Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 09:51:05

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: spiegels
BerichtGeplaatst: 06-09-2013, 20:37:17 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Valkyrie94 schreef:
Het is de angst dat een geest er misschien eng uit ziet.
Ik durf niet in de spiegel te kijken omdat ik bang ben dat ik er zelf eng uitzie :(




Nee grapje :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: spiegels
BerichtGeplaatst: 06-09-2013, 20:39:14 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Tut schreef:
Ik wilde iets over een vlassig snorretje zeggen maar dan ben ik offtopic.










Nu ben ik alsnog offtopic.

:(


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: spiegels
BerichtGeplaatst: 06-09-2013, 20:52:26 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-07-2013, 09:15:41
Berichten: 516
Snap je wel hoor. .. De eerste geest die ik tegenkwam was mooi (achteraf dan)
Ik bleef rustig probeerde via mijn buik te ademen.. ik had echt een hartslag van 180
Pfff maar was blij met deze mooie ervaring... het heeft me geholpen om ook van deze angst af te komen

Het is vaak de angst dat je iets tegenkomt wat je niet als prettig gaat aanvaarden

Meestal willen ze iets doorgeven of mag je ze helpen
Mijn ervaring is dat ze geen kwaad willen

Is dit wel het geval dan voel je dat en kan je hulp inroepen van bv de engelen

Misschien is het tijd voor jou om je angst te overwinnen en te kijken ;)

_________________
Een dag niet gelachen is........een dag niet geleefd ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: spiegels
BerichtGeplaatst: 18-09-2013, 12:30:59 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ugh, ben ik toch blij dat ik (tot op heden) geen ervaring heb met geesten, en dus ook niet de noodzaak heb om de hulp van engelen in te roepen! :p

Wat een wereld vol nieuwe gevaren begeef je je dan in zeg.

Avontuur, denk ik dan maar.

Brittjuuh schreef:
Ik heb een spiegel aan mijn hoofdeind maar nooit last van nachtmerries...


Jij hebt een spiegel in je eigen ziel waardoor je de kwade geesten weer terugkaatst :p.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: spiegels
BerichtGeplaatst: 19-09-2013, 10:55:37 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-07-2013, 09:15:41
Berichten: 516
Wat ik vaak lees is dat mensen angst hebben voor geesten/entiteiten
En dus gevaar zien. ...
Vaak is het zo dat je eigen lichaam aangeeft wanneer het niet goed zit

Je hoeft niet bang te zijn. ... vertrouw op jezelf en volg daarin je hart

Voelt het niet goed scherm je af, vraag hulp aan de engelen zoals aartsengel Michael
Ze willen graag helpen

Meestal wil een geest of entiteit geholpen worden of hij wil jou helpen

Probeer het mooie dan te zien. .. Ik vind het bijzonder dat je mag helpen of dat je geholpen wordt

Hmmm avontuur Xen ;) Het is een nieuwe leerweg die je inslaat
Je laten leiden door liefde of door angst

_________________
Een dag niet gelachen is........een dag niet geleefd ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: spiegels
BerichtGeplaatst: 19-09-2013, 11:17:37 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik zou me waarschijnlijk niet af kunnen schermen ;-).

Daarom ben ik blij dat ik er niet aan bloot sta.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: spiegels
BerichtGeplaatst: 19-09-2013, 11:55:11 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-07-2013, 09:15:41
Berichten: 516
Iedereen kan dat leren Xen ;) ook jij

_________________
Een dag niet gelachen is........een dag niet geleefd ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: spiegels
BerichtGeplaatst: 19-09-2013, 12:11:46 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Dat hangt af van je emotionele toestand en of er geen blokkades zijn in je geest-lichaam. Als je zegt dat iedereen zijn blokkades kan wegnemen, dan ben ik het met je eens, maar dat is niet altijd even gemakkelijk (ik ben er al 14 jaar mee bezig bij wijze van spreken).


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: spiegels
BerichtGeplaatst: 19-09-2013, 12:15:14 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-07-2013, 09:15:41
Berichten: 516
Begrijp dat je blokkades hebt hoor
Maar afschermen kan ook dan
Probeer vertrouwen te hebben in jezelf

_________________
Een dag niet gelachen is........een dag niet geleefd ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: spiegels
BerichtGeplaatst: 19-09-2013, 16:48:34 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Dat is niet nodig want ik communiceer niet met geesten ;-).

En vertrouwen hebben in mezelf heeft daar niks mee te maken, of anders gezegd, als dat komt dan komt het want daar werk ik altijd aan. Dat is geen magische oplossing voor iemand die iets niet kan of ergens bang voor is...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: spiegels
BerichtGeplaatst: 19-09-2013, 16:56:19 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-07-2013, 09:15:41
Berichten: 516
Nee begrijp ik Xen dat je niet communiceert met ;)

Even iets ... Als je ervan uitgaat dat iets niet lukt xen dan gaat het ook niet lukken
Snap je laatste zin niet wat is geen oplossing

_________________
Een dag niet gelachen is........een dag niet geleefd ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: spiegels
BerichtGeplaatst: 19-09-2013, 17:22:15 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Dat zijn van die dooddoeners Hopper.

Ik snap dat je het goed bedoelt, maar niemand en dan ook niemand heeft iets aan "heb vertrouwen in jezelf", behalve 10 jaar later wanneer ze dat vertrouwen hebben ontwikkeld en dan terugdenken aan al die keren dat iemand dat tegen ze heeft gezegd, zonder dat ze er toen wat aan hadden.

Als iemand weet dat iets een onmogelijkheid is dan is "vertrouwen hebben in jezelf" geen oplossing die dat opeens wel mogelijk gaat maken. Je kunt er best op vertrouwen dat als iemand zegt "ik kan dat niet" dat het dan ook echt zo is. Het is heus niet altijd faalangst of een verkeerde inschatting van de eigen mogelijkheden.

Sterker nog, bij veel mensen, vooral zieke mensen, is "het kan niet en het gaat niet" vaak gewoon de harde waarheid. Als een behulpzaam iemand of familielid dan zegt "gewoon harder proberen" dan voelt de persoon zich zeer onbegrepen en ervaart een groeiende afstand tussen zichzelf en die andere persoon. De persoon weet dan dat hij/zij niet bij die andere persoon terecht kan voor hulp.

"Als je denkt dat je iets niet kan, dan kan je het ook niet" is ook zo'n cliché en dooddoener, omdat het er van uit gaat dat dit in alle gevallen zo is. Ook als je denkt dat je iets wel kan, kan je sommige dingen nog steeds niet, en dan moet je wel de grootste ontkenner zijn om dan te blijven volhouden dat je het wel kan. Wat stel je voor, denken dat je maar alles kan, irrespective of your experience?

Wijsheid is begrijpen welke dingen mogelijk zijn en welke dingen niet mogelijk zijn, en dan een pad van vooruitgang kiezen langs de mogelijkheden. Dit pad is namelijk het enigste wat effectief is. Je kunt niet door een muur lopen.

Ik snap dat het niet jouw taak is om mijn mogelijkheden te kennen en benoemen, maar als ik zeg dat ik blij ben dat ik geen geesten zie omdat ik me niet zou kunnen afschermen, mag je er gerust van uitgaan dat dat klopt. "Iedereen kan het leren" is net zoiets als "iedereen kan computerprogrammeer worden als hij/zij maar hard genoeg z'n best doet", alsof je met voldoende motivatie een gebrek aan aanleg kan overwinnen. (Zelfs als dat zou kunnen zou het het domste zijn wat je met je leven kan doen, want je hebt ongetwijfeld ergens anders aanleg voor, wat je wél met veel plezier en gemak zou kunnen doen).

Ik geloof best dat "iedereen kan leren afschermen" uiteindelijk waar is, maar nu wil het geval dat, gezien mijn huidige blokkades, mijn visueel vermogen zeer beperkt is. Ik kan bijvoorbeeld geen wit scherm visualiseren en dit volhouden. Ik kan geen kleuren visualiseren. Op dezelfde manier als jij nu zegt "je kunt het leren" zegt ook jan en alleman dat ik kan leren visualiseren als ik maar hard genoeg probeer. Wel, zelf hebben ze dat nooit hoeven doen! Want de mensen die er mee werken, die ging het gemakkelijk af!!!

Dus het zijn allemaal mensen die praten over iets waar ze geen verstand van hebben. Maar ze vinden dat iedereen het moet kunnen (of zou moeten kunnen) en dus zeggen ze dat. Nee, dat is niet zo. Niet iedereen kan alles en niet iedereen kan alles leren. Theoretisch misschien. Vergezocht theoretisch. Maar het is de minst vruchtbare route om iets te leren wat je verschrikkelijk veel moeite kost en van enige vreugde gespeend gaat.

Nee, een persoon kan zich beter richten op de ontwikkelingspaden die voor hem wijd open liggen. Dat doe jij, dat doe ik, dat doet iedereen.

Mensen van allerlei vak doen dat trouwens. Laatst sprak ik met een kunstenares die dus niet kon begrijpen dat ik niks met tekenen, schilderen, boetseren, knutselen, muziekmaken, etc. etc., had. Zij was er heilig van overtuigd dat ik een van die dingen moest kunnen omdat voor haar creativiteit zich beperkt tot dat soort dingen en zij zich niet kan inbeelden (of niet wil accepteren) dat een mens oncreatief kan zijn. Maar mijn creativiteit uit zich in het maken van computerprogramma's, en dat viel buiten haar belevingswereld.

Dan krijg je zo'n gesprek als

"Ik kan dat soort dingen niet."
"Natuurlijk kan je dat wel. Heb je dit al geprobeerd? Heb je dat al gedaan? Heb je wel genoeg je best gedaan?"

En iemand die heel erg goed is in paranormale dingen en die dus ten diepste beseft dat iedere mens paranormaal begaafd is, kan weer niet begrijpen of zich inbeelden dat er iemand is die het niet kan om wat voor reden dan ook. Omdat de redenen niet begrepen worden.

Ja, er is een pad naar paranormale begaafdheid en die is er voor iedere mens, maar dit pad kan voeren langs obtakels en muren en vele kronkelpaden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: spiegels
BerichtGeplaatst: 19-09-2013, 18:06:44 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-07-2013, 09:15:41
Berichten: 516
Xen

Even een ding. .. Wat ik probeer te doen is mensen helpen, komen ze ergens niet uit of als ze tips nodig hebben help ik ze waar mogelijk dus blijft het niet bij woorden

Vind wel dat je even bij de weg mag blijven. .. Ik heb het erover dat iedereen kan leren afschermen. . Er zijn vaak meerdere mogelijkheden zoals je weet.. En met hulp kan iemand best veel leren. ..

Zelf heb ik het niet gehad over zieke mensen e.d toch?
Ik ga hier verder geen discussie van maken met jou maar vind echt dat je door draaft hierin

Mvg hopper

_________________
Een dag niet gelachen is........een dag niet geleefd ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: spiegels
BerichtGeplaatst: 19-09-2013, 18:57:14 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Nee maar je weet niet of de persoon die je tegenover je hebt een ziek persoon is of niet, en in welke zin dan.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen, besefte ik later, is dit:

Iemand die in zichzelf nog geen aanknopingspunten heeft om bijvoorbeeld zelfvertrouwen te ontwikkelen, zal niet begrijpen wat zelfvertrouwen is. De woorden "Heb vertrouwen in jezelf" zullen dan onbegrijpelijk overkomen. De woorden worden dan wel geregistreerd, maar de persoon kan er dan niks mee, tot veel later, wanneer bepaalde kwartjes op hun plek vallen.

Hetzelfde geldt voor "Je kan het leren" of "Waar een wil is is een weg." Het is gewoon niet de ervaring van de persoon en je vertelt de persoon iets wat niet waar is voor hem of haar. Daarmee voelt de persoon zich onbegrepen en dat is geen fijne ervaring...

Dat is hetzelfde als wanneer iemand zegt "Ik kan het niet" en je zegt "Je kan het wel." Tenzij je een beter begrip hebt van de persoon dan de persoon zelf, moet je dat niet doen... Jij kunt niet weten wat iemand wel en niet kan.

Het spijt me dat ik doordraaf, maar ik heb gewoon al zo vaak te maken gehad met zulke dingen, dat ik er een schijthekel aan gekregen heb...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: spiegels
BerichtGeplaatst: 14-10-2013, 20:50:36 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 28-12-2012, 13:02:06
Berichten: 124
Hee hallooo!

Even een reactie! Zelf heb ik wel 1x een geest in een spiegel gezien. Deze spiegel heb ik zelf gemaakt en staat naast mijn bed bij mijn hoofd. Ik keek in de spiegel en in 1x zag ik een vrouw komen die me heel kwaad aankeek. Ik ben naar beneden gerent naar mijn ouders en die zijn naar boven met mij gegaan maar toen zag ik niemand meer in de spiegel. Ik heb toen weken de spiegel omgedraait op mijn bureau gelegt tot ik het weer durfde neer te zetten.. Ik heb verder nooit meer last gehad van deze spiegel. Maar ik moet er wel bij zeggen dat er vaak nare geesten bij ons in huis zitten die je de stuipen op het lijf willen jagen. Dus als je een spiegel hebt en je ziet iemand hoeft het niet altijd naar te zijn denk ik!

XLoes

_________________
'They forgot that our eyes speak.'


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl