Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 13:55:25

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 30-08-2013, 16:24:47 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-07-2013, 09:15:41
Berichten: 516
Michiel Ik snap je wel maar er is tijd genoeg. .. is het nu niet dan is het in je volgende leven
Tijd is er echt. ... ga even dieper
Iedere ziel is hier om te leren sla je die leerfase over en ben je bij de finish heeft je ziel niets geleerd en heeft het ego gesproken en zijn doel behaald spreekwoordelijk gezien de laatsten zullen de eersten zijn. .. Ik begrijp dat je wilt ontwikkelen heel goed zelfs
Middelen. .. Ja kan op je pad komen maar het is inderdaad je eigen keuze en jou leer
Timing? Leer? Het word jou gegeven als je er klaar voor bent en als je het aankan dit op elk vlak

Zoals ik al eerder benoemde ieder zijn ding
Ik hier zo over een ieder mag en kan doen wat hij ermee wil
Alles is een eigen keuze

Kan je me wel iets beantwoorden?
Wat leert je ziel hiervan en wie spreekt de ziel of het ego

Groeten van Hopper ;)

_________________
Een dag niet gelachen is........een dag niet geleefd ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 30-08-2013, 18:37:00 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Naar mijn ervaring is het gebruik van psychedelische middelen niet het overslaan van een leerproces. Het is eerder een (potentieel en optioneel) deel er van.
Ik ben wel even benieuwd waar je nu precies op doelt hopper? Voor mijn gevoel proeft het nog steeds als een hevig scepsis of ik wel de juiste keuze maak. Je twijfelt aan de integriteit. Ik niet. Er is geen vezel in mijn lichaam en ziel die spijt heeft.
Zelf heb ik een goed gevoel bij mijn keuzes, ik voel me beter dan ooit te voren en heb mij nog nooit zekerder gevoeld over mijzelf als persoon en kan ik makkelijker luisteren naar wat mijn gevoel me ingeeft.
Er zijn constant opstapelingen van gebeurtenissen die mij positief stimuleren doordat ik nu beter naar mijn gevoel luister.

Voor mijzelf heb ik geen spijt van mijn keuzes, maar misschien had ik het niet hier op het forum moeten noemen. Ik laat me niet makkelijk uit het veld slaan, maar ik heb ook niet de intentie mijn eigen overtuigingen op te dringen. Geloof alstublieft wat je wilt, maar mij kun je niet ontnemen wat ik zelf geloof. Ik zal heel eerlijk zijn dat ik het sonde vind dat je niet in mijn keuze gelooft en dat komt omdat het mij echt meer heeft geleverd dan wat dan ook ooit in mijn leven. Daarnaast hecht ik ook waarde aan wat jij zegt. Dat gaat me aan. Uiteraard respecteer ik het als we hierover niet tot consensus zullen komen. To each their own.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 30-08-2013, 20:40:40 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-07-2013, 09:15:41
Berichten: 516
Heey michiel

Zoals ik al zei. .. Ik snap jou, respect heb ik voor je dat weet je
Wou vertellen hoe ik erover denk en hoe ik het zie
Is niet als aanval bedoeld of om jou van jou overtuiging af te brengen

Het punt is Ik zie het anders. ...

Daarnaast vind ik wel dat je had moeten plaatsen, geeft reden om erover na te denken toch
En te discussiëren

_________________
Een dag niet gelachen is........een dag niet geleefd ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 30-08-2013, 21:08:53 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Ik denk alleen niet dat je echt enig idee kan hebben van psychedelische middelen zonder het te gebruiken en er dus niet echt objectief een oordeel over kan vellen. Anderzijds kun je natuurlijk ook een argument aanhalen dat psychedelische middelen je gedachten verdoezelen. Het is enorm lastig er een vruchtbare discussie over te hebben. Het enige wat we kunnen doen is bewijzen voor of tegen het ofwel voor- of nadelig effect van psychedelische middelen.

Van mijzelf weet ik wat ik er aan heb.
Het zijn medicijnen voor de geest die je weer laten weten dat je bestaan een reden heeft, dat je nooit alleen bent. Ik heb er de magie van het leven door hervonden en gezien en gevoeld dat je op handen gedragen wordt. En dat meen ik vanuit mijn hart. Het is zo speciaal... Het is zo diep spiritueel... Ik ben enorm dankbaar voor deze ervaring. En daar kunnen we nog zo lang over discussiëren, maar voor mij was het een ware boost in mijn leven wat ik op dat moment nodig had.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 30-08-2013, 22:59:58 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Hey Michiel,

Het was zeker mijn bedoeling niet om te oordelen, en vooral jammer dat je de meningen zo ter harte neemt. Wat ik wel verwachte maar niet mijn bedoeling was....

Zoals ik al zei, een mens heeft geen franjes frulles en bijzondere ervaringen nodig om echt aanvaard te zijn zoals hij is. Als ik kijk of reageer dan zie ik Michiel die spontaan eerlijk en oprecht is en dat dtaat volledig los van jou kunnen, kwaliteiten of ervaringen.

Jammer dat je je nu maar pas echt gedragen voelt wat ik best opmerkelijk vind zeker van iemand die zoveel weet en kan. Want gedragen worden we allemaal. Dat is een feit en als het einde eraan komt dan word je opgehaald en hartelijk ontvangen. Heb ik zelf mogen ervaren bij de dood van mijn mamma. Was mooi om te zien hoe zij werd ontvangen. Vaak vergeten mensen waar het om draaid. Persoonlijke groei is belangrijk echt heel belangrijk want anders moet je het steeds opnieuw ervaren en worden de lessen harder en harder. Maar hoop dat je echt weet dat ook jij
gedragen beschermd en geliefd bent om wie je bent en niet om wat je kan.

Ik hoop dat ik jou hiermee niet meer pijn of irritatie opwekt. Ik deel niet zo vaak hier een mening en zeker al niet erg presoonlijke dingen maar dit wou ik delen en komt uit mijn hart. Misschien was het beter prive geweest maar dit geld voor veel mensen.



Liefde en respect is altijd om wie je bent en niet om wat je kan.

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 30-08-2013, 23:49:45 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Ik ben heel dankbaar dat jullie eerlijk en openhartig zijn. Ik denk alleen niet dat het echt meer een onderwerp is waar ik over kan praten.
Dat bedoel ik niet omdat het pijn doet of omdat het vervelend is, maar omdat ik simpelweg niet de woorden er voor heb.

Sommige dingen die een mens ervaart zijn zo grandioos, bestaat uit zoveel facetten tegelijk, dat is niet op een aardse manier te brengen.
Als ik beschrijf wat ik allemaal gezien heb dan klinkt het te gek voor woorden en ze worden alleen maar gekker. Ik heb gezien hoe dingen elementair veranderen, van steen naar kristal, naar liquide. Hoe een universum tot het oneindige uit kan dijen vanuit één zandkorrel. Hoe extra dimensies zich uit ritsen vanuit een punt. Alles is mogelijk en je kan je haast geen voorstelling maken van de oneindigheid van mogelijkheid. Ik heb in één dag meer gezien dan in mijn hele leven. De hoeveelheid informatie en kennis die tot je kan komen op één moment is belachelijk. Als je kan sterven van verbazing en verwondering dan was me dat die dag overkomen. Ik kon door mensen heen kijken en zag perfect hoe het hele menselijke systeem in elkaar zat. Zelfs nu ik er over schrijf kan ik het half geloven en herleef ik het weer.
Ik besef me hierbij dat de reden waarom we niet altijd zo'n prachtig schouwspel hebben is omdat we dan het aardse leven zouden vergeten. Je zou kunnen zeggen dat er miljoenen keer, misschien wel ontelbaar meer aan informatie binnenkomt wat je niet verwerkt als je niet op een hoger bewustzijn bent. Dat is haast niet te bevatten. En toch lukt het op dat moment wanneer je in zo'n hoge frequentie zit. Maar er zijn teveel andere dingen die interessanter zijn dan te letten op die rare structuren waar we in leven. Die paar dimensies. Pff, je moest eens weten wat er allemaal gebeurt op één plek. Je kan niet constant alles tegelijk zien, want je kan niet met alles tegelijk wat doen. Dat maakt ons menselijk. Dat maakt het individu.
Maar het is heel waardevol te weten wat er echt achter zit. Achter alles.
Maar zien jullie waarom ik er niet echt over kan praten? Het is teveel. Het is overweldigend. Geen enkel woord wat ik verspil hier aan doet eer aan de intensiteit van doorbreken in de hogere regionen, om het maar een naampje te geven.
Ik weet niet eens meer of ik ergens heen ga met mijn verhaal. Wat voor intentie er achter zit. Of het al bij aanvang een doel had. Er is geen doel. Er is gewoon. Bij gebrek aan beter.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 18-09-2013, 11:37:41 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik geloof ten eerste dat de natuur drugs bedoeld heeft om spirituele groei te bevorderen.

Er is geen andere reden voor het bestaan van drugs.

Nu moet je daar wel onderscheid in maken want alcohol, nicotine, caffeïne, etc., doen natuurlijk helemaal niks voor je. Sommige dingen zijn gewoon niet bedoeld voor menselijke consumptie, maar hebben wellicht andere eigenschappen die nuttig zijn.

Maar psychedelische drugs en ik schaar voor het gemak wiet daar maar even onder...

Zelf heb ik geen interesse in of behoefte aan tripmiddelen. Dat is omdat ik er bang voor ben en ik luister naar mijn angst. Ik denk niet dat het goed voor me zou zijn.

Ik gebruik wel af en toe wiet en het zijn altijd bijzondere ervaringen (tegenwoordig) waarin mijn denken ontspoort en ik de meest bijzondere dingen opmerk en gewaarword. Tijdens zo'n sessie ben ik dus wel ontzettend denkverslaafd en verslaafd aan analyse van van alles en nog wat. Maar het zijn wel ervaringen die ik onthoud en altijd met me mee blijf dragen.

Een voorbeeld is dat ik in een coffeeshop zat en besefte dat er geen disharmonie bestond tussen de mensen onderling. Ik werd me daardoor bewust van het feit dat ik normaal een hoge mate van disharmonie ervaar tussen mensen en tussen mensen en mijzelf. Ik zag ook dat anderen niet van mij verschilden en dat ze dezelfde gevoelens hadden. Daardoor werd ik mij ervan bewust dat ik me normaliter een 'alien' voel onder de mensen. Dat creëert dan de ervaring van eenzaamheid.

Je hebt verschil nodig om tot bewustzijn te komen van dingen. Altijd maar dezelfde bewustzijnstoestand ervaren is niet bevorderlijk.

De reden dat psychedelica verboden zijn is omdat de meeste mensen geen spiritueel leven leiden dus voor een gemiddelde politicus heeft dat spul geen voordelen en alleen maar gevaren. Met een spiritueel leven bedoel ik dat mensen spirituele/persoonlijke groei tot een kernpunt in hun leven hebben gemaakt. Ontwikkeling. Evolutie. Bewuste evolutie.

Er is een categorie mensen die zich "psychonaut" noemen die psychedelica heel doelbewust gebruiken voor dit doel.

True Hallicunations door Terence McKenna is een fascinerend boek over wat er kan gebeuren op een psychedelische reis.

Bij het gebruik van psychedelische middelen is het wel noodzakelijk om tussen sessies door voldoende tijd te nemen om de ervaring te verwerken in je normale bewustzijn. Daarom raad ik dagelijks gebruik van bijv. marihuana af.

Er is een book van Aldous Huxley genaamd Island wat een utopische maatschappij beschrijft waar ik me heel goed in kan vinden. In die maatschappij is het heel gewoon om schoolkinderen op een bepaalde leeftijd mee te nemen naar een berg en dan met z'n allen in een veilige omgeving paddo's te gebruiken. Het lijkt me volstrekt natuurlijk.

Psychedelische drugs zijn bedoeld om gebruikt te worden onder leiding van de (stam)oudsten. In onze cultuur is er geen hechte gemeenschap waar de ouderen een belangrijke rol in spelen, en dus vinden psychedelica ook niet hun natuurlijke plaats. Bij de Noord-Amerikaanse indianen werd bijv. peyote heel zinvol gebruikt tijdens religieuze avonden.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl