Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 09:28:26

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: het begin
BerichtGeplaatst: 05-09-2009, 01:23:43 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 05-09-2009, 00:31:56
Berichten: 10
hallo,
ik ben een meisje van 14 en ben al een tijdje geinteresserd in wicca, spiritualiteit en het paranormale.
ik ben niet echt begaafd voor zover ik weet.
maar ik heb ergens gelezen dat je je moet openstellen, maar hoe doe ik dat?
en kan dat?
en waar moet ik beginnen?
dat zijn nogal wat vragen maar ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoord, vast bedankt!
ps let niet op de spelfouten

groetjes Nina


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: het begin
BerichtGeplaatst: 05-09-2009, 01:55:22 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
NinaVSLuna schreef:
hallo,
ik ben een meisje van 14 en ben al een tijdje geinteresserd in wicca, spiritualiteit en het paranormale.
ik ben niet echt begaafd voor zover ik weet.
maar ik heb ergens gelezen dat je je moet openstellen, maar hoe doe ik dat?
en kan dat?
en waar moet ik beginnen?
dat zijn nogal wat vragen maar ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoord, vast bedankt!
ps let niet op de spelfouten

groetjes Nina



heey nina,
wat bedoel je precies met open stellen en wat versta je onder spiritualiteit?
als je geintreseerd ben in spiritualteit dan ga je toch ook open staan voor dit onderwep en dan komen er vanzelf vragen toch?
het paranormale heb ik zelf geen ervaring mee, maar vanuit mijn inzicht zou ik je adviseren je daar pas mee bezig te houden als je goed met beide benen op de grond staat.

ikzelf versta onder spiritualiteit, bewust worden van jezelf,, van je daden, van je relaties, omgaan met anderen en leren over onvoorwaardelijke liefde,, 'de realisatie van wie je zelf bent' eigenlijk eerder een weg van weisheid...

onder het paranormale versta ik, dingen zoals helderziendheid zoals geesten zien.
als je erg spiritueel ontwikkeld ben denk ik dta het paranormale een stuk 'veiliger' en makkelijker zal zijn om hier mee om te gaan. maar zelf heb ik hier geen ervaring mee dus met deze vragen zou je bij iemand anders moeten zijn, maar kijk wel uit wat je doet he en volg je gevoel en neem niet klakkeloos aan wat mensen je zeggen o:)

misschien kun je iets specifieker zijn zodat ik wat gerichter antwoord kan geven

liefs nick :hart:

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: het begin
BerichtGeplaatst: 05-09-2009, 08:51:59 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Goede post van Nickid, ben het met hem eens.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: het begin
BerichtGeplaatst: 05-09-2009, 09:47:54 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 05-09-2009, 00:31:56
Berichten: 10
Nickid schreef:
NinaVSLuna schreef:
hallo,
ik ben een meisje van 14 en ben al een tijdje geinteresserd in wicca, spiritualiteit en het paranormale.
ik ben niet echt begaafd voor zover ik weet.
maar ik heb ergens gelezen dat je je moet openstellen, maar hoe doe ik dat?
en kan dat?
en waar moet ik beginnen?
dat zijn nogal wat vragen maar ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoord, vast bedankt!
ps let niet op de spelfouten

groetjes Nina



heey nina,
wat bedoel je precies met open stellen en wat versta je onder spiritualiteit?
als je geintreseerd ben in spiritualteit dan ga je toch ook open staan voor dit onderwep en dan komen er vanzelf vragen toch?
het paranormale heb ik zelf geen ervaring mee, maar vanuit mijn inzicht zou ik je adviseren je daar pas mee bezig te houden als je goed met beide benen op de grond staat.

ikzelf versta onder spiritualiteit, bewust worden van jezelf,, van je daden, van je relaties, omgaan met anderen en leren over onvoorwaardelijke liefde,, 'de realisatie van wie je zelf bent' eigenlijk eerder een weg van weisheid...

onder het paranormale versta ik, dingen zoals helderziendheid zoals geesten zien.
als je erg spiritueel ontwikkeld ben denk ik dta het paranormale een stuk 'veiliger' en makkelijker zal zijn om hier mee om te gaan. maar zelf heb ik hier geen ervaring mee dus met deze vragen zou je bij iemand anders moeten zijn, maar kijk wel uit wat je doet he en volg je gevoel en neem niet klakkeloos aan wat mensen je zeggen o:)

misschien kun je iets specifieker zijn zodat ik wat gerichter antwoord kan geven

liefs nick :hart:


nou, met openstellen bedoel ik meer voor het paranormale en met spiritualiteit bedoel ik het zelfde als jij ( u? ) maar ik weet niet of ik daar in ontwikkeld ben, en hoe doe ik dat? er zijn zo veel dinge die ik nog niet weet, kun je me wat over het begin vertellen?
en erg bedankt voor de reactie
groetjes Nina

_________________
Make your life come true


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: het begin
BerichtGeplaatst: 05-09-2009, 10:12:08 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Meestal is niet-weten VEEL beter dan wel-weten.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: het begin
BerichtGeplaatst: 05-09-2009, 13:14:21 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 05-09-2009, 00:31:56
Berichten: 10
Sado schreef:
Meestal is niet-weten VEEL beter dan wel-weten.

ja..

_________________
Make your life come true


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: het begin
BerichtGeplaatst: 05-09-2009, 15:14:15 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Citeer:
nou, met openstellen bedoel ik meer voor het paranormale
sommige mensen worden geboren met paranormale waarnemingen en willen zich er voor afsluiten daar ben je van bewust he?, weet dat er een reden voor is dat je er nog niet voor openstaat of die dingen niet kunt, hetzelfde geld voor mensen die hiermee geboren worden en het wel kunnen maar er helemaal niet om gevraagd hebben... zij moeten wel leren hier mee om te gaan, en jij hebt het nog niet en zult er mee moeten leren leven en aanvaarden, dat je er voor NU nog niet klaar voor bent. nieuwsgierigheid kan goed zijn,, maar je kan jezelf ook voorbij lopen, wees niet TE nieuwsgierig want dan kan het zijn dat je een scheikunde boek uit de 4de klas gaat pakken en daar mee aan de slag gaat, en vergeet de eerste 2de en 3de klas gelezen te hebben.

het hoort bij het leven ik kan niet met zekerheid zeggen of dit een keuze is voor dat je op aarde komt of dat je pad al vast staat, maar als ik naar mijn GEVOEL luister zegt het dat alles komt op zijn tijd wanneer je er klaar voor bent.

en je kunt paranormale gaves en spiritualiteit ook zien als een soort opleiding,, zoals ik net al zij je kunt geen scheikunde in de 4deklas gaan volgen als je nooit de basis scheikunde hebt gehad... je zal slechte resultaten halen, dingen niet begrijpen, laat staan dat je er het dan ook nog eens in de praktijk moet brengen, wie weet veroorzaak je wel een ongeluk ;)

dit werkt met spiritualiteit precies zo, ik wil je even een klein voorbeeld in het dagelijks leven geven:
mensen hebben de technologie om atoombommen te maken, en tanks... het zijn gewoon kleine kinderen met grote mensen speelgoed.... als mensen eerst WEISHEID HADDEN OPGEDAAN OVER LIEFDE, en leerde keuzes vanuit liefde te maken zouden ze nooit attoombommen of tanks maken, maar zouden de technologie gebruiken om mensen te helpen en het leven makkerlijker te maken... nu zijn er problemen is er pijn en leed... het is krankzinnig

als jij gaat leren over geesten, en wicca en andere dingen waarbij je niet de weisheid in pacht heb om er goed mee om te gaan... zul je jezelf en anderen in gevaar brengen net zoals de mensen met hun tanks en atoombommen ;)


Citeer:
en met spiritualiteit bedoel ik het zelfde als jij ( u? )


hihi zeg maar je hoor ik ben een binkie van 20 jaar, maar voel me af en toe nog een kind van 8 :D
Citeer:
maar ik weet niet of ik daar in ontwikkeld ben en hoe doe ik dat?

stel jezelf eens de volgende vragen:
kan ik mezelf vergeven? of zit ik vaak met schuldgevoelens als ik iets mmisschien fout gedaan heb..
vergeef je snel mensen als ze gemeen tegen je zijn geweest, of heb je snel ruzie of beland je in een scheldpartij waarbij je elkaar steeds de schuld blijft geven.
ben je blij en gelukkig met jezelf?
ben je verdrietig als er erge dingen gebeuren of je dingen kwijtraakt of verliest, of accepteer je het snel en laat je het los en kan je weer gelukkig zijn? verwerk je dingen snel?
kies je voor liefde of kies je voor ruzie?
los je graag problemen op, of loop je er liever voor weg?
wat versta je onder liefde? wat is het nou eigenlijk ECHT?

Citeer:
er zijn zo veel dinge die ik nog niet weet,


gelukkig maar , het is niet altijd even leuk om alles te weten he zoals sado al zij. je hebt ook helemala gelijk er is veel wat je nog niet weet, maar er zijn ook vast veel dingen die je wel al weet! kijk daar eens naar :D! met behulp van de vragen die ik je stelde, kijk wel EERLIJK NAAR JEZELF, en houd jezelf niet voor de gek,, en ga niet te veel zoeken naar of je eigenschappen in jezelf kunt vinden,, je weet van jezelf wel hoe je met dingetjes omgaat, die hoef je niet te bevestigen,, als je een vraag leest en het is meteen een ja of een nee... dan is dat gewoon je zeker weten, moet je denken en tweifel je... dat weet je het nog niet zeker., mischien kun je dar op gaan letten in het dagelijks leven en er proberen aan te werken
Citeer:
kun je me wat over het begin vertellen?

het begin van wat? als je het begin wilt weten van een spiritueel pad, of bewustwording, groei of al die vragen die je stelde en dat echt heel graag wil met heel je hart en het belangrijk voor je is, zou ik beginnen met jezelf af te vragen wat nou echt liefde is ;) het begin van de wereld het leven, en universum en alles wat er is,, kan ik je niet geven.
Citeer:
en erg bedankt voor de reactie
groetjes Nina

geen dank, als niemand je zou helpen of advies zou geven zou je zelf op onderzoek uitgaan, en misschien worden je dan wel dingen weisgemaakt die helemnaal niet goed voor je zijn.
Je steld niet voor niets vragen, deze zouden goed met verantwoording beantwoord moeten worden, want als je niet veel weet ben je vaak ook goed gelovig, kwetsbaar en een makkelijk doelwit voor mensen met verkeerde bedoelingen. en hoorje graag wat je wil horen en kunnen ze je het allemaal erg mooi vertellen, en dat is gevaarlijk, er zijn ook gemene mensen op de wereld, en nare dingen.

je bent nog erg jong, je hebt nog een heel leven voor je doe het rustig aan, en ga ook gewoon leuke dingen doen met vriendinnen enzo he ;) onthoud dat goed dat heb je ook nodig en vooral als je je met deze dingen wil gaan bezig houden. en vragen die je nu steld zijn wel dingen die serieus genomen moeten worden, want het is niet zomaar wat, besef dat goed :hart: .


het is belangrijk om eerst goed te leren je gevoel te volgen, en niet klakkeloos aan te nemen wat mensen je vertellen ik wil je dit heel graag meegeven, met al het volgende wat je nog gaat doen oke :hart: wees eerlijk naar jezelf en ga niet af op iets dat je heel erg intressant is en wat allemal zo mooi lijkt, maar ga af op je hart en stel jezelf vragen of het wel goed voor je is, of een persoon je ene veilig gevoel geeft, of een persoon je een onvertrouwd gevoel geeft, kijk goed uit met wat je geloofd, en wat mensen je zeggen, en luister altijd naar je hart, streef naar dingen die waar zijn, en niet naar leugens die moooi lijken. dit is 1 van de grootste gevaren in spiritualiteit, denk goed om jezelf oke! o:) en als je vragen hebt stel ze gerust geen vraag is te dom er zijn altijd mensen die er voor je zijn en je willen helpen.

maar ach wie weet bezit je die weisheid al (en ben je daar wel in ontwikkeld?) ga maar is goed kijken naar wat je al weet, en niet naar wat je nog niet weet. dat is al een heel mooi begin :D!

liefs nick :hart:

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: het begin
BerichtGeplaatst: 05-09-2009, 16:26:00 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 05-09-2009, 00:31:56
Berichten: 10
Nickid schreef:
Citeer:
nou, met openstellen bedoel ik meer voor het paranormale
sommige mensen worden geboren met paranormale waarnemingen en willen zich er voor afsluiten daar ben je van bewust he?, weet dat er een reden voor is dat je er nog niet voor openstaat of die dingen niet kunt, hetzelfde geld voor mensen die hiermee geboren worden en het wel kunnen maar er helemaal niet om gevraagd hebben... zij moeten wel leren hier mee om te gaan, en jij hebt het nog niet en zult er mee moeten leren leven en aanvaarden, dat je er voor NU nog niet klaar voor bent. nieuwsgierigheid kan goed zijn,, maar je kan jezelf ook voorbij lopen, wees niet TE nieuwsgierig want dan kan het zijn dat je een scheikunde boek uit de 4de klas gaat pakken en daar mee aan de slag gaat, en vergeet de eerste 2de en 3de klas gelezen te hebben.

het hoort bij het leven ik kan niet met zekerheid zeggen of dit een keuze is voor dat je op aarde komt of dat je pad al vast staat, maar als ik naar mijn GEVOEL luister zegt het dat alles komt op zijn tijd wanneer je er klaar voor bent.

en je kunt paranormale gaves en spiritualiteit ook zien als een soort opleiding,, zoals ik net al zij je kunt geen scheikunde in de 4deklas gaan volgen als je nooit de basis scheikunde hebt gehad... je zal slechte resultaten halen, dingen niet begrijpen, laat staan dat je er het dan ook nog eens in de praktijk moet brengen, wie weet veroorzaak je wel een ongeluk ;)

dit werkt met spiritualiteit precies zo, ik wil je even een klein voorbeeld in het dagelijks leven geven:
mensen hebben de technologie om atoombommen te maken, en tanks... het zijn gewoon kleine kinderen met grote mensen speelgoed.... als mensen eerst WEISHEID HADDEN OPGEDAAN OVER LIEFDE, en leerde keuzes vanuit liefde te maken zouden ze nooit attoombommen of tanks maken, maar zouden de technologie gebruiken om mensen te helpen en het leven makkerlijker te maken... nu zijn er problemen is er pijn en leed... het is krankzinnig

als jij gaat leren over geesten, en wicca en andere dingen waarbij je niet de weisheid in pacht heb om er goed mee om te gaan... zul je jezelf en anderen in gevaar brengen net zoals de mensen met hun tanks en atoombommen ;)


Citeer:
en met spiritualiteit bedoel ik het zelfde als jij ( u? )


hihi zeg maar je hoor ik ben een binkie van 20 jaar, maar voel me af en toe nog een kind van 8 :D
Citeer:
maar ik weet niet of ik daar in ontwikkeld ben en hoe doe ik dat?

stel jezelf eens de volgende vragen:
kan ik mezelf vergeven? of zit ik vaak met schuldgevoelens als ik iets mmisschien fout gedaan heb..
vergeef je snel mensen als ze gemeen tegen je zijn geweest, of heb je snel ruzie of beland je in een scheldpartij waarbij je elkaar steeds de schuld blijft geven.
ben je blij en gelukkig met jezelf?
ben je verdrietig als er erge dingen gebeuren of je dingen kwijtraakt of verliest, of accepteer je het snel en laat je het los en kan je weer gelukkig zijn? verwerk je dingen snel?
kies je voor liefde of kies je voor ruzie?
los je graag problemen op, of loop je er liever voor weg?
wat versta je onder liefde? wat is het nou eigenlijk ECHT?

Citeer:
er zijn zo veel dinge die ik nog niet weet,


gelukkig maar , het is niet altijd even leuk om alles te weten he zoals sado al zij. je hebt ook helemala gelijk er is veel wat je nog niet weet, maar er zijn ook vast veel dingen die je wel al weet! kijk daar eens naar :D! met behulp van de vragen die ik je stelde, kijk wel EERLIJK NAAR JEZELF, en houd jezelf niet voor de gek,, en ga niet te veel zoeken naar of je eigenschappen in jezelf kunt vinden,, je weet van jezelf wel hoe je met dingetjes omgaat, die hoef je niet te bevestigen,, als je een vraag leest en het is meteen een ja of een nee... dan is dat gewoon je zeker weten, moet je denken en tweifel je... dat weet je het nog niet zeker., mischien kun je dar op gaan letten in het dagelijks leven en er proberen aan te werken
Citeer:
kun je me wat over het begin vertellen?

het begin van wat? als je het begin wilt weten van een spiritueel pad, of bewustwording, groei of al die vragen die je stelde en dat echt heel graag wil met heel je hart en het belangrijk voor je is, zou ik beginnen met jezelf af te vragen wat nou echt liefde is ;) het begin van de wereld het leven, en universum en alles wat er is,, kan ik je niet geven.
Citeer:
en erg bedankt voor de reactie
groetjes Nina

geen dank, als niemand je zou helpen of advies zou geven zou je zelf op onderzoek uitgaan, en misschien worden je dan wel dingen weisgemaakt die helemnaal niet goed voor je zijn.
Je steld niet voor niets vragen, deze zouden goed met verantwoording beantwoord moeten worden, want als je niet veel weet ben je vaak ook goed gelovig, kwetsbaar en een makkelijk doelwit voor mensen met verkeerde bedoelingen. en hoorje graag wat je wil horen en kunnen ze je het allemaal erg mooi vertellen, en dat is gevaarlijk, er zijn ook gemene mensen op de wereld, en nare dingen.

je bent nog erg jong, je hebt nog een heel leven voor je doe het rustig aan, en ga ook gewoon leuke dingen doen met vriendinnen enzo he ;) onthoud dat goed dat heb je ook nodig en vooral als je je met deze dingen wil gaan bezig houden. en vragen die je nu steld zijn wel dingen die serieus genomen moeten worden, want het is niet zomaar wat, besef dat goed :hart: .


het is belangrijk om eerst goed te leren je gevoel te volgen, en niet klakkeloos aan te nemen wat mensen je vertellen ik wil je dit heel graag meegeven, met al het volgende wat je nog gaat doen oke :hart: wees eerlijk naar jezelf en ga niet af op iets dat je heel erg intressant is en wat allemal zo mooi lijkt, maar ga af op je hart en stel jezelf vragen of het wel goed voor je is, of een persoon je ene veilig gevoel geeft, of een persoon je een onvertrouwd gevoel geeft, kijk goed uit met wat je geloofd, en wat mensen je zeggen, en luister altijd naar je hart, streef naar dingen die waar zijn, en niet naar leugens die moooi lijken. dit is 1 van de grootste gevaren in spiritualiteit, denk goed om jezelf oke! o:) en als je vragen hebt stel ze gerust geen vraag is te dom er zijn altijd mensen die er voor je zijn en je willen helpen.

maar ach wie weet bezit je die weisheid al (en ben je daar wel in ontwikkeld?) ga maar is goed kijken naar wat je al weet, en niet naar wat je nog niet weet. dat is al een heel mooi begin :D!

liefs nick :hart:


heel erg bedankt voor deze reactie, ik heb er echt heel veel aan! heel erg bedankt
groetjes nina

_________________
Make your life come true


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: het begin
BerichtGeplaatst: 05-09-2009, 19:12:38 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Citeer:
heel erg bedankt voor deze reactie, ik heb er echt heel veel aan! heel erg bedankt
groetjes nina


als je hulp nodig hebt of vragen kun je ze gewoon stellen hoor, en als je bepaalde vragen niet kunt beantwoorden of niet echt kan begrijpen, kunnen wij het je misschien uitleggen om je in de goede richting te laten denken ;) en dan kun je het zelf verder ontdekken,toepassen of er in het dagelijks leven op gaan letten :D

dus een globaal advies komt eigenlijk op het volgende neer, word bewust van wanneer je boos bent, of je geirriteerd bent en ga kijken waar deze emoties vandaan komen,, waren het negatieve gedachten die niet goed zijn en jezelf om laag halen of ben je jezelf omhoog aan het praten en beter voor doen dan je bent, je bent niet beter maar ook niet minder als een ander je bent GELIJK maar wel verschillend,, en al perfect zoals je bent, je moet alleen proberen dat ook uit te stralen en lekker jezelf te zijn je nergens van aantrekken dingen doen die je zelf leuk vind, ondanks dat mensen het stom vinden,,of waren het gedachten die zeuren over iets wat je toch niet kanveranderen,, word bewust en stop met zeuren... probeer aan jezelf te werken en je emoties te begrijpen..., doe je iets gemeens of ben je niet eerlijk tegenover jezelf en anderen,, ,, word er van bewust, probeer het niet nog een keer te doen, en ga kijken waar de oorzaak zit. word dus bewust van wat je denkt, wat je voeld, en prober die emoties enzo te begrijpen en los te laten, en probeer niet weer acties te doen die deze gevoelns veroorzaken.

leesboeken over acceptatie, vergeving, loslaten, aanvaarden, en begin met luchtige boeken,, kijk of je er dingen uit kunt halen en gebruik en test het in de praktijk, streef naar lief zijn voor jezelf en anderen, van binnen zijn we allemaal zelf wezentjes van liefde,,, en iets wat je bent kun je niet kwijtraken, als je liefde bij andere mensen zoekt zul je het niet altijd vinden alleen als je de liefde in jezelf gevnden hebt,, als je mensen kan begrijpen kun je ze ook vergeven,, alles zit in jezelf...

een leuke oevening wta ik altijd doe is tegen mezel praten, en me eigen naam gebruiken alsof ik iemand anders ben die tegen Nick praat, dan zeg ik bijvoorbeeld hey nick je hoeft je niet rot te voelen daar heb je alleen jezelf mee, denk eventjes na wat kan je zelf doen om je op te vrolijken,,, ga ite leuks doen... en praat lief tegen jezelf.. enzorg ervoor dat je niet gemeen denkt naar anderen en jezelf... als iemand gemeen is kun je ook denken ach hij weet niet beter laat hem maar lekker gaan, het ligt niet aan hem hij durft gewoon zichzelf niet te zijn, of vind het moeilijk om eerlijk naar zichzelf te kijken (zo blijf je lief tegen anderen en kan je zelf je emoties beheersen) en ga je niet meer op in al die nare dingen ;) werkt veel beter in plaats van wat een lul.... ik haat hem... ik zal hem krijgen en o wat hij wel niet allemaal gedaan heeft... (en dan word het alleen maar erger in je hoofd)

dit zijn maar voorbeelden,, realiseer je dat iedereen van binnen gelijk is,, maar dat iedereen geen liefde ervaard omdat niemand er naar durft te leven en naar binnen durft te kijken,omdat het pijn doet om eerlijk naar jezelf te kijken, en dingen waar je aan gehecht bent los te laten....
liefs en suc6! :hart:

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: het begin
BerichtGeplaatst: 06-09-2009, 16:11:44 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
goede filmpjes voor een begin in je zelf ontwikkeling.

http://www.youtube.com/watch?v=bwC8IbYL ... re=channel

http://www.youtube.com/watch?v=ZXhL5bRT ... re=channel

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: het begin
BerichtGeplaatst: 09-09-2009, 14:54:46 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Sado schreef:
Meestal is niet-weten VEEL beter dan wel-weten.

Ignorance is Bliss

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: het begin
BerichtGeplaatst: 09-09-2009, 20:09:11 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 05-09-2009, 00:31:56
Berichten: 10
truitje schreef:
Sado schreef:
Meestal is niet-weten VEEL beter dan wel-weten.

Ignorance is Bliss

??

_________________
Make your life come true


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: het begin
BerichtGeplaatst: 10-09-2009, 09:31:11 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Onwetendheid is zalig

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: het begin
BerichtGeplaatst: 10-09-2009, 18:08:08 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
is het niet: "Onwetendheid is een Zegen" ???

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: het begin
BerichtGeplaatst: 10-09-2009, 22:21:08 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
"Bliss" is een vrijwel onvertaalbaar woord...
Een gevoel van oneindige rust en liefde...

Ignorance, how I long for it!

btw:
Bliss can be a state of profound spiritual satisfaction, happiness or joy, often associated with religious ideas of the afterlife.

MSS heb ik het verkeerd maar voor mij is BLISS als totale verzadigdheid.... Als gevuld zijn tot de top, zoals geluk wanneer het over de narigheid heen sijpelt als olie over water....


BLISS is niets meer en niets minder voor mij als volledige genoedoening :)

/me wacht op de commentaren :)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl