Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 23:32:04

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01-11-2009, 13:37:10 
Groentje
Groentje

hey ,
ik stel mij al een tijd de vraag heb ik een hoger bewustzijn en hoe ga ik hier mee om ?
ik weet wel dat ik hypersensitief ben en bepaalde dinge sterk aanvoel.
hoe ontdek je of je een hoger bewustzijn hebt ? en of je paranormaal begaaft bent ?

BerichtGeplaatst: 01-11-2009, 16:55:09 
Reus
Reus

Lizeke, ik heb een tip voor je. Als ik jou was zou ik me niet (te) druk maken om grote 'gaves', laat staan om het onderscheid tussen 'lager' en 'hoger bewustzijn'. Ik wil hier niet eens stellen dat 'gaves' niet bestaan; ik wil alleen stellen: wat is de meerwaarde ervan? Laat je vooral het hoofd niet gek maken door al deze abstracte termen.

BerichtGeplaatst: 01-11-2009, 20:23:48 
Elf
Elf

Ik denk dat je je eerst moet afvragen of je een hoger bewustzijn hebt, of dat je je hoger bewustzijn BENT

BerichtGeplaatst: 06-11-2009, 14:10:38 
Dwerg
Dwerg

weet je er is eigenlijk helemaal niet zoiets als een hoger of lager bewustzijn...

ze zijn samen 1... ze horen bij elkaar....

jij BENT bewustzijn,, als ik JIJ zeg bedoel ik niet jouw naam, niet jouw karakter (karakter n het engels character---> in een spelle moet je we iseen poppetje aanmaken ofzo en dat noemen ze dan character....) zo kun je je eigen leven ook zien en jij bepaald wie je wilt zijn :P

maar het wezentje dat leeft, dat ademt dat spontaan is. JEZELF... wie je bent ,,, en niet degene die je DENKT te zijn...

kijk als jij denkt dat je je naam bent, en je lichaam bent,, en je lichaam sterft geloof je dat je dood bent,,

maar als jij bijvoorbeeld realiseerd dat jij ervoor zorgd dat het lichaam beweegt, en je hart kan pompen...
dus dat jij het lichaam tot LEVEN BRENGT.... dan besef je dat JIJ als LEVENSKRACHT in het lichaam zit...
en dus dat je geboren bent en een naam gekregen hebt, en jouw verteld is dat je mischien sterk bent maar ookvaak sjagerijnig.. als je dit van jezelf geloofd ga je er naar handelen,,,

als je beseft dat dat maar woorden en kenmerken zijn,, die je zelf kan kiezen...

dan ben je BEWUSTER,, je wete meer en je ziet meer,,, mensen noemen dit hoger beuwstzijn,, en als ze nog denken dat ze la die woorden en rolletjes zijn noemen ze dat lager bewustzijn,,

maar je kan beide zijn :P... ik porbeer alleen dit 'lager bewustzijn' te laten doen wat mijn hart mijn wezen 'hoger beuwstzijn'wil,, en niet wat mijn hoofd denkt dat het wil... mijn hart weet wat het wil.. als mijn hart heel graag nar het pretpark wil.. maar mijn hoofd zegt nee ik heb geen zin want school is belangrijker.... haha dan denk ik kop dicht ik doe wat ik leuk vind :P... (maar wel met verantwoording maar dit is weer een ander punt :P)

ik zorg dat ik ZELF DENK,, en niet word gedacht of word beinvloed door andere mensen... omdat ik zelf weet wat goed voor me is...

mischien dat je het zo een beetje kunt bekijken ;)

ga ens iets doen wat je helemala ewledig vind,, mischcien meezingen met muziek....... voel je je goed,... en helemal geweldig.. dan noem ik dat jouw HOGER BEWUSTZIJN...

BerichtGeplaatst: 07-11-2009, 20:01:53 
Dwerg
Dwerg

luister naar jezelf en leg je ego het zwijgen op is mijn advies
het is niet makkelijk, en je zult daarin zelf je weg moeten vinden.

BerichtGeplaatst: 07-11-2009, 20:36:50 
Groentje
Groentje

_lizeke_

Oke, iedereen heeft zijn mening, maar dat van jouw is een vraag, hoe je weet of je een lage of hoge bewustzijn hebt.

Als je dingen aanvoeld heb je een lage bewustzijn.
Dat betekent niet dat je het hogere bewustzijn gebruikt.

Het hogere bewustzijn doet wat met deze dingen die je aanvoeld.
Dus wil je het hogere bewustzijn gebruiken, dan moet je wat doen met je hypersensitief. ( precognition is gevoeligheid - een actie, jij moet daar een reactie op maken of opdwingen.) ( die reactie kan positief zijn of negatief? )

paranormaal begaaft is een reactie.:duh:

BerichtGeplaatst: 10-11-2009, 16:02:05 
Reus
Reus

Citeer:
Als ik mijn ego het zwijgen op ga leggen krijg ik spontaan een identiteitscrisis.
Los daarvan: naar jezélf luisteren en je égo het zwijgen opleggen... ?

BerichtGeplaatst: 10-11-2009, 16:32:38 
Dwerg
Dwerg

Vyu schreef:
Citeer:
Als ik mijn ego het zwijgen op ga leggen krijg ik spontaan een identiteitscrisis.

wat ik bedoelde is luister naar je echte innerlijke ik (die weet wat goed voor je is)
je ego is ook een stukje van jou,maar die gaat meer mee met de buitenwereld
snap je het een heel klein beetje t is nogal vaag, maar als je diep genoeg naar binnen keert kom je het vanzelf tegen en heb je ook geen identiteitscrisis

BerichtGeplaatst: 10-11-2009, 16:59:37 
Reus
Reus

Citeer:
wat ik bedoelde is luister naar je echte innerlijke ik (die weet wat goed voor je is)
En wat is dat dan precies?

Citeer:
snap je het een heel klein beetje t is nogal vaag, maar als je diep genoeg naar binnen keert kom je het vanzelf tegen en heb je ook geen identiteitscrisis
En wat houdt dat in?

BerichtGeplaatst: 10-11-2009, 17:52:28 
Dwerg
Dwerg

Vyu schreef:
Citeer:

idd vanuit je ego kan je alleen naar jezelf luisteren... als je geen ego hebt/bent kun je ook nooit van jezelf bewust zijn.

BerichtGeplaatst: 10-11-2009, 19:16:17 
Dwerg
Dwerg

Vyu schreef:
Citeer:
En wat is dat dan precies?

Citeer:
En wat houdt dat in?

even een kleine vergelijking
vergelijk je echte innerlijke ik (zelf) met je hart
en vergelijk je ego met je hersens (hoofd)
misschien dat het zo wat duidelijker wordt

BerichtGeplaatst: 10-11-2009, 19:20:29 
Dwerg
Dwerg

Nickid schreef:
Vyu schreef:
Citeer:

idd vanuit je ego kan je alleen naar jezelf luisteren... als je geen ego hebt/bent kun je ook nooit van jezelf bewust zijn.

als je geen ego hebt zou je een veel makkelijker leven hebben dan vraag je je namelijk niet af of je het allemaal wel goed doet voor de buiten wereld, dat is dan niet meer aan de orde, je bent dan bezig onderdeel te Zijn van het kosmische geheel.

BerichtGeplaatst: 10-11-2009, 20:01:54 
Reus
Reus

Citeer:
1: wat rechtvaardigd de vergelijking van het echte innerlijke zelf met het hart?
2: hoe kun je dat echte innerlijke ik herkennen?
3: waarom is dat herkende echte innerlijk ook werkelijk écht?
4: wat houdt deze vergelijking dan in? Waarom het hart? Wat is dat hart dan?

Citeer:
1: wat rechtvaardigd de vergelijking van het ego met de hersens?
2: hoe herken je dat ego als zodanig?
3: waarom moet dat ego het zwijgen opgelegd worden?
4: wat houdt deze vergelijking dan in? Waarom het hoofd/de hersens? Wat is dat hoofd dan?

BerichtGeplaatst: 10-11-2009, 20:35:22 
Dwerg
Dwerg

Vyu schreef:
Citeer:
1: wat rechtvaardigd de vergelijking van het echte innerlijke zelf met het hart?
2: hoe kun je dat echte innerlijke ik herkennen?
3: waarom is dat herkende echte innerlijk ook werkelijk écht?
4: wat houdt deze vergelijking dan in? Waarom het hart? Wat is dat hart dan?

1: hoe bedoel je "rechtvaardigd"
2: luister naar wat je gevoel je influisterd
3: het is je kern van het Zijn
4: voelen doe je met je hart (t is niet alleen een pomp)

Citeer:
1: wat rechtvaardigd de vergelijking van het ego met de hersens?
2: hoe herken je dat ego als zodanig?
3: waarom moet dat ego het zwijgen opgelegd worden?
4: wat houdt deze vergelijking dan in? Waarom het hoofd/de hersens? Wat is dat hoofd dan?

1: wat bedoel je met rechtvaardigd
2: ego is opgelegd zelfbeeld
3: het ego is niet wie jij in de puurste zin des woords bent
4: een opgelegd zelfbeeld creer je door tedenken oftewel je hersens

ik hoop dat het zo wat duidelijker is
zo nee stel gerust nog wat vragen
ik hoop dat ik ze kan beantwoorden

BerichtGeplaatst: 10-11-2009, 21:41:30 
Reus
Reus

Citeer:
1: hoe bedoel je "rechtvaardigd"
2: luister naar wat je gevoel je influisterd
3: het is je kern van het Zijn
4: voelen doe je met je hart (t is niet alleen een pomp)
Ad 1: wat is het motief achter deze vergelijking? Is deze vergelijking vervolgens een terechte vergelijking?

Ad 2: waarom is het gevoel 'hoger' of 'meerwaardig' dan het verstand? Wat maakt dat je denkt dat het luisteren naar gevoel iets is dat los staat van je verstand? Waarom kan het gevoel niet bedriegelijk zijn of onderbewust beïnvloed worden door het 'opgelegde zelfbeeld'?

Ad 3: Ik vroeg: 'Waarom is dat herkende echte innerlijk ook werkelijk écht?' Jij antwoord daarop met: 'het is je kern van het Zijn'. Dat is geen antwoord op de vraag, althans niet in die zin dat het ook maar íéts verklaart.

Ad 4: Dat kan niet het geval zijn, aangezien mensen voelen door hun gehele lichaam. Bovendien is het hart een orgaan dat bedoelt is bloed door je lichaam te pompen, dus vanwaar de veronderstelling dat sensitieve gewaarwordingen per se dáár moeten zetelen? Waarom niet in de hersenen, wat juist het sensitieve regelsysteem is, waar alle zenuwen beginnen en eindigen?

Citeer:
1: wat bedoel je met rechtvaardigd
2: ego is opgelegd zelfbeeld
3: het ego is niet wie jij in de puurste zin des woords bent
4: een opgelegd zelfbeeld creer je door tedenken oftewel je hersens
Ad 1: wat is het motief achter deze vergelijking? Is deze vergelijking vervolgens een terechte vergelijking?

Ad 2: waarop is deze uitspraak gefundeerd? Hoe concludeer je dat, en waaraan toets je dat? Wie legt dat op? Wie zegt niet dat het Ware Zelf geen verlangen is en dus een 'beeld'?

Ad 3: waarop wordt dit gefundeerd? Hoe toets je dit? En waarom veronderstelt het niet-puur zijn onmiddelijk dat het 't zwijgen opgelegd moet worden?

Ad 4: Uit denken volgt niet logischerwijs noodzakelijk het vormen van een opgelegd zelfbeeld. Natuurlijk, dit kán wel, maar wat heeft dit met ego te maken?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00