Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:04:00

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 68 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12-06-2009, 10:38:11 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
DT: sloeg bij jou gisteren ook acuut de angst en paniek toe toen het op het nieuws kwam dat die varkensgriep nu uitgeroepen is tot een pandemie met de hoogste fase? :roll: :mrgreen:

Tamiflu werd ook meteen weer genoemd. D'r is een voorraad van 5 miljoen doses Tamiflu voor Nederland alleen al, hoorde ik.
Het gaat hier om een aanzienlijk bedrag in totaal van 400.000.000 (400 miljoen euro!!)
Immers on-line is Tamiflu te bestellen voor €79,95 voor 10 capsules.
https://secure.dokteronline.com/apothee ... 1/1/?/296/ en daar staat ook nog eens: Tamiflu Supensie is helaas op dit moment niet leverbaar door leveringsproblemen bij de fabrikant. Zou d'r zoveel vraag zijn???
BIG business, met een hoofdletter B dus en dan hebben we het alleen nog maar over de geldbedragen die omgaan wat betreft Nederland. Reken eens om hoeveel dit voor heel Europa zou gaan. :roll: Reken eens om hoe dit voor een heel groot deel van de wereldbevolking zou gaan! :roll: :roll:
De farmaceutische industrie vindt het denk ik "niet onprettig" dat het een pandemie is.
ZOu het daarom zijn dat de farmaceutische industrie zo bij gebaat is om overal te (laten) verkondigen dat er nu een pandemie is en graag dit product "aan de man" wil verkopen? PING-KASSA! $$$$ en €€€€ etc.

groet Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-06-2009, 14:50:37 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
@ Nico:

Citeer:
DT: sloeg bij jou gisteren ook acuut de angst en paniek toe toen het op het nieuws kwam dat die varkensgriep nu uitgeroepen is tot een pandemie met de hoogste fase?

Nou, enorm (not!).
Pure angstzaaierij.
Ik las ook in de krant (vandaag) dat deze mooie, tot pandemie verheven, griepvariant inmiddels al het enorme aantal van 144 doden op z'n geweten heeft. Los van het gegeven dat elke dode er een teveel is (alhoewel het de genenpool misschein wel ten goede komt, beetje cru wellicht maar dit is toch de wijze waarop de natuur selecteerd en zoals de 'reguliere geneeskunde' iedereen in leven houdt is volkomen tegennatuurlijk. Maar dat is helemaal off-topic).
Als je dan in hetzelfde persbericht leest dat de Spaanse griep (1918) tientallen miljoenen, de Aziatische griep (1957) twee miljoen en de HongKong griep (1968) een miljoen doden veroorzaakten ... waar hebben we het dan over?
Ik ga me dan afvragen:
- wat is het creterium om eenziektegolf tot pandemie te verheffen;
- wat zit er verder achter deze bangmakerij want het aantal doden (tot nu toe) kan het niet zijn.


Citeer:
D'r is een voorraad van 5 miljoen doses Tamiflu voor Nederland alleen al, hoorde ik.
Het gaat hier om een aanzienlijk bedrag in totaal van 400.000.000 (400 miljoen euro!!)

En jammerlijk genoeg leggen te weinig mensen die link (als ze al niet door de angstgolf geveld zijn).

Citeer:
PING-KASSA! $$$$ en €€€€

Zeg maar rustig: Pingping ka$$a! (waarbij pingping slang is voor geld)

groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-06-2009, 16:16:06 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-02-2009, 20:03:30
Berichten: 31
Waar haal je al die 'FEITEN' vandaan? Ik zou graag bronnen zien. Is het niet zo dat virussen voortdurend mengen en muteren? Waarom zou jij wél weten hoe het zit, en hebben virologen geen idee? (kom er niet mee aan dat die allemaal in het complot zitten). Je kunt niet zeggen dat het onmogelijk is dat dit soort griepvirussen vanzelf ontstaat. Hoe zijn dan immer de Spaanse Griep en de Hongkong-griep ontstaan, toen de mens nog niet de techniek had om zelf te knutselen aan dit soort dingen.

Het ligt er voor jou zo dik bovenop dat het Mexicaanse Griep-virus door mensen gemaakt is. Maar als het door mensen gemaakt is, waarom wordt er dan een verhaal bij verzonnen dat zó slecht is, dat zelf een virologisch leek als jij kunt zien dat het onzin is? Is het feit dat het verhaal onwaarschijnlijk klinkt, er niet juist een bewijs voor dat het niet door mensen bedacht is?

Hoe kun jij van anderen zeggen dat ze slapen, terwijl je zelf ook absoluut gelooft in een theorie die helemaal niet te bewijzen is?

Je moet niet overal iets achter willen zoeken. Vaak zit er namelijk gewoon niks achter, of is de werkelijkheid veel genuanceerder (bijvoorbeeld, de farmacie heeft dit virus niet gemaakt, maar buit het wel graag uit). De werkelijkheid is vaak wat saaier dan je het in je fantasie kunt maken...

_________________
Al wat beweegt zal in beweging blijven
Erop en/of eronder: een keus is er niet
Niets dat beklijft en alles zal verdwijnen
Je leven een vuurwerk … of niet


-Simon Vinkenoog


Laatst gewijzigd door Dirky op 13-06-2009, 16:29:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-06-2009, 16:29:01 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-02-2009, 20:03:30
Berichten: 31
DT schreef:
Als je dan in hetzelfde persbericht leest dat de Spaanse griep (1918) tientallen miljoenen, de Aziatische griep (1957) twee miljoen en de HongKong griep (1968) een miljoen doden veroorzaakten ... waar hebben we het dan over?

Dat gebeurde ook niet in een paar maanden hoor, maar in verschillende golven gedurende zeker een jaar (misschien wel langer, ik weet het niet precies). En natuurlijk waren de omstandigheden anders toen.

Citeer:
Ik ga me dan afvragen:- wat is het creterium om eenziektegolf tot pandemie te verheffen;

Dat criterium is door de WHO natuurlijk heel duidelijk vastgelegd, lijkt me niet moeilijk te achterhalen, ik zou beginnen op http://www.who.int

Citeer:
Citeer:
D'r is een voorraad van 5 miljoen doses Tamiflu voor Nederland alleen al, hoorde ik.
Het gaat hier om een aanzienlijk bedrag in totaal van 400.000.000 (400 miljoen euro!!)

En jammerlijk genoeg leggen te weinig mensen die link (als ze al niet door de angstgolf geveld zijn).

Dus, 1 dosis Tamiflu kost 80 euro? Als ik even google kom ik op 30 euro voor een kuur, als je het groot inkoopt zal de prijs daar een fractie van zijn. Aan die getallen klopt dus iets niet! :)

_________________
Al wat beweegt zal in beweging blijven
Erop en/of eronder: een keus is er niet
Niets dat beklijft en alles zal verdwijnen
Je leven een vuurwerk … of niet


-Simon Vinkenoog


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-06-2009, 09:26:08 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
@ Dirky:

Citeer:
Ik zou graag bronnen zien.

Als je het hele item doorleest zie je dat er al massaal bronnen genoemd zijn.

Citeer:
Is het niet zo dat virussen voortdurend mengen en muteren?

Jawel en DAT bestrijd ik ook niet, nergens.
Wat deze leuke variant betreft: die bestaat uit 1/3 varkens, 1/3 vogel en 1/3 humaan virus en DAT, mijn beste Dirky, is wel heel erg onwaarschijnlijk om spontaan te gebeuren.


Citeer:
Waarom zou jij wél weten hoe het zit, en hebben virologen geen idee?

Ik zeg NERGENS dat ik de waarheid in pacht heb of dingen doorzie die anderen niet doorzien. Ik geef hierin MIJN mening en leg die ter discussie voor aan de 'bewoners' van dit forum.

Citeer:
Hoe zijn dan immer de Spaanse Griep en de Hongkong-griep ontstaan, toen de mens nog niet de techniek had om zelf te knutselen aan dit soort dingen.

Die leuke griepvirussen zijn dan ook GEEN mix afkomstig van verschillende gastheren maar een simpele humane griep-variant. Elk virus muteert, dat is nu eenmaal de aard van virussen maar het COMBINEREN met virussen van andere gastheren ligt heel wat minder voor de hand en mag met enig gezond wantrouwen bekeken worden.

Citeer:
Het ligt er voor jou zo dik bovenop dat het Mexicaanse Griep-virus door mensen gemaakt is.

Hm ... jij geloofd dus in de THEORIE dat een combinatie van een varkens, een vogel en een humaan virus volkomen SPONTAAN is ontstaan?
Dat mag je natuurlijk geloven maar persoonlijk vind ik DAT een erg slecht verzonnen verhaal.


Citeer:
Maar als het door mensen gemaakt is, waarom wordt er dan een verhaal bij verzonnen dat zó slecht is, dat zelf een virologisch leek als jij kunt zien dat het onzin is?

Waar haal je vandaan dat ik een virologische leek ben?
Maar buiten dat: JIJ geloofd het verhaal en miljoenen andere mensen ook ... Zo slecht was het sprookje dus niet bedacht.
Het is heel simpel: angst verlamt het denken van mensen en doet ze alles geloven. Daar wordt al honderden, zo niet duizenden, jaren gebruik van gemaakt. En met succes: zo blijkt.


Citeer:
Hoe kun jij van anderen zeggen dat ze slapen, terwijl je zelf ook absoluut gelooft in een theorie die helemaal niet te bewijzen is?

Ik stel iets ter discussie, denk er zelf over na, geloof niet alles dat me voor waar wordt voorgehouden. Dat in tegenstelling tot mensen die absoluut niet zelf nadenken, hun leven laten leiden door angst en zonder enige vraag doen wat hun voorgehouden wordt.
Ja, dan kan ik wel stellen dat die laatste groep slaapt, ook al is mijn theorie niet bewijsbaar (overigens: de theorie van de voorstanders is ook niet bewijsbaar!).


Citeer:
Je moet niet overal iets achter willen zoeken.

Dat staat je vrij. Als vrijdenker en door ervaring wakker geworden, heb ik zo langzamerhand wel de ervaring dat er juist vaak MEER achter zit. Zeker als het de schijn heeft dat het verhaal niet klopt. Maar niemand, ook jij niet, hoeft mij daarin te volgen. Zie ook de tekst onder al mijn berichtjes.

Citeer:
Vaak zit er namelijk gewoon niks achter, of is de werkelijkheid veel genuanceerder (bijvoorbeeld, de farmacie heeft dit virus niet gemaakt, maar buit het wel graag uit). De werkelijkheid is vaak wat saaier dan je het in je fantasie kunt maken...

Mee eens: VAAK wel.
Helaas is de werkelijkheid ook vaak veel minder saai en gaat die verder dan (zeker sommige mensen) in hun fantasie kunnen bedenken.
Daarnaast: niet alleen de farmacie maakt virussen, ook de wetenschappers in dienst van verschillende legers zijn met dit soort leuke onderzoeken bezig. Maar ook dat zullen veel mensen als fantasie betitelen.


Citeer:
Citeer:
DT schreef:
Als je dan in hetzelfde persbericht leest dat de Spaanse griep (1918) tientallen miljoenen, de Aziatische griep (1957) twee miljoen en de HongKong griep (1968) een miljoen doden veroorzaakten ... waar hebben we het dan over?

Dat gebeurde ook niet in een paar maanden hoor, maar in verschillende golven gedurende zeker een jaar (misschien wel langer, ik weet het niet precies). En natuurlijk waren de omstandigheden anders toen.

Ja ... en? Deze leuke griep variant loopt ook al een leuke tijd mee en toch pas 144 doden.
En ja ... de omstandigheden waren anders toen. We reizen nu meer en verder en verzamelen ziekten uit heel de wereld en gebruiken twijfelachtige middelen om onszelf te beschermen.
Wat wil je hiermee zeggen?


Citeer:
Citeer:
Ik ga me dan afvragen:- wat is het criterium om een ziektegolf tot pandemie te verheffen;

Dat criterium is door de WHO natuurlijk heel duidelijk vastgelegd, lijkt me niet moeilijk te achterhalen, ik zou beginnen op http://www.who.int

Het leek me helder dat het hier om een cynische hypothetische vraagstelling ging.
Dat er criteria zijn en waar die te vinden zijn is niet het onderwerp.
Het gaat er in deze om, dat het tot pandemie verheffen van een ziekte zonder informatie te geven over de criteria, alleen maar ondersteuning biedt aan de angstgolf die op deze wijze versterkt wordt. En die angstgolf mondt weer uit in vragen naar vaccins en .... Nou ja, ik neem aan dat je het verdere verloop zelf kunt bedenken, daar heb je weinig fantasie voor nodig.


Citeer:
Dus, 1 dosis Tamiflu kost 80 euro? Als ik even google kom ik op 30 euro voor een kuur, als je het groot inkoopt zal de prijs daar een fractie van zijn. Aan die getallen klopt dus iets niet! :)

Geen flauw idee. Deze informatie komt uit een reactie van Nico en dat is een ander dan ondergetekende. Ik ging af op de informatie die hij gaf maar ik wil best van je aannemen dat het goedkoper te krijgen is. Nou ja, dan gaat het om 133,333,333 ofwel 133 miljoen euro. Er ZIJN dagen dat ik er niet mee rondloop ... En dat voor een middel dat helemaal niet voor deze griepvariant is gemaakt maar "gelukkig" "toevallig" ook werkt en dat als deze variant niet uitgebroken was, vernietigd had moeten worden omdat het anders over de uiterste gebruiksdatum was gegaan. Maar ja ... dat is natuurlijk ook fantasie ...

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-06-2009, 10:58:43 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Vereisten voor een pandemie:

- Veel inwoners
- Veel inwoners met een gebrek aan hygiëne en medische voorzieningen
Indien bovengenoemde eis niet van toepassing is, volgen:
- Veel inwoners met smetvrees
- Veel inwoners met smetvrees en mediavoorzieningen
- Veel inwoners met smetvrees, mediavoorzieningen en nervositeit
- Veel inwoners met smetvrees, mediavoorzieningen, nervositeit en microscoopvisie


Los van de stempeldrang van de media die ons als een kudde nerveus doods- en beestjesvrezend vee bijeendrijft achter onze nationale grenzen op de hoogste heuvel, terwijl wij via de tv met argusogen de met builen bezaaide Mexicanen volgen, heeft Wikipedia ook nog een artikeltje te bieden over het begrip pandemie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pandemie

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-06-2009, 19:10:19 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Wat las ik gisteren ook al weer in de krant ... euhhhhhhhhhhhhhhhhh :mrgreen:

Ohhhhhhhhh jaaaaaaaaaaa ............. :mrgreen:

Die leuke griep maakt hier een aantal 'slachtoffers' en waarschijnlijk komen er nog meer, MAAR ...

het beeld is helder: het ziekte verloop is over het algemeen bijzonder MILD !!!
Men gaat dus binnenkort stoppen met het verstrekken van Tamiflu aan zieken, met uitzondering van risico-groepen.

Tja, dat zet me toch even aan het denken:

#1: is die hele charade van bangmakelarij dan volkomen voor niets geweest? Het lijkt er wel op aangezien het ziekteverloop blijkbaar MILD is.
#2: als ze stopen met Tamiflu uitgifte ... waar blijven ze dan met die hele zooi die ze ingekocht hebben? Lijkt me niet dat je het kunt bewaren voor een volgende gekte en dan opnieuw aan de goegemeente verkopen dat het werkt.
#3: en wat doen ze nu met al die ampullen vaccin die besteld zijn? Die kun je zeker niet bewaren maar ja ... ik denk dat de fabrikant ook niet staat te trappelen van ongeduld als ze teruggestuurd worden en afzeggen zal ook niet kunnen. Leuke kostenpost voor onze overijverige regering.
#5: als alleen de risico-groepen nog Tamiflu krijgen ... zijn dan eerder alle doden ook in de risico-groepen gevallen? En als dat zo is ... waarom is dat niet verteld?
#6: al het voorgaande (inclusief bangmakelarij en zo) bekeken kan ik toch niet anders concluderen dan dat we aardig belazerd zijn.
#7: wanneer staat er nu eens iemand op om te vertellen dat we grootschalig belazerd worden door de farma's en hun afgerichte hondjes bij gezondheidszorg? Wanneer neemt er nu eens iemand het roer over en stuurt deze waanzin in veilige haven?

gniffelende groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-06-2009, 19:14:17 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Heu? DT is nico geworden, en nico DT? What's going on?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-06-2009, 20:15:10 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
DT = Nico

Nico = ?

Twee verschillende personen ;)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-06-2009, 22:19:15 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
DT = Deeper Thoughts = Nico (deze dus)

Nico = Nico (maar een geheel andere pesronage als de bovenstaande Nico die DT is)

Lijkt me volkomen helder :mrgreen:

'DT' en 'Nico' (de nicknames op SJ)
zijn verschillende personen maar heten van zichzelf beiden Nico.

groet, DT/Nico [/color]

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-06-2009, 16:59:07 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Inderdaad.
De ene Vyu is de andere Vyu immers ook niet...
Afbeelding

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-06-2009, 17:55:29 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
:mrgreen: Ik ken maar een Vyu en die is wel Vyu ... :mrgreen:

Grijns, alweer een bericht in de kranten:

Dezelfde losgeslagen GezondheidsRaad die een paar dagen geleden adviseerde mensen met de Mexicaanse griep geen Tamiflu meer te verstrekken (tenzij ze tot een risicogroep behoren) geeft nu de uitermate volgzame minister van Volksgezondheid, de heer Ab Klink, het advies om 34 MILJOEN ampullen vaccin te bestellen zodat ELKE Nederlander 2x gevaccineerd kan worden !!

Hier is de waanzin ten top zichtbaar.

Om te beginnen hoeven helemaal niet alle Nederlanders 2x gevaccineerd te worden, zelfs niet 1x. Een groot deel van de Nederlanders WIL helemaal niet gevaccineerd worden!

Maar dan ... Die griep heeft een uitermate MILD verloop volgens dezelfde dwazen van de GezondheidsRaad. Waarom zou je er dan überhaupt iets aan doen?

Spelen hier in Nederland dan alleen nog maar commerciële belangen?

En mag ik nu concluderen dat er hoogstwaarschijnlijk ook wel leuke commerciële belanghebbenden zijn die blijkbaar ana het vaccin meer verdienen dan aan Tamiflu?

Zou het niet slimmer zijn voor een minister van VOLKSGEZONDHEID om zich te richten op de GEZONDHEID van het VOLK?
En zou die GezondheidsRaad niet een goede RAAD gaan geven die GEZONDHEID bevordert?
In plaats van het altijd maar achter de feiten aan lopen, de volksgezondheid (ic het immuunsysteem/afweersysteem) nog verder ondermijnen met het verstrekken van rotzooi die zeker niet gericht is op gezondheid?

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat de gemiddelde Nederlander (en wat dat betreft: de gemiddelde weldenkende westerse mens) zich zo laat belazeren zonder te reageren.

verbijsterde groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-06-2009, 11:40:32 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-02-2009, 20:03:30
Berichten: 31
Intussen in de V.S. al meer dan 100 mensen overleden. Weet iemand hoe veel mensen daar in deze tijd van het jaar overlijden aan normale griepsoorten? Dat lijkt me wel interessant om te vergelijken :D

_________________
Al wat beweegt zal in beweging blijven
Erop en/of eronder: een keus is er niet
Niets dat beklijft en alles zal verdwijnen
Je leven een vuurwerk … of niet


-Simon Vinkenoog


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-06-2009, 08:29:01 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Citeer:
Dezelfde losgeslagen GezondheidsRaad die een paar dagen geleden adviseerde mensen met de Mexicaanse griep geen Tamiflu meer te verstrekken (tenzij ze tot een risicogroep behoren) geeft nu de uitermate volgzame minister van Volksgezondheid, de heer Ab Klink, het advies om 34 MILJOEN ampullen vaccin te bestellen zodat ELKE Nederlander 2x gevaccineerd kan worden !!

Als die Klink het maar uit zijn hoofd laat om deze bestelling te doen in de farmaceutische winkel!
Het kostenplaatje zal dan niet gaan om de eerder genoemde 400.000.000 euro(=400miljoen, als je uitgaat van 80 euro per dosis) of 150 miljoen euro (als je uitgaat van 30 euro per dosis zoals Dirky on-line gevonden heeft), maar om maar liefst 1.020.000.000,-- (ruim 1 miljard eurootjes!!) uitgaande van het goedkoopste tarief van die 30 euro per dosis. Klinklare domheid als hij dat doet. Die farmaceutische industrie lacht :mrgreen: :lol: zich kapot als Klink deze order plaatst. PING-KA$$a.

Wat betreft die "slachtoffers" die overleden zouden zijn aan de mexicaanse griep ben ik niet geinteresseerd in die Mexicaanse griep, maar veel meer benieuwd wat deze overledenen medisch nog meer meer onder de leden hadden. Maar dat wordt er voor het gemak nooit bij vermeld, terwijl die informatie wellicht nog veel belangrijker zou zijn.
Immers: wellicht ging het om een oude bejaarde, die toch al tot de kwetsbare groep behoort, wellicht was het slachtoffer al terminaal, wellicht had het slachtoffer een hartaanval gekregen en is deze daar aan overleden en wordt onterecht een foutieve diagnose gesteld, wellicht had het slachtoffer al een slechte weerstand tgv een andere veel ernstigere ziekte en ga zo maar door.

ALs ik me niet vergis, Dirky, sterven er jaarlijks wereldwijd ongeveer tussen de 300.000 en 500.000 mensen aan de gevolgen van een griep.

groet Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-06-2009, 09:18:22 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Ik kwam zojuist het volgende artikel tegen:

Hoe zinvol is tamiflu?
In een tijd waarin er mogelijkerwijs steeds meer mensen bang zouden kunnen gaan worden voor deze mexicaanse griep is het ook erg makkelijk voor overheidsinstanties om mensen te gaan inenten met wat ze maar willen. Het volk vertrouwt de overheid dan snel en heeft al helemaal geen tijd om kritische achtergronden te lezen van datgene wat ze tot zich nemen. De bedoeling van dit artikel is om deze achtergrondinformatie wél naar voren te brengen om ook hier te zien of het massaal innemen van Tamiflu nou echt wel zoden aan de dijk zet, of dat het meer een soort lapmiddel is dat door de overheid kan worden ingezet om mensen toch vaag het gevoel te geven dat de overheid daadkrachtig optreedt, terwijl het middel misschien vooral interessant is voor de farmagigant Roche.

VERWARRING RONDOM TAMIFLU
Bij mij blijft er nog een zekere verwarring hangen rondom het gebruik van Tamiflu. Zo zegt de Commissie Farmaceutische Hulp dat de 'werkzaamheid onvoldoende is aangetoond bij de behandeling van personen die behoren tot de risicogroepen. Het gebruik van Tamiflu (oseltamivir) voorkomt bij geen van de indicaties complicaties in tegenstelling tot vaccinatie. De Commissie wijst er bovendien op dat influenza en influenza-achtige aandoeningen op klinische gronden moeilijk van elkaar zijn te onderscheiden. Dit kan leiden tot veel onnodig gebruik. De Commissie ziet daarom voor oseltamivir bij influenza geen duidelijke waarde boven symptomatische behandeling.
Ook de Stichting Nationaal Programma Grieppreventie stelt dat Tamiflu een 'zeer beperkte plaats hebben bij de therapie en profylaxe van influenza'
De Commissie Farmaceutische Hulp noemt wel dat ze Tamiflu niet hebben beoordeeld bij een pandemie. De SNPG stelt wel dat Tamiflu ingezet zou kunnen worden bij een griepuitbraak in bijvoorbeeld een verzorgingshuis.
Op basis van deze bronnen krijg je de indruk dat Tamiflu eigenlijk allemaal niet zoveel zin heeft, noch voor de behandeling, noch ter voorkoming van de griep. Er wordt eerder aangeraden om de griepprik te nemen als je behoort tot een risicogroep (waar klaarblijkelijk met de nieuwe criteria maar liefst 3,7 miljoen Nederlands toe zouden behoren).
Aan de andere zijde wordt Tamiflu juist sterk aanbevolen omdat het - indien je het neemt 48 uur na de eerste symptomen - je een dagje minder ziek zou zijn en bovendien minder besmettelijk zou zijn voor anderen. Er onstaat zo een gevoel alsof Tamiflu je toch ook beschermd tegen het griepvirus, als ware het een soort vaccin. Ik heb ook het idee dat mensen geneigd zijn dit allemaal een beetje door elkaar te gooien. Het is in principe dan ook onjuist om te spreken over een Tamiflu vaccinatie. Ook werkt Tamiflu alleen zolang je het slikt: het maakt je niet immuun tegen het griepvirus

ER IS NOG GEEN VACCIN TEGEN DE MEXICAANSE GRIEP
Vooralsnog (14 juni 2009) is er nog geen vaccin dat helpt tegen de Mexicaanse griep. Het Nederlands Vaccin Instituut meldt op haar site dat inmiddels is gebleken dat de gewone griepvaccins niets uithalen tegen de mexicaanse griep (Vaccin Mexicaanse Griep Later dan Verwacht) en het griepvirus.

Zo zou Tamiflu wel eens niet zo onschuldig kunnen zijn als je zou denken. In een artikel uit de Sydney Morning Herald van april 2009 wordt bijvoorbeeld gesteld:
Influenza patients between 10 and 17 who took Tamiflu were 54 per cent more likely to exhibit serious abnormal behaviour than those who did not take the antiflu drug, a final report from a Japanese Health, Labour and Welfare Ministry research team, said.
http://home.tiscali.nl/gibbon/waterput/ ... -griep.htm

Niet echt een enthousiast verhaal VOOR Tamiflu dus. Heeft iemand het emailadres van AB Klink? :roll: :mrgreen:

groet Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 68 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl