Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:39:38

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wat is jouw "missie?"
BerichtGeplaatst: 03-05-2009, 08:43:21 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Ieder bedrijf heeft een missie, maar wanneer je het vraagt aan individuele mensen heeft nauwelijks iemand daar over nagedacht. Nu zitten we hier op een verdiepingsforum en ik weet dat de meesten van jullie wel hebben nagedacht over wat je wil bereiken en wat je doel in het leven is?

Bij deze dus de 3 vragen. (waarom 3 vragen omdat het volgens mij veel mensen inzicht kan geven, misschien hebben sommigen onder jullie wel dezelfde missie en kunnen jullie onderling contact zoeken)

1. Wat is jouw persoonlijke missie?
2. Hoe ga je die bereiken?
3. Welke middelen ga je inzetten om dit te bereiken?

Succes!

liefs,
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is jouw "missie?"
BerichtGeplaatst: 03-05-2009, 19:00:12 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
He miracle,

1. Ik denk dat alle mensen maar een missie hebben en dat is gelukkig worden. Dan heb ik het wel over echt gelukkig en niet het tijdelijke gelukkig zijn van een nieuwe auto of een vakantie. Dit denk ik al een tijdje en tot nu toe heeft nog niemand die stelling onderuit kunnen halen. Dus mocht je een poging willen doen....graag, want wellicht heb ik het mis :)

2. Ik heb nu nog niet echt een stappen plan of zo :) ik denk dat het geluk wat ik wil bereiken niet echt te plannen is omdat ik nog niet exact weet wat het geluk tegen houd. Goed ik heb veel over boeddhisme gelezen en dat heeft me al een eind de goede kant op gestuurd maar toen ik begon met lezen wist ik nog niet dat dit de goede kant op was. Aangezien ik nu zelf aanvoel dat dit goed is ga ik er mee verder. Maar kan net zo goed zijn dat ik over een jaar zeg ik ga een andere kant op omdat eea toch niet bij mij past.

3. M'n lichaam en m'n grijze massa. Die laatste moet juist wat minder zijn best gaan doen maar dat is nogal een opgave voor me.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is jouw "missie?"
BerichtGeplaatst: 10-06-2009, 20:15:02 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
mijn missie is gezond zijn en gelukkig^^.
hoe? krachttraining natuurlijk en gezond eten^^.
met apparaten en lossen gewicht oefenen tot ik er dood bij neer val :mrgreen:.
ik hoop dat je er wat aan hebt ^^
grt witte wolf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is jouw "missie?"
BerichtGeplaatst: 12-06-2009, 10:10:50 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey avuso,

Citeer:
1. Ik denk dat alle mensen maar een missie hebben en dat is gelukkig worden. Dan heb ik het wel over echt gelukkig en niet het tijdelijke gelukkig zijn van een nieuwe auto of een vakantie.

Dan heb je het in mijn visie over “Satt-Chit-Ananda”: “zijn, bewustzijn en gelukzaligheid”; wat je natuurlijke staat is. Kom weer in contact daarmee.
Gelukkig WORDEN? Hm, ben je nu ONGELUKKIG dan? Waarom zou je gelukkig willen WORDEN?Waarom zou je daarmee wachten? Waarom zou je niet gewoon gelukkig ZIJN? Je weet net zo goed als ik dat dat “felbegeerde geluk(sgevoel)" niet in de toekomst ligt, maar alleen in het Hier en Nu. Door gelukkig te willen WORDEN, stel je m.i. steeds alleen maar voor je uit om in het Hier en NU gelukkig te ZIJN?

Citeer:
2. Ik heb nu nog niet echt een stappen plan of zo ik denk dat het geluk wat ik wil bereiken niet echt te plannen is omdat ik nog niet exact weet wat het geluk tegen houd.
Voor dat geluk wat jij wil, heb je ook geen stappenplan nodig. Als je het dan over een stappenplan hebt, dan is er maar één stap; MINDER DOEN of stoppen met doen en beginnen met zijn in het Hier en Nu en in contact komen met wie je in werkelijkheid bent. Immers dat “geluk” waar jij het over je hebt, is niet buiten jezelf te vinden/bereiken, of wel? :roll: :wink:
Het “bereiken” van dat geluk waar je het over hebt, is alleen te “bereiken” door het direct meteen in het Hier en Nu te plannen. En ja, wat houd jou inderdaad tegen? Waaruit bestaat je verzet?

Citeer:
Goed ik heb veel over boeddhisme gelezen en dat heeft me al een eind de goede kant op gestuurd maar toen ik begon met lezen wist ik nog niet dat dit de goede kant op was. Aangezien ik nu zelf aanvoel dat dit goed is ga ik er mee verder. Maar kan net zo goed zijn dat ik over een jaar zeg ik ga een andere kant op omdat eea toch niet bij mij past.

Het boeddhisme kan een prima richtingwijzer zijn die je een bepaalde kant op laat gaan.
In mijn visie bestaat er geen goede, verkeerde of foute kanten opgaan. Er zijn vele kanten of “richtingwijzers”die je op kan gaan op weg naar dat “geluk”. Echter kan een weg je dichterbij brengen bij wat je al bent? Geluk is de weg.

Citeer:
3. M'n lichaam en m'n grijze massa. Die laatste moet juist wat minder zijn best gaan doen maar dat is nogal een opgave voor me.

Die middelen noem je terecht. En dan nog even toevoegen om je daar niet meer mee te identificeren of je juist daarvan te onthechten.
Je schrijft het zelf al dat dat laatste wat MINDER zijn best moet gaan DOEN. Dat schreef ik ook al: minder doen; ook minder doen in de zin van minder denken en wat meer ZIJN, meer Bewust ZIJN door “het inzetten van het middel” van je bewustzijn.

Succes en sterkte.
Namasté.
:hart: en groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is jouw "missie?"
BerichtGeplaatst: 24-07-2009, 08:49:21 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-06-2006, 11:48:56
Berichten: 1182
Locatie: Heerenveen
1. Wat is jouw persoonlijke missie?
2. Hoe ga je die bereiken?
3. Welke middelen ga je inzetten om dit te bereiken?


1. Mijn missie is om mijn missie te vinden.
2. Die ga ik waarschijnlijk in de loop van mijn leven wel ontdekken.
3. Door het leven te leven zoals het gaat.

_________________
Past the point of no return, no going back now
Our passion play has now, at last, begun
Past all thought of right or wrong, one final question.
How long should we two wait, before we're one?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is jouw "missie?"
BerichtGeplaatst: 24-07-2009, 18:36:44 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Rikku schreef:
1. Wat is jouw persoonlijke missie?
2. Hoe ga je die bereiken?
3. Welke middelen ga je inzetten om dit te bereiken?


1. Mijn missie is om mijn missie te vinden.
2. Die ga ik waarschijnlijk in de loop van mijn leven wel ontdekken.
3. Door het leven te leven zoals het gaat.


Mooi gezegd, ik weet mijn missie ook nog niet, dus voor mij hetzelfde ;)

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is jouw "missie?"
BerichtGeplaatst: 05-09-2009, 13:13:31 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-08-2009, 18:37:54
Berichten: 137
1. Wat is jouw persoonlijke missie?
Ik heb geen iedee, ik heb wel wat om mogelijke dromen x)

2. Hoe ga je die bereiken?
Tja, eigenlijk wil ik er niet over na denken.
Ik vind mezelf nog te jong eerlijk gezegt.

3. Welke middelen ga je inzetten om dit te bereiken?
Tja, Dat moet ik nog uit vinden x)

_________________
Niet hier kijken! boven is het bericht x'D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is jouw "missie?"
BerichtGeplaatst: 15-09-2009, 19:22:20 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 15-09-2009, 16:03:53
Berichten: 204
mijn missie is weten, bepalen, maar niet behalen.
hoe ik dit ga bereiken? leren, spreken, denken, vragen, bepalen
welke middelen ga ik gebruiken? eigenlijk was ik van plan deze site te gebruiken, materialistisch gezien (in zekere zin).


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is jouw "missie?"
BerichtGeplaatst: 15-09-2009, 22:41:19 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
1. Wat is jouw persoonlijke missie?
2. Hoe ga je die bereiken?
3. Welke middelen ga je inzetten om dit te bereiken?

1. Mensen leren zichzelf en anderen lief te hebben, (leren over onvoorwaardelijke liefde) door het te leven, uit te stralen voorbeelden te geven, en zuiver mijn inzichten en ervaringen te delen met de mensen die er voor open staan.
2.Door mijn ogen wagenwijd open te houden en te zien welke mensen er op mijn pad komen en dit kunnen gebruiken. Ik deel gewoon mijn verhalen, visie en kijk op het leven en doe ik doe dit uiteraard vrijwillig zonder er geld voor te vragen.
3. Mijn hart, mijn intuïtie, mijn helder weten... naar buiten te brengen. Mijn gedachten en hoofd laten samensmelten met mijn hart... zodat er geen tegenstrijdigheden meer zijn... (heb nog momenten in het leven dat ik mezelf enorm tegenspreek, en raak dan verward)

Mijn echte levensmissie is gewoon zo veel mogelijk in liefde te leven, en goede daden voor anderen te doen, mensen onvoorwaardelijk accepteren wie of wat ze ook zijn geweest of zijn of zullen worden. Iets dat ik bij mij draag is een groot open hart, ik oordeel zo min mogelijk, en wil mensen laten voelen dat ze er gewoon mogen zijn en gewaardeerd worden.

Ik geloof trouwens dat liefde uitdragen ieder mens zijn doel is... al zijn er ook mensen die gewoon wat aardse ervaringen willen hebben....of levensdoelen hebben zoals een wereldreis, of anderen dromen voor zichzelf hebben. En daarbij is liefde uitdragen natuurlijk altijd belangrijk voor een veiligere en vredigere wereld.

maar het algemene doel van de mensheid is het belangrijkste doel waar iedereen diep van binnen van droomt... een zo prettig leerzaam en aangenaam mogelijk leven te leven :)

_________________
Leven en laten leven


Laatst gewijzigd door Nickid op 22-10-2012, 11:15:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is jouw "missie?"
BerichtGeplaatst: 22-09-2009, 12:54:44 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-12-2007, 22:27:21
Berichten: 185
Locatie: Hasselt - België
Leuke vragen Miracle! :rolling:

1. Wat is jouw persoonlijke missie? Cultivatie voltooien en verlichting bereiken.
2. Hoe ga je die bereiken? Dankzij de cultivatiewijze Falun Dafa / Falun Gong
3. Welke middelen ga je inzetten om dit te bereiken? Falun Dafa / Falun Gong, een geïntegreerde cultivatie van lichaam en geest.

:wave: Groetjes, Karin

_________________
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is jouw "missie?"
BerichtGeplaatst: 22-09-2009, 21:22:03 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-01-2008, 21:51:39
Berichten: 16
1. Wat is jouw persoonlijke missie?
Mijn missie is het volgen en leven van mijn passie, en mijn leven ten volle benutten om te zijn waar ik voor sta. Wat concreter voert mijn passie me op dit moment naar de opstart van mijn eigen praktijk en voelt het heerlijk me mee te laten nemen in die flow! (and all what may come)

2. Hoe ga je die bereiken?
Going with the flow :-) Eigenlijk leef ik dat nu al, en visualiseer ik de 'missing pieces' er als vanzelfsprekend bij ;-)

3. Welke middelen ga je inzetten om dit te bereiken?
Liefde, intuitie, vertrouwen en handelen(!!!) voornamelijk. (naast de zakelijke kant van mijn praktijk, maar de drijfveer is altijd hierop gestoeld)

Leuk topic dit overigens!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is jouw "missie?"
BerichtGeplaatst: 22-10-2009, 11:15:49 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 22-10-2009, 10:56:21
Berichten: 1
Hm, wow, de missie van Nickid heeft erg veel overeenkomsten met zoals ik dat voel. Ongelooflijk om te lezen, geweldig om te lezen, dat er meer zijn zoals ik. Ik ben pas sinds kort bezig met het ontdekken van mijn ware zelf en mijn missie. Het mooie is dat vanaf het moment dat ik stil ben gaan staan bij wat er nou echt in me zit en wie ik nou echt ben en waarom ik hier in deze wereld ben, dit direct kraakhelder was.
Liefs Michèle


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is jouw "missie?"
BerichtGeplaatst: 26-10-2009, 17:45:27 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-10-2009, 15:22:10
Berichten: 36
Locatie: Apeldoorn
Mooie berichtjes zeg.
Vooral wat Nickid en Avuso zeggen spreekt me erg aan.

Ik denk dat het je doel is op aarde om gelukkig te zijn. :D
En anderen te helpen ook gelukkig te zijn.

Dat geld denk ik voor iedereen.

Groetjes,

Silverstar

_________________
Then you look at me, and I always see, what I have been searching for. I was lost as can be, than you looked at me,
and I am not lost anymore.
Van het nummer "Then you look at me"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is jouw "missie?"
BerichtGeplaatst: 06-11-2009, 13:54:03 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
hier wil ik me graag even in mengen :p,,nico verteld het heel mooi en heb graag wat dingen toe te voegen :D!

nico schreef:
Hey avuso,

Citeer:
1. Ik denk dat alle mensen maar een missie hebben en dat is gelukkig worden. Dan heb ik het wel over echt gelukkig en niet het tijdelijke gelukkig zijn van een nieuwe auto of een vakantie.

Dan heb je het in mijn visie over “Satt-Chit-Ananda”: “zijn, bewustzijn en gelukzaligheid”; wat je natuurlijke staat is. Kom weer in contact daarmee.
Gelukkig WORDEN? Hm, ben je nu ONGELUKKIG dan? Waarom zou je gelukkig willen WORDEN?Waarom zou je daarmee wachten? Waarom zou je niet gewoon gelukkig ZIJN? Je weet net zo goed als ik dat dat “felbegeerde geluk(sgevoel)" niet in de toekomst ligt, maar alleen in het Hier en Nu. Door gelukkig te willen WORDEN, stel je m.i. steeds alleen maar voor je uit om in het Hier en NU gelukkig te ZIJN?

Ik snap wat avuso probeerd te zeggen, wat jij verteld over die auto of vakantie, is je zelfgevoel en je geluk in iets BUITEN jouw plaatsen,(je maakt je geluk afhankelijk van de gebeurtenissen buiten jouw als het uitkomt ben je gelukkig, als het er niet is ben je ongelukkig), dat betekend dat je VAN iets gelukkig moet worden, en zoals nico zegt gelukkig kan je niet worden,, je hoort het te zijn, geluk is een deel van jouw, nico praat over het nu, maar hoe kun je dan in het NU gelukkig zijn? nou tevreden zijn met alles wat je NU hebt en wat je niet hebt,(of gewoon aanvaarden dat je niet alles hebt en dan kun je ook dankbaar zijn voor iets HEEEL kleins, bijvoorbeeld dat je een lekker warme douch hebt terwijl dat ook anders had kunnen zijn, je had bijvoorbeeld ook in een arm land geboren kunnen zijn waarbij er amper schoon water hebt, je leeft dan in dankbaarheid dat je het niet zo slecht hebt en kijkt naar de mooie dingen.) geluk moet je leren zien, stel dat je in een hel leeft dan kan je zelfs daar gelukkig zijn, door gewoon niet meer te kijken naar alle rotzooi om je heen, je accepteert gewoon dat de hele werkelijkheid gewoon zo is... wat bij mij helpt is gewoon denken, alles wat er on me heen bestaat,, de mensen mijn baan, mijn rol hoe ik leef is allemaal fantasie, of een droom of een tijdelijke gebeurtenis.. waarin ik mezelf kan ervaren, de kunst is om niet steeds vast te zitten in het DENKEN DAT JE NIET GELUKKIG BENT,, door het inzicht dat we geluk zijn en dat ik me ongelukkig voel, ga ik in mezelf spitten en dan is het hey waar gaat het mis ik heb mezelf even verloren in de wereld buiten me :P ik gebruik dit 'lichtje/of ook wel gedachten die dan om de hoek komt kijken' om dat weer te realiseren,, en door steeds naar dat lichtje te luisteren leer ik steeds beter bij mezelf te blijven

Citeer:
2. Ik heb nu nog niet echt een stappen plan of zo ik denk dat het geluk wat ik wil bereiken niet echt te plannen is omdat ik nog niet exact weet wat het geluk tegen houd.
Voor dat geluk wat jij wil, heb je ook geen stappenplan nodig. Als je het dan over een stappenplan hebt, dan is er maar één stap; MINDER DOEN of stoppen met doen en beginnen met zijn in het Hier en Nu en in contact komen met wie je in werkelijkheid bent. Immers dat “geluk” waar jij het over je hebt, is niet buiten jezelf te vinden/bereiken, of wel? :roll: :wink:
Het “bereiken” van dat geluk waar je het over hebt, is alleen te “bereiken” door het direct meteen in het Hier en Nu te plannen. En ja, wat houd jou inderdaad tegen? Waaruit bestaat je verzet?

ook weer erg leuk, ik denk dat avuso probeert te zeggen, dat hij nog niet elk moment van heel het leven (zichzelf kan blijven) in het NU kan blijven, (dus realiseert dat hij het al is) wat wil zeggen dat hij nog niet het 'idee' oneindige geluk' bereikt hebt... het is ook een soort van oefening :P...(als je deze denkwijze je eigen maakt en gewoon steeds jezelf blijft vertellen dat je het al bent, maar dat je momenteel GELOOFD dat je het niet bent, kun je weer even gaan spitten en je denkwijze opruimen,, en het weer gaan zien :P hij zal het vast kennen want avuso weet erg veel :D

Citeer:
Goed ik heb veel over boeddhisme gelezen en dat heeft me al een eind de goede kant op gestuurd maar toen ik begon met lezen wist ik nog niet dat dit de goede kant op was. Aangezien ik nu zelf aanvoel dat dit goed is ga ik er mee verder. Maar kan net zo goed zijn dat ik over een jaar zeg ik ga een andere kant op omdat eea toch niet bij mij past.

Het boeddhisme kan een prima richtingwijzer zijn die je een bepaalde kant op laat gaan.
In mijn visie bestaat er geen goede, verkeerde of foute kanten opgaan. Er zijn vele kanten of “richtingwijzers”die je op kan gaan op weg naar dat “geluk”. Echter kan een weg je dichterbij brengen bij wat je al bent? Geluk is de weg.

precies zo als nico zegt, er zijn verschillende richting aanwijzers,, probeer eens te kijken naar de wereld hoeveel talen er zijn, hoeveel culturen er zijn, hoeveel geloven er zijn, en hoeveel mensen hun waarheid op een verschillende manier uitleggen of verwoorden,, de essentie van die innerlijke waarheid en die staat is het zelfde alleen door woorden lijkt het alsof mensen het over iets anders hebben,, hierbij praat ik vooral over de boeddha die hetzelfde probeert te vertellen, als een spiritueel leraar die verteld over een staat van zijn, de ander noemt het zen,, en de ander noemt het weer absolute stilte,, maar dit zijn maar woorden, de woorden beschrijven de essentie,, maar als je die essentie nooit ervaren hebt,, kun je die woorden niet begrijpen omdat je niet weet waar ze over praten...kijk misschien als ik zeg dat als je een keer heel relaxed en heerlijk heb gevoeld na het luisteren van muziek.. herken je wel waar ik over praat,, dat gevoel.. er zijn miljoenen manieren en woorden om het te vertellen,, kijk waar jij je het prettigst bij voelt, ik ben meer van simpel kindertaal, dan van boeddha,, of christenen en al die vele woorden, dat maakt het voor mezelf makkelijker...

Citeer:
3. M'n lichaam en m'n grijze massa. Die laatste moet juist wat minder zijn best gaan doen maar dat is nogal een opgave voor me.

Die middelen noem je terecht. En dan nog even toevoegen om je daar niet meer mee te identificeren of je juist daarvan te onthechten.
Je schrijft het zelf al dat dat laatste wat MINDER zijn best moet gaan DOEN. Dat schreef ik ook al: minder doen; ook minder doen in de zin van minder denken en wat meer ZIJN, meer Bewust ZIJN door “het inzetten van het middel” van je bewustzijn.

Succes en sterkte.
Namasté.
:hart: en groeten Nico

_________________
Leven en laten leven


Laatst gewijzigd door Nickid op 22-10-2012, 11:23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is jouw "missie?"
BerichtGeplaatst: 25-02-2010, 10:35:43 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-02-2010, 16:23:24
Berichten: 86
Locatie: Hoogwoud (Noord-Holland)
Ik weet niet echt wat mijn missie is,
ik denk dat ik dat pas kan weten als ik ouder ben,
of misschien weet ik het wel helemaal nooit..
Ik denk dat gelukkig worden de belangrijkste missie is die mensen hebben,
maar is dat niet meer streven, ipv een missie?
ik weet het dus niet.

_________________
Moed is pas als je hebt ontdekt dat er ook een kans is dat je verliest
Wicca <3
Seira, You'll be in my Heart. BB.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl