Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:10:28

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 18:08:18 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Julia schreef:
Grappig dat je meteen denkt dat ik in een zelfde soort situatie zit. :) Nee, ik studeer aan de Filmacademie. Maar kan me wel verplaatsen in andermans situaties. Ik denk dat als je mensen wilt helpen, op wat voor manier dan ook, en dat is het liefste wat je doet, je daar best je werk van mag maken. Waarom zou je in godsnaam iets anders als werk moeten doen en dan in je vrije tijd daar je tijd aan besteden? Dat is iemands keuze, en ik vind dat het allebei mag. Als je er dan je werk van maakt, mag je er ook geld aan verdienen. Iedereen die door jou geholpen wil worden heeft de keuze wel of niet naar jou toe te gaan. Niemand wordt afgezet, je weet van tevoren dat het je geld gaat kosten. Vind je dat te veel, dan doe je het niet. Maar alsjeblieft zeg, je kan niet gaan eisen dat iets geen geld zou mogen kosten omdat het een soort liefdadigheids-deal zou zijn. Dat is niet jouw zaak, vind ik.

@Kiro: dat ik in de randstad woon heeft hier volgens mij niks mee te maken (daarnaast: ik woon nog maar 2,5 jaar in Amsterdam, daarvoor mijn hele leven in een dorp). Ik had het niet over de prijs zelf, ik had het erover of het oké was om geld te vragen of niet. Over prijzen voor een consult weet ik te weinig, daar heb ik me nooit zo in verdiept.

Ik denk het niet meteen, ik vermoed. Dat betekent dat er dus een kans is. Ik mag wel een mening hebben of niet? En dat is mijn mening. Als mensen mij om hulp vragen met iets wat ik kan vraag ik er nooit iets voor omdat ik vind, als je iets kan om te helpen doe je dat toch gewoon. Alles is altijd zo kapitalistisch ingesteld. Ik vrees dat daar overigens niet gemakkelijk een hoofdberoep van te maken valt. Daar is gewoon niet super veel vraag naar. Ik heb het al enkele personen weten proberen en is bij niemand gelukt. Zelfs al deden ze het gratis trekt het niet veel volk. Vaak gaat dit trouwens ook over kleine zaken zoals stress ofzo weg proberen halen, niemand claimt zomaar dat ze erge ziektes of aandoeningen kunnen genezen. Ik vrees dat er heel wat goedgelovige mensen opgelicht worden door zulke personen.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 18:19:53 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Tuurlijk mag je je mening hebben. Ik lees die ook, en reageer weer. Ik probeer je nergens aan te vallen oid, aan je reactie geloof ik dat je dat wel eventjes dacht.

Ik geloof dat we het gewoon anders zien: ik zie het als iets wat je graag doet, en waar je geld voor vraagt omdat er werk in zit. Jij ziet het als iets wat je graag doet, en waar je geen geld voor vraagt omdat je het graag doet. Even in Jip-en-Janneketaal dan :wink:

Ik snap die redenering wel. Maar ik dacht meer in hoe ik er zelf in zou staan. Stel je voor, ik zoek hulp ergens voor. Iemand denkt mij te kunnen helpen en vraagt daar 50 euro voor. Ik besluit dat te doen, omdat ik het dat waard vind. Als iemand mij geholpen heeft, ben ik daar heel blij om, en heb ik met liefde die 50 euro betaald. Je kunt iemand ook gewoon bedanken, maar als iemand blij is met 50 euro, prima. Stel dat je probleem niet verholpen is. Dan ben je je 50 euro kwijt. Voor niets? Misschien. Maar je hebt zelf besloten het risico te nemen. Ben je dan afgezet? Ik denk het niet. Je geeft toch zelf je geld uit. Bij elke geneeswijze of hulp is er kans dat het niet werkt. Ik denk dat mensen zich dat moeten realiseren, dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun geld en zelf de keuze hebben in wat ze uitgeven. Dat betekent niet dat mensen die geen geld hebben geen hulp zouden kunnen krijgen of verdienen. Want zoals je zegt, er zijn ook veel mensen die het gratis doen. Dat is ook oké, dat is namelijk ook een keuze. Maar het moet van mij absoluut niet gratis.

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 18:26:58 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Julia schreef:
Tuurlijk mag je je mening hebben. Ik lees die ook, en reageer weer. Ik probeer je nergens aan te vallen oid, aan je reactie geloof ik dat je dat wel eventjes dacht.

Ik geloof dat we het gewoon anders zien: ik zie het als iets wat je graag doet, en waar je geld voor vraagt omdat er werk in zit. Jij ziet het als iets wat je graag doet, en waar je geen geld voor vraagt omdat je het graag doet. Even in Jip-en-Janneketaal dan :wink:

Ik snap die redenering wel. Maar ik dacht meer in hoe ik er zelf in zou staan. Stel je voor, ik zoek hulp ergens voor. Iemand denkt mij te kunnen helpen en vraagt daar 50 euro voor. Ik besluit dat te doen, omdat ik het dat waard vind. Als iemand mij geholpen heeft, ben ik daar heel blij om, en heb ik met liefde die 50 euro betaald. Je kunt iemand ook gewoon bedanken, maar als iemand blij is met 50 euro, prima. Stel dat je probleem niet verholpen is. Dan ben je je 50 euro kwijt. Voor niets? Misschien. Maar je hebt zelf besloten het risico te nemen. Ben je dan afgezet? Ik denk het niet. Je geeft toch zelf je geld uit. Bij elke geneeswijze of hulp is er kans dat het niet werkt. Ik denk dat mensen zich dat moeten realiseren, dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun geld en zelf de keuze hebben in wat ze uitgeven. Dat betekent niet dat mensen die geen geld hebben geen hulp zouden kunnen krijgen of verdienen. Want zoals je zegt, er zijn ook veel mensen die het gratis doen. Dat is ook oké, dat is namelijk ook een keuze. Maar het moet van mij absoluut niet gratis.

Klopt inderdaad dat iedereen verantwoordelijk is voor zichzelf. Al moet er wel rekening gehouden worden dat er mensen zijn die heel lichtgelovig zijn en snel ergens in mee gaan. Die lopen wel risico om toch wel redelijk afgezet te worden, al dan niet bewust. Het ging me ook meer om de context eigenlijk. Als iemand zn beroep kan maken van iets dat ze graag doen is dat uiteraard super. En je moet zeker ergens van leven. Maar zoals zij het stelt vond ik het vrij krom gewoon. Dat ze zegt dat ze gezonden is door een godheid om de mensen te helpen en er dan geld voor vraagt. Niet dat ik religieus ben of in de bijbel geloof maar om even een stom voorbeeld te geven. Jezus werd toch ook gezonden volgens de bijbel, hij hielp en genas ook mensen, en ik heb nooit ergens gelezen dat hij er iets voor vroeg. Jup op school moesten we dat ding lezen :(

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 18:55:21 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ja Quantus, vertel ons eens wat jou heeft aangezet om dit te gaan geloven.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 19:02:34 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Klopt wel ja, mijn mening hierover staat ook eigenlijk los van het verhaal van de topicstarter. :wink:

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 19:29:04 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2011, 19:16:12
Berichten: 748
Quantus ik spoor je bij deze aan om toch maar weer door te gaan met reageren ^^ want vind het intressant en zoals Tom en Musica al zeiden vertel hoe het je aangespoort heeft dit te geloven ofzoiets IK BRAND VAN NIEUWSGIERIGHEID 0:)

_________________
In any moment of decision, The best thing you can do is the right thing. The worst thing you can do is nothing.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 20:19:43 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-01-2012, 07:46:45
Berichten: 24
Locatie: Zuid-Holland
Ik was van plan om de dingen die ik gezien en meegemaakt had van Sophia met jullie te delen, maar bij nader inzien ben ik blij dat ik daar nog niets over verteld had.
Het had alleen maar voer voor spot geweest.
Als er nog eens een boeiende discussie is, komt het misschien nog eens tersprake, maar nu even niet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 22:27:34 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Surprise, hij gaat het niet vertellen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 22:35:46 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-01-2012, 07:46:45
Berichten: 24
Locatie: Zuid-Holland
:lol:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2012, 23:48:27 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Ik ben toch wel nieuwsgierig geworden naar de gedachte hierachter en de drijfveer van dit enthousiasme Quantus. Tuurlijk ik geloof er zelf niet in, maar een beetje interesse in een ander moet toch kunnen niet?

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-06-2012, 00:11:58 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Ik denk dat Quantus vanaf zijn 2e of 3e post in dit topic al duidelijk heeft laten merken dat hij zijn verhaal niet kwijt wil aan ons. Wij staan er niet voor open. Of hij staat niet open voor kritiek. 1 van beiden, maar nu iets om te laten rusten, denk ik. Als Quantus besluit dat hij het toch wilt vertellen, komt hij daar zelf wel mee, neem ik aan.

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl