Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:22:51

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Het bewustzijn overdenken
BerichtGeplaatst: 01-08-2009, 14:13:40 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
oke ik wil even een topic starten om over te discussiëren en wat inzichten te delen misschien dat jullie het interessant vinden.

Ik heb een uitspraak gehoord van theo maasen die hij uitsprak voordat hij zijn gedicht van carnaval ging oplezen hij zij het volgende:

- ik heb dit geschreven met in mijn achterhoofd het thema dat bewustzijn niet bevrijd maar veel meer de muren van de gevangenis zichtbaar maakt.

ik vond dit een hele mooie uitspraak, dit is iets wat ik ook precies zo zie en hij wist het in mooie woorden te brengen.

Vele mensen vragen zich af hoe ze nou daadwerkelijk vrij kunnen zijn en er ontstaan opmerkingen en uitspraken zoals: realiseer je alleen de werkelijkheid in werkelijkheid ben je vrij en is er geen beperking.

Maar dit is totaal tegenstrijdig met de aardse realiteit, deze woorden lijken zo mooi maar zolang je hier ben zul je toch altijd moeten eten zul je toch echt pijn ervaren als iemand je in elkaar timmert, je zult in een wereld vol met deze mensen nooit vrij zijn, dat je al op je hoede moet zijn voor deze mensen zegt al genoeg dat je niet vrij bent en niet bij iedereen kunt zijn war je maar wild, ook heb je nou eenmaal een baan nodig om hier ene beetje te overleven, want het systeem zit nou eenmaal zo in elkaar dat je geld nodig hebt voor brood en onderdak.

Ik heb het wel eens over het individuele bewustzijn en het collectieve, en stel dan wel eens de vraag wanneer ben je nou echt daadwerkelijk vrij?

wat je hier uit kunt opmaken is dat als jij als bewustzijn begint te zien hoe het collectieve bewustzijn in elkaar steekt en dat iedereen domgehouden word en gemanipuleerd en noem maar op, je ziet dingen zoals ze werkelijk zijn en hiermee kun je misschien wel wat dingen veranderen, maar je kunt nooit de hele wereld op je schouders nemen. maar grotendeels kom je erachter dat mensen toch liever in hun waan blijven en hun ogen dicht houden, en zolang mensen dat zijn houden zij je gevangen. We zijn afhankelijk van mensen om ons heen, des de hoger hun bewustzijn en inzichten in hoe het leven in elkaar steekt, des de meer vrijheid je van ze krijgt.

De meeste mensen kunnen niet volledig vrij zijn in deze wereld, en helemaal onafhankelijk worden, het is wel mogelijk maar hierin moeten voorwaarden worden voldaan die erg moeilijk zijn om te bereiken.

Ik heb een lijstje gemaakt:
- Lichamelijke beperking
- Geestelijke beperking
- En de grootste beperking is financiële afhankelijkheid.

Lichamelijke beperking zal je blijven houden tot je dood bent, je zult altijd moeten schijten pissen, eten en drinken, je zult altijd pijn ervaren als je hoofd stoot of als iemand je slaat, misschien zijn er geestelijke manieren om jezelf los te maken van het lichaam, of jezelf boven pijn te zetten dan zou dit een oplossing kunnen zijn.


Over geestelijke beperking kan ik een hoop vertellen, maar laat ik het gewoon even kort houden, jezelf te veel hechten aan dingen dat als je het kwijt bent je niet meer bij jezelf kunt blijven, angsten die je de baas zijn, je emoties die je niet onder controle hebt, bepaalde overtuigingen die niet overeen komen met de werkelijkheid(hierover straks een stukje)(want hierbij borrelen er ook al weer vragen op), oordelen, gedachten patronen, en denkwijze die je het vaak erg lastig maken, verleden en toekomst, de polariteiten, optisch bedrog, en beperkingen door de zintuigen, (al zul je een aantal van deze beperkingen ook onder lichamelijke beperking kunnen plaatsen)

Ik ben van mening dat je hier geestelijk heel goed van kan bevrijden, door vooral gewoon even een beetje je innerlijk huiswerk’ te doen dit is ook wat ik versta onder spiritualiteit.
Hierbij is speelt onvoorwaardelijke liefde naar jezelf en anderen een hele grote rol. Aan liefde kun je ook veel creativiteit koppelen, en ontwikkelen. maar dit onderwerp even terzijde.

Financiële beperking is iets waar je niet zomaar vrij van kunt worden, de enige oplossing is heel veel geld, je werk pikt een hoop tijd van je aardse leven in, in die tijd zouden we een hoop mensen met honger en pijn kunnen helpen, je kunt je werk en helpen natuurlijk combineren, maar je zult met weinig geld nooit veel groots kunnen doen. Het is schandalig dat er geld gecollecteerd moet worden om mensen te kunnen helpen, als mensen meer vanuit liefde geleefd hadden, zouden alle materialistische dingen gewoon aan die mensen gegeven worden, of zou er niet eens spraken zijn van het woord geld, of van ruilhandel. Als een persoon met een hoog bewustzijn, en geestelijke ontwikkeling met veel liefde biljoenen in zijn handen had zou de wereld er al heel anders uit zien. Maar de werkelijkheid is dat deze mensen juist vaak onder in de ‘rang’ van de maatschappij zitten (want zo zit het in elkaar, het is een groot kuddebewustzijn met rangordes, er heerst totale ongelijkheid) en des de ‘hoger’ je zit des de egoïstischer mensen zijn ingesteld. Zo kan geld je ook beperken om milieu vriendelijke stroom te kunnen betalen, of bij te dragen aan de natuur, of andere mooie daden vanuit liefde. Het is oké dat je dat niet kan, je zult het nou eenmaal moeten aanvaarden, je kunt alleen geven wat je hebt, er is ook materialistische beperking, je kunt iemand nog zoveel geestelijke liefde geven, maar als iemand echt eten, onderdak of medicijnen nodig heeft en je kunt het iemand niet geven zal al de overige liefde overbodig zijn. Hierbij het voorbeeld van een land met hongersnood, hier is die financiële beperking. Daarom kunnen mensen met een normaal salaris vaak alleen maar kleinschalig bijdragen en kleine dingetjes veranderen.


dit betekent dat ontwaken en bewustzijn je niet vrij maken maar je eigenlijk gewoon laten zien hoe je gevangen zit, en door die inzichten zie je dus dat je niet vrij bent want je kunt niet alles doen wat je maar wilt, en je kunt individueel niet de hele wereld veranderen of op je schouders nemen alleen dingen zien zoals die werkelijk zijn en het maar aanvaarden, en daar een middenweg in zoeken en kleine dingetjes bijdragen aan deze wereld, of niet en gewoon alles oke vinden en maar lekker genieten van wat je hebt en je ogen dicht doen voor de rest van de wereld, ik ben iemand die dit graag ene beetje combineert, ik help waar ik kan en als ik even geen zin heb dan doe ik het niet.

dus nu de volgende vraag wat is nou echt volledige vrijheid?
Nou je zult financieel onafhankelijk moeten zijn,
Jezelf zo geestelijk ontwikkeld hebben dat je in voorledige liefde leeft en kunt uitbeelden, je overtuigingen opgeruimd, je zintuigen en het optisch bedrog begrijpen en de realiteit daar achter zien, de truukjes van het ego begrijpen en daden vanuit het hart verrichten.
De dood zou je van de lichamelijke beperking kunnen bevrijden, of misschien mensen die bewust kunnen uitreden… zeg het maar?

Net had ik het ook een stukje over de werkelijkheid, hier is al een topic over: Als ik mijn ogen sluit bestaat de wereld dan nog werkelijk?

want dat is nog zo’n vraag, wat is waarheid en wat is werkelijkheid?? Wat is relatief en absoluut, wat is een hele waarheid en wat is een valse geloofsovertuiging, wanneer zit je in een waan, en wanneer ben je in de werkelijkheid?

IK GELOOF/VOEL/WEET HET ZEKER (zijn 3 verschillende dingen)
Momenteel durf ik bij veel situaties geen van de 3 woorden te gebruiken.. omdat ik echt daadwerkelijk geen idee heb van de (grotere werkelijkheid)
Zo zijn er vragen van zijn er miljoenen soorten realiteiten en werkelijkheden waar het bewustzijn mee speelt? Kan alles fantasie zijn maar op het moment dat je er in leeft het dan werkelijk is? Of is er maar gewoon 1 grote werkelijkheid in het universum, waarin er fases van werkelijkheden bestaan.

Zo kun je uren vragen stellen maar hoe het nou werkelijk zit? Ach tijd komt raad en daar hou ik me maar aan vast.

Ik benieuwd hoe jullie hier over denken,
De vraag is dus wat is vrijheid en hoe kun je jezelf 'zoveel mogelijk'vrij maken van de vele afhankelijkheden en beperkingen. en hoe zie jij de werkelijheid, wat geloof jij? tot hoever weet je zeker dat dingen zijn zoals je denkt geloof en denkt zeker te weten dat ze zo zijn? waaruit concludeer je dit?

En zeg niet zoals velen zeggen je BENT AL VRIJ, want dat is niet waar. Alleen als je je ogen dichtdoet voor deze aardse werkelijkheid kan ik het daar misschien mee eens zijn, maar dan nog weet ik het niet zeker hoe die dingen verder nog in elkaar steken dus blijf ik hierin liever neutraal tot ik het wel zeker weet, en ook zeker weet dat het geen valse waarheid is. of mischien bestaat zeker weten niet en is neutraal de enige oplossing aangezien je dan uit de polariteiten stapt, zeker weten is mischien wel gewoon iets wat jouw waarheid en overtuignegn of zelfs het absolute zeker weten bevestigd waardoor het waarheid lijkt maar dat zou betkene dat alle waarheden waar zijn, alleen dat binnen deze realiteit deze waarheden onwaar kunnen zijn, maar in een andere werkelijkheid weer alles waar kan zijn :P snap je het nog haha?

Ik kijk graag van uit het nu,, van wat heb je nu, nu hebben we beperkingen, en NU is dit de werkelijkheid, dus NU is er geen volledige vrijheid. Maar ach iedereen heeft een ander beeld van wat vrijheid is,, maar wat is nou het werkelijke beeld? Of is die er niet,, is die absolute waarheid en beeld van vrijheid er niet?

zet er even bij of je dingen vanuit het NU bekijkt zoals we ze nu ervaren en beleven, of dat je nu vanuit een GOTERE werkelheid die buiten dit aardse bestaan praat, ik heb het in mijn topic een beetje chaotisch door elkaar gegooid.


Ik ben benieuwd! :D
o:)

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het bewustzijn overdenken
BerichtGeplaatst: 03-08-2009, 14:43:57 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Je bent al liefde en bewust. Je bent hier juist op aarde om te leren wat liefde is. Dat is juist de ervaring was je ziel wil ervaren. Als je pijn kent, ken je pijnloosheid. Als je verdriet kent, ken je vreugde enzovoort.

De muren zoals theo het omschrijft zijn er om te weten wat ruimte is.

Het grappige is dus dat je alles al bent wat je wil bereiken. Je wordt geremd door de door jou gecreerde materie. Alles wat je ervaart is jouw eigen creatie, zelfs als een ander het jou aandoet.

Bewustzijn is dat je dit bewust bent. Dat je bewust bent van het feit dat alles wat jou overkomt jouw wens is. Dat je zelf verantwoordelijk bent voor je omgeving.

Dit kun je nog verder doortrekken. Alles wat je ziet is een illussie. Het is er omdat jij er een betekenis aangeeft.

Een mooi boek die dit duidelijk omschrijft is: Een gesprek met God van Donald Walsch :)

groetjes
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het bewustzijn overdenken
BerichtGeplaatst: 04-08-2009, 18:13:48 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
miracle schreef:
Je bent al liefde en bewust. Je bent hier juist op aarde om te leren wat liefde is. Dat is juist de ervaring was je ziel wil ervaren. Als je pijn kent, ken je pijnloosheid. Als je verdriet kent, ken je vreugde enzovoort.

De muren zoals theo het omschrijft zijn er om te weten wat ruimte is.

Het grappige is dus dat je alles al bent wat je wil bereiken. Je wordt geremd door de door jou gecreerde materie. Alles wat je ervaart is jouw eigen creatie, zelfs als een ander het jou aandoet.

Bewustzijn is dat je dit bewust bent. Dat je bewust bent van het feit dat alles wat jou overkomt jouw wens is. Dat je zelf verantwoordelijk bent voor je omgeving.

Dit kun je nog verder doortrekken. Alles wat je ziet is een illussie. Het is er omdat jij er een betekenis aangeeft.

Een mooi boek die dit duidelijk omschrijft is: Een gesprek met God van Donald Walsch :)

groetjes
Miracle



ik begrijp op zich wel wat je zegt maar ik ben het ergens niet mee eens en dat is deze zin:
Dat je bewust bent van het feit dat alles wat jou overkomt jouw wens is.

als ik met de fiets ga stappen en ik ga met vrienden uit,, maar ik heb zin om wat eerder naar huis te gaan, ik fiets alleen...

kom een paar agresieve 'zielen' 'stukjes bewustzijn' of 'mijn gecreerde droomfiguren' tegen (of wat de waarheid hier ook van is) en die trappen me 'zinloos'zo in elkaar dan heb ik hier niet om gevraagd.. of wil je iets heel anders zeggen?...........

hier heb je geen grip op. we weten dat het onverantwoordelijk is okm alleen naar huis te fietsen en die gevaren er kunnen zijn,, maar dit overkomt je op zo'n moment en dat heb ik toch echt niet gewenst,,
want het liesftw ens je gewoon lekker veilig naar huis te gaan en leker je bedje in te duiken.... ja die verantwoordelijkheden komen er bij kijken en als je dat niet neemt kun je verwachten dat deze dingen gebeuren... maar dit wens je toch echt niemand toe,, die verandwoordelijkheid is toch een stukje beperking van wat je eigenlijk wil.. want als ik vrij zou zijn dan had ik zonder deze factoren zonder verantwoording zo die sprong kunnen maken 'geowoon lekker naa rhuis fietsen'zonder dat er gevaren zijn of factoren in de wereld die je verantwoordelijkheden laten nemen....

hierben ik het wel mee eens:
Dat je zelf verantwoordelijk bent voor je omgeving.

helemaal mee eens....... in alle vormen en maten..

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het bewustzijn overdenken
BerichtGeplaatst: 05-08-2009, 07:32:06 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Stel je komt die jongens tegen. Als je ze tegenkomt wil dat niet zeggen dat ze je inelkaar gaan trappen. Daar heb je nog enigszins invloed op. Als die jongens krankzinnig zijn en koste wat koste jou inelkaar willen trappen (de kans hierop is al heel erg klein) Dan is het jouw opstelling hoe jij de situatie ervaart. Accepteer je het feit dat ze je inelkaar trappen of ga je terugvechten. Alles heeft weer oorzaak en gevolg. Wil je pijn ervaren (emotioneel of lichamelijk) De vraag is waarom ze jou perse inelkaar willen trappen. Als je die vraag weet dan kun je het ook oplossen.

Kortom nog steeds creëer je zelf de situatie die voor Jou wenselijk is. Je hebt geen invloed (is niet helemaal waar) op die jongens, wel op je eigen ervaring. Je kunt pijn ervaren, maar er ook voor kiezen dit niet te ervaren. (sommige mensen kunnen dit, de meeste nietm ik ook niet) We staan nog heel laag op de ladder van bewustzijn in het algemeen. We reageren instinctief op prikkels van buiten, zonder dat we ons dat bewust zijn. Jouw ziel controleert jouw lichaam niet andersom al denkt iedereen van wel.

Een mooie uitspraak is van Gandhi, hij werd inelkaar getrapt en toonde geweldloosverzet en zei (exact weet ik het niet meer): Je kunt me slaan, je kunt me vermoorden dan krijg je mijn ontzielde lichaam, maar mijn ziel krijg je nooit.

grtz
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het bewustzijn overdenken
BerichtGeplaatst: 05-08-2009, 11:37:25 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
miracle schreef:
Stel je komt die jongens tegen. Als je ze tegenkomt wil dat niet zeggen dat ze je inelkaar gaan trappen. Daar heb je nog enigszins invloed op. Als die jongens krankzinnig zijn en koste wat koste jou inelkaar willen trappen (de kans hierop is al heel erg klein) Dan is het jouw opstelling hoe jij de situatie ervaart. Accepteer je het feit dat ze je inelkaar trappen of ga je terugvechten. Alles heeft weer oorzaak en gevolg. Wil je pijn ervaren (emotioneel of lichamelijk) De vraag is waarom ze jou perse inelkaar willen trappen. Als je die vraag weet dan kun je het ook oplossen.

Kortom nog steeds creëer je zelf de situatie die voor Jou wenselijk is. Je hebt geen invloed (is niet helemaal waar) op die jongens, wel op je eigen ervaring. Je kunt pijn ervaren, maar er ook voor kiezen dit niet te ervaren. (sommige mensen kunnen dit, de meeste nietm ik ook niet) We staan nog heel laag op de ladder van bewustzijn in het algemeen. We reageren instinctief op prikkels van buiten, zonder dat we ons dat bewust zijn. Jouw ziel controleert jouw lichaam niet andersom al denkt iedereen van wel.

Een mooie uitspraak is van Gandhi, hij werd inelkaar getrapt en toonde geweldloosverzet en zei (exact weet ik het niet meer): Je kunt me slaan, je kunt me vermoorden dan krijg je mijn ontzielde lichaam, maar mijn ziel krijg je nooit.

grtz
Miracle



ja oke het hangt dus af van hoe ver je bewustzijn en je ziel heirin is, sommige mensen hebben zo'n hoge staat berijkt dat ze volledig controle hebben over alles om zich heen, maar ik kijk vooral naar wat NU mijn mogelijkheden en bepekingen zijn en waar ik NU in het leven sta, en vanuit dat punt zijn er dus nog altijd dingen waar ik nog geen invloed op heb, of waar ik totaal geen controle over hebt, kijk als een famillie lied of dierbare overleid zal het me geen pijn doen of raken, gewoon door mijn weten dat het oke is om dood te gaan en het niets ernstigs is, maar stel je hebt iemand in je leven die wel een erge grote steun in je leven was en waar je heel vel leuke dingen mee kon doen is die nu wel weg... en dat zou je niet gewenst hebben,, je zou het kunnen aanvaarden en het mooie er van kunnen zien en er dankbaar voor zijn, maar de meeste mensen kunnen dat niet en vinden het erg.


ook als er oorlog uit zou breken of komende tijd dingen gebeuren waarin zoveel egoisme om je heen is (wat begrijpbaar is in deze tijd ik weet niet precies wat er gebeurd, ik weet dat het veel moois is maar er ook veel nare dingen gaan geberuen maar misschien ook niet, ik blijf neutraal maar mijn gevoel zegt hier wel bepaalde dingen over en die zit er nooit helemaal naast) macht van de overheid en regels en beperkingen, zou je daarin volkomen machteloos kunnen staan, en maar aanvaarden wat ze allemaal met je doen, of er óp de best mogelijke manier die je NU kan mee omgaan maar stel je word afggeknald of noem maar op... maar je zou het liefst iop aarde willen blijven om er voor mensen te zijn om ze te begeleiden, weisheid te geven en te helpen.
dan zal je in het hiernamals kunnen balen van he die vage egoisten die hebben nu wel mijn leventje op aarde afgenomen, en wilde nog zoveel doen hier..(nou ja balen, het is een midner prettige ervaring,, ik zal het dan aanvaarden en ga weer verder maar sta hier wel even een moment bij stil..) iop deze siotuatie ahd je toen geen invloed... ;het moest blijkbaar zo zijn' (maar over deze uitsprak ben ik nog niet uit of dit wel bestaat
soms heeft je ziel nou eenmala dingen die die HET ALLERLIEFSTE WIL DOEN,, met heel hart en ziel, en soms lukt het niet, dan kun je het aanvaarden en verder gaan, en opnieuw proberen, of in dit geval zal deze kans gemist zijn, door invloeden van buitenaf war je niet echt grip op had...

omdat je nog niet over voldoende 'weisheid beschikte'


het is natuurlijk maar weer 1 van mijn 'scenario's'want wie zegt dta alles daad werkelijk zo gebeurd...

ik vraag me af waarom ik eigenlijk de moeite neem om hier aan te denken? wat is het nut hiervan... waar ben ik naar opzoek eigenlijk?
hmm ik zie mezelf nu doeloos op iets afgaan... mijn verlangen in zelfontwikkeling is zo groot dat ik niet meer weet waar ik zoeken moet en dan amar met dit soort dingen kom aanzetten.. (een realisatie die ik gister had) hmm en doorzie nu wer zo'n situatie...

dit geeft mijn ego weer voldoening en een gevoel dat ik goed bezig ben terweil ik weer nutteloos aan het brabbelen ben,, haha ik zie de grap er wel weer van in sorry ego, maar weet je wat ik ga doen:


hey miracle, ik stond niet helemaal open voor wat je eigenlijk probeerde te zeggen, ik zal er geen verhalen omheen draaien en ik begrijp precies wat je bedoeld..... mijn ego springt alleen in de verdediging zie ik nu...
het lijkt wel of ie eerst vraagd om een reactie van een overtuiging, en vervolgens daarin met iemand in discussie wil gaan en een bevestiging wil ontvangen! sorry.. ik doorzie dit nu pas ;)

en daarom stop ik bij dezenmijn innerlijk gevecht, waardoor ik aan een overtuiging vast blijf zitten die mijn ego wil behouden.. want dat is wat ik nu zie
tnkx voor deze reacties :D!

liefs o:)

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het bewustzijn overdenken
BerichtGeplaatst: 06-08-2009, 12:14:18 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
De weg naar vrijheid,
Is je de realisatie van streid.
zodra je je realiseerd hoe streid werkt,
komt er een moment dat je de vrijehdi op merkt.

Ik zat in de knoop met over me heen laten lopen,
maar eigenlijk was ik op iets buiten mezelf aan het hopen.
dat de wereld enzo wel zouden veranderen,
zodat ik niet het pad zonder ego zou bewandelen.

luister elk moment naar de wil van je HART,
kijk uit dat je dees niet met je ego verward.
vrijheid heb je alleen met verantwoording,
het hangt ook af van je bewustwoording.

liefde kun je van mensen eisen,
door simpelweg de haat af te weizen.
doe alleen iets wanneer het lief gevraagd word vanuit hun hart,
en kijk uit dat je die woorden niet met het ego verward.

ego's kunnen doen alsof ze het lief vragen,
maar eigenlijk zijn ze je met een verplichting aan het belagen.
het ego heeft eten nodig,
anders is hij overbodig.

dus je neemt verantwoording als je geen ego's voed,
ik probeer in dit gedicht te vertellen hoe dat moet.
dus wanneer laat je je nou over jezelf heen lopen?
nou als er een ego is die op jouw 'nepliefde' staat te hopen.

als iemand uit een ego intentie iets van je wil,
dan hoor je bij jezelf een innerlijke gil.
als het een liefdes intentie is ben je NIETs verplicht,
en dat is wat je ook voeld en je leven verlicht.

je merkt dat of je het nou wel of niet doet,
je word gewaardeerd en geaccepteerd en het is altijd goed.
bij een ego voel je een soort verplichting,
wat erg tegenstreidig is met dit soort verlichting.

egos manipuleren je op velen manieren,
lukt het ze niet kijken ze als stieren.
maar wees weis en kijk uit bij welke ego's je te maken hebt,
bij sommigen heb je een kans dat ie een mes trekt.

je voeld deze energie vanzelf wel van iemand afstralen,
probeer niet in angst te verdwalen.
wees gewoon weis en kom er niet in de buurt,
en kijk uit dat ie je niet bij jezelf weg stuurd.

ik hoop dat dit dingetjes duidelijk maakt,
jij bent de gene die over je eigen leven en hartje waakt.
inzicht en verantwoording zijn mooie sleutels naar vrijheid,
raak jezelf nimmer en nooit in een ander ego kwijt!

liefs nick (l)

en goed verwoord?

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het bewustzijn overdenken
BerichtGeplaatst: 06-08-2009, 15:18:08 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Ik zat in de knoop met over me heen laten lopen,
maar eigenlijk was ik op iets buiten mezelf aan het hopen.
dat de wereld enzo wel zouden veranderen,
zodat ik niet het pad zonder ego zou bewandelen.


Mooi hoe je iets over jezelf vertelt. Het over je heen laten lopen geeft aan dat je een groot hart hebt voor anderen, maar te weinig voor jezelf. Wanneer je meer liefde aan jezelf besteed zul je automatisch niet meer over je heen laten lopen en zul je ook eerlijker in het leven staan. Het is namelijk niet fair als je, je laat gebruiken. Nadruk op laat. De wereld gebruikt jou niet, want jij bepaalt altijd wat jou overkomt en niet overkomt.


liefde kun je van mensen eisen,
door simpelweg de haat af te weizen.


Liefde kun je niet van mensen eisen. Eisen is iets dat je ego doet. Liefde is iets wat er altijd is daar zijn geen voorwaarden voor. Haat is wel af te wijzen natuurlijk.


je merkt dat of je het nou wel of niet doet,
je word gewaardeerd en geaccepteerd en het is altijd goed.
bij een ego voel je een soort verplichting,
wat erg tegenstreidig is met dit soort verlichting.


Klopt wat je schrijft. Een ego wil jou verplichten. (=verzwaren) Liefde wil je verlichten. (letterlijk verlichten)

ego's kunnen doen alsof ze het lief vragen,
maar eigenlijk zijn ze je met een verplichting aan het belagen.
het ego heeft eten nodig,
anders is hij overbodig.


Een ego is niet overbodig. Je benaderd het ego hier als zeer negatief. Maar als je beseft dat je ego jou leert wat liefde is dan moet je, je ego dankbaar zijn. Je ego is dus niet fout het is er. Het aan jou om te bepalen wie jou het antwoord geeft. Je ego of je liefde. Bekijk het vanuit een helicopter. Laat je ego spreken en je liefde spreken.

liefs miracle.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het bewustzijn overdenken
BerichtGeplaatst: 06-08-2009, 21:25:54 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
miracle schreef:
Ik zat in de knoop met over me heen laten lopen,
maar eigenlijk was ik op iets buiten mezelf aan het hopen.
dat de wereld enzo wel zouden veranderen,
zodat ik niet het pad zonder ego zou bewandelen.


Mooi hoe je iets over jezelf vertelt. Het over je heen laten lopen geeft aan dat je een groot hart hebt voor anderen, maar te weinig voor jezelf. Wanneer je meer liefde aan jezelf besteed zul je automatisch niet meer over je heen laten lopen en zul je ook eerlijker in het leven staan. Het is namelijk niet fair als je, je laat gebruiken. Nadruk op laat. De wereld gebruikt jou niet, want jij bepaalt altijd wat jou overkomt en niet overkomt.


liefde kun je van mensen eisen,
door simpelweg de haat af te weizen.


Liefde kun je niet van mensen eisen. Eisen is iets dat je ego doet. Liefde is iets wat er altijd is daar zijn geen voorwaarden voor. Haat is wel af te wijzen natuurlijk.

bij het schrijven dacht ik al of iemand het verkeerd zo interpeteren, ik bedoel hier mee te zeggen, dat als je de haat afwijst,, en zo'n ego niets geeft, dat ie uiteindelijk zo leid in zichzelf en niets meer krijgt, dat hij opeens wel verplicht is om op een liefdadige manier iets te krijgen,, zo dwing je ioemand om voor liefde te kiezen omdat ze zelf uiteindelijk uit hun leiden verlost willen worden...


je merkt dat of je het nou wel of niet doet,
je word gewaardeerd en geaccepteerd en het is altijd goed.
bij een ego voel je een soort verplichting,
wat erg tegenstreidig is met dit soort verlichting.


Klopt wat je schrijft. Een ego wil jou verplichten. (=verzwaren) Liefde wil je verlichten. (letterlijk verlichten)

ego's kunnen doen alsof ze het lief vragen,
maar eigenlijk zijn ze je met een verplichting aan het belagen.
het ego heeft eten nodig,
anders is hij overbodig.


Een ego is niet overbodig. Je benaderd het ego hier als zeer negatief. Maar als je beseft dat je ego jou leert wat liefde is dan moet je, je ego dankbaar zijn. Je ego is dus niet fout het is er. Het aan jou om te bepalen wie jou het antwoord geeft. Je ego of je liefde. Bekijk het vanuit een helicopter. Laat je ego spreken en je liefde spreken.

tnkx i9k heb deze woorden wel eens gehoord, we hebben ons ego nodig om te kunnen groeien, dus het is een onmisbaar gereedschap,,

liefs miracle.




mijn gedichten zitten altijd vol spellingsfouten en kun je niet altijd een 'gedicht noemen', maar bij mij gaat het altijd omhet moraal en de inzichten en levenslessen, om mezelf en anderen beter te leren begrijpen. :D en door te dichten kom ik tot rust en dan gaan de realisaties vanzelf... overal war ik mee zit ga ik over dichten,, en het proberen te begrijpen,, in gedichten komen vaak de realisaties die ik evrvolgens toepas in het dagelijks leven :D

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl