Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:34:54

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Een Flow....
BerichtGeplaatst: 04-02-2012, 18:55:17 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
een flowww zo uit het niets....

Hooi iedereen op deze wereld, ik ben op deze planeet gekomen 22 jaar geleden. "de wereld" "de omgeving" gaven me een definitie.. Een naam.. de wereld vertelde me dat ik nick heet waarom? "gewoon omdat iedereen een naam hoort te hebben" deze bedachten andere mensen voor mij, mensen die mij schijnbaar op de wereld hebben gezet. Deze mensen noemde zichzelf vader en moeder, en noemde mij hun kind. Ze leerde me dat ik een mens was, ze deelde hun inzichten over wat het leven inhield. ik groeide op en geloofde alles wat me verteld werd. Wat goed is en wat fout is, wat mooi is en wat lelijk is. langzaam kwam "ik" er achter dat iedereen dingen anders zag... Een wereld vol mensen invloeden en gedachtegangen. maar wie heeft gelijk en wie ongelijk? Wat is waar en wat is onwaar? gaat het nou slecht met de wereld of goed? maar wat is nou slecht en wat is goed? Wat zijn problemen en bestaan ze wel? Wat doet er nou echt toe en wat niet? iedereen denkt anders... Maar wat is nou waar? wat is nou 'oke'? Wat is belangrijk... En wat niet? Waarom zeuren sommige mensen? En waarom zijn andere mensen gelukkig? Wie zijn al die andere mensen? wat doet iedereen met zijn leven? En wat behoor ik te doen met mijn leven? ooit verlaat ik deze wereld weer, en heb ik van alles ervaren en ontdekt... of verdwijn ik gewoon en verdwijn ik in het niets? En hoe was het voor ik hier kwam? Kwam ik toen ook uit het niets? ach ik ben hier, wie ik ben... Bepaal ik zelf, wat ik doe bepaal ik zelf, wat ik vind, bepaal ikzelf, wat mij gelukkig maakt bepaal ik zelf, of ik ga zeuren bepaal ik zelf, of ik luister bepaal ik zelf, en als ik geniet bepaal ik dat ook zelf. Wie is die ik die alles bepaald? een denkbeeld? Een definitie? of iets dat zichzelf bedenkt... En dit leeft? ach 1 ding weet ik zeker... deze wereld LEEFT en alles beweegd, doet iets of niets, vind dit of dat... toekomst en verleden... goed of slecht, wakker of in slaap, problemen of geen problemen, wat maakt het eigenlijk uit, dingen zijn zo als ze zijn tot op de dag dat ik verdwijn. Alles is oke :) allles is gewoon een droom, of juist weer niet het maakt allemaal niet uit hoe je het leven ziet... er is niets te verliezen of te winnen.. He enige dat er is... Is het ervaren van mezelf en de wereld om me heen. dat is wat "ik" NU weet. een rede of een doel van dit alles? ook dat bepalen we zelf, of toch weer niet? das een keuze, of geloof je weer niet in keuzes.. ook dat kan... dit alles bepaald je ervaring van het leven... nieuwe wereld, oude wereld, wereld macht of onmacht... chaos of vrede... alles hoort erbij... we geven dingen zelf een betekenis tenzij we dingen gewoon laten zijn zoals ze zijn. waarvan ben jij je bewust?

lekker hoor... zo'n flow.... het doel van deze flow? geen doel, of wel een doel.. wat er achter zit... is gewoon zoals het is. niets meer niets minder

zo en nu ga 'ik' weer gamen :P het doel? gewoon zomaar :P

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een Flow....
BerichtGeplaatst: 04-02-2012, 23:32:44 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Flow when you know Nick!

Jeetje, wat zijn jouw berichten altijd zo goed in elkaar gezet qua gedachtengang :p.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een Flow....
BerichtGeplaatst: 05-02-2012, 12:20:32 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Leuke gedachtengang eigenlijk.

Een gedachtengang die bij je past en waar ik me wel in kan vinden.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een Flow....
BerichtGeplaatst: 06-02-2012, 13:35:47 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Mooi! Heel mooi..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een Flow....
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 04:42:44 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
te gekke tekst, Nick.

jij weet hoe je moet toveren.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een Flow....
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 13:26:51 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-02-2012, 16:49:16
Berichten: 29
Locatie: Drenthe
Erg mooi geschreven Nick,
eigenlijk heb je hier gewoon een gedachtengang omschreven die helemaal bij mij past!
Over zoiets kan ik dus echt gewoon uren liggen na te denken :lol:
Alleen het zo mooi verwoorden dat lukt me dan weer niet!

Liefs Lianne


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een Flow....
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 15:01:08 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-12-2011, 19:40:22
Berichten: 66
Locatie: Frankrijk
Mooi geschreven, mooi verwoord... heel herkenbaar.

Het doet me een beetje denken aan kleine kinderen, die wel 10x door kunnen vragen over dingen: Mama waarom is die auto rood? Omdat ze hem die kleur geverfd hebben. Maar waarom dan? Omdat ze dat mooi vonden. Maar waarom vonden ze dat dan mooi? Omdat dat zo is. Maar waarom is dat dan zo ?..... etc.
... en ze hebben zo'n gelijk, die kleine filosoofjes die nog veel dichter bij hun 'ik'/'geest'/'ziel'/'oorsprong' oid staan...

Ik loop de laatste tijd vaak te denken over waarom de één dit leuk vind, en de ander iets anders. Als ik iemand zou vragen waarom hij bijv. basketbal leuk vind, zal ik een verklaring krijgen... groepsport, teamverband, wedstrijden etc. En dan klinkt dat logisch. Maar waarom vind ik dat dan niet leuk? Als we nog een wáárom verder gaan.... waar komt het dan vandaan dat we die keuzes maken? Dat is ons persoon, ons karakter...? maar wáarom dan?

Dankje :) je hebt me ook weer aan het denken gezet !

_________________
toeval bestaat niet - geniet zoveel mogelijk, en leer van alles


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een Flow....
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 15:04:01 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Hahaha.

Omdat ik zo ben.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een Flow....
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 15:35:04 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Nee Mirror, jij bent ook zo. Niet tegenstribbelen :P.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een Flow....
BerichtGeplaatst: 18-02-2012, 12:12:56 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
wat mooi en erg filosofies.. herkenbaar..

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een Flow....
BerichtGeplaatst: 07-03-2012, 20:08:30 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
dat stukje omvat voor mij de hele werkelijkheid... en laat me juist stoppen met denken... en zoeken... brengt me terug naar het weten...het schopt letterlijk alles onderuit.. en zo kom ik weer tot de kern vant bestaan :D gewoon het leven in zijn eenvoud :P

_________________
Leven en laten leven


Laatst gewijzigd door Nickid op 22-10-2012, 11:35:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een Flow....
BerichtGeplaatst: 07-03-2012, 21:15:38 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Zeker mooi kaartje man :).


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Een Flow....
BerichtGeplaatst: 07-03-2012, 21:33:56 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-02-2012, 16:49:16
Berichten: 29
Locatie: Drenthe
Mooi gemaakt, ook je gedichtje!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl