Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:34:18

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 08:20:54 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-01-2012, 07:46:45
Berichten: 24
Locatie: Zuid-Holland
Met niveau, Miso, bedoel ik je blikveld, je openstellen, dat er meer is of kan zijn, dan waar jij in 'geloofd'.
Geloven is ook aannemen dat er iets is, wat jij niet gezien-, of meegemaakt hebt.
Dat is niet erg, ik heb zelf ook moeite gehad met sommige zaken, omdat ik niet verw8 had dat dit allemaal mogelijk was en zich afspeelde.
Maar ik nam het wel serieus.
Op een ander niveau zitten hoef je niet als 'minder' te zien hoor, dan begreep je me verkeert :oops:

En over die emotie,
Een wezen dat geen ziel heeft, kan best emotie hebben, kijk maar naar woede, dat is toch ook een emotie?
En eigenlijk moeten we eens uitzoeken wat een ziel is en dan kijken wat een wezen zonder ziel is.

@Tom, het is makkelijk om iemand als Kiro voor gek te zetten, louter en alleen omdat jij niet zo denkt, dat is, wat Matthijs noemt, respectloos.
Het is altijd respectloos, als je iemand die er andere gedachte op na houd, zo te behandelen, verw8 je van zo'n persoon dan nog een normale discussie?

In de 'grote mensen wereld' is dit hét wapen tegen andersdenkende, hét middel om de mond te snoeren. De illuminatie gebruikt dit nogal eens.
Tom, wil jij dat jij óók zo behandeld wordt dan?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 08:27:03 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-01-2012, 07:46:45
Berichten: 24
Locatie: Zuid-Holland
xclipse schreef:
Ik geloof ook namelijk niet in een universeel "kwaad" en "goed" wat is überhaupt kwaad of goed. ¬_¬

zoals ik al gepost hebt, alles is slechts wat een ander geloofd, die persoon zijn/ haar normen en waarden...


kijk maar eens naar de Harry Potter films, of van mijn part Lord of The Rings, daarin zie je goed hoe goed en kwaad werkt.
Als je nu eens jezelf verbeeld dat dit op astraal niveau afspeelt, dan heb je een aardig beeld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 09:46:01 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Quantus schreef:
Maar hoe wil je bv bewijzen dat iemand naar andere werelden geweest is en daar met wezens gesproken heeft?
dat iemand met zijn etherische lichaam reist?
Laat maar......

Ik en waarschijnlijk heel wat anderen hebben dat ook wel al gedaan. Maar daar ben ik nooit zoiets tegen gekomen of is mij nooit verteld over verhalen zoals jij kopieert/schrijft/post. In elk geval zijn er heel wat wezens die zich voordoen als iets dat ze niet zijn. Dat zie ik vaak in die zogenaamde channelings. Daarom vind ik dat er goed moet worden opgelet wat iemand als waar aan neemt. Als jij dit volledig vind kloppen naar jou gevoel is dat prima maar ik denk dat je niemand hoeft te overtuigen ofzo. De meeste die bezig zijn met die "hogere" sferen zoals je zegt of gerelateerde zaken hebben ook hun eigen gidsen en bronnen :)
Quantus schreef:
Met niveau, Miso, bedoel ik je blikveld, je openstellen, dat er meer is of kan zijn, dan waar jij in 'geloofd'.

Je kan je gerust open stellen maar er is een lijn tussen je open stellen en naïef zijn. Nu zeg ik niet percee dat jij naïef bent he maar er zijn heel wat mensen die iets zomaar voor waar aannemen omdat het van een bepaalde bron of persoon komt en denker er verder niet bij na.

Ik vraag me vooral af, wat heeft jou over de lijn getrokken om die vrouw haar verhaal te geloven en volgen? Ervaringen, iets dat je zag?

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 10:20:28 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Quantus schreef:
@Tom, het is makkelijk om iemand als Kiro voor gek te zetten, louter en alleen omdat jij niet zo denkt, dat is, wat Matthijs noemt, respectloos.
Het is altijd respectloos, als je iemand die er andere gedachte op na houd, zo te behandelen, verw8 je van zo'n persoon dan nog een normale discussie?

In de 'grote mensen wereld' is dit hét wapen tegen andersdenkende, hét middel om de mond te snoeren. De illuminatie gebruikt dit nogal eens.
Tom, wil jij dat jij óók zo behandeld wordt dan?
Hoe denkt Kiro er dan over?

Het was niet mijn bedoeling Kiro te beledigen. Sorry hiervoor. Ik wil niet zijn zoals de Illuminati :(


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 10:57:49 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-01-2012, 07:46:45
Berichten: 24
Locatie: Zuid-Holland
:lol: haha, Tom ik dacht dat jij dat wist en wel hierom
Tom schreef:
Kiro's gedachtegang is ondoorgrondelijk. Gaat veel te diep voor ons normale mensen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 11:23:26 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-01-2012, 07:46:45
Berichten: 24
Locatie: Zuid-Holland
Eibhlin, ik heb óók vreemd gekeken toen ik deze verhalen voor het eerst hoorde.
maar door ze niet direct te verwerpen, is me duidelijk geworden dat dit ècht allemaal afspeeld in de sferen.
Ik ben me er terdege van bewust, dat heel veel mensen een niet realistisch beeld van de werkelijkheid te zien krijgen, maar dit is juist de valkuil! wat is echt en wat is fantasie.
Ik heb heel lang gedacht - en denkt dat nog wel eens - dat wat ik zie, fantasie is, dat ik zie, wat ik graag wil zien.

Dat gebeurd nog steeds bij veel mensen, zij zien dingen die zij zelf visualiseren of in sommige gevallen door intiteiten voorgehouden worden.
Maar waarom zou dat zijn, kan het zo zijn dat een duistere energie de mensen bewust afschermd voor de waarheid? Maar dan ga ìk er vanuit dat Sophia de waarheid zegt.

Natuurlijk is dit voor iedereen vrij om dit niet zo te zien, maar waarom dan niet zelf onderzoek doen en e.v.t. je gids met klem te vragen om de waarheid!
Het is zó makkelijk om het maar af te doen als onzin, terwijl je verw8 wat jij beleeft, maar door iedereen geloofd moet worden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 11:33:00 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2011, 19:16:12
Berichten: 748
Quantus schreef:
Met niveau, Miso, bedoel ik je blikveld, je openstellen, dat er meer is of kan zijn, dan waar jij in 'geloofd'.
Geloven is ook aannemen dat er iets is, wat jij niet gezien-, of meegemaakt hebt.
Dat is niet erg, ik heb zelf ook moeite gehad met sommige zaken, omdat ik niet verw8 had dat dit allemaal mogelijk was en zich afspeelde.
Maar ik nam het wel serieus.
Op een ander niveau zitten hoef je niet als 'minder' te zien hoor, dan begreep je me verkeert :oops:

En over die emotie,
Een wezen dat geen ziel heeft, kan best emotie hebben, kijk maar naar woede, dat is toch ook een emotie?
En eigenlijk moeten we eens uitzoeken wat een ziel is en dan kijken wat een wezen zonder ziel is.

@Tom, het is makkelijk om iemand als Kiro voor gek te zetten, louter en alleen omdat jij niet zo denkt, dat is, wat Matthijs noemt, respectloos.
Het is altijd respectloos, als je iemand die er andere gedachte op na houd, zo te behandelen, verw8 je van zo'n persoon dan nog een normale discussie?

In de 'grote mensen wereld' is dit hét wapen tegen andersdenkende, hét middel om de mond te snoeren. De illuminatie gebruikt dit nogal eens.
Tom, wil jij dat jij óók zo behandeld wordt dan?


Nou me bericht is net verdwenen maar ik zal m ff hertypen ;D.
Ten alle eerste wie zegt dat ik je niet serieus neem? dat het jouw waarheid is en ik er niet in geloof beteken niet dat ik je niet serieus neem slechts dat wij verschillen van visie.

Ik ben altijd bereid meer te geloven maar dit gaat mij gewoon een beetje ver.. ik geloof niet in 1 kwaad of 1 goed hoe kan iemand nou bijv. volkomen goed zijn met slechte eigenschappen? die iedereen gewoon heeft (gelukkig maar!) Geloven is ook aannemen dat er iets is wat jij niet gezien of meegemaakt hebt zeg je. En dat klopt ook maar dat betekend niet dat ik alles geloof wat ik hoor, anders zou ik helemaal afdwalen in andermans theorieën.

Als iemand zonder ziel ook emotie kan hebben dus kan lachen huilen enzovoort wat verschilt het dan met mensen die wel een ziel hebben?

_________________
In any moment of decision, The best thing you can do is the right thing. The worst thing you can do is nothing.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 11:35:54 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2011, 19:16:12
Berichten: 748
Quantus schreef:
Eibhlin, ik heb óók vreemd gekeken toen ik deze verhalen voor het eerst hoorde.
maar door ze niet direct te verwerpen, is me duidelijk geworden dat dit ècht allemaal afspeeld in de sferen.
Ik ben me er terdege van bewust, dat heel veel mensen een niet realistisch beeld van de werkelijkheid te zien krijgen, maar dit is juist de valkuil! wat is echt en wat is fantasie.
Ik heb heel lang gedacht - en denkt dat nog wel eens - dat wat ik zie, fantasie is, dat ik zie, wat ik graag wil zien.

Dat gebeurd nog steeds bij veel mensen, zij zien dingen die zij zelf visualiseren of in sommige gevallen door intiteiten voorgehouden worden.
Maar waarom zou dat zijn, kan het zo zijn dat een duistere energie de mensen bewust afschermd voor de waarheid? Maar dan ga ìk er vanuit dat Sophia de waarheid zegt.

Natuurlijk is dit voor iedereen vrij om dit niet zo te zien, maar waarom dan niet zelf onderzoek doen en e.v.t. je gids met klem te vragen om de waarheid!
Het is zó makkelijk om het maar af te doen als onzin, terwijl je verw8 wat jij beleeft, maar door iedereen geloofd moet worden.

Dat vind ik helemaal niet hoor :O aan ieder te keuze te geloven wat ik beleef ( of niet beleef!!) en ik verwacht dus echt niet van iedereen dat ze mij geloven.

Waarom zelf geen onderzoek doen? simpelweg omdat ik t niet kan? o:)
Als alles word afgeschermt door een duistere energie hea.. hoe weet je dan dat Sophia ook eigenlijk niet iemand is die slecht is ben ff t woord kwijt. Dat zij niet liegt??

_________________
In any moment of decision, The best thing you can do is the right thing. The worst thing you can do is nothing.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 11:54:54 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-05-2012, 18:34:04
Berichten: 19
Quantus schreef:
Eibhlin, ik heb óók vreemd gekeken toen ik deze verhalen voor het eerst hoorde.
maar door ze niet direct te verwerpen, is me duidelijk geworden dat dit ècht allemaal afspeelt in de sferen.
Ik ben me er terdege van bewust, dat heel veel mensen een niet realistisch beeld van de werkelijkheid te zien krijgen, maar dit is juist de valkuil! wat is echt en wat is fantasie.
Ik heb heel lang gedacht - en denkt dat nog wel eens - dat wat ik zie, fantasie is, dat ik zie, wat ik graag wil zien.

Dat gebeurt nog steeds bij veel mensen, zij zien dingen die zij zelf visualiseren of in sommige gevallen door intiteiten voorgehouden worden.
Maar waarom zou dat zijn, kan het zo zijn dat een duistere energie de mensen bewust afschermd voor de waarheid? Maar dan ga ìk er vanuit dat Sophia de waarheid zegt.

Natuurlijk is dit voor iedereen vrij om dit niet zo te zien, maar waarom dan niet zelf onderzoek doen en e.v.t. je gids met klem te vragen om de waarheid!
Het is zó makkelijk om het maar af te doen als onzin, terwijl je verw8 wat jij beleeft, maar door iedereen geloofd moet worden.


Er is hier een enorme discussie gaande over waar/onwaar en zin/onzin, maar ik zou graag jóuw verhaal willen horen Quantus. Je kopieert hier een tekst van je vriendin, maar hoe sta jij hierin? Ik ben heel benieuwd hoe het komt dat je dit toch als waarheid bent gaan zien!. En wat heb jij hier zelf allemaal van gezien en meegemaakt?

En even tegen alle anderen die hier zo veel kritiek op hebben: hoe weet je of iets echt waar/onwaar is? Waarom oordelen over de waarheid en echtheid van verhalen van mensen als je er verder niks van afweet? Ik moet eerlijk zeggen dat ik tegenover dit hele verhaal heel sceptisch sta en ik vraag mij af of de bedoelingen van de schrijfster van dit verhaal wel helemaal eerlijk en goed zijn.. Maar ik probeer wel open te staan voor de ideeën en verhalen van andere mensen, het is de keuze van Quantus om hier in te geloven :) Leven en laten leven! ;)

Ik vind dit toch wel een heel interessante discussie eigenlijk :)


Laatst gewijzigd door musica op 10-06-2012, 11:58:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 11:57:27 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2011, 19:16:12
Berichten: 748
musica schreef:
Quantus schreef:
Eibhlin, ik heb óók vreemd gekeken toen ik deze verhalen voor het eerst hoorde.
maar door ze niet direct te verwerpen, is me duidelijk geworden dat dit ècht allemaal afspeelt in de sferen.
Ik ben me er terdege van bewust, dat heel veel mensen een niet realistisch beeld van de werkelijkheid te zien krijgen, maar dit is juist de valkuil! wat is echt en wat is fantasie.
Ik heb heel lang gedacht - en denkt dat nog wel eens - dat wat ik zie, fantasie is, dat ik zie, wat ik graag wil zien.

Dat gebeurt nog steeds bij veel mensen, zij zien dingen die zij zelf visualiseren of in sommige gevallen door intiteiten voorgehouden worden.
Maar waarom zou dat zijn, kan het zo zijn dat een duistere energie de mensen bewust afschermd voor de waarheid? Maar dan ga ìk er vanuit dat Sophia de waarheid zegt.

Natuurlijk is dit voor iedereen vrij om dit niet zo te zien, maar waarom dan niet zelf onderzoek doen en e.v.t. je gids met klem te vragen om de waarheid!
Het is zó makkelijk om het maar af te doen als onzin, terwijl je verw8 wat jij beleeft, maar door iedereen geloofd moet worden.


Er is hier een enorme discussie gaande over waar/onwaar en zin/onzin, maar ik zou graag jóuw verhaal willen horen Quantus. Je kopieert hier een tekst van je vriendin, maar hoe sta jij hierin? Ik ben heel benieuwd hoe het komt dat je dit toch als waarheid bent gaan zien!. En wat heb jij hier zelf allemaal van gezien en meegemaakt?

En even tegen alle anderen die hier zo veel kritiek op hebben: hoe weet je of iets echt waar/onwaar is? Waarom oordelen over de waarheid en echtheid van verhalen van mensen als je er verder niks van afweet? Ik moet eerlijk zeggen dat ik tegenover dit hele verhaal heel sceptisch sta, maar ik sta wel open voor de ideeën en verhalen van andere mensen :) Leven en laten leven! ;)

Ik vind dit toch wel een heel interessante discussie eigenlijk :)


Ik zal even reageren vanuit mezelf (niet dat ik mezelf super aangesproken voel maar alsnog ;D)
Ik heb geen kritiek op Quantus of op zijn verhaal, ik zeg alleen echter dat ik het niet mee eens ben. en vraag erover door omdat ik t wel interessant vind hoe iemand anders erover denkt.

_________________
In any moment of decision, The best thing you can do is the right thing. The worst thing you can do is nothing.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 12:00:45 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-05-2012, 18:34:04
Berichten: 19
Misoyama schreef:
Ik zal even reageren vanuit mezelf (niet dat ik mezelf super aangesproken voel maar alsnog ;D)
Ik heb geen kritiek op Quantus of op zijn verhaal, ik zeg alleen echter dat ik het niet mee eens ben. en vraag erover door omdat ik t wel interessant vind hoe iemand anders erover denkt.


Je hoeft je ook niet aangesproken te voelen want ik geloof dat wij er behoorlijk hetzelfde tegenover staan :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 12:05:32 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2011, 19:16:12
Berichten: 748
musica schreef:
Misoyama schreef:
Ik zal even reageren vanuit mezelf (niet dat ik mezelf super aangesproken voel maar alsnog ;D)
Ik heb geen kritiek op Quantus of op zijn verhaal, ik zeg alleen echter dat ik het niet mee eens ben. en vraag erover door omdat ik t wel interessant vind hoe iemand anders erover denkt.


Je hoeft je ook niet aangesproken te voelen want ik geloof dat wij er behoorlijk hetzelfde tegenover staan :)


dnk t ook ^^ en dan ga ik mezelf ook maar niet aangesproken voelen ;D

_________________
In any moment of decision, The best thing you can do is the right thing. The worst thing you can do is nothing.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 12:09:14 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2012, 17:25:51
Berichten: 1586
Locatie: Hoogezand
ik antwoord gwn even omdat ik het topic wil volgen. dan komt ie tenminste in mijn lijst.
ga lekker verder met kletsen:D

_________________
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het
hier en nu.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 12:52:05 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ssssjjjjt!!! Het is niet de bedoeling dat mijn lidmaatschap van de Illuminatie over het internet rond gebazuind wordt hoor. Dat is namelijk geheim.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 13:10:48 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Citeer:
En even tegen alle anderen die hier zo veel kritiek op hebben: hoe weet je of iets echt waar/onwaar is? Waarom oordelen over de waarheid en echtheid van verhalen van mensen als je er verder niks van afweet? Ik moet eerlijk zeggen dat ik tegenover dit hele verhaal heel sceptisch sta en ik vraag mij af of de bedoelingen van de schrijfster van dit verhaal wel helemaal eerlijk en goed zijn.. Maar ik probeer wel open te staan voor de ideeën en verhalen van andere mensen, het is de keuze van Quantus om hier in te geloven :) Leven en laten leven! ;)


Ik heb op haar website gekeken. Ze haalt daar ziektebeelden aan zoals HDHD, Autisme en schizofrenie. Ze legt dan uit wat de oorzaken zijn en daarvoor heeft zij gaat dat dan oplossen met heling. Ze doet alsof ze er iets van kent met een hersenafbeelding, maar haar informatie is niet correct. En dan de zogezegde behandelingen daarvoor, waar ze natuurlijk geld uit slaagt. Dat noem ik kwakzalverij en geld slagen uit mensen die geen andere oplossing zien. Nu bijvoorbeeld autisme oplossen met heling, hmm ik weet niet hoor. Lijkt me onmogelijk. En daar vraagt dat mens dan geld voor, dat noem ik mensen misbruiken. En stel nu voor dat iemand met schizofrenie zegt, ik stop met mijn medicatie want heling helpt beter.. dat is nog gevaarlijk ook nog.

Over al de rest dat ze zegt, neen ik weet niet of dat waar is. Maar gezien dat ze ook onjuistheden vertelt over verschillende ziektebeelden kan ik dat maar weinig geloofwaardig noemen.

Dat mensen er in willen geloven, tja.. ze doen maar. Ik vind het alleen zo'n verspilling van tijd en energie.
Een beetje nuchterheid hier zou niet misplaats zijn.

Misschien gelooft die Sophia echt wat ze allemaal aan het verkondigen is, maar dan zou ik als ik van haar was haar hersenen toch eens laten nakijken dat zij niet of of andere psychische ziekte heeft. Want uitverkoren zijn door God.. Uhu ..

En anders is ze de anderen blaaskes aan het wijsmaken en hopelijk blijft het dan al bij al onschadelijk en plundert ze de mensen niet. Zover heb ik op haar site niet gekeken.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Laatst gewijzigd door Natascha op 10-06-2012, 13:18:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl