccinatie haal tegen griep lig ik minstens een hele week op bed. Compleet met torenhoge koorts en hallucinaties.
Haal ik wel een vaccinatie, dan heb ik dat niet. Ik lig weliswaar 2 dagen op bed, maar heb geen torenhoge koorts en kan me, achteraf, exact herinneren wat ik gezegd cq gedaan heb.
Ik behoor tot een zogenaamde risico groep (aangeboren astma, dus een verminderde werking van mijn immunsysteem ook aangeboren) en haal dus braaf mijn vaccinatie elk jaar [...]

Okay, voor een bijzondere risicogroep maak ik altijd een uitzondering (nog naast de persoonlijke vrijheid die je ook altijd hebt).
Aangeboren Astma >> DUS (??) verminderde werking immuunsysteem >> tja, ook daar heb ik wel zo mijn idee over maar dat valt weer buiten het onderwerp van dit topic.


Citeer:
Heb ik gezegd dan dat ik niet in bed ga liggen? Nee dat heb ik inderdaad niet gezegd. Want dat doe ik juist wel, om te voorkomen dat ik hele volkstammen besmet.

Die opmerking was als voorbeeld bedoeld en niet persoonlijk op jou of iemand anders gericht. Het was neergepent om aan te geven wat de meeste mensen in die sitiuatie nu eenmaal doen. Dit, zoals de gehele inhoud van mijn reacties. Zoals altijd richt ik nooit op een persoon maar is de inhoud algemeen bedoeld.

groet, DT/Nico


Ik voelde me ook niet aangevallen ofzo hoor :)

Nee idd, voor de gezonde mens veranderd er niets door de griepprik, maar volgens mij krijgen mensen die buiten de risicogroepen vallen hem ook niet (bepaalde beroepsgroepen daargelaten). En dus is er mi wel een werking. Namelijk dat hij de ziekte (in dit geval dus griep) erg afzwakt, terwijl die zonder de bewuste vaccinatie bij die mensen wel heel heftig zou uitvallen..
Ik begrijp wel dat jij er niet zo`n zin in hebt. Ik denk dat als ik niet tot de risicogroepen zou behoren ik het ook niet gedaan zou hebben.

En dan nu terug naar het originele onderwerp:
Ik geloof niet in toeval. Maar ik geloof ook niet in die hele 2012 hype die er op dit moment heerst. Ik denk niet dat het iets met elkaar te maken heeft, maar ik kan natuurlijk fout zitten.

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-05-2009, 21:27:09 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-06-2006, 11:48:56
Berichten: 1182
Locatie: Heerenveen
Belbe schreef:
(aangeboren astma, dus een verminderde werking van mijn immunsysteem ook aangeboren) en haal dus braaf mijn vaccinatie elk jaar om te voorkomen dat ik ooit nog mn vader mn moeder zie achtervolgen met een slachtmes (hallucinatie)


Hier ben ik het niet helemaal mee eens... Mijn broertje heeft ook aangeboren astma.. Maar hij hoeft echt niet elk jaar nog een griepprik te halen..


Overigens denk ik niet dat dit een voorteken is van 2012.. Het gebeurt zo vaak dat een griep muteert en dat er nog geen vaccinatie voor beschikbaar is.. Dat is nu ook het geval (naar mijn mening) Deze griep is gemuteerd omdat vrijwel de hele wereld voor de andere versies immuun geworden zijn. Dat doet het griepvirus (oo wel rhinovirus genoemd) nou eenmaal.

_________________
Past the point of no return, no going back now
Our passion play has now, at last, begun
Past all thought of right or wrong, one final question.
How long should we two wait, before we're one?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-05-2009, 21:46:12 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-11-2008, 22:02:46
Berichten: 61
Locatie: Terneuzen
Ik heb vandaag op de radio gehoord dat de besmette mensen die overleden zijn nog verdere gezondheidsproblemen hadden dan alleen deze griep.
Wat mij ook opvalt is dat mensen in Mexico overlijden terwijl dat een armer land is, terwijl er hier in Europa goede medicatie voor de griep is en mensen er bovenop komen.

Dus ik maak me er niet druk om; het zal wel meevallen! En ik denk ook niet dat het een voorteken is van 2012. Er breken wel vaker griepjes uit.

_________________
Geluk kan je delen door het te vermenigvuldigen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-05-2009, 14:21:03 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Rikku schreef:
Belbe schreef:
(aangeboren astma, dus een verminderde werking van mijn immunsysteem ook aangeboren) en haal dus braaf mijn vaccinatie elk jaar om te voorkomen dat ik ooit nog mn vader mn moeder zie achtervolgen met een slachtmes (hallucinatie)


Hier ben ik het niet helemaal mee eens... Mijn broertje heeft ook aangeboren astma.. Maar hij hoeft echt niet elk jaar nog een griepprik te halen..


Overigens denk ik niet dat dit een voorteken is van 2012.. Het gebeurt zo vaak dat een griep muteert en dat er nog geen vaccinatie voor beschikbaar is.. Dat is nu ook het geval (naar mijn mening) Deze griep is gemuteerd omdat vrijwel de hele wereld voor de andere versies immuun geworden zijn. Dat doet het griepvirus (oo wel rhinovirus genoemd) nou eenmaal.


Dat ligt er nou maar weer net aan welke vorm van astma je hebt. en bij mij is het dus wel dusdanig ernstig dat ik tot een risicogroep behoor en elk jaar een griepprik haal (of ik ga bijna dood, geen keus dus)

en het rhinovirus is geen griep maar een verkoudheidsvirus dat bij dieren wel griep veroorzaakt maar bij mensen niet.

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-05-2009, 16:09:05 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-01-2008, 16:21:38
Berichten: 83
Locatie: Assendelft
De mens gedraagt zich als een varken.

_________________
Larsje1995
@
spirituelejongeren.nl


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl