Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:38:43

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: 2012 creeeren wij zelf!
BerichtGeplaatst: 24-09-2010, 10:49:51 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Ik ben gisteren enorm geinspireert geraakt door "little grandmother" zie het expressie deel van dit forum.
Ze verwoorde het heel mooi. Ooit lang geleden "dachten" wij dat het goed was om de aarde lief te hebben. Zij was toen ons heiligste bezit. Daardoor handelden wij ook hiernaar. Daarna kwam de opkomst van het Christendom en dachten wij dat de kerk ons moest vertellen hoe wij moesten leven. Er braken letterlijk donkere tijden aan. Want wij gingen handelen naar de gedachte van de kerk. Daarna gingen wij nadenken over onze gedachten. We gingen ze toetsen door wetenschap en daardoor kwamen technologieeen en is onze huidige tijd ontstaan, want door het denken in termen van bewijs voor gedrag en bewijs voor feiten hebben de huidige wereld gecreeert.

Al die tijd zijn wij bezig met ons hoofd. We zijn ons niet bewust van de kracht die in ons zit om te creeeren. Zelfs op dit forum en ik doe hier zelf hard aan mee gaan we onze gedachten over dingen analyseren. Terwijl je zou verwachten dat we op een spiritueel forum meer ons hart zouden laten spreken. We gaan met ons denken ons hart analyseren. Met andere woorden. We schakelen ons hart uit en kiezen ervoor om een denkend wezen te zijn afgesneden van ons hart.

Ik vind dat we ermee moeten stoppen. Onze nieuwe tijd zou moeten zijn dat we mooie dingen gaan creeren vanuit ons hart. Moet je, je voorstellen dat je in een wereld leeft waarin iedereen je lief heeft. Jij mag zijn zoals je wil zijn. Je bent goed en perfect. En stel je nu eens voor dat we vandaag zouden beginnen dan komt die verandering van 2012 waar iedereen het heeft straks nog echt uit.

Het is namelijk een ketting effect. Ik doe aardig tegen jou en geef jou een gevoel van veiligheid. Daardoor kom jij dichterbij je hart en gaat daar naar handelen en daardoor voelt een ander zich weer veiliger en gaat zo handelen. Wanneer we op een gegeven moment een kwart van de mensen dit doet dan komt er een point of no return. En dat is volgens mij precies hetgene wat er nu aan de hand is. Er komen geen buitenaardse wezens ons redden, maar wij redden ons zelf en zo is het altijd geweest. Wees de verandering die je graag wilt zien in de wereld zei gandi meer dan 70 jaar geleden. Hij heeft gelijk!
Het is zo simpel. Begin met jezelf. Verhoog je energie. Stop met het kijken naar negatief nieuws. Stop geen aandacht in negatieve gedachten, emoties van anderen of jezelf. Je trillingsgehalte zal echt hoger worden en hoe hoger je trilling. Hoe dichterbij je bij je hoger zelf komt.

Er valt niks te analyseren of te bewijzen naar jezelf. Jullie kennen vast het gevoel als iemand je laat oversteken bij een zebra of andersom als jij iemand laat oversteken bij een zebra. Of dat je iemand voorlaat gaan bij de kassa? Wat doet dit met je?
Je bent gelukkig, je handelt vanuit je hart en op dat moment krijg je bergen met energie. Maar wat doen we vervolgens, we stoppen onze aandacht weer in iets negatief en de energie is direct weg. Vervolgens lopen we chagarijnig over straat en zegt iemand vriendelijk gedag tegen je en jij zegt niks terug. En die persoon die gedag tegen je zei denkt: Wat een eikel en ook zijn energie wordt verlaagt en ook hij gaat daar naar handelen. Snap je hoe het als een ketting effect ook de andere kant op kan gaan?

We zijn machtige wezens en we leven in een mooie tijd. Besef dat je altijd verantwoordelijk bent voor je eigen daden naar jezelf, niet naar een god of naar je ouders of naar andere geloofssystemen. Jij bent verantwoordelijk voor jezelf en als je dat beseft dan zul je ook eerder geneigd zijn om goed te zorgen voor jezelf en daardoor voor anderen.

Laten we vandaag beginnen met positief bezig zijn. Ik heb gisteren iemand voor laten gaan bij de kassa en eergisteren heb ik samen met de buurman een dakgoot geleegd en van beide ervaringen geniet ik nu nog. Zometeen ga ik naar het bos en lekker genieten van het bos.

Wat gaan jullie doen? Deel je ervaringen en onthou je bent een topper!

liefs,
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2012 creeeren wij zelf!
BerichtGeplaatst: 25-09-2010, 16:15:07 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
Allereerst,
een mooie tekst, inspirerend. En ik denk dat hoe meer mensen in een bepaalde vorm van bewustzijn komen dit invloed kan hebben op het algemene of collectieve bewustzijn van de mens. Als ik het goed begrijp gaat dit stuk van je over het je meer richten op het positieve zodat we allemaal positiever worden...
daar heb ik een paar kanttekeningen bij, en ik ben benieuwd naar je reactie.


Citeer:
Terwijl je zou verwachten dat we op een spiritueel forum meer ons hart zouden laten spreken. We gaan met ons denken ons hart analyseren. Met andere woorden. We schakelen ons hart uit en kiezen ervoor om een denkend wezen te zijn afgesneden van ons hart.


is het niet juist heel erg spiritueel om ervoor te zorgen dat je denken en je hart in harmonie met elkaar zijn? je beide nodig lijkt me. Je hart om te voelen, en je te laten leiden wellicht, maar je denken om dingen over te dragen, duidelijk te maken, ook voor jezelf. Er is niks mis met denken, zoals er ook niks mis is met handelen vanuit je hart. Trek je een van de twee naar het extreme dan ontstaat een disbalans, en dat lijkt me niet wenselijk. Het is en blijft een duale realiteit, dus balans of harmonie nastreven lijkt me een prima plan.

Citeer:
Stop geen aandacht in negatieve gedachten, emoties van anderen of jezelf. Je trillingsgehalte zal echt hoger worden en hoe hoger je trilling. Hoe dichterbij je bij je hoger zelf komt.


het negeren van negatieve emoties en gedachten lijkt me niet zo'n goed plan. Je hebt namelijk gewoon negatieve gedachtes en emoties, ze horen bij je. Ze negeren, is jezelf negeren. Schenk er juist WEL aandacht aan, zodat je ze kunt accepteren en vergeven en zodoende ook oplossen, dan pas kun je namelijk jezelf accepteren en vergeven, en slechts dan kom je bij je hogere zelf lijkt me. Negatieve gedachten hebben mijns inziens wel een functie namelijk: je kunt ervan over jezelf leren. En daarin kun je soms best voor verrassingen komen te staan, of moeilijke confrontaties met jezelf. Maar leren gaat nu eenmaal ook niet vanzelf.

ik zou eerder zeggen: blijf niet hangen in negatieve gedachtes, maar doe er iets mee. zorg dat ze de benodigde aandacht krijgen zodat je verder kunt groeien.

en ook hierbij geld wat mij betreft: balans. Positief en negatief. Je bent en hebt beide, zorg dus voor harmonie tussen die twee.

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2012 creeeren wij zelf!
BerichtGeplaatst: 25-09-2010, 22:50:08 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Teun schreef:
Allereerst,
een mooie tekst, inspirerend. En ik denk dat hoe meer mensen in een bepaalde vorm van bewustzijn komen dit invloed kan hebben op het algemene of collectieve bewustzijn van de mens. Als ik het goed begrijp gaat dit stuk van je over het je meer richten op het positieve zodat we allemaal positiever worden...
daar heb ik een paar kanttekeningen bij, en ik ben benieuwd naar je reactie.

is het niet juist heel erg spiritueel om ervoor te zorgen dat je denken en je hart in harmonie met elkaar zijn? je beide nodig lijkt me. Je hart om te voelen, en je te laten leiden wellicht, maar je denken om dingen over te dragen, duidelijk te maken, ook voor jezelf. Er is niks mis met denken, zoals er ook niks mis is met handelen vanuit je hart. Trek je een van de twee naar het extreme dan ontstaat een disbalans, en dat lijkt me niet wenselijk. Het is en blijft een duale realiteit, dus balans of harmonie nastreven lijkt me een prima plan.


Je hebt absoluut gelijk door te stellen dat alles in balans moet zijn. Wat ik bedoelde te zeggen is dat we hier in het westen vooral in het "denken" worden gemotiveerd. Dit is ook het enige wat aandacht krijgt op scholen denk maar aan IQ testen, waarbij naar mijn mening EQ net zo belangrijk is, maar weinig tot geen rol speelt. Wat wij proberen te doen is ons hart aan het wegdenken en dat valt mij op dat we vaak te diep proberen te analyseren. Terwijl gewoon voelen eigenlijk in het geval van spiritualiteit de beste ervaring is. Daar schiet je met een forum dus weinig mee op. Je kunt wel inspireren en daar is natuurlijk niks mis mee.

Citeer:
het negeren van negatieve emoties en gedachten lijkt me niet zo'n goed plan. Je hebt namelijk gewoon negatieve gedachtes en emoties, ze horen bij je. Ze negeren, is jezelf negeren. Schenk er juist WEL aandacht aan, zodat je ze kunt accepteren en vergeven en zodoende ook oplossen, dan pas kun je namelijk jezelf accepteren en vergeven, en slechts dan kom je bij je hogere zelf lijkt me. Negatieve gedachten hebben mijns inziens wel een functie namelijk: je kunt ervan over jezelf leren. En daarin kun je soms best voor verrassingen komen te staan, of moeilijke confrontaties met jezelf. Maar leren gaat nu eenmaal ook niet vanzelf.

ik zou eerder zeggen: blijf niet hangen in negatieve gedachtes, maar doe er iets mee. zorg dat ze de benodigde aandacht krijgen zodat je verder kunt groeien.

en ook hierbij geld wat mij betreft: balans. Positief en negatief. Je bent en hebt beide, zorg dus voor harmonie tussen die twee.


Je moet absoluut geen negatieve gedachten negeren, want dat staat gelijk aan vluchten. Zo heb ik het niet bedoelt. Je moet er alleen geen aandacht aan geven, want alles waar je aandacht aan geeft groeit. Dat wil niet zeggen dat je het niet mag benoemen om het een plekje te geven. Negatieve emoties zijn er omdat ze een functie hebben, maar wat wij veel te veel doen: Kijk maar naar alle nieuws uitzendingen en de meeste gespreksonderwerpen die wij onderling voeren zijn negatieve gebeurtenissen benadrukken. Door negatieve energieen te consumeren zoals wij dat doen versterk je het alleen maar. Voel het en laat het los.
Er moet absoluut balans zijn, maar die balans is naar mijn mening teveel doorgeschoten naar het negatieve. Dus des te meer redenen om die kranten en tv eens links te laten liggen en eens iets positiefs opzoeken.
Je stelt dat je negativiteit nodig hebt om te leren. Dat heb je in de kern helemaal niet nodig. Want je bent al "heel". Wel leer je door deze ervaring het tegenovergestelde. Maar dat wil niet zeggen dat je het nodig hebt. Want eigenlijk zeg je daarmee: We moeten dankbaar zijn dat er pedofielen, moordenaars rondlopen want daar leren we van. Nee dat doet juist afbreuk aan het mens zijn. En zo zijn er zovele meer ervaringen die afbreuk doen aan het mens zijn. Iemand verrot schelden en kleineren maakt iemand kapot. Die ervaring is niet nodig om te beseffen wat liefde is. Wij zijn zelf zo stom om dit soort dingen elkaar aan te doen. En ik vind dat daar nu eens een einde aan moet komen.

Jouw gedachten komen nog uit het oude denken van dat wij mensen geboren zijn in zonde. Dat is niet gek, want we zijn jaren op deze manier opgevoed. We zijn fout en moeten hiervoor boeten door de zondvloed. Absolute onzin. We zijn niet fout, maar zijn vergeten wie we werkelijk zijn.
Negativiteit is dus iets waar je, je in kunt verliezen omdat je denkt dat je het niet waard bent.
en waar komt dat vandaan?

Kortom om een lang verhaal kort te maken. Het aandacht schenken aan negativiteit roept alleen maar meer negativiteit op. Natuurlijk moet je er niet voor weglopen. Heel het met je hart en laat het los. Zorg ervoor dat de ervaring bij jou stopt zodat jouw kinderen, vrienden en omgeving er geen last van hebben. En ja we leven in een wereld voor dualiteit en daar wil ik nu juist van af. Door te stellen 2012 creeeren wij zelf.

groeten
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2012 creeeren wij zelf!
BerichtGeplaatst: 26-09-2010, 00:33:18 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
Citeer:
Je hebt absoluut gelijk door te stellen dat alles in balans moet zijn. Wat ik bedoelde te zeggen is dat we hier in het westen vooral in het "denken" worden gemotiveerd. Dit is ook het enige wat aandacht krijgt op scholen denk maar aan IQ testen, waarbij naar mijn mening EQ net zo belangrijk is, maar weinig tot geen rol speelt. Wat wij proberen te doen is ons hart aan het wegdenken en dat valt mij op dat we vaak te diep proberen te analyseren. Terwijl gewoon voelen eigenlijk in het geval van spiritualiteit de beste ervaring is. Daar schiet je met een forum dus weinig mee op. Je kunt wel inspireren en daar is natuurlijk niks mis mee.


ik ben het eigenlijk gewoon eens met wat je schrijft, al schaar ik me persoonlijk niet onder de 'wij' die je noemt. Ik vind dat je daarmee te makkelijk een generalisatie maakt. Wie zijn 'we' in dit geval?

Citeer:
Je moet absoluut geen negatieve gedachten negeren, want dat staat gelijk aan vluchten. Zo heb ik het niet bedoelt. Je moet er alleen geen aandacht aan geven, want alles waar je aandacht aan geeft groeit


mijn ervaring is dat je met aandacht juist kunt helen. Hoe kun je namelijk iets helen als je het niet in de eeste plaats aandacht geeft?

Citeer:
Je stelt dat je negativiteit nodig hebt om te leren. Dat heb je in de kern helemaal niet nodig. Want je bent al "heel".


Dat we in de kern al 'heel' zijn zou ik niet willen ontkennen. Dat idee heb ik namelijk ook. Echter, we zijn het vergeten. En dus moeten we die vergissing ongedaan maken. Dat doe ik door zelfonderzoek. Door kijken naar mijn negatieve gevoelens en gedachten, zodat ik ze kan vergeven en loslaten. Zo kom ik steeds weer een stukje dichter bij die kern. En de meeste dingen leer ik van de zwaarste confrontaties met mezelf, en die zou je negatief kunnen noemen, omdat je met positieve gedachten en gebeurtenissen geen confrontatie aan hoeft te gaan. Ze zijn al goed. (net zoals de negatieve overigens, dat moet je je wel beseffen.).

Citeer:
Maar dat wil niet zeggen dat je het nodig hebt. Want eigenlijk zeg je daarmee: We moeten dankbaar zijn dat er pedofielen, moordenaars rondlopen want daar leren we van.


ik zou het eens lekker dichter bij jezelf houden in plaats van het op deze manier te externaliseren en projecteren.

Citeer:
Iemand verrot schelden en kleineren maakt iemand kapot. Die ervaring is niet nodig om te beseffen wat liefde is. Wij zijn zelf zo stom om dit soort dingen elkaar aan te doen.


ik zou niet weten of ik dat als stom zou moeten beoordelen. Blijkbaar als je iemand verrot scheld en kleineerd heeft iets je getriggerd tot die reactie. Het lijkt me dan waardevoller om bij jezelf te gaan kijken waar dat vandaan komt, zodat je die trigger eventueel op kan lossen en een harmonischer persoon kan worden, dan om je gedrag als stom te beoordelen (dat is namelijk net zo goed negatief :wink: )

Citeer:
Jouw gedachten komen nog uit het oude denken van dat wij mensen geboren zijn in zonde. Dat is niet gek, want we zijn jaren op deze manier opgevoed. We zijn fout en moeten hiervoor boeten door de zondvloed. Absolute onzin. We zijn niet fout, maar zijn vergeten wie we werkelijk zijn.
Negativiteit is dus iets waar je, je in kunt verliezen omdat je denkt dat je het niet waard bent.
en waar komt dat vandaan?


ik bestrijd dat mijn gedachten uit het oude denken komen, omdat ik ook niet op deze manier ben opgevoed. En ik vind het opvallend dat je dat oordeel over mij velt, aangezien ik niet zo goed snap waar dat op gebaseerd is. Als je mijn antwoorden goed leest dan zou het duidelijk moeten dat jouw oordeel over mij niet klopt. Daarbij komt dat ik niet geloof in zonde. Je bent al 'god' en goed zoals je bent. Accepteer jezelf, in alle facetten. En dan kun je gaan kijken of je ergens aan wilt gaan werken. Als dat al geen positieve boodschap is dan weet ik het ook niet :wink:

op je vraag waar komt dat vandaan, kan ik enkel antwoorden: Uit jezelf.

overigens is het niet zo dat ik de kern van je initiele verhaal niet ondersteun: dat er veel negativiteit om ons heen is in de media en op straat dat zie ik ook, en dat zien denk ik heel veel mensen. En dat aandacht voor het positieve een goed idee is ondersteun ik ook. Dat dit zodra het door de massa word geimplementeerd tot een kettingeffect van positiveit kan leiden, daarin wil ik ook wel meegaan. Dat we ons eigen 2012 creeren staat buiten kijf. Je maakt echter ook in je vorige tekst een aantal nuances waar ik het dan toch niet mee eens ben.
vandaar mijn toelichting

benieuwd naar je reactie

positieve groeten,
Teun

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2012 creeeren wij zelf!
BerichtGeplaatst: 26-09-2010, 09:02:02 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Teun schreef:
ik ben het eigenlijk gewoon eens met wat je schrijft, al schaar ik me persoonlijk niet onder de 'wij' die je noemt. Ik vind dat je daarmee te makkelijk een generalisatie maakt. Wie zijn 'we' in dit geval?


Je hebt gelijk teun ik mag niet generaliseren, wat ik wilde aangeven was de meerderheid. Ik denk alhoewel ik dat natuurlijk mis kan hebben dat de meerderheid zich hier nog "onbewust" door laat beinvloeden.

Citeer:
mijn ervaring is dat je met aandacht juist kunt helen. Hoe kun je namelijk iets helen als je het niet in de eeste plaats aandacht geeft?

Ik denk dat we naast elkaar heen praten. Je hebt gelijk dat je met de juiste "positieve" aandacht je negativiteit kan helen.
Wat ik bedoelde was dat we het negatieve gaan versterken door het aandacht te geven. Bv. Heb je het al gehoord van Wilders. Of van die aanslag. Ik bedoel op zo'n manier aandacht geven.
Met zelfonderzoek benader je het postief en dat is natuurlijk alleen maar goed.


Citeer:
Dat we in de kern al 'heel' zijn zou ik niet willen ontkennen. Dat idee heb ik namelijk ook. Echter, we zijn het vergeten. En dus moeten we die vergissing ongedaan maken. Dat doe ik door zelfonderzoek. Door kijken naar mijn negatieve gevoelens en gedachten, zodat ik ze kan vergeven en loslaten. Zo kom ik steeds weer een stukje dichter bij die kern. En de meeste dingen leer ik van de zwaarste confrontaties met mezelf, en die zou je negatief kunnen noemen, omdat je met positieve gedachten en gebeurtenissen geen confrontatie aan hoeft te gaan. Ze zijn al goed. (net zoals de negatieve overigens, dat moet je je wel beseffen.).

Je hebt helemaal gelijk Teun! Ik doe ook op deze manier zelfonderzoek.

Citeer:
ik zou het eens lekker dichter bij jezelf houden in plaats van het op deze manier te externaliseren en projecteren.

Soms helpt het om extremen te benoemen, maar het leidt in dit geval af van de kern en was niet nodig voor de discussie.
Je hebt weer gelijk ;) Hoe gaat het met je ego? ;)

Citeer:
ik zou niet weten of ik dat als stom zou moeten beoordelen. Blijkbaar als je iemand verrot scheld en kleineerd heeft iets je getriggerd tot die reactie. Het lijkt me dan waardevoller om bij jezelf te gaan kijken waar dat vandaan komt, zodat je die trigger eventueel op kan lossen en een harmonischer persoon kan worden, dan om je gedrag als stom te beoordelen (dat is namelijk net zo goed negatief :wink: )

Stom is inderdaad negatief. Toen ik dit stuk schreef voelde ik een gevoel van boosheid omdat ik soms de kortzichtigheid van mensen niet in het licht kan plaatsen. En dat is negativiteit klopt. Uiteindelijk moet je zelfs de meest erge reacties van mensen zien in het licht van liefde. Zover ben ik nog niet.. Leermomentje.

Citeer:
ik bestrijd dat mijn gedachten uit het oude denken komen, omdat ik ook niet op deze manier ben opgevoed. En ik vind het opvallend dat je dat oordeel over mij velt, aangezien ik niet zo goed snap waar dat op gebaseerd is. Als je mijn antwoorden goed leest dan zou het duidelijk moeten dat jouw oordeel over mij niet klopt. Daarbij komt dat ik niet geloof in zonde. Je bent al 'god' en goed zoals je bent. Accepteer jezelf, in alle facetten. En dan kun je gaan kijken of je ergens aan wilt gaan werken. Als dat al geen positieve boodschap is dan weet ik het ook niet :wink:

Ik wilde niet oordelen over je wat ik wilde zeggen is ook al ben je niet opgevoed op een christelijke manier. Onze "algemene" calvanistische manier van denken van onze rechtstaat is gebasseerd op dit principe. Het is dus niet zo dat ik gezegd heb: Jij bent christelijk en jij denkt zo. Nee het zijn de rode draden die onzichtbaar door ons heen lopen. Jouw ouders zijn wellicht wel zo opgevoed en zij hebben al een stukje verlicht. Mijn ouders hebben mij ook niet christelijk opgevoed en ik geloof ook niet in de zonde. Maar dat wil niet zeggen dat het geen invloed op je heeft gehad. Je schrijft zelf dat je nog vaak worstelt en confrontaties met jezelf moeten aangaan. Waar komen die vandaan? En interessanter nog wat is de meest diepliggende oorzaak daarachter.
Ik heb vroeger geleerd om mij altijd aan te passen voor de buitenwereld. Dat staat in geen enkele bijbel, maar komt wellicht wel voort uit de gedachte dat er altijd iets hogers is (een duivel of god, kerk.) waar je, je voorbeeldig voor moet gedragen.
Er komt dus veel angst uit het oude denken.
[/quote]

Citeer:
overigens is het niet zo dat ik de kern van je initiele verhaal niet ondersteun: dat er veel negativiteit om ons heen is in de media en op straat dat zie ik ook, en dat zien denk ik heel veel mensen. En dat aandacht voor het positieve een goed idee is ondersteun ik ook. Dat dit zodra het door de massa word geimplementeerd tot een kettingeffect van positiveit kan leiden, daarin wil ik ook wel meegaan. Dat we ons eigen 2012 creeren staat buiten kijf. Je maakt echter ook in je vorige tekst een aantal nuances waar ik het dan toch niet mee eens ben.
vandaar mijn toelichting

Ik denk dat we op grote lijnen het inderdaad met elkaar eens zijn. Sterker nog ik denk dat we het helemaal met elkaar eens zijn, maar dat mijn woordengebruik niet altijd even tactisch en even duidelijk is beschreven. Er zat een lading van emotie onder wat mijn stukje is en die heb jij er haarfijn uitgefilterd. Thanks want daar kan ik wat mee!

Veel postieve groeten terug!!

Gert-Jan (miracle)

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2012 creeeren wij zelf!
BerichtGeplaatst: 26-09-2010, 11:39:17 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
Hey Miracle,

ik had inderdaad ook al het vermoeden dat we aardig op een lijn zaten. Wel leuk dat je mijn ego nog even aanhaald...Het ego is voor mij een denkgeest waar iedereen inzit. Hij draait op aanval en verdediging, schuld, negativiteit, onzekerheid, oordeel etc.

Ik lees momenteel a course in miracles, wat voor mij het dichtste bij een ware 'bijbel' komt so to speak. Dat boek gaat erover je vergissing voor de keuze van de denkgeest van het ego ongedaan te maken, om zo weer terecht te komen in de denkgeest van 'de heilige geest', die dan onvoorwaardelijke liefde is, vergeving, acceptatie, positiviteit etc. erg interessant, en erg gericht op jouw als persoon, en daarom voor mij erg waardevol. Het helpt mij te zien waar mijn 'negatieve' reacties en gevoelens vandaan komen, ze aan te pakken en te vergeven, aangezien je in de denkgeest van het Ego vooral te maken hebt met onbewuste schuld (wat een overblijfsel zou kunnen zijn van eeuwen lang kerkelijke opvoeding en geloof in zonde). Waarin dat laatste nogal kenmerkend is voor het ego. Maar goed
das een andere discussie, en er is al veel geschreven over het Ego, met verschillende betekenissen.

ik ben wel benieuwd wat andere mensen nog te vertellen hebben over je topic over de maakbaarheid van 2012 en de positieve kijk...

so everyone...feel free to react

greetingzzz

Teun

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2012 creeeren wij zelf!
BerichtGeplaatst: 26-09-2010, 15:11:14 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Interessant boek lijkt mij dat. Zal hem eens bekijken in een spiriteel winkeltje waar ik welleens kom.
Ben ook benieuwd naar andere reacties!

groetjes
Gert-Jan

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2012 creeeren wij zelf!
BerichtGeplaatst: 28-09-2010, 22:43:30 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
hooi miracle
ik zie je... ik zie je o:)

_________________
Leven en laten leven


Laatst gewijzigd door Nickid op 22-10-2012, 11:44:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2012 creeeren wij zelf!
BerichtGeplaatst: 08-10-2010, 14:51:18 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Nou...Ik heb ook de lezingen van Little Grandmother gezien (ze komt trouwens deze maand naar Zeist, voor als je haar in het echt wilt horen). Ik vind haar erg prettig om naar te luisteren, omdat ze zo natuurlijk overkomt, zonder bombarie en toeters en bellen. Wat ze vertellen heeft is iets wat mij telkens in mijn hart raakt. Het is zo simpel en net zoals jij het zegt, het doen wat simpele aardigheden, spontaan iets aardigs doen voor mensen. Het met liefde en respect omgaan met al het leven is iets wat zo natuurlijk is, maar in deze wereld nog moeilijk te realiseren. Ik vraag mij dan altijd af hoe dit moet gebeuren. Ik geloof dat er een behoorlijk aantal mensen zijn die niets liever willen dan in harmonie en liefde te leven. Maar toch, als ik in het dagelijks leven rondkijk en luister, lijkt het erop dat de massa's niet verder kijken dan hun neus lang is. Ik vind het erg moeilijk om hier met een positieve blik naar te kijken. Men neme het succes van de PVV. Welk mens die de vrijheid van de mens, die streeft naar verbinding in plaats van het creeeren van verdeling, stemt op de PVV? Toch wordt dit een grote partij. En dit lijkt wereldwijd te gebeuren. Als ik dat zie dan verlies ik nog wel eens de hoop. Als wij dan degenen zijn die voor de verandering zorgen, dan zie ik dat niet zo snel gebeuren. Zou er dan toch niet iets externs moeten gebeuren (dan wel iets wat ons intern beinvloed) om ons als geheel tot bezinning te brengen?

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2012 creeeren wij zelf!
BerichtGeplaatst: 09-10-2010, 02:29:22 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-10-2010, 02:02:59
Berichten: 5
Ja we creëren alles zelf. Alleen elke ziel komt met zijn eigen opdracht naar de aarde, dus niet iedereen komt om te leren vanuit hun hart te leven. Als dat jou raakt is het waarschijnlijk jou opdracht.

En Rens, misschien dat je wanhoop minder word als je begrijpt dat niet iedereen hier komt om hetzelfde te ervaren. Verwacht niet van alle mensen dat ze dezelfde waardes delen als jou. Jou ziel heeft al bepaalde lessen geleerd om tot een bepaald bewustzijn te komen. Als je je op jou bewustzijn focust en vooral daarop, dan trek je uiteindelijk ook die mensen naar je toe die daarmee resoneren. (en denk niet dat je iets fout doet als je ook nog andere mensen aantrekt, de aarde bestaat uit allerlei verschillende mensen)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2012 creeeren wij zelf!
BerichtGeplaatst: 09-10-2010, 11:46:04 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
AtlantisCalling schreef:
Ja we creëren alles zelf. Alleen elke ziel komt met zijn eigen opdracht naar de aarde, dus niet iedereen komt om te leren vanuit hun hart te leven. Als dat jou raakt is het waarschijnlijk jou opdracht.

En Rens, misschien dat je wanhoop minder word als je begrijpt dat niet iedereen hier komt om hetzelfde te ervaren. Verwacht niet van alle mensen dat ze dezelfde waardes delen als jou. Jou ziel heeft al bepaalde lessen geleerd om tot een bepaald bewustzijn te komen. Als je je op jou bewustzijn focust en vooral daarop, dan trek je uiteindelijk ook die mensen naar je toe die daarmee resoneren. (en denk niet dat je iets fout doet als je ook nog andere mensen aantrekt, de aarde bestaat uit allerlei verschillende mensen)

Ja, zou ik dat begrijpen, dan zou mijn wanhoop wellicht minder worden. Maar ik begrijp het nog niet, en weet dus ook nog niet of het 'waar' is wat jij zegt. Dit heeft niks te maken met mijn mening tegen jouw mening, slechts dat ik nog veel twijfel erover heb.

Verwachten dat andere mensen dezelfde waardes hebben is iets wat ik wellicht soms doe. Niet zozeer omdat ik andermans mening niet kan begrijpen, maar omdat ik zie hoe destructief veel meningen, ideeën en daaruitvolgende daden van mensen zijn. Ja, ik heb dan af en toe moeite om daar niet over te oordelen, omdat mensen en de aarde pijn wordt gedaan.

Als je op dit moment naar de Aarde kijk, de staat van de mensheid, dan zou je niet zeggen dat er veel hoop is voor een betere toekomst. Ik heb het idee dat het aantal mensen met goede intenties niet opweegt tegen de mensen die vooral onder angst en onwetendheid leven. Ik vind de dingen waar Little Grandmother over praat, dus erg mooi, en ik wil niets liever dan dat onze samenleving een dergelijke kant opgaat, en ik draag mijn stukje daaraan bij, en wil dit blijven doen en meer gaan doen. Maar ik zou liegen als ik ervan was overtuigd dat het goed komt, zeker als "wij" daarvoor moeten zorgen.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2012 creeeren wij zelf!
BerichtGeplaatst: 09-10-2010, 20:08:39 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Rens schreef:
Ja, zou ik dat begrijpen, dan zou mijn wanhoop wellicht minder worden. Maar ik begrijp het nog niet, en weet dus ook nog niet of het 'waar' is wat jij zegt. Dit heeft niks te maken met mijn mening tegen jouw mening, slechts dat ik nog veel twijfel erover heb.

Verwachten dat andere mensen dezelfde waardes hebben is iets wat ik wellicht soms doe. Niet zozeer omdat ik andermans mening niet kan begrijpen, maar omdat ik zie hoe destructief veel meningen, ideeën en daaruitvolgende daden van mensen zijn. Ja, ik heb dan af en toe moeite om daar niet over te oordelen, omdat mensen en de aarde pijn wordt gedaan.

Als je op dit moment naar de Aarde kijk, de staat van de mensheid, dan zou je niet zeggen dat er veel hoop is voor een betere toekomst. Ik heb het idee dat het aantal mensen met goede intenties niet opweegt tegen de mensen die vooral onder angst en onwetendheid leven. Ik vind de dingen waar Little Grandmother over praat, dus erg mooi, en ik wil niets liever dan dat onze samenleving een dergelijke kant opgaat, en ik draag mijn stukje daaraan bij, en wil dit blijven doen en meer gaan doen. Maar ik zou liegen als ik ervan was overtuigd dat het goed komt, zeker als "wij" daarvoor moeten zorgen.


Weet je Rens het feit dat je twijfelt heeft te maken met angst. Ik deel jouw angst en tegelijkertijd weet ik dat achter de angst een andere waarheid zit. Jouw eerdere reactie over al die mensen die PVV stemmen betekent dat er straks ook een tegenreactie komt. Het maakt dingen duidelijker. Mijn zusje heeft ook op de PVV gestemd en de redenen die ze daarvoor noemde waren allemaal dingen die in de media gezegd waren, zonder dat ze, ze zelf had meegemaakt. Ik weet dat mijn zusje een groot hart heeft, maar dat ze leeft in angst.

De media beinvloed ons dus. Nog steeds verkoopt negatief nieuws erg goed. Maar bladen als Happiness en andere spirituele bladen maken ook een enorme groei door.

Ik weet hoe moeilijk het is om te geloven in een betere wereld, maar toch geloof ik erin en wil ik mijn steentje, hoe klein ook blijven bijdragen. Persoonlijk ervaar ik keer op keer wanneer ik blijf handelen uit liefde dat zelfs de negatiefste mensen bijdraaien.

Weet je Rens probeer het simpel en dichtbij je te houden. Kijk maar eens wat een positieve aardige houding met mensen doet. Voel die ervaring en je weet dat liefde alles overwint. Hoe vaker je dit gaat ervaren des te groter je vertrouwen.

Overigens ga ik naar Little grandmother in zeist. Ik zal mijn ervaringen hier op het forum posten.

liefs,
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2012 creeeren wij zelf!
BerichtGeplaatst: 09-10-2010, 21:04:03 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
miracle schreef:
Weet je Rens het feit dat je twijfelt heeft te maken met angst. Ik deel jouw angst en tegelijkertijd weet ik dat achter de angst een andere waarheid zit. Jouw eerdere reactie over al die mensen die PVV stemmen betekent dat er straks ook een tegenreactie komt. Het maakt dingen duidelijker. Mijn zusje heeft ook op de PVV gestemd en de redenen die ze daarvoor noemde waren allemaal dingen die in de media gezegd waren, zonder dat ze, ze zelf had meegemaakt. Ik weet dat mijn zusje een groot hart heeft, maar dat ze leeft in angst.

De media beinvloed ons dus. Nog steeds verkoopt negatief nieuws erg goed. Maar bladen als Happiness en andere spirituele bladen maken ook een enorme groei door.

Ik weet hoe moeilijk het is om te geloven in een betere wereld, maar toch geloof ik erin en wil ik mijn steentje, hoe klein ook blijven bijdragen. Persoonlijk ervaar ik keer op keer wanneer ik blijf handelen uit liefde dat zelfs de negatiefste mensen bijdraaien.

Weet je Rens probeer het simpel en dichtbij je te houden. Kijk maar eens wat een positieve aardige houding met mensen doet. Voel die ervaring en je weet dat liefde alles overwint. Hoe vaker je dit gaat ervaren des te groter je vertrouwen.

Overigens ga ik naar Little grandmother in zeist. Ik zal mijn ervaringen hier op het forum posten.

liefs,
Miracle

Als ik niet ergens zou geloven dat er verbetering mogelijk was, dan had ik het al opgegeven (op meerdere gebieden in mijn leven). Het is een hoop van mij dat ieder mens, hoe negatief of destructief dan ook, zou omslaan als hem of haar voldoende liefde werd getoond. Maar denk jij niet miracle, dat als dit vanuit onszelf moet komen, dat we er nog een hele tijd op zou kunnen wachten? Als de huidige politiek zich eerst moet uitspelen, dan geloof ik niet dat er in de komende jaren iets noemenswaardig zal veranderen.

Zit er aan te denken ook ernaar toe te gaan, als er uberhaupt nog plaatsen beschikbaar zijn. Je hoort het nog :)

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2012 creeeren wij zelf!
BerichtGeplaatst: 10-10-2010, 08:43:07 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Rens schreef:
Als ik niet ergens zou geloven dat er verbetering mogelijk was, dan had ik het al opgegeven (op meerdere gebieden in mijn leven). Het is een hoop van mij dat ieder mens, hoe negatief of destructief dan ook, zou omslaan als hem of haar voldoende liefde werd getoond. Maar denk jij niet miracle, dat als dit vanuit onszelf moet komen, dat we er nog een hele tijd op zou kunnen wachten? Als de huidige politiek zich eerst moet uitspelen, dan geloof ik niet dat er in de komende jaren iets noemenswaardig zal veranderen.

Zit er aan te denken ook ernaar toe te gaan, als er uberhaupt nog plaatsen beschikbaar zijn. Je hoort het nog :)


Ik kan helaas niet in de toekomst kijken, maar wel naar mijn eigen proces. Het is erg opvallend als ik zie hoe ik in korte tijd een enorme verandering ben ondergaan. Ook als ik kijk naar bijvoorbeeld mijn vader die heel erg dichtbij zijn gevoel is gekomen. Vrienden die allemaal naar verdieping aan het zoeken zijn, waar ze eerst nog mij als vreemd ervaarden komen ze nu met vragen. Dus ik zie een hele hoop gebeuren. En ja.. Ik denk dat het vanuit onszelf moet gebeuren, maar we hoeven het niet alleen te doen. We mogen om hulp vragen. Dat mag je nu al en dat mogen we als mensheid ook. Het enige wat we hoeven te doen is ons open te stellen voor hulp en de hulp aanvaarden. Op dit moment zijn we nog teveel bezig met ons zelf en te erg gericht op dat wat we hebben te behouden. Wat je trouwens ook ziet is dat door de open markt economie we allemaal afhankelijk geworden zijn van elkaar. Als nu een groot land omvalt dan valt de rest ook. Vandaar dat er voor het eerst sinds de mensheid bestaat (helemaal zeker weet ik dit niet) er een wereldwijde samenwerking is geweest om de kredietcrisis te bezweren. Dit heeft ook direct effect gehad. Er komt dus een bewustzijn dat we het allemaal samen moeten gaan doen. Daar begint het rens. Wanneer we dit nog beter gaan snappen ontdekken we dat wanneer we Afrika in armoede laten zitten dit ook effect heeft op onszelf. We zijn allemaal een! De huidige regeringen denken nog in Bruto Nationaal Product en economische groei. Maar daar gaat verandering in komen. Er komen straks behoeften door schaarste aan allerlei producten dat er wereldwijd een oplossing gezocht gaat worden. Niet alleen Amerika en Europa hebben belangen. China, India, Korea hebben nu ook belangen. Dat kun je negatief uitleggen en denken dat er oorlog van komt. Ik denk eerder dat er gezocht gaat worden in een andere richting? Niemand heeft behoefte aan oorlog. Juist omdat we nu zo'n grote welvaart hebben willen we die als massa (grote samenleving) je praat nu al over 1 miljard mensen. Niet meer kwijt. Oorlog betekent per definitie dat je de welvaart kwijt gaat raken. Dat pikt het volk niet en dus verwacht ik dat er geen derde wereld oorlog komt.

Daarnaast is er nog een andere interessante ontwikkeling aan de gang. Die van duurzame energie. Er wordt nu gigantisch veel geld en energie gestoken in het vinden van alternatieve vormen. De afgelopen tien jaar zijn zonnecellen bijvoorbeeld zo goedkoop geworden dat ze nu kunnen concurreren met grijze stroom (= met belasting 21 cent per kwh) Zonnecellen kosten nu ook (21 kwh per uur) en dit wordt alleen maar goedkoper.
Ondanks dit "foute kabinet" stoppen ze wel extra belasting op grijze stroom (60 tot 100 euro per jaar voor ieder huishouden) om groene stroom te financieren.

Daarnaast wordt er op het gebied van nano technologie ook enorme vooruitgang geboekt. Stel je voor dat we een materiaal kunnen uitvinden die 100% recycelbaar is en die elke vorm kan aannemen. Dan hoef je geen karton meer te produceren = bomen laten staan, geen olie meer te gebruiken voor plastic = minder C02, geen glas meer te maken. Je hoeft niet meer aan afvalscheiding te doen want ieder afval is of groen of dat nieuwe materiaal.

Verder schieten biologische winkels als paddenstoelen uit de grond. Steeds meer mensen willen alleen nog maar biologisch. Je ziet dat de grote merken hier direct op inspringen. Steeds vaker staan op pakken frisdrank: Geen toegevoegde kunstmatige smaakstoffen of zoetstoffen vermeld.

En dit Rens is een ontwikkeling van de afgelopen 5 jaar.

Er hoeft maar een doorbraak te komen op een van de bovenstaande punten en we zitten in een revolutie.

Dus om kort samen te vatten denk je dat we het allemaal alleen moeten doen? Ja en nee. Wij moeten het "willen" en dan komt de hulp vanzelf. Die hulp kan heel goed buitenaardse wezens zijn. Zij mogen pas iets doen als wij het bewustzijn hebben en het willen. Tot die tijd zorgen zij er naar mijn mening wel voor dat de aarde niet helemaal naar de klote gaat. Want de aarde is niet alleen van ons, maar heeft in een veel groter verband ook een betekenis en balans. Dan worden wij zoals Little grandmother het zegt van de aarde verwijderd net zoals dat destijds gebeurde met de atlantiers.

groetjes
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2012 creeeren wij zelf!
BerichtGeplaatst: 10-10-2010, 09:02:41 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
miracle schreef:
Ik kan helaas niet in de toekomst kijken, maar wel naar mijn eigen proces. Het is erg opvallend als ik zie hoe ik in korte tijd een enorme verandering ben ondergaan. Ook als ik kijk naar bijvoorbeeld mijn vader die heel erg dichtbij zijn gevoel is gekomen. Vrienden die allemaal naar verdieping aan het zoeken zijn, waar ze eerst nog mij als vreemd ervaarden komen ze nu met vragen. Dus ik zie een hele hoop gebeuren. En ja.. Ik denk dat het vanuit onszelf moet gebeuren, maar we hoeven het niet alleen te doen. We mogen om hulp vragen. Dat mag je nu al en dat mogen we als mensheid ook. Het enige wat we hoeven te doen is ons open te stellen voor hulp en de hulp aanvaarden. Op dit moment zijn we nog teveel bezig met ons zelf en te erg gericht op dat wat we hebben te behouden. Wat je trouwens ook ziet is dat door de open markt economie we allemaal afhankelijk geworden zijn van elkaar. Als nu een groot land omvalt dan valt de rest ook. Vandaar dat er voor het eerst sinds de mensheid bestaat (helemaal zeker weet ik dit niet) er een wereldwijde samenwerking is geweest om de kredietcrisis te bezweren. Dit heeft ook direct effect gehad. Er komt dus een bewustzijn dat we het allemaal samen moeten gaan doen. Daar begint het rens. Wanneer we dit nog beter gaan snappen ontdekken we dat wanneer we Afrika in armoede laten zitten dit ook effect heeft op onszelf. We zijn allemaal een! De huidige regeringen denken nog in Bruto Nationaal Product en economische groei. Maar daar gaat verandering in komen. Er komen straks behoeften door schaarste aan allerlei producten dat er wereldwijd een oplossing gezocht gaat worden. Niet alleen Amerika en Europa hebben belangen. China, India, Korea hebben nu ook belangen. Dat kun je negatief uitleggen en denken dat er oorlog van komt. Ik denk eerder dat er gezocht gaat worden in een andere richting? Niemand heeft behoefte aan oorlog. Juist omdat we nu zo'n grote welvaart hebben willen we die als massa (grote samenleving) je praat nu al over 1 miljard mensen. Niet meer kwijt. Oorlog betekent per definitie dat je de welvaart kwijt gaat raken. Dat pikt het volk niet en dus verwacht ik dat er geen derde wereld oorlog komt.

Dus om kort samen te vatten denk je dat we het allemaal alleen moeten doen? Ja en nee. Wij moeten het "willen" en dan komt de hulp vanzelf. Die hulp kan heel goed buitenaardse wezens zijn. Zij mogen pas iets doen als wij het bewustzijn hebben en het willen. Tot die tijd zorgen zij er naar mijn mening wel voor dat de aarde niet helemaal naar de klote gaat. Want de aarde is niet alleen van ons, maar heeft in een veel groter verband ook een betekenis en balans. Dan worden wij zoals Little grandmother het zegt van de aarde verwijderd net zoals dat destijds gebeurde met de atlantiers.

groetjes
Miracle

Als ik dit lees dan heb jij wat meer vertrouwen in de mensheid dan ik. Als dat moment er komt waarop we moeten beslissen, gaan we de kant van het 'met elkaar delen' op, of gaan we de kant van de oorlog op, dan zou ik nog niet durven zeggen dat we de eerste kiezen. Als je op dit moment ziet hoe men reageert, vooral geinspireerd door angst (niet ten minste beinvloed door de mensen in machtige posities), dan zal een tekort aan basis grondstoffen zeker leiden tot een conflict.

Dit klinkt wellicht pessimistisch, alleen de 'we' waar jij over spreekt, zijn wel 6 miljard mensen, vele daarvan zullen nog handelen in oude patronen, die lijden tot conflict. Zelfs mensen met een groter bewustzijn zullen moeite hebben om niet terug te vallen naar een duale staat van ik-jij denken wanneer er onvoldoende voedsel en water zal zijn, in het extreme geval.

Als 'wij', er als mensheid voor verantwoordelijk zijn het tij te keren, dan zal er naar mijn idee, eerst iets moeten gebeuren wat ons bewustzijn vergroot, wat ons één laat voelen. Op dit moment zijn we allesbehalve een eenheid, en zonder die eenheid zal het erg moeilijk zijn dit tij werkelijk te keren. Het gaat er niet zozeer om dat jij en ik dit begrijpen, maar dat iedereen dit zal begrijpen. En dit is dus een van de dingen waar ik erg benieuwd naar ben, hoe zal dit gebeuren? Hoe komen we als mensheid tot inkeer? Zal het een enorme ramp zijn? Zullen het 'buitenaardse' wezens of Meesters zijn? Volgens Little Grandmother zouden de buitenaardsen wel terugkeren als ik het goed onthouden heb, dus wellicht heeft dat er iets mee te maken :)

Citeer:
Daarnaast is er nog een andere interessante ontwikkeling aan de gang. Die van duurzame energie. Er wordt nu gigantisch veel geld en energie gestoken in het vinden van alternatieve vormen. De afgelopen tien jaar zijn zonnecellen bijvoorbeeld zo goedkoop geworden dat ze nu kunnen concurreren met grijze stroom (= met belasting 21 cent per kwh) Zonnecellen kosten nu ook (21 kwh per uur) en dit wordt alleen maar goedkoper.
Ondanks dit "foute kabinet" stoppen ze wel extra belasting op grijze stroom (60 tot 100 euro per jaar voor ieder huishouden) om groene stroom te financieren.

Daarnaast wordt er op het gebied van nano technologie ook enorme vooruitgang geboekt. Stel je voor dat we een materiaal kunnen uitvinden die 100% recycelbaar is en die elke vorm kan aannemen. Dan hoef je geen karton meer te produceren = bomen laten staan, geen olie meer te gebruiken voor plastic = minder C02, geen glas meer te maken. Je hoeft niet meer aan afvalscheiding te doen want ieder afval is of groen of dat nieuwe materiaal.

Verder schieten biologische winkels als paddenstoelen uit de grond. Steeds meer mensen willen alleen nog maar biologisch. Je ziet dat de grote merken hier direct op inspringen. Steeds vaker staan op pakken frisdrank: Geen toegevoegde kunstmatige smaakstoffen of zoetstoffen vermeld.

En dit Rens is een ontwikkeling van de afgelopen 5 jaar.

Er hoeft maar een doorbraak te komen op een van de bovenstaande punten en we zitten in een revolutie.

Je hebt nog stuk toegevoegd zag ik :)

Weetje Miracle, ik vind het moeilijk hierop in te gaan zonder zo pessimistisch te klinken. Want wat er gebeurt is mooi, en het geeft me een goed gevoel. Misschien ben ik zo iemand die naast die positieve ontwikkeling, ook (en misschien vooral) de negatieve ontwikkeling ook goed ziet. Dan zie je dat wetenschappers met revolutionaire ideeen worden tegengewerkt (toegegeven, dit moet je geloven). Dat men onbereid is werkelijke grote veranderingen door te voeren op het gebied van het redden van de planeet. Zowel op nationaal gebied, als individueel.

Dat er minder kunstmatige stoffen in ons eten worden gebruikt, is prima. Maar dat maakt het vaak alleen maar iets minder ongezond. Het beste is natuurlijk om gewoon (bijna) geen frisdrank meer te drinken. Zolang onze maatschappij nog draait op de vrije markt economie, en dus vooral bezig is met beconcurreren, zullen we in sommige gevallen stapjes in de goede richting zetten, maar er is zoveel méér mogelijk als we in plaats van te concurreren met elkaar, zouden samenwerken. Concurrentie zorgt voor motivatie om te innoveren, maar tegen welke prijs? Uiteindelijk draait alles om geld, en daar lijden de mensen onder. Die moeten steeds harder werken in een minder prettigere werkomgeving. Grondstoffen moeten goedkoper worden ingekocht om concurrerend te blijven en daar lijd de Aarde onder.

Kortom, ik zie ook dat er lichtpuntjes zijn, maar ik kan niet zeggen dat ik daar tevreden mee ben, als je inziet wat er allemaal nog meer mogelijk is. Als we doorgaan met het zetten van babystapjes, dan redden we het misschien niet.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl