Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 08:47:48

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24-06-2009, 19:40:58 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
haha ik ga proberen dit zelf te begrijpen en het proberen duidelijk te maken even kijken of dit gaat lukken :lol:

Er is een Bron (HET ALL) het is bewustzijn, en dit bewustzijn heeft alle mogelijkheden die er maar zijn...
Het kan alles, maar tegelijkertijd ook helemaal niets en het was helemaal alleen

Dit eenzame bewustzijn kon dus een keuze maken:
- of het deed helemaal niets
- of het deed alles

maar er was maar 1 keuze! er waren geen andere keuzes, die waren pas beschikbaar als de eerste keuze was gemaakt!!

Keuze 1:
Als het niets deed was het er gewoon en was het alleen, en deed het verder niets, maar het kon altijd nog alles doen... :lol:

Keuze 2:
Of het deed alles... dus zichzelf vermenigvuldigen!!!
want ja niets doen is erg zaai he, want ja het kon niets dus ook zichzelf niet ervaren helemaal niets :lol:

als het voor keuze 1 gekozen had waren er nu niet miljoenen wezens, planeten planten dieren, en was er niet alles wat we nu (momenteel kunnen zien)... :lol:

snappen jullie het nog XD 8) ?

Nu een leuke uitspraak: god schiep de mens als evenbeeld.

- Maar dit eerste individuele bewustzijn(helemaal alleen)
- was zich niet bewust dat het bewust was, want het kon niets alleen als het voor alles koos.
- bij de eerste keus gebeurde er dus niets.
- dus eigenlijk was er maar 1 keus :lol: ALLES DOEN :lol:
- Dus eigenlijk kon het bewustzijn zichzelf niet ervaren of bewust scheppen want hij kon niet zien wie hij was er was geen spiegel niets ...
- Het kon dus ALLES of NIETS :lol: ....

Toen het bewustzijn de keuze maakte alles te doen, was er ineens nog een stukje bewustzijn.

Nu waren er 2, en ze waren allebei dus alles, alleen wisten ze niet wat alles was,
ze waren een stukje met alles in zich alleen ze wisten niets.

ze konden niet denken niet voelen niet praten....

erhm ik loop vast en kom niet verder helpt iemand me verder hahaha :p
want er is nog steeds die ene keuze alles of niets... WAAA :shock:

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-06-2009, 19:48:39 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2009, 17:46:00
Berichten: 299
Hier ga ik even over nadenken! :mrgreen:

_________________
'Every wall is a door' ~ R.W. Emerson


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-06-2009, 20:11:02 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
denk dat het begin wel klopt,, maar het vervolg dat er dan in eens 2 zijn niet klopt:p.... mischien kwam er wel een soort geboorte en harmonische natuurachtig iets op gang wat alles begon te scheppen volgens patronen...

hmm maar dat zou dat patroon ook nog eens ondekt en ervaren en gecreerd moete worden,,,,

dus het bewustzijn moest(of nog steeds) ALLES WAT ER BESTAAT ervaren voordat het volledig van ALLES bewust kan zijn,,
maar hoe ging dat door keuzes als het bewustzijn niet bewust was van wat het deed.. ging het maar zijn gang...

ik denk hier niet te lang over na want dan raak ik in de war en word ik moe van het denken haha..

wij zijn dus god die zich volledig bewust wil worden van zichzelf en alles, en dat weet je niet in 1 keer,,

hmm mischien zijn we juist hier geincarneerd om een ervaring van een evolutie in deze realiteit op te doen XD

ik heb gelezen dat de aarde een bibliotheek is, en wij mensen hier voor aangewezen zijn om voor deze planeet te zorgen en te groeien en de info en alles te bewaren, zoiets en ald ie fantasien en theorien...
het zal allemaal wel XD... :p maar ach ben benieuwd hoe jullie hier allemaal over denken :p

want lijkt me sterk dat alles er ineens was,, als alles er ineens was zou dat alles wel gerealiseerd moeten worden wil je kunnen weten wat alles is....XD

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-06-2009, 09:38:26 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Nickid,

Jij hebt Eckhart Tolle gelezen. Zoals bij andere posts wiens inhoud op zijn schrijfsels gefundeerd zijn, heb ik ook hier weer het één en ander op te merken.

Citeer:
Er is een Bron (HET ALL) het is bewustzijn, en dit bewustzijn heeft alle mogelijkheden die er maar zijn... (1)
Het kan alles, maar tegelijkertijd ook helemaal niets en het was helemaal alleen (2)
1: Ten eerste berust dit hele idee op niets meer dan een aanname. Het is een vooronderstelling, en in dit kader gewoon een axioma om verder op te bouwen.
2: Als je veronderstelt dat Hét Bewustzijn de bron is van alles, dan moet het inderdaad wel alles kunnen, aangezien alles eruit voortgekomen is. Máár, aangezien het een vooronderstelling is...
Verder valt bij punt 2 nog iets veel belangrijkers aan te merken.
Als het bewustzijn de bron is van alles en helemaal alleen was, hoe kan het zich dan in 's hemelsnaam bewust zijn?! Bewustzijn houdt in onderkenning van een gegeven werkelijkheid. Aangezien die werkelijkheid volgens het denkmodel van Tolle nog niet bestond...

Citeer:
als het voor keuze 1 gekozen had waren er nu niet miljoenen wezens, planeten planten dieren, en was er niet alles wat we nu (momenteel kunnen zien)...

snappen jullie het nog XD ?
Of het koos voor beide, wat zou betekenen dat het de eerste tien miljard jaar niets anders deed dan op zijn gat zitten, en pas dáárna de kosmos schiep. :P
Trouwens, als er géén bewustzijn kan bestaan, en er is nog geen werkelijkheid, dan kun je eigenlijk ook niet echt spreken van een keuze.

Citeer:
Dus eigenlijk kon het bewustzijn zichzelf niet ervaren of bewust scheppen want hij kon niet zien wie hij was er was geen spiegel niets ...
Juist. Daarom kun je ook niet van een fundamenteel scheppend bewustzijn spreken.


Citeer:
mischien kwam er wel een soort geboorte en harmonische natuurachtig iets op gang wat alles begon te scheppen volgens patronen...
Waarom harmonisch? Waarom moeten de alpha en de omega nou altijd harmonisch zijn?

Citeer:
dus het bewustzijn moest(of nog steeds) ALLES WAT ER BESTAAT ervaren voordat het volledig van ALLES bewust kan zijn (1),
maar hoe ging dat door keuzes als het bewustzijn niet bewust was van wat het deed.. ging het maar zijn gang... (2)
1: Er kan dus geen sprake zijn van bewustzijn, en tevens schijnt het mij volstrekt onmogelijk om van ALLES kennis te nemen. Dat impliceert dat dat 'bewustzijn' waarover gerept wordt zich dus ook niet van alles bewust kan zijn. En hoe zou dat ook kunnen, als er eerst nog helemaal niets is?!
2: Het is misschien een dooddoener, maar je was er niet bij, dus je zult het ook nooit zeker kunnen weten. Daarnaast lijkt het mij dus een verkeerd woordgebruik om te spreken van 'keuze'. Dan zou ik eerder zeggen een logische oorzaak-gevolgketen.

Citeer:
wij zijn dus god die zich volledig bewust wil worden van zichzelf en alles, en dat weet je niet in 1 keer,,
Ook hier wordt gewoon iets veronderstelt. Het idee dat wij God zijn vindt veel aanhang, maar hoe onderbouw je dat?
Daarnaast kun je je afvragen in hoeverre volledig zelfbewustzijn mogelijk/onmogelijk is...

Tot zover eventjes. Have fun.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-06-2009, 21:08:29 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
nice tnkx voor deze uitgebreide uitleg,
even een algemene reactie hierop, ik basser dit niet aleen op dat van tolle, maar meer op het inzicht van advaita vedanta/kosmisch plan.

dit bracht me vandaag tot een soort realisatie in de pauze op mijn werk,
een dialoogje bedacht in mijn hoofd, waarmee je je ware natuur kunt vinden door het te realiseren:

(toch is het een beetje een fantasy verhaaltje, maar mischien dat je er dingen door kan begrijpen en bevatten)

Het Inzicht dat er 1 BEWUSTZIJN IS/1 BRON/1 GOD/1 Universum/1 entiteit, dat zichzelf heeft opgesplitst....
in miljoenen van deze,,, stukjes bewustzijn, dat individueel op pad ging het ALL te ondekken en ervaringen op doen,
(met verbinding met de bron)(want ja alles is met elkaar verbonden), het geheel bij deze (de mensheid)
er waren geen ervaringen manieren van zelf expressie niets... er was volkomen ontwetendheid...

zo kreeg elk stukje beuwstzijn een individuele werkelijkheid, eigen passies eigen smaken, eigen inzichten,
maar met 1 drang (terugkeren naar god en/of de bron) dat was een algemeen doel. Dan in eens realiseren alle stukjes dat ze zelf deel van god zijn, en beginnen weer 1 te worden, met allemaal nieuwe inzichten,

ze zijn wel verschillend, niet hetzelfde, maar hebben dezelfde weisheid en inzicht van het all over liefde harmony, vrede en narigheid en HEEL veel ervaringen van het all rijker.......
ze snappen de wetten van god, natuur hoe alles werkt, en begrijpen hun ware essentie... ze beginnen zelf te scheppen en zich door het hele universum voort te bewegen... want alles staat met elkaar in verbinding,, ze zijn van alles bewust wat er gecreerd is want alle info is verzameld, en zo halen ze overal informatie uit het hele universum, ze kunnen zich door energie verplaatsen en overal heen, zichzelf identiteit geven alles, volkomen ZELF BEWUST...

hier beginnen mijn dialoogjes, gedicht of denkwijzen:

hierbij spreek ik als deel van een groter geheel:

Ik ben deel van jouw,
en jij bent deel van mij,

dus er is geen wij,
want wij zijn 1,
een deel van een groter geheel.

ik ben een deel van god,
en jij bent ook een deel van god.

ik ben niet alleen,
en jij bent niet alleen.
want wij zijn samen 2 stukjes van een 1.

Jij hoort bij mij en ik hoor bij jouw.
er is dus een wij samen uit de bron.

jij bent een deeltje van de bron,
ik ben een deeltje van de bron.

jij en ik willen niet alleen zijn,
daarom wil ik liever een deel van de bron zijn,

wij zijn dus samen 2 individuen die zich alleen voelen,
Wij zijn van dezelfde bron en voelen dus dezelfde eenzaamheid.

maar door dit inzicht voelen we ons niet meer alleen,
want we voelen ons nu samen 1.


nu het 2de inzichtelijk dialoog praat vanuit een verenigde mensheid en een compleetheid:

En hierbij spreek ik als het grotere geheel, als het is verenigd:

ik ben godsbewustzijn,
en jij bent godsbewustzijn.

wij zijn samen 1 god,
samen zijn wij alleen.

dus ik ben alleen,
helemaal alleen.

ik ben dus het universum en alles helemaal zelf,
en alles om me heen is 1 geheel.

ik ga mezelf opsplitsen in miljoenen stukjes,
dan ben ik niet meer alleen,

ha dan kan ik mezelf zien en ervaren,
en door het hele universum varen.

nu wij begrijpen WIJ elkaar,
WIJ willen gelukkig zijn.

IK als god wil liefde ervaren.
en JIJ als god wil ook liefde ervaren.

Ik wil niet alleen zijn,
en JIJ wild ook niet alleen zijn.

WIJ hebben alles gemeen,
daarom voel ik me weer zo alleen.

waren we maar verschillend,
ik had mezelf opgesplitst natuurlijk.

samen vullen we 1 groot bewustzijn,
hierin zit alles wat we als individueel bewustzijn geleerd hebben.

ik kan ook doen wat jij kan,
en jij kan doen wat ik kan.

toch doen wij beide andere dingen,
want alles doen is zoveel en zo groot en zoveel mogelijkheden.

het is van ons samen,
samen als 1.

en daarom zijn we nu verschillend,
niet meer hetzelfde en is er meer vreugde met veel meer zielen en rassen!

ja deze droom met miljarden verschillende levensvormen vind ik mooi,
en deze droom wil ik in blijven samen met jullie die in weze ook mij zijn maar dan Anders!

hey ik ben een bron en jij bent een bron,
en wij hebben nu samen 1 grote bron met zelfbewustzijn.

zo zullen we elkaar niet zo makkelijk meer na-apen.
we zijn dus niet meer allemaal dezelfde schapen!



hmm best wel creepy en het zet me hoofd een beetje op zijn kop...(het is heel verwarrend en krakerig in je hoofd :p en zweverig, soms tegenstreidig) toch als je hier dingen uit kan hallen en zelf een helder puzzeltje kan maken haha HELP :p... ben benieuwd :p (alles is dus mogelijk in de toekomst als al het bewustzijn zich herenigd, en terug keert in de bron?)


ook dit even gemaakt (ying en yang) maar zal wel niet helemaal kloppen :p meningen hierover zouden cool zijn.
Afbeelding

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-06-2009, 07:56:54 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Citeer:
dit bracht me vandaag tot een soort realisatie in de pauze op mijn werk

Als je denk dit soort kwesties in de pauze van je werk op te kunnen lossen.....think again

Code:
toch als je hier dingen uit kan hallen en zelf een helder puzzeltje kan maken

Kijk en daar neem je jezelf in de maling. Als je van de waarheid van een standpunt uitgaat vindt je altijd bewijs dat het klopt. Ik zou zeggen probeer het om te draaien probeer je eigen standpunt omver te gooien als je lang genoeg doorgaat kom je er achter dat je nooit met zekerheid kunt zeggen dat alles 1 is of dat er een collectief bewustzijn bestaat. Overigens kun je ook niet bewijzen dat het er niet is.

Je geeft zelf al een dat het allemaal wat zweverig aanvoelt. Het voelt waarschijnlijk zweverig omdat jezelf ook aanvoelt dat het niet nog helemaal klopt of dat je het zelf ook nog niet helemaal heb uit gedokterd. Op het moment dat het niet meer zweverig voelt dan ben je gedokterd :P

Als je even niets te doen hebt is hier ook nog een draadje over bewustzijn wellicht helpt dit een beetje bij het relativeren van eea
http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?f=5&t=11511


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-06-2009, 09:16:16 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Goeie post, Avuso.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-06-2009, 11:57:32 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Avuso schreef:
Citeer:
dit bracht me vandaag tot een soort realisatie in de pauze op mijn werk

Als je denk dit soort kwesties in de pauze van je werk op te kunnen lossen.....think again

Code:
toch als je hier dingen uit kan hallen en zelf een helder puzzeltje kan maken

Kijk en daar neem je jezelf in de maling. Als je van de waarheid van een standpunt uitgaat vindt je altijd bewijs dat het klopt. Ik zou zeggen probeer het om te draaien probeer je eigen standpunt omver te gooien als je lang genoeg doorgaat kom je er achter dat je nooit met zekerheid kunt zeggen dat alles 1 is of dat er een collectief bewustzijn bestaat. Overigens kun je ook niet bewijzen dat het er niet is.

Je geeft zelf al een dat het allemaal wat zweverig aanvoelt. Het voelt waarschijnlijk zweverig omdat jezelf ook aanvoelt dat het niet nog helemaal klopt of dat je het zelf ook nog niet helemaal heb uit gedokterd. Op het moment dat het niet meer zweverig voelt dan ben je gedokterd :P

Als je even niets te doen hebt is hier ook nog een draadje over bewustzijn wellicht helpt dit een beetje bij het relativeren van eea
http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?f=5&t=11511


TANKX! :D

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-06-2009, 13:53:48 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
Kijk en daar neem je jezelf in de maling. Als je van de waarheid van een standpunt uitgaat vindt je altijd bewijs dat het klopt. Ik zou zeggen probeer het om te draaien probeer je eigen standpunt omver te gooien als je lang genoeg doorgaat kom je er achter dat je nooit met zekerheid kunt zeggen dat alles 1 is of dat er een collectief bewustzijn bestaat. Overigens kun je ook niet bewijzen dat het er niet is.


Goede post, gebruikten maar meer mensen deze methode.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl