weet je er is eigenlijk helemaal niet zoiets als een hoger of lager bewustzijn...
ze zijn samen 1... ze horen bij elkaar....
jij BENT bewustzijn,, als ik JIJ zeg bedoel ik niet jouw naam, niet jouw karakter (karakter n het engels character---> in een spelle moet je we iseen poppetje aanmaken ofzo en dat noemen ze dan character....) zo kun je je eigen leven ook zien en jij bepaald wie je wilt zijn
maar het wezentje dat leeft, dat ademt dat spontaan is. JEZELF... wie je bent ,,, en niet degene die je DENKT te zijn...
kijk als jij denkt dat je je naam bent, en je lichaam bent,, en je lichaam sterft geloof je dat je dood bent,,
maar als jij bijvoorbeeld realiseerd dat jij ervoor zorgd dat het lichaam beweegt, en je hart kan pompen...
dus dat jij het lichaam tot LEVEN BRENGT.... dan besef je dat JIJ als LEVENSKRACHT in het lichaam zit...
en dus dat je geboren bent en een naam gekregen hebt, en jouw verteld is dat je mischien sterk bent maar ookvaak sjagerijnig.. als je dit van jezelf geloofd ga je er naar handelen,,,
als je beseft dat dat maar woorden en kenmerken zijn,, die je zelf kan kiezen...
dan ben je BEWUSTER,, je wete meer en je ziet meer,,, mensen noemen dit hoger beuwstzijn,, en als ze nog denken dat ze la die woorden en rolletjes zijn noemen ze dat lager bewustzijn,,
maar je kan beide zijn
... ik porbeer alleen dit 'lager bewustzijn' te laten doen wat mijn hart mijn wezen 'hoger beuwstzijn'wil,, en niet wat mijn hoofd denkt dat het wil... mijn hart weet wat het wil.. als mijn hart heel graag nar het pretpark wil.. maar mijn hoofd zegt nee ik heb geen zin want school is belangrijker.... haha dan denk ik kop dicht ik doe wat ik leuk vind
... (maar wel met verantwoording maar dit is weer een ander punt
)
ik zorg dat ik ZELF DENK,, en niet word gedacht of word beinvloed door andere mensen... omdat ik zelf weet wat goed voor me is...
mischien dat je het zo een beetje kunt bekijken
ga ens iets doen wat je helemala ewledig vind,, mischcien meezingen met muziek....... voel je je goed,... en helemal geweldig.. dan noem ik dat jouw HOGER BEWUSTZIJN...