Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:12:42

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

stel ik voorspel 100% goed hoe een munt valt, dan..
vertelde de munt mij hoe die viel (toekomst-heden) 29%  29%  [ 5 ]
vertelde ik de munt hoe die ging vallen (heden-toekomst) 12%  12%  [ 2 ]
we hadden een leuk gesprek (beide richtingen in balans) 59%  59%  [ 10 ]
Totaal aantal stemmen: 17
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: leuke paradox
BerichtGeplaatst: 30-07-2011, 00:35:12 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 29-07-2011, 23:41:15
Berichten: 10
stel ik gooi 100 keer een muntje op, en ik voorspel elke keer goed op welke kant ie valt,
vertelt de munt mij dan hoe die gaat vallen, dus vanuit de toekomst (dus eigenlijk hoe die viel),
of vertel ik die munt hoe die gaat vallen? (vanuit het verleden dus)

ben benieuwd, ik ben overtuigd van de laatste, maar veel mensen noemen toch de eerste
beide richtingen (toekomst-heden en heden-toekomst) zijn wetenschappelijk bewezen te werken ;)

het is trouwens puur hypothetisch, ik ben niet slecht met dobbelstenen
maar ik beweer echt niet dat ik zoiets kan hoor!
ik weet/geloof wel dat er anderen zijn die er heel goed in zijn

is dit trouwens een goeie plek voor zo'n discussie? ben nieuw hier


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: leuke paradox
BerichtGeplaatst: 17-08-2011, 10:37:21 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Laat ik maar kleur bekennen: ik heb geen enkele optie gekozen. Ik geloof er namelijk geen jota van. :) Evenmin dat het wetenschappelijk bewezen is. Dat alles op elkaar inwerkt kan zo zijn, maar noodzakelijke causaliteit is niet gelijk aan willekeur van een element binnen die causaliteit. Nu voorvoel ik iets van kwantummechanische opvattingen hier (kan aan mij liggen natuurlijk), en daarom zeg ik gelijk maar dat die theorie naar mijn weten hypothetisch is en door veel mensen niet eens begrepen wordt. Het basisidee wordt echter dankbaar gebruikt door allerlei mensen, die hun ideeën vervolgens rationeel of wetenschappelijk noemen (ik zeg dit in het algemeen, en niet om te pikken). Die termen durf ik in dit kader echter niet in de mond nemen. :P

Overigens 'geloof' ik wel met mate in beïnvloedbare causaliteit tussen verleden-heden-toekomst, zij het in existentialistische zin, maar dat is een ander verhaal.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: leuke paradox
BerichtGeplaatst: 17-08-2011, 12:23:39 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 04-05-2011, 17:26:58
Berichten: 309
ik sta hier persoonlijk ietwat sceptisch tegenover, maar ik zal voor de discussie een standpunt innemen.

Jij voorspelt iets wat gaat gebeuren.
Daarmee vertel jij nietaan die munt hoe die muntmoet gaan vallen.
Je weet hoe de munt gaat vallen, maar kan verder geen invloed erop uitoefenen ( je kan de munt niet dwingen om op zijn andere zijde te vallen als je dat zou willen ).
Het is nog niet gebeurd, maar je ziet wat er gaat gebeuren.
Beide keuzes hebben hier en daar wat gaten, maar ik kies eerder voor de mogelijkheid dat de munt jou vertelt hoe hij gaat vallen.

_________________
Always hidden in shadows, shrouded in armor,
Nobody to turn to, no safe harbour,
Hiding emotions because I am afraid to get hurt if I am weak,
I am just a human, not a freak..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: leuke paradox
BerichtGeplaatst: 03-11-2011, 03:47:04 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Het ligt eraan.

Jij bent zeker in staat om de uitkomst van het muntje te bepalen, echter niet bewust. Jouw hogerbewuste kan dat prima.

Echter, als jij zomaar muntjes opgooit omdat je er lol in hebt de uitkomst te voorspellen, dan gaat jouw hogerbewuste niet voor jou de gouden uitslag verzekeren. Ik geloof niet dat er zo'n contract bestaat.

Het kan zijn dat je bewuste geest op de een of andere manier invloed heeft.

Maar als jij 100 keer goed voorspelt, dan is het waarschijnlijker dat je contact hebt met de toekomst, om het zo maar te zeggen.

Di's mijn idee erover..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: leuke paradox
BerichtGeplaatst: 23-12-2011, 12:29:26 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Hahahaha, ik heb heel hard gelachen hoor.

Persoonlijk geloof ik wel in het feit dat iemand iets kan voorspellen. Mijn vriendin is daar akelig goed in. Die doet ook standaard niet mee met dingen als raad het getal..haha

Ik geloof niet dat je muntjes of dobbelstenen of weet ik t wat kunt "sturen". Er is nog zoiets als het lot...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: leuke paradox
BerichtGeplaatst: 23-09-2015, 20:32:56 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 15-09-2015, 19:45:50
Berichten: 57
ik heb de laatste gekozen. ikdenk dat die het beste is en het gaat niet om het gesprek, het gaat oom wat het muntje wil!
ik denk dat het muntje jou ziet en denkt: zij\hij is wel aardig dus zij\hij krijgt van mij gelijk. het muntje is dan wel bijzonder en hij heeft iets misschien met je engel(of je elf) o:) en dat is wel grappig.

dit is wat ik denk en dat is wat ik denk. als je het er niet mee eens bent dan mag dat!

_________________
with her brave wings, she can fly!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: leuke paradox
BerichtGeplaatst: 23-09-2015, 21:31:50 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Kiro schreef:
Laat ik maar kleur bekennen: ik heb geen enkele optie gekozen. Ik geloof er namelijk geen jota van. :) Evenmin dat het wetenschappelijk bewezen is. Dat alles op elkaar inwerkt kan zo zijn, maar noodzakelijke causaliteit is niet gelijk aan willekeur van een element binnen die causaliteit. Nu voorvoel ik iets van kwantummechanische opvattingen hier (kan aan mij liggen natuurlijk), en daarom zeg ik gelijk maar dat die theorie naar mijn weten hypothetisch is en door veel mensen niet eens begrepen wordt. Het basisidee wordt echter dankbaar gebruikt door allerlei mensen, die hun ideeën vervolgens rationeel of wetenschappelijk noemen (ik zeg dit in het algemeen, en niet om te pikken). Die termen durf ik in dit kader echter niet in de mond nemen. :P

Overigens 'geloof' ik wel met mate in beïnvloedbare causaliteit tussen verleden-heden-toekomst, zij het in existentialistische zin, maar dat is een ander verhaal.
Laat ik ook maar kleur bekennen: ook ik heb geen enkele optie gekozen. Een soortgelijke proef werd gedaan. Bij dit onderzoek moesten mensen een random number generator beïnvloeden, naar positief of negatief. Na een groot aantal iteraties bleek de generator beïnvloedbaar. Maar ja, ik was er niet bij :)
magicgirl1 schreef:
ik heb de laatste gekozen. ikdenk dat die het beste is en het gaat niet om het gesprek, het gaat oom wat het muntje wil!
ik denk dat het muntje jou ziet en denkt: zij\hij is wel aardig dus zij\hij krijgt van mij gelijk. het muntje is dan wel bijzonder en hij heeft iets misschien met je engel(of je elf) o:) en dat is wel grappig.

dit is wat ik denk en dat is wat ik denk. als je het er niet mee eens bent dan mag dat!
Gompie, nou merci dat ik een eigen mening mag hebben :)

Ik geloof ook in engeltjes en elfjes, whoaaah d'r zoeft er net één voorbij, wacht, pak ff menne semi-automatic...

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: leuke paradox
BerichtGeplaatst: 27-12-2015, 15:31:14 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-05-2005, 18:00:19
Berichten: 632
Locatie: Eindhoven de gekste!
Je voorspelt geen toekomst, maar je verandert de toekomst.
Een verandering in de toekomst heeft tot gevolg dat alles vanaf het heden beïnvloed wordt om dat resultaat te bereiken.

Ik denk dat het fenomeen beginnersgeluk hier ook mee te maken heeft, dus stel:
Je laat iemand een spelletje spelen en je vertelt daarbij het doel van het spelletje. De speler weet niet hoe het spelletje
gespeeld moet worden, maar heeft wel dat doel voor ogen. Onder de motto's "ik doe maar wat" voert de speler als het
ware instinctief de juiste handelingen op de juiste momenten uit en bereikt dat doel. Door alleen bewust te zijn van het
doel heeft de speler de toekomst veranderd, wat gevolg heeft gehad voor de handelingen die hij onbewust verrichtte.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl