Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 19-04-2024, 12:03:33

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18-06-2009, 22:24:13 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Citeer:
Avuso schreef:
Citeer:
DT schreef:
Citeer:
Citaat Avuso:
Op het moment dat je je ogen dicht doet veranderd jou werkelijkheid. Je kunt dus stellen dat de werkelijkheid in je hoofd met open ogen niet meer bestaat als je je ogen dicht doet omdat die werkelijkheid dan is veranderd in je hoofd.

Mee eens en dus ... een stukje onderbouwing?

Wil je extra onderbouwing of is het stukje tekst zelf de onderbouwing? Ik denk dat de tekst zelf de onderbouwing is dus mijn antwoord is ja :)


Ik bedoelde inderdaad dat de tekst een stukje onderbouwing is.

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-06-2009, 20:36:08 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Na de vele verhalen die er zijn rond "reïncarnatie" van verschillende mensen zou je kunnen zeggen dat bovenstaand idee wel op iets meer dan een veronderstelling berust.
Na de vele verhalen die er zijn rond het bestaan van God en de herrijzenis van Jezus, zou je kunnen zeggen dat God wel degelijk bestaat. Ook het feit dat Allah zich kan beroepen op vele miljoenen aanhangers geeft numeriek een overweldigende validiteit aangaande de uitspraak dat Allah bestaat... :mrgreen:

Citeer:
Hoe ontstaat dan volgens jou “realisering” of “zelfrealisatie”?
Realisering impliceert een proces, dus een ontwikkeling. Realiteit impliceert werkelijkheid. Je kunt alleen iets veranderen als je van A naar B gaat, al dan niet letterlijk of figuurlijk. Dat houdt dus in specificiteit, plaatsgebondenheid en differentiatie (A is niet B etc.).
Realiseren als persoonlijk proces wil ik niet moeilijker maken dan het is: het verkennen en onderkennen van hoe je in elkaar steekt. Je verkiest het dan om de ene aspecten meer prominent te laten zijn dan de andere, je verkiest het dan om ergens bewust van te worden of niet, om bepaalde talenten te ontplooien etc.

Citeer:
Het is in dit kader belangrijk te weten dat een object het waargenomene is, en dat een subject de waarnemer is. En even verder op in dezelfde post schrijf je:
Desondanks kan het zelfbewustzijn niet uit zijn eigen geest stappen en de werkelijkheid van buiten zijn eigen perceptie bekijken.Kijk nou, hier zeg je het ZELF NU OOK. Hiermee herroep je je eerder gedane uitspraak.
Met andere woorden: hetgeen je in Werkelijkheid bent (Bewustzijn/Waarnemen) kan niet zichzelf waarnemen als object. Dan zijn we het eigenlijk hier gewoon over eens.
Je interpreteert het iets anders dan ik bedoelde, en we zijn het niet met elkaar eens, lijkt mij.
Wat ik bedoel is dat het zelfbewustzijn een trapje hoger staat dan het 'gewone' bewustzijn. Dat houdt al in een soort van bespiegeling en bezinning van de indrukken die het bewustzijn verwerkt. Dus een zekere mate van objectivering van de eigen subjectiviteit! Daarmee refereer ik niet naar b.v. uittreding, waarbij de geest van de persoon in kwestie zijn eigen lijf kan zien liggen o.i.d.
Wat ik met mijn tweede uitspraak bedoel, is dat de Waarheid ofwel de Werkelijkheid, dus de absolute aard der dingen, NIET door het subject (lees: de mens als waarnemer van de werkelijkheid) gekend kan worden. Dat komt simpelweg omdat een mens niet uit zijn eigen (zelf)bewustzijn kan stappen om zijn subjectiviteit als zodanig te beschouwen.
Daarmee stel ik tevens in het geheel niet dat de objectivering van het bewustzijn door het zelfbewustzijn wel leidt tot absolute kennis; het is en blijft subjectief, d.w.z. standplaatsgebonden.

Door bovengenoemde vind ik het dus aannemlijk er vanuit te gaan dat dat-wat-we-werkelijk-zijn nooit gekend of ervaren kan worden. Het blijkt uit onze posts inmiddels dan ook dat we het ook met elkaar eens zijn dat de werkelijke aard der dingen niet gekend kan worden.

Citeer:
In mijn visie wordt er door hetgeen je in Werkelijkheid bent niets geobjectiveerd, maar slechts oordeelsvrij waargenomen.
'Oordeelvrij waargenomen' vind ik hoogst paradoxaal, zeker als je stelt dat dit jouw visie is. Dus een aanschouwde rode roos is dan geen rode roos meer? De aanschouwde mens is dan dus geen aanschouwde mens meer? De zoete smaak van een appel is dan geen zoete smaak van een appel meer?

Citeer:
Bovendien: Hoe wil je iets bereiken wat je al bent?
En aan de andere kant heb je het allang “bereikt” omdat je al die tijd niets anders geweest bent!! (maar was je dat alleen niet bewust).
Als we het zijn, waarom oordelen we dan, waarom zijn we dan standplaatsgebonden, waarom zijn er dan meningsverschillen, waarom beoordeel ik chocolade als lekker, waarom besef ik dat ik niet jij is? Etc.

Citeer:
Alles moet een specifieke waarde krijgen. Alles? En waarom zou dat moeten? Van wie “moet” dat dan? Voor hetgeen je in Werkelijkheid bent, hoeft niets een specifieke waarde te krijgen. Hetgeen je in Werkelijkheid bent neemt alles gewoon oordeelsvrij waar.
Dit punt heb ik in het topic 'Inzien van perfecties' dus bestreden. Een oordeelvrije wereld, met bijbehorend substantialisme en passiviteit, is tegennatuurlijk. Alles verliest begin en einde, verliest zin, verliets alle drang en ijver en alle waarschuwingssystemen. Als jij gevaar niet als gevaar 'beoordeeld', dan was je allang onder een auto gekomen. Als jij een aantrekkelijke vrouw niet als een aantrekkelijke vrouw 'beoordeeld', was de menselijke soort allang uitgestorven. Etc.

Citeer:
Citeer:
Citaat:
dan wil dat zeggen dat alles één is. Dan ben je gedwongen tot de conclusie dat álles, altijd en overal, bewustzijn is (een vooronderstelling).

KIJK en dát is nou nog eens een interessante veronderstelling. Kan je hier wat meer over vertellen over hoe jij dit ziet?
Als je stelt als er geen dualiteit is, en dat de werkelijke aard van ons (ook al kan die kennelijk niet waargenomen of gekend worden (?)) alles wel best vindt en in bepaald opzicht als het ware zelfgenoegzaam is (kortom: passief en substantialistisch) dan vervagen alle scheidslijnen. Vervolgens, als ik alles bij elkaar optel, dan besta 'ik' niet, maar tegelijkertijd ben () ook niet in staat de werkelijke ander waar te nemen. Die 'ander' bestaat trouwens ook niet. Dan is niemand iemand, en iemand is niemand.

Citeer:
Bewustzijn is noch reflexief, noch niet-reflexief.
Bewustzijn neemt waar, dat ben je met me eens. Dan is er dus geen sprake van reflectie? De volgende stap echter: bewustzijn neemt waar. Dan doet het iets met het waargenomene, b.v. beweging, denken etc. Dat is de reactie op het waargenomene. Alleen al de zenuwimpulsen van het netvlies n.a.v. licht is een reactie op binnenkomende prikkels. Allemaal reflexief dus. En relatief. En afhankelijk van werkelijkheid.
Als er niets is, dan valt er niets waar te nemen, maar dan is er ook niets om waar te nemen. Dan is er zelfs geen werkelijke zelf.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-06-2009, 16:16:07 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
misschien even leuk om dit te bekijken, denk dat dit heel goed past bij dit topic:
http://www.a-dvaita.nl/film1.htm
http://www.a-dvaita.nl/film2.htm
http://www.a-dvaita.nl/film3.htm
http://www.a-dvaita.nl/film3.htm

http://www.a-dvaita.nl <-- en officiele site

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-06-2009, 10:20:51 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Vuymae,

Citeer:
Realisering impliceert een proces, dus een ontwikkeling. Realiteit impliceert werkelijkheid. Je kunt alleen iets veranderen als je van A naar B gaat, al dan niet letterlijk of figuurlijk. Dat houdt dus in specificiteit, plaatsgebondenheid en differentiatie (A is niet B etc.).
Realiseren als persoonlijk proces wil ik niet moeilijker maken dan het is: het verkennen en onderkennen van hoe je in elkaar steekt.

Realisering zie ik, als iets wat begint met een flits; met het inzicht dat je “(in)ziet” dat je niet je Ego bent,maar dat je een Ego hebt. Je realiseert je wat je niet bent. Wat daarna komt voor jou als persoon is een proces; een ontwikkeling of wellicht beter gezegd ont-wikkeling; het ont-wikkelen van het Ego; een proces van ontdekken en (her)kennen van je ware Zelf, van wie je in werkelijkheid bent en dan vervolgens zien dat het die persoon is danwel het EGO (en niet wie je in Werkelijkheid bent) die specificiteit en differentiatie aanbrengt.

Citeer:
Je verkiest het dan om de ene aspecten meer prominent te laten zijn dan de andere, je verkiest het dan om ergens bewust van te worden of niet, om bepaalde talenten te ontplooien

Dat doet het Ego; het denken.

Citeer:
Wat ik bedoel is dat het zelfbewustzijn een trapje hoger staat dan het 'gewone' bewustzijn. Dat houdt al in een soort van bespiegeling en bezinning van de indrukken die het bewustzijn verwerkt. Dus een zekere mate van objectivering van de eigen subjectiviteit!

Ik proef hier een onderscheid tussen hetgeen je in Werkelijkheid bent (Bewustzijn) en een ander bewustzijn: het “gewone” bewustzijn, waarbij ik veronderstel dat jij onder het “gewone” bewustzijn verstaat: het geconditioneerde bewustzijn als functie van je hersenen; en de daarbij behorende verschillende denkactiviteiten. Als je het zo bedoelt kan ik een eind met je mee komen. Het Bewustzijn kan dan de mentale activiteiten (cq het "gewone" bewustzijn van het Ego) waarnemen, maar ook zien wat voor bezinning daar plaatsvindt en de indrukken die dat “gewone” bewustzijn verwerkt zonder dat zelf te zijn. In mijn ogen is er dan geen sprake van enige objectivering door hetgeen je in Werkelijkheid bent. Dát kan wel de (reflectie of) objectivering van de eigen subjectiviteit(waaronder je de mens verstaat) waarnemen en daarvan bewust zijn, maar objectiveert zelf niet.

Citeer:
Wat ik met mijn tweede uitspraak bedoel, is dat de Waarheid ofwel de Werkelijkheid, dus de absolute aard der dingen, NIET door het subject (lees: de mens als waarnemer van de werkelijkheid) gekend kan worden.

De Waarheid of de Werkelijkheid zit ’m niet in woorden, maar gaat daar aan voorbij. Voor hetgeen je in Werkelijkheid bent is er geen sprake van object of subject dus kan hetgeen je in Werkelijkheid bent ook niet door een subject/mens gekend worden. Het Vormloze, de essentie van wat je bent, kan niet gekend worden door een vorm (lichaam/mens of gedachtevorm) maar alleen door het Vormloze zelf. Hetgeen we in Werkelijkheid zijn, kan alleen zichzelf kennen of van zichzelf bewust zijn.

Citeer:
Door bovengenoemde vind ik het dus aannemlijk er vanuit te gaan dat dat-wat-we-werkelijk-zijn nooit gekend of ervaren kan worden. Het blijkt uit onze posts inmiddels dan ook dat we het ook met elkaar eens zijn dat de werkelijke aard der dingen niet gekend kan worden.

In ieder geval niet door Nico of Vyumae, want dat zijn illusies. En dat wat we in Werkelijkheid zijn kan niet gekend worden door een illusie of door iets wat zelf onwerkelijk is.

Citeer:
'Oordeelvrij waargenomen' vind ik hoogst paradoxaal, zeker als je stelt dat dit jouw visie is. Dus een aanschouwde rode roos is dan geen rode roos meer? De aanschouwde mens is dan dus geen aanschouwde mens meer? De zoete smaak van een appel is dan geen zoete smaak van een appel meer?

Voor hetgeen je in Werkelijkheid bent, is er alleen sprake van het waarnemen en het bewustzijn van die roos. Vanuit hetgeen je bent, is er geen behoefte om daar een oordeel aan toe te voegen zoals: “wat een prachtige, ontzettend mooie rode roos is dat!” of “wat een klote stinkbloem is dat, die hebben altijd van die rotdoornen; ik haat rozen!” Die toevoeging doet het denken, het Ego. Nee, als je oordeelsvrij observeert dan is een roos een roos. Een roos is een roos, niks meer en niks minder. Die aanschouwde roos is dan gewoon een aanschouwde roos.

Citeer:
Als we het zijn, waarom oordelen we dan, waarom zijn we dan standplaatsgebonden, waarom zijn er dan meningsverschillen, waarom beoordeel ik chocolade als lekker, waarom besef ik dat ik niet jij is?

Omdat velen van ons het zich niet bewust zijn wat we in Werkelijkheid zijn, omdat mensen de illusie van het Ego (en denken dat ze hun Ego zijn) voor waar aannemen en niet verder kijken/denken. Het Ego staat veelal op de voorgrond met zijn denken, zijn oordelen en meningen etc en belemmert ons om in contact te komen met of bewust te zijn van wie we in Werkelijkheid zijn. Het niet direct (her)kennen van hetgeen we in Werkelijkheid zijn is de voedingsbodem voor het Ego; met zijn oordelen, meningsverschillen en chocoladeverslaving. :mrgreen: Zo zie ik het.

Citeer:
Een oordeelvrije wereld, met bijbehorend substantialisme en passiviteit, is tegennatuurlijk. Alles verliest begin en einde, verliest zin, verliets alle drang en ijver en alle waarschuwingssystemen. Als jij gevaar niet als gevaar 'beoordeeld', dan was je allang onder een auto gekomen. Als jij een aantrekkelijke vrouw niet als een aantrekkelijke vrouw 'beoordeeld', was de menselijke soort allang uitgestorven. Etc.

Wat ik wil zeggen is dat voor hetgeen je in Werkelijkheid bent, is er geen oordelen of beoordelen. Het neemt dit slechts waar en is zich daarmee van het oordelen bewust. Echter het Ego is degene die die oordelen vormt en dat kan in “onze” huidige werkelijkheid best nuttig of functioneel zijn. :wink: Maar voor wie je Werkelijk bent, maakt dit niet uit of jij als persoon nu wel of niet onder die auto terecht komt of dat jij een vrouw nu wel of niet aantrekkelijk vindt, of een man aantrekkelijk vindt of dat je zowel mannen als vrouwen aantrekkelijk vind en of je met één van hen of met beiden of met geen van hen een relatie begint, maakt niet uit.

Citeer:
Als je stelt als er geen dualiteit is, en dat de werkelijke aard van ons (ook al kan die kennelijk niet waargenomen of gekend worden (?)) alles wel best vindt en in bepaald opzicht als het ware zelfgenoegzaam is (kortom: passief en substantialistisch) dan vervagen alle scheidslijnen. Vervolgens, als ik alles bij elkaar optel, dan besta 'ik' niet, maar tegelijkertijd ben () ook niet in staat de werkelijke ander waar te nemen. Die 'ander' bestaat trouwens ook niet. Dan is niemand iemand, en iemand is niemand.

Dan is alles één; non-dualistisch. Hetgeen je in Werkelijkheid bent is niet zomaar te definiëren als zijnde zelfgenoegzaam of passief en/of substantialistisch, want dat zou suggereren dat je de aarde der dingen wél zou kennen, :mrgreen: terwijl je eerder schreef dat die niet te kennen is. Wat ik wel met je eens ben is dat scheidslijnen kunnen vervagen: we zijn allemaal druppels in dezelfde oceaan. En daarin besta jij als persoon niet meer. Jij als persoon bent een illusie, Vyuamae is een illusie een tijdelijke personage op een wereldpodium. Als je dieper gaat kijken kom je uiteindelijk d’r op uit dat niemand iemand is en iemand niemand is. Je zou kunnen zeggen dat jij niemand bent tijdelijk vermomd als iemand. Alleen is dit vaak voor het Ego niet zo fijn en makkelijk te verteren. Immers het Ego denkt dat hij heel wat is, die denkt dat hij wel degelijk iemand is. Dit te ontdekken kan vaak voor het Ego een buitengewoon onaangename ontdekking zijn waar het Ego niks mee te maken wil hebben. Die accepteert dit niet of komt in verzet of gaat weer over tot de orde (cq de veilige illusie) van de dag.

Citeer:
Bewustzijn neemt waar, dat ben je met me eens. Dan is er dus geen sprake van reflectie? De volgende stap echter: bewustzijn neemt waar. Dan doet het iets met het waargenomene, b.v. beweging, denken etc. Dat is de reactie op het waargenomene. Alleen al de zenuwimpulsen van het netvlies n.a.v. licht is een reactie op binnenkomende prikkels. Allemaal reflexief dus. En relatief. En afhankelijk van werkelijkheid.
Als er niets is, dan valt er niets waar te nemen, maar dan is er ook niets om waar te nemen. Dan is er zelfs geen werkelijke zelf

Bewustzijn en Waarnemen gaan hand in hand, daar zijn we het over eens. Bewustzijn neemt slechts waar; het neemt het Ego en diens denken en diéns waarnemen waar en het neemt waar dat er “iets met het waargenomene gedaan wordt” zoals bijv beweging en denken. Dit denken, deze reactie op het waarnemen, komt voort vanuit het Ego en wordt moeiteloos waargenomen door hetgeen je in Werkelijkheid bent en dat hebben we eerder geconstateerd:dat is niet je lichaam noch diens lichaamsprocessen noch de zenuwimpulsen van het netvlies. Je hebt een lichaam, maar je bent het niet. Het lichaam is het waargenomene.

groetjes Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-06-2009, 15:46:27 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Nickid schreef:
misschien even leuk om dit te bekijken, denk dat dit heel goed past bij dit topic:
http://www.a-dvaita.nl/film1.htm
http://www.a-dvaita.nl/film2.htm
http://www.a-dvaita.nl/film3.htm
http://www.a-dvaita.nl/film3.htm

http://www.a-dvaita.nl <-- en officiele site


Heb de hele "film" gekeken en hij bevat nogal wat tegenstrijdigheden waaruit blijkt dat de maker het zelf ook nog niet echt begrijpt. Er wordt de hele film door gezegd dat wij bewust zijn zijn. En vervolgens wordt er in filmje 4 doodleuk gezegd dat er bij een handeling niemand handelt.... dus dan kan ook het bewustzijn niet handelen.Ook wordt niet (zoals te verwachten) bewustzijn zelf niet verklaard. Ook wordt er gezegd dat je absoluut vrij bent omdat je god bent om vervolgens weer te horen dat je niets bent... :shock:. Later wordt er ook nog wat gebrabbeld over het absolute nulpunt en materie die zou verdwijnen. Als materie wordt afgekoeld tot het absolute nulpunt dan staan voor zever ik weet de atomen en hun inhoudt stil. Dat betekend niet dat ze verdwijnen. (Dat zou Hans Karzan wel willen :))

Dus mijn eigen eerdere conclusie staat nog steeds overeind. Men kan niet weten wat het gene is dat de observaties doet dus kan men ook niet concluderen dat er buiten onze ervaarde wereld een andere altijd bestande/alles is een/god/enz enz wereld bestaat.

Ook uit het vrije wil verhaal blijkt dat er geen god/alles is een verhaal hoeft te bestaan. Alles wat in materie gaat valt onder de actie/reactie regels dus die vrije wil is er idd niet maar ook daar is geen eenheid/god voor nodig om te laten gebeuren. Het kan uiteraard wel zo aanvoelen omdat alles aan de actie/reactie wetten is gebonden dus je kunt het karma noemen of alles is een.

Het verhaal dat je je alleen bewust kunt zijn van je eigen bewustzijn als er iets buiten dit universum bestaat lijkt mij niet kloppen. Immers je hebt geheugen dus als ik nu iets ervaar wordt die ervaring opgeslagen in mijn geheugen zodat mijn bewustzijn deze gedachte op een later tijdstip weer uit mijn geheugen kan halen waardoor je je dus bewust kan zijn van je bewust zijn. Het is dus gewoon een wisselwerking van actie/reactie stofjes/andere viezigheidjes in mijn hoofd.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat het "alles is een"/god/tweede altijd bestaande werkelijkheid verhaal gebaseerd is op monkey see monkey do. Ofterwijl kudde gedrag. Omdat heel veel mensen zeggen dat de aarde plat is gaat men er vanuit dat dit zo is. Het kudde gedrag kan een illusie van mijn kant zijn maar het kan net zo goed een illusie van de alles is 1/god kudde zijn. Ik sta nog steeds open voor het god/alles is 1 verhaal maar ik kan niets anders dan concluderen dat de kant die aangeeft dat zoiets niet bestaat toch veel meer rationeel niet zweverig "bewijs" heeft kunnen leveren. Waarbij mijn grootste bewaar is dat de alles is 1 kudde telkens aangeeft dat je dit fenomeen niet kunt verklaren maar alleen kunt ervaren. Terwijl we het volgens mij allemaal met elkaar eens zijn dat onze ervaring vrij vaak op illusies rust. Wat zou het nut zijn van een losse alles altijd bestaande dimensie? Alles wordt al bij elkaar gehouden door de actie/reactie wetten welke grotendeels prima te meten zijn.

Ohw en om het verhaal wat te nuanceren is er natuurlijk ook een kudde materialistische wetenschapsapen die elkaar veelal na blaat :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-06-2009, 16:10:42 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Avuso schreef:
Nickid schreef:
misschien even leuk om dit te bekijken, denk dat dit heel goed past bij dit topic:
http://www.a-dvaita.nl/film1.htm
http://www.a-dvaita.nl/film2.htm
http://www.a-dvaita.nl/film3.htm
http://www.a-dvaita.nl/film3.htm

http://www.a-dvaita.nl <-- en officiele site


Heb de hele "film" gekeken en hij bevat nogal wat tegenstrijdigheden waaruit blijkt dat de maker het zelf ook nog niet echt begrijpt. Er wordt de hele film door gezegd dat wij bewust zijn zijn. En vervolgens wordt er in filmje 4 doodleuk gezegd dat er bij een handeling niemand handelt.... dus dan kan ook het bewustzijn niet handelen.Ook wordt niet (zoals te verwachten) bewustzijn zelf niet verklaard. Ook wordt er gezegd dat je absoluut vrij bent omdat je god bent om vervolgens weer te horen dat je niets bent... :shock:. Later wordt er ook nog wat gebrabbeld over het absolute nulpunt en materie die zou verdwijnen. Als materie wordt afgekoeld tot het absolute nulpunt dan staan voor zever ik weet de atomen en hun inhoudt stil. Dat betekend niet dat ze verdwijnen. (Dat zou Hans Karzan wel willen :))

Dus mijn eigen eerdere conclusie staat nog steeds overeind. Men kan niet weten wat het gene is dat de observaties doet dus kan men ook niet concluderen dat er buiten onze ervaarde wereld een andere altijd bestande/alles is een/god/enz enz wereld bestaat.

Ook uit het vrije wil verhaal blijkt dat er geen god/alles is een verhaal hoeft te bestaan. Alles wat in materie gaat valt onder de actie/reactie regels dus die vrije wil is er idd niet maar ook daar is geen eenheid/god voor nodig om te laten gebeuren. Het kan uiteraard wel zo aanvoelen omdat alles aan de actie/reactie wetten is gebonden dus je kunt het karma noemen of alles is een.

Het verhaal dat je je alleen bewust kunt zijn van je eigen bewustzijn als er iets buiten dit universum bestaat lijkt mij niet kloppen. Immers je hebt geheugen dus als ik nu iets ervaar wordt die ervaring opgeslagen in mijn geheugen zodat mijn bewustzijn deze gedachte op een later tijdstip weer uit mijn geheugen kan halen waardoor je je dus bewust kan zijn van je bewust zijn. Het is dus gewoon een wisselwerking van actie/reactie stofjes/andere viezigheidjes in mijn hoofd.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat het "alles is een"/god/tweede altijd bestaande werkelijkheid verhaal gebaseerd is op monkey see monkey do. Ofterwijl kudde gedrag. Omdat heel veel mensen zeggen dat de aarde plat is gaat men er vanuit dat dit zo is. Het kudde gedrag kan een illusie van mijn kant zijn maar het kan net zo goed een illusie van de alles is 1/god kudde zijn. Ik sta nog steeds open voor het god/alles is 1 verhaal maar ik kan niets anders dan concluderen dat de kant die aangeeft dat zoiets niet bestaat toch veel meer rationeel niet zweverig "bewijs" heeft kunnen leveren. Waarbij mijn grootste bewaar is dat de alles is 1 kudde telkens aangeeft dat je dit fenomeen niet kunt verklaren maar alleen kunt ervaren. Terwijl we het volgens mij allemaal met elkaar eens zijn dat onze ervaring vrij vaak op illusies rust. Wat zou het nut zijn van een losse alles altijd bestaande dimensie? Alles wordt al bij elkaar gehouden door de actie/reactie wetten welke grotendeels prima te meten zijn.

Ohw en om het verhaal wat te nuanceren is er natuurlijk ook een kudde materialistische wetenschapsapen die elkaar veelal na blaat :)



ik ben het er ook mee eens dat dingen tegenstreidig klinken hij bekijkt dingen vanuit de mens, en vanuit god,,
maar hij voegd ze niet samen tot 1 geheel, waardoor er stukjes missen

ja erkloopen inderdaad hier en daar wat dingetjes niet, ik combineer deze dingen met de volgende 2 filmpjes van de evolutie van bewustzijn,, (er word ook gezegt er is geen schepping, maar alles is er niet zomaar ineens, dat moet zich ontwikkelen,, van stap 1 naar stap 2,, want hoe kan je stap 10 uitvoeren als je de eerste 9 stappen niet weet)... (dus om bewust te zijn van hoe stap 10 werkt, zal je eerst moeten weten hoe de eerste stappen werken)
(dit is ook wat in zijn verhal duidelijk word hij mist bepaalde stukken waardoor het geheel niet klopt..)

(ik ben zelf ook alles nog flink aan het over denken hoor ik weet ook niet hoe het zit en be ook nog een hoop aan het uitvogelen, toch tof dat je reactie geeft ik ga je reactie nog even een keer goed lezen :p want heb nu even globaal doorgelezen)

hier vind je 2 filmpjes van de maya kalender, als je a-dvaita en deze samen hebt bekeken, zou ik nog wel eens willen weten of je daaruit weer een iets groter geheel kunt vinden.

http://nickidd.blogspot.com/2009/01/maya-kalender.html
dit is tevens mijn blog war ik al mijn gevonden info plaatst die ikzelf boeiend vind, en eigen ervaringen.

gr nick

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-06-2009, 19:05:18 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Nickid schreef:
ik ben het er ook mee eens dat dingen tegenstreidig klinken hij bekijkt dingen vanuit de mens, en vanuit god,,
maar hij voegd ze niet samen tot 1 geheel, waardoor er stukjes missen

ja erkloopen inderdaad hier en daar wat dingetjes niet, ik combineer deze dingen met de volgende 2 filmpjes van de evolutie van bewustzijn,, (er word ook gezegt er is geen schepping, maar alles is er niet zomaar ineens, dat moet zich ontwikkelen,, van stap 1 naar stap 2,, want hoe kan je stap 10 uitvoeren als je de eerste 9 stappen niet weet)... (dus om bewust te zijn van hoe stap 10 werkt, zal je eerst moeten weten hoe de eerste stappen werken)
(dit is ook wat in zijn verhal duidelijk word hij mist bepaalde stukken waardoor het geheel niet klopt..)

(ik ben zelf ook alles nog flink aan het over denken hoor ik weet ook niet hoe het zit en be ook nog een hoop aan het uitvogelen, toch tof dat je reactie geeft ik ga je reactie nog even een keer goed lezen :p want heb nu even globaal doorgelezen)

De man kan leuk presenteren maar zijn verhaal is erg slecht onderbouwd. Wat hij gedaan heeft is de Maya kalender genomen en hierbij gebeurtenissen gezocht die in die kalender passen. Dit kan ik ook met welk ander kalender systeem dan ook. Leuk voorbeeld is het 360 graden verhaal dat precies zou passen. 360 graden is gewoon een meet eenheid die waarschijnlijk ook al in die tijd gebruikt werd. http://nl.wikipedia.org/wiki/Booggraad Als er in die tijd een maat van 720 graden rond was gebruikt dan was dat gebruikt in de kalender en had het "wonderbaarlijk" ook gepast.

Verder begint hij zijn verhaal met het uitleggen van zijn definitie van "bewustzijn" hij geeft aan de hij het heeft over het bewustzijn van je bewustzijn. En dit is precies waar de hele discussie in dit forum onderwerp over draait. Immers je hebt bewustzijn dat hetzelfde is als perceptie. Het zou zo kunnen zijn dat dit(perceptie) het enige is wat er is (dat is waar ik nu van uit ga) en dus alleen in je eigen lichaam bestaat.
Maar het kan ook zijn dat er nog een waarnemer is van die perceptie maar dit kun je niet bewijzen. Bovendien lijkt het mij persoonlijk nutteloos om twee losse "bewustzijns" te hebben. De spreker gaat er dus vanuit dat er dus een waarnemer is welke de signalen van je perceptie waarneemt. Maar goed dit zal hij nooit kunnen bewijzen even als dat ik kan bewijzen dat er niet meer is dan perceptie.

Verder geeft hij zelf ook aan dat hij een kunstenaar is en geen wetenschapper. Kunstenaren gaan vaak op hun intuïtie af waar de wetenschap al duidelijk heeft aangetoond dat je je intuïtie voor dit soort zaken niet kunt gebruiken want je neemt jezelf dan vrolijk in de maling ook al lijkt het allemaal heel erg echt.

Ik had het tweede filmpje nog aanstaan op de achtergrond en net voordat ik dit bericht wilde posten begon de grappenmaker over de flikker frequentie van 24 stapjes per seconden. Dus zojuist trapt hij zijn eigen verhaal drie keer in de rondte en nu geloof ik er helemaal niets meer van. Kijk zelf maar op 13:30 minuut in het 2e filmpje. Waarom is dit onzin? Waarom zouden alle televisie toestellen op minimaal 50Hz (50 stapjes per seconden) werken als we er maar 24 kunnen verwerken? Film materieel in de bios heeft idd 24 beelden per seconde maar dit heeft hele andere technische redenen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-06-2009, 19:46:12 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Avuso schreef:
Nickid schreef:
ik ben het er ook mee eens dat dingen tegenstreidig klinken hij bekijkt dingen vanuit de mens, en vanuit god,,
maar hij voegd ze niet samen tot 1 geheel, waardoor er stukjes missen

ja erkloopen inderdaad hier en daar wat dingetjes niet, ik combineer deze dingen met de volgende 2 filmpjes van de evolutie van bewustzijn,, (er word ook gezegt er is geen schepping, maar alles is er niet zomaar ineens, dat moet zich ontwikkelen,, van stap 1 naar stap 2,, want hoe kan je stap 10 uitvoeren als je de eerste 9 stappen niet weet)... (dus om bewust te zijn van hoe stap 10 werkt, zal je eerst moeten weten hoe de eerste stappen werken)
(dit is ook wat in zijn verhal duidelijk word hij mist bepaalde stukken waardoor het geheel niet klopt..)

(ik ben zelf ook alles nog flink aan het over denken hoor ik weet ook niet hoe het zit en be ook nog een hoop aan het uitvogelen, toch tof dat je reactie geeft ik ga je reactie nog even een keer goed lezen :p want heb nu even globaal doorgelezen)

De man kan leuk presenteren maar zijn verhaal is erg slecht onderbouwd. Wat hij gedaan heeft is de Maya kalender genomen en hierbij gebeurtenissen gezocht die in die kalender passen. Dit kan ik ook met welk ander kalender systeem dan ook. Leuk voorbeeld is het 360 graden verhaal dat precies zou passen. 360 graden is gewoon een meet eenheid die waarschijnlijk ook al in die tijd gebruikt werd. http://nl.wikipedia.org/wiki/Booggraad Als er in die tijd een maat van 720 graden rond was gebruikt dan was dat gebruikt in de kalender en had het "wonderbaarlijk" ook gepast.

Verder begint hij zijn verhaal met het uitleggen van zijn definitie van "bewustzijn" hij geeft aan de hij het heeft over het bewustzijn van je bewustzijn. En dit is precies waar de hele discussie in dit forum onderwerp over draait. Immers je hebt bewustzijn dat hetzelfde is als perceptie. Het zou zo kunnen zijn dat dit(perceptie) het enige is wat er is (dat is waar ik nu van uit ga) en dus alleen in je eigen lichaam bestaat.
Maar het kan ook zijn dat er nog een waarnemer is van die perceptie maar dit kun je niet bewijzen. Bovendien lijkt het mij persoonlijk nutteloos om twee losse "bewustzijns" te hebben. De spreker gaat er dus vanuit dat er dus een waarnemer is welke de signalen van je perceptie waarneemt. Maar goed dit zal hij nooit kunnen bewijzen even als dat ik kan bewijzen dat er niet meer is dan perceptie.

Verder geeft hij zelf ook aan dat hij een kunstenaar is en geen wetenschapper. Kunstenaren gaan vaak op hun intuïtie af waar de wetenschap al duidelijk heeft aangetoond dat je je intuïtie voor dit soort zaken niet kunt gebruiken want je neemt jezelf dan vrolijk in de maling ook al lijkt het allemaal heel erg echt.

Ik had het tweede filmpje nog aanstaan op de achtergrond en net voordat ik dit bericht wilde posten begon de grappenmaker over de flikker frequentie van 24 stapjes per seconden. Dus zojuist trapt hij zijn eigen verhaal drie keer in de rondte en nu geloof ik er helemaal niets meer van. Kijk zelf maar op 13:30 minuut in het 2e filmpje. Waarom is dit onzin? Waarom zouden alle televisie toestellen op minimaal 50Hz (50 stapjes per seconden) werken als we er maar 24 kunnen verwerken? Film materieel in de bios heeft idd 24 beelden per seconde maar dit heeft hele andere technische redenen.



als ik dit aangeprate geloof loslaat, en als onwaar bestempel, kom ik tot inzien dat er in 2012 niets zal veranderen, maar als ik zo om me heen kijk zie ik wel continu verandering..... daarom neem ik deze visie van deze indiaan niet als waar en niet als onwaar maar laat ik toch mogelijkheden open, en doe dat met elke visie en inzicht...

ik ben iemand die vanuit all deze,, inzichten en visies 1 beeld vorm van de realiteit die elke dag weer een beetje veranderd aangevuld word,, en porber zo een totaal plaatje te maken (ik praat nu over het ontstaan, van mensheid doel van de mensheid, collectieve en individueel bewustzijn)

even een kleine toevoeging en realisatie in mezelf die ik probeer te begrijpen wat denk ik betrekking heeft op dit topic:
trillingen/collectieve/indiduele bewustzijn
kleine levens ervaring van mij m.b.t dit onderwerp het is erg tegenstreidig en verwarrend een stukje tekst uit de chat die ik even gekopieerd heb:

Waarom ik geen mensen van me eigen trilling aantrek?
omdat ik die mensen met lagere trillingen niet los laat..
dat zouden trouwens mijn ouders en werk ook moeten zijn,,
toch aanvaard ik het en leer ik er mee leven (tereil ik het eigenlijk niet echt een super leuek ervaring vind)
in plaats van dat ik ga zoeken naar iets dat mooier voor me,, is aanvaard ik de huidige situate dus, omdat ik geloof door bepaalde overtuigen dat er niets beters is dan het hier en nu zoals ik ben...

En een ander voorbeeld, ergens heb ik steeds zo'n sterke drang om mensen meer zelf bewust te maken,, maar hoe erger ik daar op in speel...
hoe bedreigender de egos zich voelen..
(omdat ik ergens toch de omgeving niet aanvaard denk ik mischien is dit een samenspel?)
vervolgens laten deze mensen me los aangezien ze niet naar zichzelf willen kijken (maar blijkbaar kijk ik niet naar mezelf?)
Zo heb ik een forum ban gekregen (met gespreks onderwerpen die ik hier plaats) heel neutral gewoon het delen van visies,, maar de mensen om me heen zagen dit niet zo die zgen het als opdringen van visies,, terweil ikzelf alleen maar wil delen... (waa hoor je hoe tegenstreidig?)(ziet hier veel me in de knoop)(van ligt het aan mij of mijn omgeving?)(individu of collectief?)
toch wilde die mensen niet horen (leek wel of ze het niet lazen, dat ik alleen maar graag mijn vsies deel en het hun eigen keuze is of ze het leZen) ik bleef doorgaan met deze woorden en vervolgens had ik een ban te pakken

maar nog geen uur later daarna beland ik 'heel toevallig' op dit forum waar dit wel geaccepteerd word

Het is eerst het oude loslaten voordat er plaats is voor het nieuwe ben ik wel achter...? of misschien niet...
en aangezien ik zelf nooit dat initiatief neem.. om dingen los te laten blijf ik proberen dingen te veranderen, dat gebeurd niet daarin tegen heb ik een omgeving die zicht tegen me keerd en mij verban uit hun leven en omgeving,,,
(dus het leven lijkt het automatisch zelf voor mij te doen als ik de zet zelf niet zet?)
mensen met een sterk ego, voelen zich bedreigd in mijn aanwezigheid
dat komt denk omdat ik zelf niet accepteer dat mensen weglopen voor hun problemen,, en confronteer ze erg met zichzelf... (vaak
bewust) alleen raak inderdaad daardoor vaak met mezelf in de knoop... en raak mijn eigen ego uit balans
of zoeits XD
al ontsnap ik zelf niet echt aan deze vicieuze circel,,
en dat is inderdaad dat engel verhaal, dat mensen niet graag zitten te wacten op een reddende engel die verteld hoe het moet...

heb ook een óvertuiging'dat het collectieve bewustzijn van de aarde en mensen moet veranderen voordat ik vrijheid ervaar... en dit is mijn blokkade zie ik in alleen heb er nog niets mee gedaan

zie ik nu,, zie je dat er dingen niet kloppen en tegenstreidgzijn? of dat juist wel alles klopt? ik snap het zelf niet eens XD....

tnkx

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-07-2009, 11:11:17 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Nickid schreef:
als ik dit aangeprate geloof loslaat, en als onwaar bestempel, kom ik tot inzien dat er in 2012 niets zal veranderen, maar als ik zo om me heen kijk zie ik wel continu verandering..... daarom neem ik deze visie van deze indiaan niet als waar en niet als onwaar maar laat ik toch mogelijkheden open, en doe dat met elke visie en inzicht...

In 2012 zal er wel degelijk wat veranderen net als iedere seconde van alle andere momenten. De wereld is continu in beweging en staat nooit stil. Het grappige is dat als er maar genoeg mensen in het 2012 verhaal geloven en ook handelen naar wat er voorspeld wordt dan zullen de veranderingen in 2012 wel neigen naar wat er is voorspeld. Dus of het verhaal nu wel of niet klopt, als mensen met een positieve intentie er daadwerkelijk wat mee doen maakt het niet eens uit of het klopt.

Nickid schreef:
ik ben iemand die vanuit all deze,, inzichten en visies 1 beeld vorm van de realiteit die elke dag weer een beetje veranderd aangevuld word,, en porber zo een totaal plaatje te maken (ik praat nu over het ontstaan, van mensheid doel van de mensheid, collectieve en individueel bewustzijn)
Dat kan en ik denk dat veel mensen dit proberen en ook tot op zekere hoogte slagen. Maar bedenk wel dat je je eigen werkelijkheid creëert. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het 2012 verhaal dan zie je dat er wel degelijk een soort van collectief bewustzijn bestaat er is immers een groep mensen die collectief gelooft en de werkelijkheid van de Maya kalender. Of de kalender idd werkelijk is en niet alleen gecreëerd in de hoofden van vele mensen kun je heel moeilijk bepalen omdat er al zoveel mensen in geloven en er ook naar handelen (zie mijn vorige commentaar).

Overigens geef jezelf al aan dat de wereld elke dag een beetje veranderd. Denk dat dit erg mild is uitgedrukt want als je er goed over nadenkt zul je zien dat de wereld elk moment veranderd (en jijzelf ook) dus wellicht gaat dit nog veel sneller dan je nu aanneemt. Dit maakt het maken van een volledig totaalplaatje ook eigenlijk onmogelijk. Want op het moment dat je totaalplaatje af is is de wereld al weer veranderd. Denk eerder dat je het hebt over een "vaste" set van regels waaraan al die veranderingen voldoen. Dit kan denk ik wel een blijven plaatje opleveren. Alhoewel dit plaatje nooit totaal zal worden omdat we sommige dingen gewoon nooit kunnen weten in dit leven.

Nickid schreef:
even een kleine toevoeging en realisatie in mezelf die ik probeer te begrijpen wat denk ik betrekking heeft op dit topic:
trillingen/collectieve/indiduele bewustzijn
kleine levens ervaring van mij m.b.t dit onderwerp het is erg tegenstreidig en verwarrend een stukje tekst uit de chat die ik even gekopieerd heb:

Waarom ik geen mensen van me eigen trilling aantrek?
omdat ik die mensen met lagere trillingen niet los laat..
dat zouden trouwens mijn ouders en werk ook moeten zijn,,
toch aanvaard ik het en leer ik er mee leven (tereil ik het eigenlijk niet echt een super leuek ervaring vind)
in plaats van dat ik ga zoeken naar iets dat mooier voor me,, is aanvaard ik de huidige situate dus, omdat ik geloof door bepaalde overtuigen dat er niets beters is dan het hier en nu zoals ik ben...

Oke (in mijn ogen) het lijkt erop dat je de klok hoort luiden maar de klepel is nog zoek. Persoonlijk denk ik dat mensen mensen zijn en iedereen is hetzelfde. Maar persoon 1 is goed in rekenen en persoon 2 is weer mega creatief en weer een ander kan aura's zien. Ook het hogere trillingen frequentie verhaal zit in de 2012 hoek en persoonlijk geloof ik hier niet zo in. Maar omdat ik inmiddels weet dat iedereen zijn eigen waarheid creëerd maak ik me er niet druk om dat andere mensen iets denken waar ik niet in geloof. Ze doen er immers niemand kwaat mee en aangezien de intenties over het algemeen positief zijn vindt ik het prima dat mensen deze een trillingen werkelijkheid creëren voor zichzelf.

Wat me wel opvalt in je chat reacties is dat je aangeeft opzoek te zijn naar iets mooiers voor jezelf. Uiteraard kan dit want je maakt je eigen werkelijkheid. Maar wil jezelf een mooie werkelijkheid of wil je de echte (waarschijnlijk) minder mooie werkelijkheid zien? Kortom maak je een werkelijkheid voor jezelf die je op dit moment mooi vindt maar over een jaar niet meer (omdat jezelf dan veranderd bent) of zoek je naar de werkelijkheid die wellicht niet zo mooi is maar waardoor je beter instaat bent om de gebeurtenissen in de wereld om je heen te begrijpen en wellicht deze gebeurtenissen makkelijker los te laten.

Nickid schreef:
En een ander voorbeeld, ergens heb ik steeds zo'n sterke drang om mensen meer zelf bewust te maken,, maar hoe erger ik daar op in speel...
hoe bedreigender de egos zich voelen..
(omdat ik ergens toch de omgeving niet aanvaard denk ik mischien is dit een samenspel?)
vervolgens laten deze mensen me los aangezien ze niet naar zichzelf willen kijken (maar blijkbaar kijk ik niet naar mezelf?)

Klepel klok verhaal? Als je mensen idd wil overtuigen en dit lukt niet dan ga je wellicht vanuit je eigen ego dingen doen die andere mensen niet aanstaan. Je kunt mensen hoogstens de weg wijzen waarvan jij denkt dat het de beste is. Maar ze zullen zelf deze weg moeten bewandelen. En waarschijnlijk zullen ze onder weg ook nog wel een paar keer verdwalen of misschien wel een hele andere weg in slaan. En zolang je ego dat niet accepteert heb jij hier zelf het meeste last van. De persoon die jij ziet (verdwalen) gaat wellicht voorlijker en gelukkiger door het leven dan jij. En welke waarheid je dan ook maakt voor jezelf. Uiteindelijk wil iedereen gelukkig(er) worden.

Nickid schreef:
Zo heb ik een forum ban gekregen (met gespreks onderwerpen die ik hier plaats) heel neutral gewoon het delen van visies,, maar de mensen om me heen zagen dit niet zo die zgen het als opdringen van visies,, terweil ikzelf alleen maar wil delen... (waa hoor je hoe tegenstreidig?)(ziet hier veel me in de knoop)(van ligt het aan mij of mijn omgeving?)(individu of collectief?)
toch wilde die mensen niet horen (leek wel of ze het niet lazen, dat ik alleen maar graag mijn vsies deel en het hun eigen keuze is of ze het leZen) ik bleef doorgaan met deze woorden en vervolgens had ik een ban te pakken

Hier ben je idd je visie aan het delen maar hierboven gaf je aan dat je mensen bewust wil maken. Als je je reacties op het andere forum objectief terug leest kom je nu (je weer veranderd bent) wellicht tot de conclusie dat het toch niet echt delen was. Overigens kan het ook zo zijn dat ze op dat forum zelf niet zo brede visie hadden. Wat je vaak ziet is dat discussie gaan om het gelijk hebben/houden ivp het samen hebben over een onderwerp. Hier zul je zien dat er vaak samen wordt gediscussieerd ipv tegen elkaar en dat mensen aan het einde van de discussie het ook niet met elkaar eens zijn. Maar tijdens de discussie hebben ze vaak wel hun wereld beeld bij geschaafd omdat ze hun eigen visie hebben aangepast of omdat ze hebben geleerd hoe andere mensen ergens over denken. Op zich is het tegen elkaar discussiëren in mijn ogen niet eens zo heel vreemd want in de westerse wereld wordt je immers van kindsafaan aangeleerd dat je overal een antwoord op moet hebben en dat als je zegt "ik weet het niet" dat je dan dom bent. Terwijl eigenlijk iedereen weet dat dit heel erg dom aangeleerd gedag is. Het "probleem" zit em in het afleren van dit gedrag. Je kunt iemand er op wijzen maar het afleren zal hij/zij zelf moeten doen/willen.

Nickid schreef:
maar nog geen uur later daarna beland ik 'heel toevallig' op dit forum waar dit wel geaccepteerd word

Het klinkt alsof je dit ziet als toeval/lot/boven natuurlijks/spiritueels. Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben maar jij hebt een verhaal/visie dat je wilt delen met mensen. Je kunt dit waarschijnlijk niet genoeg in je directe omgeven (net als zovelen) en op de plek waar je wel je visie kon delen werd je weg gestuurd. Je hebt nog steeds de behoefte om te delen dus je gaat opzoek naar een andere plek en aangezien dit forum redelijk makkelijk te vinden is door google en andere spirituele sites lijkt mij dit prima passen in het actie/reactie verhaal. Of karma wat ik zelf gelijk stel aan actie/reactie.

Nickid schreef:
Het is eerst het oude loslaten voordat er plaats is voor het nieuwe ben ik wel achter...? of misschien niet...
en aangezien ik zelf nooit dat initiatief neem.. om dingen los te laten blijf ik proberen dingen te veranderen, dat gebeurd niet daarin tegen heb ik een omgeving die zicht tegen me keerd en mij verban uit hun leven en omgeving,,,
(dus het leven lijkt het automatisch zelf voor mij te doen als ik de zet zelf niet zet?)
mensen met een sterk ego, voelen zich bedreigd in mijn aanwezigheid

Mensen met dezelfde persoonlijkheid botsen veel sneller dan mensen met verschillende persoonlijkheden. Net als ik hierboven aangaf is je ego wellicht veel sterker aanwezig dan jezelf doorhebt. Bij mijzelf kon ik dat vooral merken aan boosheid of geïrriteerd gevoel als eea weer eens niet zo uitpakte als ik had gewild. Ik heb mijn ego deels los kunnen laten doordat ik heel goed op mijn eigen gedrag en reacties ging letten. Dit aangevuld met kennis over hoe de wereld in elkaar zit heeft mij geholpen om eea los te laten. Ik ben zelf begonnen bij deze website (http://www.sleuteltotinzicht.nl/ta.htm)waar veel informatie over het boeddhisme te vinden is. Ik noem mezelf nog steeds geen boeddhist omdat ik daarmee mijn wereldvisie in krimp maar er zijn mensen die mij boeddhist noemen. Maar goed boeddhisme is 1 van de manieren. Voor mij heeft die manier gewerkt en werkt hij nog steeds maar een ander zoekt weer heel wat anders. Het is maar net welke werkelijkheid je voor jezelf wilt creëren.

Nickid schreef:
dat komt denk omdat ik zelf niet accepteer dat mensen weglopen voor hun problemen,, en confronteer ze erg met zichzelf... (vaak
bewust) alleen raak inderdaad daardoor vaak met mezelf in de knoop... en raak mijn eigen ego uit balans
of zoeits XD
al ontsnap ik zelf niet echt aan deze vicieuze circel,,
en dat is inderdaad dat engel verhaal, dat mensen niet graag zitten te wacten op een reddende engel die verteld hoe het moet...

heb ook een óvertuiging'dat het collectieve bewustzijn van de aarde en mensen moet veranderen voordat ik vrijheid ervaar... en dit is mijn blokkade zie ik in alleen heb er nog niets mee gedaan

zie ik nu,, zie je dat er dingen niet kloppen en tegenstreidgzijn? of dat juist wel alles klopt? ik snap het zelf niet eens XD....
tnkx

Van reddende engelen weet ik niet of ze bestaan. Wat ik wel weet is dat als je maar goed genoeg oplet je van iedereen om je heen stapels met aanwijzingen krijgt alleen heb je dit vaak zelf niet door. Ik heb ooit eens ergens een metaforisch verhaal gelezen over iemand die zijn hele leven opzoek was naar een schatkist. Hij keek zijn hele leven om zich heen (2012/trilling ferquenties/enz) maar hij kon de schat niet vinden. Waarschijnlijk raad je het al en het is voor de handliggend maar hij zat zelf al die tijd al op de schatkist. Wat is nu het moraal van dat verhaal? Iedereen kan je van alles vertellen en uitleggen en je kunt(of wellicht moet) al die verhalen uitzoeken en testen maar als je maar lang genoeg door gaat kom je er uiteindelijk achter dat al die verhalen of ze nu waar zijn of niet uiteindelijk helemaal niets toevoegen aan het gene dat je altijd al bent geweest. Maar om echt te weten wat je bent zul je wel eerst al die verhalen moeten onderzoeken. Sommige mensen zeggen dat je ware aard altijd al volledig/af/klaar is geweest. Zij gaan uit van een collectief/los bewustzijn. Andere mensen zeggen dat de ware aard van de mens gewelddadig en hebzuchtig is. Persoonlijk denk ik dat de mens geen vaste ware aard heeft en dat hij alleen bestaat uit continu veranderende processen. Maar voor die laatste visie moet je ook weer de vastigheid waar we allemaal zo van huiden los kunnen laten. Uiteraard zullen er ook nog vele andere visies zijn. Welke visie de ware is daar gaan we toch niet achter komen of wellicht zijn ze allemaal waar. Het is maar net hoe je eea bekijkt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-07-2009, 13:45:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Nickid:
Citeer:
mensen met een sterk ego, voelen zich bedreigd in mijn aanwezigheid
dat komt denk omdat ik zelf niet accepteer dat mensen weglopen voor hun problemen,, en confronteer ze erg met zichzelf... (vaak
bewust) alleen raak inderdaad daardoor vaak met mezelf in de knoop... en raak mijn eigen ego uit balans
of zoeits XD
al ontsnap ik zelf niet echt aan deze vicieuze circel,,

Lieve Nick,werk eerst aan je eigen Ego voor je met andermans ego aan de slag gaat.
Immers: niet iedereen is er even van gecharmeerd om door jou geconfronteerd te worden met hun problemen. Juist jouw niet-accepteren is vaak een kenmerk van je eigen Ego. En de meeste mensen met een sterk ego reageren vaak "allergisch" op een ander sterk ego en kunnen zich idd bedreigd voelen. Vaak zie je dan "drama" en uit balans raken (door verzet vanuit het ego).
MAW: Zorg eerst goed voor je zelf voor je voor anderen gaat zorgen. Het kan mijns inziens zeker niet de bedoeling zijn dat jij met jouw prachtige "missie" om anderen als een reddende engel te helpen/begeleiden/wakker maken/te onderwijzen jezelf uit balans haalt en zelf in de knoop raak. Jouw doel/missie/wijze levenslessen mogen niet ten koste van jou zelf gaan, gozer.
Kijk hier eerst naar en kom eerst zelf goed in balans. Zie mijn subscript. :wink:

evenwichtige groeten, Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-07-2009, 19:49:59 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
nico schreef:
Hey Nickid:
Citeer:
mensen met een sterk ego, voelen zich bedreigd in mijn aanwezigheid
dat komt denk omdat ik zelf niet accepteer dat mensen weglopen voor hun problemen,, en confronteer ze erg met zichzelf... (vaak
bewust) alleen raak inderdaad daardoor vaak met mezelf in de knoop... en raak mijn eigen ego uit balans
of zoeits XD
al ontsnap ik zelf niet echt aan deze vicieuze circel,,


Lieve Nick,werk eerst aan je eigen Ego voor je met andermans ego aan de slag gaat.
Immers: niet iedereen is er even van gecharmeerd om door jou geconfronteerd te worden met hun problemen. Juist jouw niet-accepteren is vaak een kenmerk van je eigen Ego. En de meeste mensen met een sterk ego reageren vaak "allergisch" op een ander sterk ego en kunnen zich idd bedreigd voelen. Vaak zie je dan "drama" en uit balans raken (door verzet vanuit het ego).
MAW: Zorg eerst goed voor je zelf voor je voor anderen gaat zorgen. Het kan mijns inziens zeker niet de bedoeling zijn dat jij met jouw prachtige "missie" om anderen als een reddende engel te helpen/begeleiden/wakker maken/te onderwijzen jezelf uit balans haalt en zelf in de knoop raak. Jouw doel/missie/wijze levenslessen mogen niet ten koste van jou zelf gaan, gozer.
Kijk hier eerst naar en kom eerst zelf goed in balans. Zie mijn subscript. :wink:

evenwichtige groeten, Nico


dankjewel voor deze reactie nico,,
opzich word ik nooit boos of geirriteerd, voel dat niet meer, en kan ook zelden huilen omdat ik dingen goed begrijp en accepteer en kan zo opzich heel goed bij mezelf blijven, (over dat acepteren later meer)

Alleen wat me vaak gebeurd, is als ik iemand zie die zich rot voeld ,boos of geiriteerd is en er andere mensen mee lastig valt, probeer ik daar wat van te zeggen,,(omdat ik tevens dit soort milieu vervuiling dus eigenlijk niet echt accepteer en inderdaad veranderingen wil aanbrengn)(is dit oke of zal ik dit ook gewoon moeten accepteren en niets veranderen,, ik combineer het eigenlijk een beetje) of ga ik expres muziek hader zetten en gek doen en met een stoffer zingen als microfoon ofzo (bijvoorbeeld op me werk) ben ik beetje creatief en probeer ik de boel weer wat gezelliger te maken, al werkt dit vaak ook averrechts...

en dan is het bemoei je met je eigen zaken of, doe niet zo vervelend..
en dan zeg ik waarom moet ik er niet mee bemoeien, jullie staan hier te bekvechten ik ben vrolijk en ik heb er last van... en dan krijg je die discussies van JE BEGRIJPT ONS NIET weetje hoe belangrijk dit is dit is wel je werk en blabla... en ik kan er op in gaan of wat dan ook...maar valt geen woord mee te spreken...
en soms raak ik dan uit balans als ik die dag een beetje moe ben ofzo, en loop ik weg... en gaan er vervolgens weer roddels over mij over de afdeling heen... en dat vind ik best vervelend,, en ik zie dit altijd beetje laat in... want leef wel in zo'n sfeer...
maar ik kom maar weinig mensen tegen die me echt begrijpen of naar me willen luisteren of dat zien...

ik vind em werk overiges momenteel ook gewoon helemaal kut, maar wat moet je nu anders in die crisis, dus val ik daar andere niet mee lastig, ik heb het aanvaard maar doe liever iets anders... maar zou niet weten wat dus laat het leven het voor me regelen...

dus ergens hebik ook steeds een zinnetje waarmee ik mezelf moet in spreek... nick geduld alles veranderd gewoon even blijven staan en wachten tot er wel mensen op je pad komen... meer kun je niet doen...
mijn omgeving steld me enorm op de proef... wat me overigens ook heel sterk maakt,

ik kan inderdaad ook niets zeggen, al is de verleiding altijd zo erg groot om mensen te helpen naar zichzelf te kijken,, soms met effect,, vaak ook niet...
het liefst heb ik dat het leven me naar een wat liefdervollere plek begeleid,, maar blijkbaar is dit de liefde van het leven om te leren te blijven staan... toch begint het te vervelen... maar geduld.. het bedrijf draaid momenteel erge verliezen dus er is zeker verandering bezig...

(en daarom nu het punt, van het uitzoeken van het collectieve en indivduele, ik wil WETEN of ik afhankelijk ben van het collectieve en dat maar moet accepteren, of dat er een uitweg is uit dit collectieve om er vervolgens in een situatie te belanden war ik totaal onafhankelijk ben, maar momenteel staat de maatschapij nog overheidn, zijn er nog regels,, terweil ik makkelijk zonder die regels kan leven en overal om me heen mensen lopen om je op alle MAATSCHAPPELIJKE EN PERSOONLIJKE 'fouten' te weizen.. war je ook loopt het is nooit goed... ik weet dus niet of ik idd gaan moet wacten op 2012 en lekker moet blijven leven, of dat er nog meer te leren en in te zien valt) de maatschappij en all die mensen zijn gewoon ziek in hun hoofd.. (ze leven niet het lijken wel een paar stomme robots die zich door alles laten beinvloeden XD) ik vind het vervelend om daar tussen te moeten leven..

(want ik weet nog steeds niet de geschiedenis van de mensheid, waar ik vandaan kom en waarom ik hier ben,,(nou ja om te helpen dat wel, alleen ervara ik dat als eenzaamheid en vermoeidheid niet als ernstig maar heb ik beheoefte aan meer mensen op deze trilling) het liefst ga ik weg van aarde want heb gevoel dat ik hier niets te zoeken heb, tevens weet ik dat er een hoop mensen zijn die hulp nodig hebben.. en zelfmoord plegen is gewoon dom en zal ik mezelf niet aan doen XD.. dus enige wat ik doe is maar beetje wachten maar dan voelk me ook zo nutteloos... het is voor mij echt een beetje een soort van verdwaald rondje lopen... en maar beetje leven en zien wat er gebeurd...)

nou ja ik ga woensdag 12 dagen naar mallorca en weer lekker feeste dus et zal allemaal wel :P!! de gedachte dat er altijd verandering is drijf ik op mee en houd de moed en hoop op een mooiere plek er in...

het is gewoon een kwestie van blijven staan... en zo moeilijk is dat niet,, wil meer vrijheid en eis dat vaak ook, ik doe ook erg veel dingen dwars tegen de regels in en heb overal schijt aan, al word ik ook vaak tegengehouden XD ik daag de boel een beetje uit... maar probeer altijd vriendelijk te blijven,, EN OOOOO wt vinden mensen dat vervelend... alsof ik ze uitzuig en dwarslig.. en uit probeer.. jep precies.. ik probeer ze mee te lokken naar wat meer gezelligheid en me te helpen de beperkingen een beetje af te breken XD alleen durft niemand..... -_- het collectieve is de meerderheid zou je kunne zegge XD...

_________________
Leven en laten leven


Laatst gewijzigd door Nickid op 01-07-2009, 20:03:53, 4 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-07-2009, 19:50:52 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Avuso schreef:
Nickid schreef:
als ik dit aangeprate geloof loslaat, en als onwaar bestempel, kom ik tot inzien dat er in 2012 niets zal veranderen, maar als ik zo om me heen kijk zie ik wel continu verandering..... daarom neem ik deze visie van deze indiaan niet als waar en niet als onwaar maar laat ik toch mogelijkheden open, en doe dat met elke visie en inzicht...

In 2012 zal er wel degelijk wat veranderen net als iedere seconde van alle andere momenten. De wereld is continu in beweging en staat nooit stil. Het grappige is dat als er maar genoeg mensen in het 2012 verhaal geloven en ook handelen naar wat er voorspeld wordt dan zullen de veranderingen in 2012 wel neigen naar wat er is voorspeld. Dus of het verhaal nu wel of niet klopt, als mensen met een positieve intentie er daadwerkelijk wat mee doen maakt het niet eens uit of het klopt.


tanks voor je uitgebreide reactie AVUSO :!: :lol: :D hier hebik wat aan om dingen wat helderder op ene rijtje te zetten !! :wave:

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl